Objectieve meningen nodig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe om te gaan met de inkomende calls

Poll eindigt op

Niet piepen, nog even en het hoeft niet meer. Bijkomen doe je maar in de vakantie.
22 (7%)
Bescherm jezelf en houd je werkgever en collega's aan de gemaakte afspraken.
260 (90%)
Anders, nl. :....
5 (1%)

Totaal aantal stemmen: 287

ievie

Re: Objectieve meningen nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:23

Hé wat vervelend dat dit gebeurd is. Ik denk dat je er goed aan doet om de bedrijfsarts te bellen. Volgens mij is diegene in principe altijd onafhankelijk.
Nog eventjes volhouden, als het lukt en inderdaad goed je grenzen aangeven. Dan maar een keer minder netjes. Als zij niet voor jou zorgen, moet je het echt zelf doen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:26

Als zij zo met hun werknemers en met hun werk omgaan, waarom ga jij dan nog overwerken of over je grenzen om het werk toch af te krijgen?
Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn.

Als je het aandurft zou je een mail kunnen sturen waar in je ze aan de gemaakte afspraken herinnert en alleen onder die afspraken gaat werken.

Eventjes volhouden zou ik niet doen, je wil fris en fruitig aan je nieuwe baan beginnen en door deze houding van je leidinggevenden gaat dat niet lukken.
Ga goed voor jezelf zorgen, dat doen zij namelijk ook.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:28

Het is nu nog 2 weken. Mooi moment om je assertiviteit te oefenen want je hebt niets te verliezen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:32

Maflinger_S schreef:
Het is nu nog 2 weken. Mooi moment om je assertiviteit te oefenen want je hebt niets te verliezen.

Dit. Er zijn dus wel degelijk andere keuzes, maar die worden, om onbekende reden, niet gemaakt, terwijl jij uit de wind gehouden moet worden.

Niet meer doen. Gewoon niet meer doen. En als er dan een telefoonlijn onbemand blijft, is dat niet jouw verantwoordelijkheid.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:51

Maflinger_S schreef:

Dus, hop, mail maken.

Laat ze lekker ergens in zakken daar.

En als je echt assertief wil zijn en jezelf beschermen, meld je je nu ziek, met dat het van vrijdag de laatste druppel was die jouw emmer weer deed overlopen. Want zo start je al half overspannen op je nieuwe plek en lijkt me ook niet de bedoeling. Niemand bij dit huidige bedrijf gaat jou nog in bescherming nemen, dat zul je echt zelf moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 07:41

Meld je ziek.. je laat over je heen lopen en dat verpest vervolgens je hele weekend. Ze hebben nul respect voor jou situatie. Geen enkele afspraak is doorgevoerd. Bel op, meld je ziek en als ze gaan mieren: vrijdag was de druppel, doei!

Als je zo doormoddert, hoe moet je dan gezond bij je nieuwe werk beginnen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 20:46

Ziekmelding gaat me te ver, ben ook niet ziek.

Maar heb wel gebeld met m'n manager (en heb daarna 's middags m'n teams op afwezig laten staan :o (wel gewoon hard gewerkt hoor, maar geen inkomende telefoon)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 20:52

Goed zo!

Malle_meid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:06

In deze situatie ziek melden zou verstandig zijn, maar ik zou dat persoonlijk ook niet kunnen. En misschien mosterd gezien dit topic al even loopt, maar ab-so-luut voor jezelf kiezen. Er is een planningsprobleem en management denkt alleen aan zichzelf om alles draaiende te houden en niet aan wat goed voor jou is. Jij bent diegene die voor jezelf moet opkomen. Dus sterk je eigen grenzen bewaken en inderdaad, wat kunnen ze je nog maken? Succes, want het zal niet makkelijk zijn, maar straks ben je toch weg en kun je het achter je laten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:37

Urielle schreef:

Maar heb wel gebeld met m'n manager (en heb daarna 's middags m'n teams op afwezig laten staan :o (wel gewoon hard gewerkt hoor, maar geen inkomende telefoon)

+:)+ In twee weken nog even de vaardigheid kweken om je grenzen te bewaken. Mooi leerdoel voor jezelf :)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 00:33

Weet niet of dit bot overkomt, maar in principe ben je eigenlijk wel ziek. Alleen niet in de fysieke zin. Een burnout is niet met een paar weken over, kan maanden tot jaren duren. En daarbij eenmaal een burn out gehad ben je er vele male gevoeliger voor. Onderschat die burnout echt niet.

Je werkgever is bijzonder respectloos richting jou net als je collega's. Denk die twee weken eens aan jezelf en niemand anders. Jij bent op dit moment je baas niks verschuldigd net als je collega's.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 00:43

Ik denk dan: reïntegratie volgens de gemaakte afspraken of geen reïntegratie whatsoever en thuis blijven tot einde opzeg.

Het siert je enorm hoe je je nog wilt inzetten en je collega's wilt beschermen, maar straks ben jij weg en zullen ze ook hun eigen boontjes moeten doppen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 05:24

Urielle schreef:

Sorry, maar de obsessieve manier waarop je in je vrije tijd nog met je werk bezig bent, valt imo onder ziek zijn. Lees je berichten terug, dit is niet gezond!

Als jij jezelf en je nieuwe werkgever wil beschermen ga je ziek uit dienst. Want nu loop je echt het risico dat je doorgaat en straks op je nieuwe werk instort.

Over een week ofzo moeten ze toch zonder je, dus wat maakt het nu uit als je een week eerder gaat? Sowieso, een baas die zo met jou en je gezondheid omgaat verdiend jou niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 06:14

Urielle schreef:
Rocamor schreef:
Heb je een idee hoe je kan aangeven aan de anderen wat jouw behoeften zijn? En wat je tegenhoudt? Allergie voor agressieve mensen? Assertief is iets anders dan agressief hè...

Ik was altijd te heetgebakerd en heb mezelf aangeleerd om eerst een nachtje te slapen. Alleen nu verlam ik dus steeds omdat ik bang ben te fel te reageren.

Komt je heetgebakerde inslag niet van de neiging altijd over je eigen grenzen te gaan en niet voor jezelf op te komen? Zowel verlammen als uitschieten lijken mij twee zijdes van dezelfde medaille. Oftewel: je hebt nog niets aan het oorspronkelijke probleem gedaan. Nee zeggen en je eigen grenzen bewaken.

Wat maakte dat jij 30 minuten langer bleef? Houdt je aan je eigen plan, aan de gemaakte afspraken.

Ik zou oppassen dat je je met de aankomende twee weken niet weer over de rand duwt. Ga rustiger werken, rustiger dan je normaal zou doen. Rond het positief af.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 20:28

Hannanas schreef:
Komt je heetgebakerde inslag niet van de neiging altijd over je eigen grenzen te gaan en niet voor jezelf op te komen? Zowel verlammen als uitschieten lijken mij twee zijdes van dezelfde medaille. Oftewel: je hebt nog niets aan het oorspronkelijke probleem gedaan. Nee zeggen en je eigen grenzen bewaken.

Oeh #) , van deze kant had ik het nog nooit bekeken. Die kwam even binnen want dat klinkt heel erg waar. Bedankt voor het inzicht!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 20:32

Mijn manager was vandaag bij ons op locatie en ivm privacy geef ik liever niet de ins en outs, maar het gebeurde vrijdag had te maken met een persoonlijk issue van het afdelingshoofd, wiens gedrag vrijdag even niet de schoonheidsprijs verdiende. Ik heb vandaag ook de hele dag aan een bepaalde rapportage gewerkt en dat brengt rust. Dit is ook de eerste keer in lange tijd dat ik nu gewoon een avondje min of meer ontspannen tv zit te kijken, want het klopt idd wel dat het ook niet goed en gezond is dat ik dag en nacht met mijn werk in mijn hoofd zit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 18:19

Vandaag was het weer foute boel. Ik heb dit weekend zitten stressen want we zouden nog maar met z'n drieën zijn. Aangekomen op het werk had een van de drie 's ochtends thuiswerk, 's middags vrij. Uiteindelijk viel het mee en is de manager 's middags bijgesprongen, maar ik raakte zo in paniek dat ik bijna zat te huilen.

Ik weet niet eens meer hoe ik passend moet reageren.

Ik ga straks even appen met mijn therapeut voor handvatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:30

Als je therapeut verstandig is, dan is het handvat: ziek melden en naar huis. Je weekend is er niet om te stressen over werk op maandag. Weekend is er voor jezelf. Als je mijn collega was zou ik je wegsturen.. voor je eigen bestwil..

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:31

En je vind nog steeds dat je niet ziek bent (van het werk) ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 18:49

:(:)

Dit is niet gezond en dat weet je zelf ook. Je gaat op deze manier ziek bij je werkgever weg. Heeft de manager jouw paniek opgemerkt?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 19:06

Echt ga naar huis, je zit echt nog midden in je burnout kan jaren duren voor je er echt van hersteld. Jij bent belangrijker dan welk werk dan ook, en je baas moet zich eens achter de oren krabben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 20:25

Ik heb de therapeut gebeld en die zegt telefoon aannemen tot 11 uur, daarna de mailtjes van de leuke klanten en verder (leren) ontspannen. Dat ga ik morgen bespreken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 20:28

josien_m_ schreef:
En je vind nog steeds dat je niet ziek bent (van het werk) ?

Wel weer aan het worden in elk geval.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 20:28

Winged schreef:
:(:)

Dit is niet gezond en dat weet je zelf ook. Je gaat op deze manier ziek bij je werkgever weg. Heeft de manager jouw paniek opgemerkt?

Hij zit aan de andere kant van het land.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:47

Urielle schreef:
Ik heb de therapeut gebeld en die zegt telefoon aannemen tot 11 uur, daarna de mailtjes van de leuke klanten en verder (leren) ontspannen. Dat ga ik morgen bespreken.

Mijn god moet je therapeut niet op bijscholing??? In hoeverre heeft hij ervaring met reïntegratie?

Of wil hij extra werk voor zichzelf creëeren misschien als je met een burnout bij je nieuwe job begint?
Een emmer was al overgelopen, hoeveel wil je er nog bijhebben en denk je dan dat je uitgerust aan je nieuwe baan begint?
Of heb je eerst een vakantie? Dat laatste zou wel zo fair zijn richting je nieuwe werkgever! Je schendt alle reïntegratie afspraken en bent duidelijk overspannen. Daar wil je toch geen nieuwe werkgever mee opzadelen hoop ik?
Want kennelijk leer je niet om naar jezelf te luisteren?