2 schoonzussen zwanger....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:12

Mhh ik heb de oplossing GEEN familiefeestjes hebben hahahaha. Nee wij doen er niet meer aan in de familie. Mijn oma is overleden en alles valt uit elkaar. De familie is groot en vele hebben kinderen en een drukke baan en ook nog 3 met een hotel. Er is gewoon geen tijd om alles bij elkaar te krijgen. 1x in de 5 jaar komen we wel samen dan is het ook echt een feest en mag het wat kosten.

Nee bij mij weten ze alleen ik en mijn jongere neefje zijn alleen en allebei bewust alleen dat is nog het leukste. Bevalt ons prima.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:15

Desiree schreef:
Boos!
HEb je het weer! ZO RESPECTLOOS!!!!!!!!!!

ja maar die oudere broer is een man he. die mogen de wens hebben om kinderloos te zijn. bij vrouwen ligt dat anders....

Haha ja als mannen kinderen niet leuk vinden is het stoer en normaal. Bij vrouwen betekent het vaak dat je pot bent of dat er werkelijk wat mis is.

Nou zie veel liever een vader die lekker met zijn kind aan het rommelen is. Dan een moeder die continue zorgt dat het kind schoonblijft in de zandbak met het witte jurkje Frusty .

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:17

Prisca schreef:
Nou zie veel liever een vader die lekker met zijn kind aan het rommelen is.

En dat schijnt ook weer niet te mogen Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:18

hahahahahahaha! FOEI prisca!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:21

Nou jaaaaaaaa wat denk jullie wel van mij zeg. Ik ben heeeeeel braaf Schijnheilig.

Maar jullie begrijpen het best wel. Vrouwen zijn er om er voor te zorgen de mannen kijken op afstand TOE.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:21

idd! zo respectloos!en de familie van mn moeder's kant is wel echt het allerergste!niemand is daar kinderloos! niemand heeft er 'maar' 1 kind, nee op zn minst 2 t liefste 3 of 4

en nu zelfs mijn 'rebelse' neef gaat trouwen, ben ik dus in hun ogen als volgende aan de beurt, aangezien de 5 oudere neven en nichten op volgorde van leeftijd zijn getrouwd, kom ik hierna, en dan mn zus, en omdat ik samenwoon plannen heb, is dat volgens hun hetzelfde als trouwplannen(mn vriend wil niet trouwen, zijn broer is al bijna 10 jaar samen met zn vriendin en wil ook niet trouwen, zijn familie is zoveel fijner dan de mijne!) en dan horen daar ook kinderen bij volgens hun

dacht het niet!

zie het al voor me, over een paar jaar wil ik naar mn paard kan niet, kindje kan niet alleen thuis blijven, of moet eten, of moet weet ik veel wat
of ik wil naar wedstrijd, oh nee kan niet, heel de week amper kunnen rijden, tsja kinderen kosten veel tijd, en ik kan natuurlijk ook niet een hele zondag van huis weg zijn.

want ja t is ook logisch dat ik stop met werken(dat is nog het enige voordeel Knipoog alhoewel, nu ik er over nadenk blijf ik veel liever werken dan thuis te zitten met een kind!) en dat mn vriend dus fulltime werkt, en dan na t werk zal hij wel even op t kindje passen en kan ik even snel naar mn paard...

dacht het niet Haha!
ik blijf werken, vriend blijft werken, en ik ga naar mn paarden wanneer het mij uitkomt!

dan wordt er dus ook nog weleens door een paar tantes(van mn moeder's familie) gezegd, ja leuk dat je nu zo paardrijd enzo, maar ja daar stop je zeker wel mee he, tegen de tijd dat de kindjes komen

dan hebben ze dus wel ruzie, alle opmerkingen en het gezeur over kinderen en trouwen kan ik redelijk aanhoren zonder te ontplofen, maar dat ze voor mij besluiten dat ik mn paarden weg doe als ik kinderen krijg, sorry dat gaat me echt veel te ver!

maar het valt ze niet duidelijk te maken Boos!

mn vader's familie die is ook wel oke, mn zus(20) en ik(bijna 22) zijn er de oudste de rest is 12/13 en 10 en 8 dus die hebben het over de schoolkeuzes etc, en vragen aan mij hoe het met mn vriend is EN hoe het met mn paarden gaat *LOL*

1 heeeeeel groot voordeel, al mn familie woont allemaal minstens 100 km verderop! maar de kere dat ik ze zie.... *zucht*

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:25

Renske20 schreef:
dan wordt er dus ook nog weleens door een paar tantes(van mn moeder's familie) gezegd, ja leuk dat je nu zo paardrijd enzo, maar ja daar stop je zeker wel mee he, tegen de tijd dat de kindjes komen
*

O NEE! IK VAL GEWOON VAN MIJN STOEL! Wat een kortzichtigheid ten top!

Trouwens, ik vind het aso om in deze overvolle drukke maatschappij zoveel kinderen te krijgen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:29

Soms valt het me op dat er onder de paardenmensen nogal wat stellen zijn die geen kinderen willen. Kan het mis hebben (ben nou eenmaal meestal tussen paardenmensen of tussen mensen die ik van school ken en die uiteraard wel kids hebben) maar de paardenhobby is denk ik niet een van de gemakkelijkste om te combineren met kinderen.

Iedereen moet het fijn voor zichzelf weten, ik heb ze wel en ik ben heel bij met ze, mensen die ze niet hebben, hebben daardoor weer andere mogelijkheden in het leven die mensen met kinderen niet hebben omdat je gewoonweg veel voor ze op moet geven.
Je kan ze maar beter niet krijgen dan zwichten onder de druk van het "moeten" want er zijn al genoeg ongelukkige kinderen op deze wereld omdat ze gekomen zijn omdat het "er nu eenmaal bij hoort".

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:30

het is waar wat je zegt. Ik zie ze ook veel onder paardenmensen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:30

Desiree"]
[quote="Renske20 schreef:
*

O NEE! IK VAL GEWOON VAN MIJN STOEL! Wat een kortzichtigheid ten top!

Trouwens, ik vind het aso om in deze overvolle drukke maatschappij zoveel kinderen te krijgen.
[/quote]

Ene daarbij ook nog een konijn en een hamster en voor de leuk een hond en een kat. Als die niet bevallen of zijn lastig binden we die aan een boom Haha!.

Schijnheilig Mhh doet me aan een ander topic van Desiree denken Schijnheilig .

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:33

haha ja zo reageerde ik de eerste keer dus ook, ik was bij de jaarlijkse&verplichte familiedag, en gelukkig had ik al wat drankjes op, dus ik reageerde in 1e instantie vrij lacherig maar erg verbaasd

maar het was dus geen grapje, doodleuk werd me verteld dat hun ook hobby's etc hadden opgegeven om moeder te worden

toen zei ik dus dat de kans dat ik moeder wordt erg klein is, en zeker de kans dat ik meerdere kinderen zal krijgen niet aanwezig is, en ik hoe dan ook mn paarden never nooit wegdoe!

ja oke, ik kon ze wel houden, maar het actieve rijden en wedstrijden etc kon dan niet, dus zei ik dat dat een goede reden was om niet aan kinderen te beginnen. ze wisten niet wat ze hoorden!

ik zie trouwens bij een clubgenootje(haar dohter is nu 1 jaar) dat ze pas sinds kort weer vaker gaat rijden, en weer wat wedstrijdjes rijdt, terwijl ze eerst zo fanatiek was.
scheelt nog dat ze een eigen restaurant hebben en de paarden aan huis staan, dus haar man kan vaak oppassen als zij gaat rijden overdag.
voor de clublessen brengt ze haar dchter naar dr moeder(15 km verderop) want dan is haar man in het restaurant

maar wat een geregel zeg, voor 1 uurtje clubles, ze komt dus ook haast nooit meer...

tsja ik vind kinderen leuk, maar ik zie het niet zitten om daar mn leven voor aan te passen, dus zolang ik er zo over denk is er voor mij geen kinderwens!

en zelfs al zou ik graag een kindje willen, in deze maatschappij vol gekken zie ik het al niet zitten, om nog maar niet te spreken over de overbevoling en milieuvervuiling etc
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 01-03-04 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:33

Prisca"]
[
Schijnheilig Mhh doet me aan een ander topic van Desiree denken Schijnheilig .
[/quote]

http://www.geocities.com/child_shelter/

Tomtiedomtiedom..... Schijnheilig

[quote="Renske20 schreef:
maar het was dus geen grapje, dodleuk werd me verteld dat hun ook hobby's etc hadden opgegeven om moeder te worden

Hoe bestaat het, werkelijk! Ik val nogmaals van mijn stoel! Ik ken zat vrouwen, wiens leven niet stopt hoor, bij het krijgen van kinderen! gelukkig zijn niet alle moeders zo. (zie eerdere reactie Lis).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:38

Tjaa er wordt nog steeds gedacht: vrouw = trouwen = kinderbaren en mond houden. DUS NIET HE.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:44

Je wilt niet weten hoe vaak ik dat te horen heb gekregen toen ik zwanger was van de eerste. "Nu ga je het paard natuurlijk wel verkopen want daar heb je geen geld en tijd meer voor met een kind".
Als ik dan zei dat ik absoluut niet van plan was om mijn paard op te geven werd ik behoorlijk vreemd aangekeken waarop meestal de opmerking volgde dat ik wel van gedachten zou veranderen als de baby er eenmaal was.

Ik ben inderdaad van gedachten veranderd en heb er zo gauw het mogelijk was een pony voor de kinderen bij gekocht Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:48

hahahaha! en en en> hoe reageerden ze daarop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:49

Ik zou het positief opvatten. Als je zussen koters hebben hoef jij tenminste niet meer aan de "verplichting" te voldoen. Je ouders hebben nu hun kleinkinderen dus ze mogen niet meer zeuren Haha!

Verder zou ik het niet zo hard afkappen als ze je naar kinderen vragen. Gewoon lekker vaag blijven en iets zeggen in de trant van dat je nog wel ziet of het er ooit nog van komt. (heb je wel een vent dan? Geen vent hebben is ook een erg goed excuus natuurlijk. Haha!)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:51

Desiree schreef:
hahahaha! en en en> hoe reageerden ze daarop?

Wat denk je Desiree, toen werd ik natuurlijk helemaal voor gek verklaard maar dat ben ik ook inderdaad, paardengek wel te verstaan Schijnheilig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 18:07

Zep schreef:
Ik zou het positief opvatten. Als je zussen koters hebben hoef jij tenminste niet meer aan de "verplichting" te voldoen. Je ouders hebben nu hun kleinkinderen dus ze mogen niet meer zeuren Haha!

Verder zou ik het niet zo hard afkappen als ze je naar kinderen vragen. Gewoon lekker vaag blijven en iets zeggen in de trant van dat je nog wel ziet of het er ooit nog van komt. (heb je wel een vent dan? Geen vent hebben is ook een erg goed excuus natuurlijk. Haha!)

Nou, mijn vriend heeft 2 broers en het zijn hun vrouwen die zwanger zijn. Zij weten inmiddels datik niet meer hoef, maar zijn familie zijn nogal van kinderen krijgen. MAar als ze er naar vragen zal ik toch zeer beslist "nee" zeggen. Het is zoals het is, en ik ga er niet om heen draaien.

Paardengek, sja, ben ik ook. Hyper!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:59

Bizar eigenlijk dat een ontzettend grote en levens-veranderende beslissing als een kind nemen zo vaak gebeurd omdat het 'er nou eenmaal bijhoord'. Als mensen met kinderwens evenveel aandacht besteedden aan die beslissing als kindvrijen aan de beslissing om ze *niet* te nemen...

Zouden de opvangsystemen en gevangenissen heel wat leger zijn denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:55

Idd AL

Laatst zei ook iemand tegen mij
Nou dat is een grote beslissing om geen kinderen te nemen.

Nou ik vind het een veel grotere beslissing om wel kinderen te willen.

Maar nope, dat is ook niet waar Scheve mond

En het valt mij idd ook op dat veel amazones geen kinderen willen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 20:57

ik heb weer met een grote grijns van herkenning dit zitten lezen, maar dat is geen verrassing Extreme duivel Idd, ik ken veel kindervrije Extreme duivel paardenmensen.
En voor het overige ben ik van mening dat kawa het mooi onder woorden brengt.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:31

Desiree schreef:
Dat veranderde toen ik kwam te werken op de Technische universiteit. Daar lopen wel leuke jongens rond.
\

Huh, ik zit zelf ook op de techniek faculteit en het is echt nog dramatischer dan bij rechten, de een nog fouter en lelijker dan de ander Scheve mond .

Maar goed on-topic:
Ja ik snap je probleem en het lijkt me ook zwaar irritant. Ik wil ook geen kinderen (en een het middagje IKEA vandaag heeft dat alleen maar weer versterkt) en je krijgt soms nogal rare reacties van mensen, ze begrijpen het vaak niet.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:37

Eigenlijk moeten we een feestje houden waar het in de 'vrouwencircel' (*kotssmiley*) niet over poepluiers maar over poepstallen gaat... Haha!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:40

Nadelen:

-Ze kosten klauwen met geld
-....en tijd
-bent enorm afhankelijk, kunt niet gaan en staan waar je wilt
-Je gaat je eraan hechten en als er dan wat met ze gebeurt heb je veel verdriet
-Als je er een hebt, moet je er twee hebben, want anders is het zielig
-Je strakke six-pack buik heeft meer weg van die van een hangbuikzwijn
-Het is nog maar te vragen of je ooit je oude figuur terugkrijgt
-Als koters ouder worden heb je mischien wel weer meer tijd voor je zelf, maar dit is ook de leeftijd waarop kinderen tegen hun ouders ingaan (pubers!)

Voordelen:

-Je bent van het gezanik van je (schoon)ouders af want je hebt ze eindelijk opa en oma gemaakt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:43

als opa en oma dan problemen 1, 2, 3 en 8 oplossen Haha! 4 ben je zelf bij, 5 zie mijn 1e suggestie, alleen 6 en 7 is idd een probleem Extreme duivel