Maar dat ik niet bij iemand wil blijven die ik steeds zie als degene die eenzijdig heeft besloten 'onze' droom niet door te laten gaan. Als dat is wat je steeds blijft voelen als je naar je man kijkt...
Dan is bij elkaar blijven ook niet heel best

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Wat ik mij zou kunnen indenken, is dat ik dan niet van mijn man wil scheidden omdat ik perse met een andere man een 2e denk te kunnen krijgen.
Maar dat ik niet bij iemand wil blijven die ik steeds zie als degene die eenzijdig heeft besloten 'onze' droom niet door te laten gaan. Als dat is wat je steeds blijft voelen als je naar je man kijkt...
Dan is bij elkaar blijven ook niet heel best
Urbanus schreef:Alja schreef:Ik zou zeggen; tel je zegeningen, een tweede is echt niet zaligmakend.
Dat kun je niet stellen want dat is jouw beleving. Ik vind mijn tweede echt wel de kers op de taart.
Neevoor2 schreef:Ik weet niet wat mij zo intens drijft in de wens voor een 2e.
chanicha schreef:Ik ken het gevoel van een tweede willen maar had dat niet gedaan als dat ten kostte van mijn huwelijk was gegaan, ik hou teveel van mijn man daarvoor maar ik had het wel moeilijk gevonden.
Onze oudste was een supermakkelijk kind en de jongste bleef de grenzen opzoeken en ik had daar mijn handen aan vol dus je weet het nooit.
Mijn raad is blijf in gesprek maar niet alleen daarover.
fokfanaat schreef:Ik zou het wel heel lastig vinden als mijn partner zo zonder duidelijke redenen/gevolg (het is niet dat dit zijn leven erg gaat veranderen, dat hij dingen moet opgeven) dwars voor mijn grootste wens zou gaan liggen, daarbij denk ik dat een broertje/zusje ook voor een kind een grote aanvulling is.
Brainless schreef:fokfanaat schreef:.. daarbij denk ik dat een broertje/zusje ook voor een kind een grote aanvulling is.
Nou, ik kan je vertellen dat het niet zo werkt hoor.
Je moet nooit een kind nemen omdat je denkt dat dit leuker/beter is voor nr 1.