Waar ben jij zenuwachtig voor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 11:01

Veraaaaah schreef:
Eigenlijk voor alles. Waar ik erg zenuwachtig voor ben: vliegen, bellen, paardrijles, tandarts.

Ik ben sowieso erg vaak zenuwachtig/gespannen.

Herkenbaar. Buitenritten met een onbekende instructeur, de eerste keer rijden op een onbekend paard, op vakantie gaan, bezoek ontvangen, naar een onbekende plek moeten (verdwalen), bellen en gebeld worden ...
Het leven, het heelal en de rest dus :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-22 06:54

Wat een herkenbare dingen. :') Inderdaad parkeren!! Ik zoek altijd op google maps al waar ik de auto kwijt kan hahaha.

En ziekmelden voor [***], goeie! Hoop altijd dat m'n manager niet opneemt want dan kan ik een appje sturen. Ben bang dat ik door de telefoon niet 'ziek genoeg' klink. :')

Nu al weer dikke stress voor een buitenrit straks. Echt kansloos, gaat zo leuk worden!

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 23:35

Ooh.. dat is echt zeer herkenbaar! Ik wordt ook zenuwachtig bijna overal van en als het moment daar is dan is het weg. :+
Naar verzorg pony -> zenuwachtig
Menles -> zenuwachtig
Bellen -> zenuwachtig
Op visite of visite dat komt -> zenuwachtig
Zo meteen eigenlijk naar bed en wil nog even lezen van te voren -> had ik al gezegd zenuwachtig?

en waarom?! echt geen idee!! :')

HorseTimeXL

Re: Waar ben jij zenuwachtig voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 00:09

mijn tweede date woensdag. de eerste gisteren gehad en het klikt echt goed. maar ben bang dat het opeens gaat tegenvallen woensdag of dat ik het over geromantiseerd heb :')

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 00:40

Voor alle mensen die roepen “bellen” kan ik aanraden; ga eens een paar weken of maanden op een callcenter werken. Nooit meer last van bel angst, of begin bijv in een wachtkamer bij de dokter of tandarts tegen wildvreemde mensen een gesprek aan te knopen. Dat is namelijk precies hetzelfde .

Ik ben zenuwachtig voor aankomende maandag, heb een paard gekocht onder voorbehoud van keuring, ben dus zenuwachtig voor de keuring omdat de rest de perfecte match is voor mij *fingers crossed*

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 01:07

Durquia schreef:
Voor alle mensen die roepen “bellen” kan ik aanraden; ga eens een paar weken of maanden op een callcenter werken. Nooit meer last van bel angst, of begin bijv in een wachtkamer bij de dokter of tandarts tegen wildvreemde mensen een gesprek aan te knopen. Dat is namelijk precies hetzelfde .

Ik ben zenuwachtig voor aankomende maandag, heb een paard gekocht onder voorbehoud van keuring, ben dus zenuwachtig voor de keuring omdat de rest de perfecte match is voor mij *fingers crossed*

Nou, ik heb dus op callcenters gewerkt en daardoor heb ik geleerd dat ik voor werk prima kan bellen en totaal geen angst heb. Maar als mijn prive telefoon gaat, dan wil ik toch eerst even weten hoe en wat en wanneer en waarom er gebeld wordt :') Dus ik ben met mijn eigen telefoon een screener. Zelf bellen vind ik ook totaal niks. Ik tekst liever

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 06:43

Captain schreef:
Wat een herkenbare dingen. :') Inderdaad parkeren!! Ik zoek altijd op google maps al waar ik de auto kwijt kan hahaha.

Voor iedereen die stress heeft vanwege parkeren:

Ik kan www.prettigparkeren.nl aanraden.

Je kiest een adres en een tijdstip en je ziet meteen of je daar kunt parkeren, op welke momenten van de dag, wat het kost en eventuele alternatieven.

Bellen vind ik ook niet geweldig. Nooit de lol van ingezien, als kind al niet. Lang leve de uitvinding van e-mail, sms en alles waarbij je niet tegen een echt mens hoeft te praten zonder dat je daarbij gezichtsuitdrukkingen ziet. Met communicatie via Teams e.d. heb ik om die reden ook veel minder moeite.

Met ziekmelden heb ik dan weer geen moeite. Dat doe ik zeer zelden en juist daarom weet mijn leidinggevende dat het serieus is als ik het doe. Met migraine kan ik nl. echt niet werken, wel heel vervelend, maar totaal uitgesloten dat ik dan functioneer.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:39

Durquia schreef:

Voor mijn werk bel ik al regelmatig. Het wordt langzaamaan beter. Maar nog vind ik het 100x niets. Je mist gewoon een groot deel communicatie omdat je iemand niet ziet.
Dat tweede, daar heb ik dan weinig moeite mee. Daar kun je de non-verbale communicatie zien. ;)

Oeh, ik duim mee!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:47

Ik heb deze maand zo vaak moeten bellen dat ik door mijn belminuten heen ben , langzaam aan kom ik er wel weer vanaf.

Spannendste deze week was wel dat ik een locatie moest bellen waar ik had gewerkt dat ik krentenbaard had keek heel erg op tegen hun reactie. Gelukkig reageerden ze heel lief en begripvol en dat ik er niks aan kon doen. Weer stress om niks dus :+

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:52

Wanneer mijn vriend naast me zit terwijl ik aan het autorijden ben _O-
Waardoor ik dus juist stomme fouten ga maken. |o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:21

Suliko schreef:
Wanneer mijn vriend naast me zit terwijl ik aan het autorijden ben _O-
Waardoor ik dus juist stomme fouten ga maken. |o

ik rij niet meer als ik samen met mijn man ergens heen moet, ik trek dat commentaar niet meer en ga dan inderdaad fouten maken.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:23

Ik ben niet snel echt zenuwachtig. Als ik ergens nerveus voor ben is het echte angst. Dingen als bellen, om hulp vragen in de winkel etc vind ik oprecht eng. Dan ben ik niet eens zenuwachtig. Ik ben wel vaak zenuwachtig om op te treden, maar dat zijn gezonde leuke zenuwen :):)

Ik vind socializeren super lastig dus ik heb een milde sociale angst. Dat is in mijn beleving heel anders dan zenuwachtig zijn :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:24

Ik krijg vooral de zenuwen als het om de gezondheid van onze/mijn dieren gaat. :(:)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:51

De trailer parkeren. Vreselijk. Ik ga ook alleen naar locaties waar ik goed kan parkeren. Heb 10 jaar geleden mijn E achter B gehaald maar vorig jaar 2 lessen genomen om achteruit te parkeren. Heeft iets geholpen maar ben nog steeds zenuwachtig.

Verder ben ik zenuwachtig voor de huisarts, ziekenhuis maar bijvoorbeeld ook voor iets leuks als de vakantie. En waarom hè maar ja ben gewoon een stresskip.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:58

Kookaburra schreef:
Durquia schreef:

Voor mijn werk bel ik al regelmatig. Het wordt langzaamaan beter. Maar nog vind ik het 100x niets. Je mist gewoon een groot deel communicatie omdat je iemand niet ziet.
Dat tweede, daar heb ik dan weinig moeite mee. Daar kun je de non-verbale communicatie zien. ;)

Oeh, ik duim mee!

Positief koop advies *\o/*

Morgen wordt ze gebracht! :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 10:31

Jihaa!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:07

Nog meer zenuwachtige mensen? :')

Ik zit te wachten om naar stal te gaan, de zadelmaker komt voor een nieuw zadel. Zoveel zenuwen. :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:27

Waar ik zenuwachtig voor ben? Alles :')

Ben 2 jaar terug verhuisd naar een nieuwe stal, en ben nog steeds lowkey zenuwachtig als ik erheen ga :')
Op dit moment zit ik in een meeting en ben ik zenuwachtig voor de mogelijkheid dat iemand me een vraag stelt

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 15:48

Haha zo herkenbaar! :') ook idd als je weet dat je aan het woord moet in een groep.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 16:39

Ik word zenuwachtig wanneer ik in de auto zit en wat wegen van rechts passeer die voorrang hebben. Die benader ik rustig, maar op het moment dat er tóch eens iemand aankomt schrik ik gewoon. Bij weggetjes die je niet goed ziet vooral dus. Zeker wanneer je wat mensen achter je hebt zitten.

Of op een weggetje waar van die versmallingen zitten, waar maar 1 auto tegelijk kan en er geen bord staat wie er eerst mag. Gaat altijd wel goed omdat ik of duidelijk stop of mijn richtingaanwijzer aanzet om aan te geven dat ik eerst ga, maar toch voel ik dan mijn ademhaling..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 10:33

Nou ik heb weer een locatie hoor, ik moet volgende week naar een waterzuivering in the middle of nowhere, google streetview niet beschikbaar en nergens zie ik ruimte om een auto neer te zetten. De weg er naartoe geen enkel probleem, maar waar laat ik die auto zonder dat ik een vrachtwagen blokkeer of zoiets :=

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:14

prompter schreef:
Nou ik heb weer een locatie hoor, ik moet volgende week naar een waterzuivering in the middle of nowhere, google streetview niet beschikbaar en nergens zie ik ruimte om een auto neer te zetten. De weg er naartoe geen enkel probleem, maar waar laat ik die auto zonder dat ik een vrachtwagen blokkeer of zoiets :=

Misschien dat je iets ziet via https://www.satellietdataportaal.nl/ ? Misschien dat er dan net een beeld is met een auto, of dat je op de winterbeelden door de bomen kunt kijken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:26

Ooh ik heb er weer eentje. Ik ga zaterdag met de trein naar Hamburg vanaf Utrecht. Ik word sowieso al knetter zenuwachtig van met de trein reizen in Duitsland, op lange trajecten gaat er vaak iets fout en ik versta het gewoon niet als het omgeroepen wordt. Maar, ik heb nu ook nog eens een fiets mee volgeladen met bagage -O- ik moet in Münster overstappen, naar een specifiek rijtuig waar mijn fiets mag. Ik ben al dagen compleet in paniek hierover. En dat terwijl ik erna een maand door Denemarken en terug naar Nederland ga fietsen, als vrouw, in mijn eentje _O- ben ik ook wel zenuwachtig voor hoor, maar die €*%$£* treinreis, raap me op :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:33

Oh wat een handige site kookaburra! Ik zie inderdaad in een vorig jaar een auto ergens achter een gebouw, daar maar neerzetten dan :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:34

Staan er geen rijtuignummers op je reservering Suliko? Zo ben ik eens probleemloos met de trein in Zwitserland aangekomen :))