Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ergens vraag ik me soms af of onze maatschappij bewust op deze manier wordt ontwricht.
Kinke schreef:Wat verschrikkelijk Reneee.
Hoe zie jij dat dan mbt de overheid? Wat zou de overheid moeten doen hieraan?
Suzanne F. schreef:Jeetje Reneee, wat erg dat jij het van zo dichtbij meemaakt. Wat sneu eigenlijk. Wat gebeurt er eigenlijk als ze geen belasting meer betalen? Dan krijgen ze dwangsommen etc toch?
Ervaart ze problemen met haar keuze? En wat zijn de gevolgen? Word je op een gegeven moment opgepakt en vastgezet?
Cer schreef:Het is wel sneu.. en het is het ergste nog dat mensen willens en wetens over de rug van deze mensen veel geld verdienen..
En dan kan je zeggen dat het 'eigen keus' is, maar in hoeverre is het eigen keus als je het in je hoofd niet meer op een rijtje hebt?
Ik kan me voorstellen dat wanneer iemand niet supersterk in zn schoenen staat, en zich onzeker voelt en voelt alle grip op t leven te verliezen, dat je dan door een slim verhaal van een manipulator je aan strohalmen gaat vastgrijpen..
Sommige mensen vinden steun in religie, sommige mensen gaan emotie eten, en sommige mensen verklaren zich autonoom.. zoiets...
truus1957 schreef:Soms denk je: het kan niet gekker, maar……. dat blijkt toch altijd nog te kunnen![]()
Kennis van een kennis kreeg een appje van zijn vader dat hij autonoom geworden was. Hij had een ambassadebordje op zijn deur, diplomaten stickers op zijn auto en gaat nu als autonoom persoon door het leven.
De beste man is ervan overtuigd dat:
- hij nu in een ambassade woont
- hij diplomaat is
- hij geen belasting meer hoeft te betalen
- wetten en regels niet voor hem gelden
- hij door politie niet mag worden aangehouden
- hij geen bekeuringen hoeft te betalen
- hij aanspraak kan maken op 1,5 miljoen euro,
dit is zijn geboortetrust
Het fijne snap ik er ook niet van, maar ik kan me echt niet voorstellen dat er mensen zijn die dit doen en er nog in geloven ook. Er is niet het meeste van te vinden op internet, maar wat ik vind is toch wel vrij extreem ( in mijn ogen ).
De belastingdienst is een trustfonds van de koning, of de belastingdienst is een ANBI en je bent helemaal niet verplicht hieraan te betalen
Ik ken verder geen mensen die dit gedaan hebben, maar ik kan jullie verzekeren dat deze man bloedserieus is. Heb voorzichtig geïnformeerd of hij wellicht zwakbegaafd is, maar nee, dat zeker niet.
Wat wil ik met dit topic? ( dat hopelijk goed staat ). Ik had hier echt nog nooit van gehoord en vroeg mij af of er bokkers zijn die dit wel kennen of zelfs iemand kennen die hier ook in gelooft en zich ook autonoom heeft verklaard.
Ik kan er gewoon niet bij dat er mensen zijn die hier heilig in geloven en ook geld insteken.
Ik vind het sneu en toch ook wel weer een beetje grappig. Iemand die dit kent?
Vjestagirl schreef:bigone schreef:Geloven in chemtrails is van compleet andere orde dan 150 euro betalen om je trust van 1,5 miljoen veilig te stellen en jezelf autonoom verklaren. En dus alle rekeningen een aanmaningen aan de kant gooit. Tot je er zo diep inzit dat onder de brug het enigste is wat er bij wijze van spreken nog over is. Ik weet het, eigen schuld dikke bult , hadden ze Thierry en consorten maar niet moeten geloven maar toch.
Aan de andere kant... Is het zo anders dan je blauw betalen aan waterfilters of flessen water omdat je gelooft dat het drinkwater vol met bewust toegevoegde medicijnen zit? Is het zo anders dan een vaccinatie weigeren omdat je denkt dat je gechipt wordt?
bigone schreef:Dit is bedacht door iemand die snel geld wilde , hij fabriceerde dat zogenaamde trustfonds en via hem kon je dat aanvragen , tegen betaling van 100 of 150 euro geloof ik. Helaas zijn er weer voldoende wappers ingetrapt.
De eerste groep heeft al grote problemen omdat ze hun rekeningen niet betaalden.
truus1957 schreef:Wat ontzettend naar Renee. Ik was er eerst nog wat lacherig over, maar er valt eigenlijk weinig te lachen. Wat ontzettend triest. Wist niet dat het bij velen al zo ver is. Ik dacht gewoon een paar honderd mafjes die het gewoon proberen, maar dat het zo ver voerde had ik niet kunnen verzinnen
Cer schreef:De echte schuld ligt bij de mensen die willens en wetens deze mensen 'van t pad' brengen..
maar goed, met social media tegenwoordig is dat heel eenvoudig... en, zoals al aangegeven is, vrijheid van meningsuiting is een groot goed..
Zebrastreep schreef:Maar zal het ook niet allemaal een vorm van een psychose achtig iets zijn?
Vroeger als je dat soort gedrag vertoonde werd je best snel weggestopt. Het is ook maar goed dat dat tegenwoordig anders gaat , maar ik maak mij zeker wel eens zorgen over dit soort mensen en de toekomst hoe dat dan wel niet gaat.