Ideale wandeluitrusting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-22 19:15

Hanmar schreef:
Lastig! Wandelbroeken vind ik ook heel lastig om te vinden in een maat die overal prettig zit. Leggings zijn voor mij wel een oplossing... Wat was je bezwaar bij de leggings; zaten ze niet lekker, of vond je het niet mooi zitten? De fijnste wandellegging die ik heb is niet 'bedoeld' voor wandelen, het is een fitnesslegging van de Decathlon van fijn zacht, simpel materiaal.

Ik heb een Decathlon legging aan gehad. Het tekende heel erg je lichaam wat niet comfortabel zit. Ik heb ook wel gewone sport leggings, die had ik deze week aan met andere training. Dat ziet er nog weer anders uit.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:17

Qua wandelleggings ben ik fan van NinePine (sportlegging, maar door zakken heel fijn met wandelen). Wat dunner en koeler, maar ook wat kwetsbaarder ten opzichte van mijn andere favoriet, de wandellegging van Revolution Race. Heeft ook zakken, wel dikker en dus warmer. En verstevigd zitvlak als je op ruwe oppervlakken gaat zitten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:31

Ik loop eigenlijk gewoon altijd in een spijkerbroek of korte spijkerbroek :')

cissy

Re: Ideale wandeluitrusting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 19:40

Als je een fijne rijbroek hebt zou die ook als wandelbroek kunnen dienen, of zeg ik nou iets geks?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 22:31

moonsparkle schreef:
Ik loop eigenlijk gewoon altijd in een spijkerbroek of korte spijkerbroek :')

Bij lange tochten met bepakking is een broek die snel droog is wel erg fijn.

Heb je ook een broek van Royal Robbins geprobeerd?
Lastig dat je niet DE juiste broek kunt vinden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 00:48

linoleum schreef:
Qua wandelleggings ben ik fan van NinePine (sportlegging, maar door zakken heel fijn met wandelen). Wat dunner en koeler, maar ook wat kwetsbaarder ten opzichte van mijn andere favoriet, de wandellegging van Revolution Race. Heeft ook zakken, wel dikker en dus warmer. En verstevigd zitvlak als je op ruwe oppervlakken gaat zitten.

Oeh. Die NinePine is ook wel een favo. Niet alleen qua wandelen maar gewoon om in te wonen. :+

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-22 00:51

Ik denk dat die NinePine heel mooi is, als je een strak figuur hebt. Tenminste de leggings die ik op google tegenkom.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 05:31

Welke wandelbroeken heb je allemaal aan gehad? Niet elke bever heeft even veel. Soms kost het ff blijven zoeken. De “haglofs moran” bijvoorbeeld, heb je die kunnen passen?

Fjall raven heeft ook een curvy model geloof ik. Je zou ook nog kunnen kijken naar een broek in travelstof. Bijv van studio anneloes?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 08:00

Iris82 schreef:
linoleum schreef:

Oeh. Die NinePine is ook wel een favo. Niet alleen qua wandelen maar gewoon om in te wonen. :+

Absoluut, baal er echt van dat ze momenteel niet over m’n zwangere buik passen :')

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-22 22:58

Vandaag een gewone sport legging aan gehad. Het wandeld zeker niet verkeerd. :D

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:45

Ik zou in het geval van 3 setjes (dat aantal gaf je aan), gaan voor minimaal 2 lange broeken.

Lange broeken zijn niet alleen fijn bij slecht weer, maar beschermen je ook tegen steekbeesten, felle zon, prikstruiken en veel andere ongemakken. Zoveel warmte scheelt een korte broek tijdens het wandelen helemaal niet, juist met een lange broek heb je bij heet weer niet de warme zon direct op je huid staan. (In écht warme landen dragen mensen ook geen korte broeken tijdens inspanning :+ )

Als je toch graag een korte meeneemt, zou ik een korte legging nemen. Als het er dan ineens tijdens het wandelen omslaat, en je hebt geen geschikt plekje om je een beetje subtiel om te kleden, kun je daar je lange broek overheen doen tot je bij je volgende stop bent :=

Toen ik ging, heeft mijn korte broek vooral in mijn tas in de weg gezeten. 8)7 Droeg hem alleen op rustdagen tijdens het bezichtigen van een stad, maar tijdens het wandelen was ik hem na 2 uur al meer dan zat. Maar is natuurlijk persoonlijk.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:53

Nature93 schreef:
Zijn hier ervaringen met wandelrokjes?

Beetje laat misschien, maar ik heb ervaring in hiken in een jurkje! Wel een speciaal hiking jurkje van patagonia, maar vond het echt heerlijk.

900km dwars door de Pyrenees (HRP / GR11). Als lange broek had ik een thermo legging en nog een andere yoga-achtige broek (ook weer van een outdoor merk - vind dat toch echt wel een meerwaarde).

Ik vond een jurkje echt heerlijk! Ook omdat je geen broek / shirt randen net onder de heupband hebt (ik heb daar heel snel last van). En veel bewegingsruimte bij het "klimmen".

Heel veel plezier en succes alvast met je tocht!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:59

Nature93 schreef:
Vandaag een gewone sport legging aan gehad. Het wandeld zeker niet verkeerd. :D

Prima toch, aantrekken wat lekker zit. En of dat dan een yoga broek is, een sport legging, een speciale wandellegging of gewoon een ordinaire spijkerbroek.

Dat laatste is alleen wat lastig met wassen en drogen en nog al een gewicht om mee te nemen ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 09:47

Omdat dit toppic mogelijk handig is voor andere wandelaars reageer ik hier weer.

Ook ik loop liever in tights. Ik heb toevallig een nieuwe besteld net bij revolusion race en die hebben nu korting en daardoor nu maar 45 euro

https://www.revolutionrace.nl/dames/bro ... Color=2179

Ik heb hem ook al in zwart en doet niet onder voor de Fjallraven abisco tracking tight die veel duurder is.

. En zijn echt stevig. Met verstevigd kontstuk en bij de knieën en zitten echt lekker.
Ik heb ook een echt wandelboek maar die gebruik in enkel als het echt koud is en dan over een dikke hardloop legging.

De tights zijn ideaal. Ook sneller droog na het wassen. Compacter op te vouwen en lichter om te dragen. Je neemt er dus makkelijk meer van mee.

Verder is een softshel jasje met bodywarmer heel fijn en evt een fleece trui/vest.