Bedrijfsbus in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

Re: Bedrijfsbus in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:16

Heb je er misschien een foto van ts?
Dan hebben bokkers een beeld van jouw probleem. Dat schept misschien duidelijkheid.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:20

En bus is een drama, zowel voor de bewoners van de wijk als de eigenaar. Of andersom, wijken zijn een drama. Als je een verlengde bus hebt, vindt maar eens een parkeerplaats en als je er 1 gevonden hebt, is de parkeerplaats altijd te klein.

Dus ja, hij staat half op de stoep of half op de weg. Of op 2 parkeerplaatsen. Want woonwijken zijn in 50 jaar niet groter geworden en de (aantallen)auto's wel.

Ik snap dat je je ergert, maar helaas. Alleen met de eigenaar in gesprek gaan als je hem toevallig ziet zal werken om te begrijpen waarom hij daar staat een niet op zijn/haar eigen oprit.

Alle bussen op een pleintje is een mooie oplossing, maar dan zou ik het heel vervelend vinden als het daar vol staat met gewone auto's.

Mijn bus is ook mijn boodschappen auto, dus ik spreek uit ervaring hoe lastig een bus (vergelijkbaar met grote pick-up) is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:31

Jennyj01 schreef:
Wat ik dan zorgelijk vind is dat mensen er het hele weekend tegen aankijken. En TS dat is niet alleen naar jou gericht. Met mijn zus heb ik recent dezelfde discussie gehad. Hoezo kijk je er het hele weekend tegen aan? Waarom zit je de hele dag thuis naar buiten te kijken? Waarom houden we ons niet met de leukere en belangrijke dingen in het leven bezig?

Ja ik kijk er het hele weekend naar, lekker achter de geraniums en maar kijken, zuchten en klagen :')

:n

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:40

O, echt vervelend, Relaxed. Waarschijnlijk iemand die daar nu de weekends is (vriend/vriendin). Ik zou er toch voor kiezen om een paar weekends je eigen auto voor de deur te zetten. Misschien dat de boodschap dan aankomt. Of een briefje onder de ruitenwisser doen?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:43

Een tijdje heeft onze bus naast het huis gestaan. Staat daar langs de heg bij niemand voor de ramen maar het zicht op de weg is dan veel minder als zij dan uit hun oprit reden.
Op een avond hadden wij een buurvrouw aan de deur die zich er al weken aan ergerde maar er maar niks over zei. Zat der mega hoog en was mega boos. Man gaf als reactie goed dat je het zegt zelf niet door gehad. En de bus werd anders neergezet en daarna weer op de oprit.vrouw had bijna een hartaanval ervan terwijl het binnen 1 minuut opgelost was.

Misschien heeft hij der geen kwaad in. Dus zou zeggen gewoon even aanspreken. Doet die dan nog hetzelfde dan gemeente bellen en de apv erbij pakken

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:48

Fitzroy schreef:
O, echt vervelend, Relaxed. Waarschijnlijk iemand die daar nu de weekends is (vriend/vriendin). Ik zou er toch voor kiezen om een paar weekends je eigen auto voor de deur te zetten. Misschien dat de boodschap dan aankomt. Of een briefje onder de ruitenwisser doen?

Ik denk dat rechtstreeks communiceren beter werkt. Als er n telefoonnummer op de bus staat zou je kunnen bellen. Of als je de chauffeur ziet hem/haar aanspreken

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:50

Het is voor de eigenaar ook een moeilijk situatie denk ik. Mijn schoonzoon heeft ook de bedrijfsbus altijd mee naar huis. Hij heeft hem bij zichzelf recht voor de deur staan. Een paar weken terug stonden er ineens twee handhavers bij zijn bus. De overbuurman had gebeld De bus mag idd na een bepaalde tijd niet in een woonwijk staan (ligt aan de grote van de bus) Voor mijn schoonzoon is het moeilijk om de bus ergens buiten het dorp te zetten omdat er meer dan 60.000 aan gereedschap in zit! Buitenaf parkeren is bijna een garantie dat ze de bus open gaan breken…
En zijn bus stond echt altijd recht voor zijn eigen huis…
Persoonlijk vind ik die overbuurman een zeikerd en vind ik het sowieso schijnheilig om meteen handhaving te bellen en niet even persoonlijk in overleg te gaan

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:53

Ik ben wel benieuwd wat nu de oplossing is, borderjay? Waar parkeert hij zijn bus nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 09:58

Themba schreef:
Een tijdje heeft onze bus naast het huis gestaan. Staat daar langs de heg bij niemand voor de ramen maar het zicht op de weg is dan veel minder als zij dan uit hun oprit reden.
Op een avond hadden wij een buurvrouw aan de deur die zich er al weken aan ergerde maar er maar niks over zei. Zat der mega hoog en was mega boos. Man gaf als reactie goed dat je het zegt zelf niet door gehad. En de bus werd anders neergezet en daarna weer op de oprit.vrouw had bijna een hartaanval ervan terwijl het binnen 1 minuut opgelost was.

Misschien heeft hij der geen kwaad in. Dus zou zeggen gewoon even aanspreken. Doet die dan nog hetzelfde dan gemeente bellen en de apv erbij pakken

Ik ga er idd ook niet vanuit dat het onwil is en liefst loop ik ook gewoon ff naar diegene toe, als ik wist wie het was :D hij mag er qua apv iig niet staan en kan me voorstellen dat hij dat niet weet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:05

Inderdaad wordt er veel ingebroken in busjes wat het best lastig maakt voor de eigenaar.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:05

Relaxed schreef:
hij mag er qua apv iig niet staan

Foto maken of link sturen van de APV naar het bedrijf met de straatnaam erbij.

Of uitprinten en onder de ruitenwisser doen.

Persoonlijk zou ik het eerste doen,weet je zeker dat het aankomt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:06

F_Orumster schreef:
Inderdaad wordt er veel ingebroken in busjes wat het best lastig maakt voor de eigenaar.

Maar dan zou je hem toch liever dichterbij huis hebben? Vroeger zetten vrienden en wij ook liever de personen auto verderweg en de werkbus bij huis. Juist vanwege inbraken.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:08

Fitzroy schreef:
Ik ben wel benieuwd wat nu de oplossing is, borderjay? Waar parkeert hij zijn bus nu?

Buiten de woonwijk op een parkeerplaats…het wachten is op de dag dat hij opengebroken is
Zijn baas is ontheffing aan het aanvragen om te mogen parkeren in de woonwijk…. Ik zei al; als hij die ontheffing krijgt zou ik hem voor de deur zetten van diegene die handhaving heeft gebeld, en niet meer zo netjes voor je eigen huis
Maar mijn schoonzoon is daar te netjes voor

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:09

MyWishMax schreef:
F_Orumster schreef:

Maar dan zou je hem toch liever dichterbij huis hebben? Vroeger zetten vrienden en wij ook liever de personen auto verderweg en de werkbus bij huis. Juist vanwege inbraken.

Ja maar dat mag dus niet. Als de bus boven een bepaalde afmeting komt mag die niet geparkeerd in een woonwijk

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:15

Zeg ik iets geks als ik vind dat grote bedrijfsbussen gewoon op het werk geparkeerd moeten worden.
Gemeente heeft niet voor niets zo’n verbod.

Grote werkbus op een parkeerterrein is vragen om leegroven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:18

luuntje schreef:
Zeg ik iets geks als ik vind dat grote bedrijfsbussen gewoon op het werk geparkeerd moeten worden.

Nee, vind ik ook. Werkbussen lekker op de zaak laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:20

denk dat het meestal zzp'ers zijn :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:28

Menino schreef:
denk dat het meestal zzp'ers zijn :D

Ik denk het niet hoor :n

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:39

luuntje schreef:

Maar als bij jou om 21.00u het licht uit gaat, vind je het toch ook wel heel fijn als Liander razend rap op komt dagen om dat op te lossen?
Juist, de jongens van Liander rijden ook in die grote bussen. Juist omdat ze vrijwel alles aan boord hebben waarmee vrijwel elke storing aan te pakken is.
De jongens van Liander hebben ook een ontheffing; die mogen vrijwel alle regels aan hun laars lappen zolang dat in het belang van het werk is.

En dat is het punt: Ja soms kan een bus prima op de werf blijven staan maar soms is er ook een reden dat het niet kan. Dat soort nuances maakt het erg lastig.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:48

Ben wel benieuwd hoe die bus nu eruit ziet zo in dat parkeervak pal voor het huis.

Hier mag je blij zijn als je nog ergens je auto in de buurt kan parkeren!

In een dorp ook gewoond en daar vond de buurman het ook nodig dat onze auto alleen maar pal voor ons raam mocht, als daar dan een andere auto stond mochten we niet de auto op 'zijn' plek parkeren want dat was dan voor zijn huis. Vreselijk zulk gezeur! Was gewoon openbare weg niet eens vakken.

Gelukkig in de stad heb je dat niet.

Zou gewoon je auto er een paar weekenden neerzetten, kijken waar dan de bus gezet word

Anders ga in een appartement op etage wonen,uitzicht gegarandeerd! :Y)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:53

luuntje schreef:

Mee eens, bedrijfsbussen van onze overbuurman mochten eerst met de chauffeurs mee naar huis, sinds een paar weken niet meer ivm stelen van de katalysator van die bussen.

Die parkeren de werkbus dus tegenwoordig op het bedrijventerrein, wat afgesloten en bewaakt is, en gaan dan met eigen vervoer naar huis. Lijkt me de meest zinvolle oplossing eerlijk gezegd.

Heeft er ook niemand last van andermans werkbus voor de deur ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 10:53

lovelucydan schreef:
Heb je er misschien een foto van ts?
Dan hebben bokkers een beeld van jouw probleem. Dat schept misschien duidelijkheid.

Ik ben hier ook heel benieuwd naar.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:01

Staat er niet een logo oid op de bedrijfsbus wat je op kan speuren op Google en misschien een woonadres in je wijk aan kan koppelen? Dan weet je iig wie het is en kan je aanbellen om het er een keer over te hebben.

Of ander idee; de bus wordt dus elke keer op dezelfde dagen op dezelfde plek geparkeerd, waarschijnlijk dus vrijdagmiddag na werktijd? Heb je zelf de mogelijkheid om een beetje voor je huis/voor het raam te bivakkeren rond de tijd dat het busje wordt neergezet? Misschien een beetje ‘sneu’ om de eigenaar zo op te wachten maar dan weet je iig wie het is en loop je je niet groen en geel te ergeren aan een probleem zonder oplossing.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:08

Hier ook zzper. En een bus met teveel waarde erin om ergens buitenaf te zetten. 1x meegemaakt dat bij collega alles eruit gejat is. Wil je echt niet.
Op de oprit is die verzekerd en staat er camera bewaking op.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 11:16

Wij woonden hiervoor in een wijk met arbeiderswoningen zonder voortuin en te weinig parkeerruimte. We hebben wel eens de hele bouwvak tegen een bus op 1,5 meter van ons voorraam aangekeken, werden we ook niet blij van… Daar, en ook waar we nu wonen, stonden de busjes meestal op de parkeerplaats om de hoek waar ze niet vol in het zicht van een ander staan