Hoe-overleef-ik-mijn-baby-pakket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Hoe-overleef-ik-mijn-baby-pakket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:22

Hier gelukkig niet :=

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:48

Naast alle sarcastische producten....is het niet leuk om ook iets te geven waaruit blijkt dat je haar wel steunt? Zeker met het oog op de zwangerschapshormonen en jullie vriendschap.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap én als jonge mama (was wel een heel stuk jonger) ontzettend veel vriendinnen verloren omdat zij niet achter het moederschap stonden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:15

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:22

Sizzle schreef:
Tiggs schreef:

Een ui :') Hoe denk je dat die er over 7 maanden uitziet?

Als een plantje met baby uien :D

En dat past dan weer goed bij het onderwerp :D :D

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:39

Toen ik na mijn zwangerschapsaankondiging gelijk (en heel erg goedbedoeld) een pak kraamverband in mijn handen gedrukt kreeg brokkelde mijn roze wolk al wat af. Maar jeezes, kwamen die dingen echt van pas :o

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:41

Martje80 schreef:

Deze!
Met oma onderbroek, kraamverband, aambeienzalf, tepelcreme, en microklisma voor verstoppingen. En voor de kleine een doosje paracetamol, sudocreme en zo een neus uitzuig ballonnetje als ze verkouden zijn. :')
Ja, dit heb ik allemaal nodig gehad. En je krijgt er zooo veel voor terug.. :(:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 23:07

En een zwembandje om op te zitten.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:04

Forcalquier schreef:
Naast alle sarcastische producten....is het niet leuk om ook iets te geven waaruit blijkt dat je haar wel steunt? Zeker met het oog op de zwangerschapshormonen en jullie vriendschap.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap én als jonge mama (was wel een heel stuk jonger) ontzettend veel vriendinnen verloren omdat zij niet achter het moederschap stonden.

Dat vind ik echt heel triest Forcalquier ( jeetje wat heb jij een moeilijke boktnaam :D )
Dat je zelf geen moeder wilt worden kan ik nog wel begrijpen, maar om een vriendschap te verbreken omdat je niet achter het moederschap staat. Echt niet te begrijpen.
Hoop dat je inmiddels weer leuke vriendinnen hebt die jouw keuzes wél respecteren

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:59

Leuke ideetjes komen voorbij. Maar wat Forcalquier schrijft, zou ik ook rekening mee houden. Weet niet wat je budget is, maar naast de grapjes misschien ook juist een mooi, dierbaar kadootje erbij? Iets als een hangertje?

Ik was jong en ook als eerste moeder en dat was ook einde vriendschappen. Een enkele heeft mn zoon nog gezien en vond het leuk, maar veel vooroordelen hoe je leven wel niet verandert.

Misschien kan je ook een keer mee naar controle bijv? Een bonnen boekje voor 10x oppassen waaruit blijkt dat je betrokken wilt blijven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:09

Ik vind oppassen dan wel gelijk een aardig groot offer hoor, dat moet je dan ook echt graag zelf willen. Zou dat ook nooit zomaar iemand verwachten (van mij hoeven ze dat ook niet te verwachten bij babies muv noodgevallen of zo)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:42

Het lijkt me ook raar om aan te bieden om op te passen als je zelf niks met baby's hebt.

Je kunt toch ook buiten het kind om vriendschap hebben? Ik heb vrienden die lekker 1 keer op kraambezoek zijn geweest maar verder niks met kinderen hebben. Echt helemaal prima.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 14:51

superpony schreef:
Leuke ideetjes komen voorbij. Maar wat Forcalquier schrijft, zou ik ook rekening mee houden. Weet niet wat je budget is, maar naast de grapjes misschien ook juist een mooi, dierbaar kadootje erbij? Iets als een hangertje?

Ik was jong en ook als eerste moeder en dat was ook einde vriendschappen. Een enkele heeft mn zoon nog gezien en vond het leuk, maar veel vooroordelen hoe je leven wel niet verandert.

Misschien kan je ook een keer mee naar controle bijv? Een bonnen boekje voor 10x oppassen waaruit blijkt dat je betrokken wilt blijven?

Ja, leuk bedoelt hoor, maar dit is niet hoe wij zijn.
Ze is gewoon zwanger. Punt. Geen roze wolken en 'koetsiekoetsie' gebeuren. Ze is veel te nuchter. En ik ook. Ze zou rollen met haar ogen als ik mee zou willen naar een controle, dus nope.
Haar keuze, lekker zelf doen.

Ik kan ook eigenlijk niets met dit soort opmerkingen in dit topic, no offence.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:55

Ik vind het achteraf wel jammer dat je me geen hangertje hebt gegeven Goof.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:02

Er zijn meer die zo down to earth zijn. Mijn broertje en zijn vriendin heb ik een kaartje verzonden met 'Gefeliciteerd met jullie nieuwe wekker'. Op haar eerste verjaardag straks ga ik daadwerkelijk een wekker geven, want ze slaapt inmiddels door, waardoor zij niet meer op tijd wakker worden voor hun werk.

Pakje haarverf voor de komende grijze haren? Of een bon voor de kapper.
0% Gin of iets anders alcoholvrij, er zijn tegenwoordig best lekkere flessen te koop.
Van die sate prikkers om de ogen overdag open te kunnen houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 15:05

Urbanus schreef:
Ik vind het achteraf wel jammer dat je me geen hangertje hebt gegeven Goof.

Kan met terugwerkende kracht gewoon geregeld worden +:)+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:12

Wildgirl schreef:
Ik snap dat jij het hilarisch vindt om dit soort dingen te geven TS maar denk je dat zij dit ook kan waarderen?

Ik ben nu ook zwanger en zou hier echt de humor van inzien als mijn vriendinnen hier mee aan kwamen..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:35

Ik denk dat mensen zich nog vergissen hoe mensen kunnen veranderen als het kind eenmaal geboren is. Ik ben vrij nuchter, geen typische moeder moeder en vind de tips echt heel leuk juist. Heb meeste niet eens gebruikt, dus herken al die kwalen ook niet.

Maar het kan echt heel anders lopen dan je denkt. Daarom gaan vriendschappen daarna ook kapot soms.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:35

truus1957 schreef:
Forcalquier schreef:

Dat vind ik echt heel triest Forcalquier ( jeetje wat heb jij een moeilijke boktnaam :D )
Dat je zelf geen moeder wilt worden kan ik nog wel begrijpen, maar om een vriendschap te verbreken omdat je niet achter het moederschap staat. Echt niet te begrijpen.
Hoop dat je inmiddels weer leuke vriendinnen hebt die jouw keuzes wél respecteren

Lekkere naam inderdaad Na tig naam pogingen (welke allemaal al in gebruik waren) heb ik mijn vinger over de wereldkaart laten gaan. Forcalquier is een gemeente in Frankrijk...nooit geweest :')
Ik heb inmiddels vooral mannelijke vrienden die er geen fluit om geven of ik kids heb/ moeder ben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:49

Forcalquier schreef:

Steunen? Je kiest toch zelf voor een baby, het overkomt je niet.

Een echte vriendschap breekt imo niet door wel of geen kinderen, dan is er al meer niet goed.

Edit: bij de meeste van mijn vriendinnen moe(s)t je ook niet met dat soort koetsie koetsie dingen aankomen hoor. Die staan daar gelukkig ook lekker nuchter in.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:57

Goof schreef:
superpony schreef:

Ja, leuk bedoelt hoor, maar dit is niet hoe wij zijn.
Ze is gewoon zwanger. Punt. Geen roze wolken en 'koetsiekoetsie' gebeuren. Ze is veel te nuchter. En ik ook. Ze zou rollen met haar ogen als ik mee zou willen naar een controle, dus nope.
Haar keuze, lekker zelf doen.

Ik kan ook eigenlijk niets met dit soort opmerkingen in dit topic, no offence.

Mijn broer en schoonzus vroeger of ik mee wilde naar een echo en daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Gewoon gezegd dat het niet zo mijn ding is en dat was prima.

Je vriendin is niet alleenstaand toch?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:04

Ik vond het tijdens mijn zwangerschap juist ook chil met mensen af te spreken zonder baby om ook nog ergens anders over te praten.

Kraamverband kreeg ik ook van een vriendin en dat was een topcadeau, want nog gebruikt ook nog. En met een andere vriend een zelf in elkaargezette 0% wijn proeverij.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 18:47

Mijn vriendin heeft gewoon een partner, dus ze kunnen lekker samen naar echo's koekeloeren.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:52

Goof schreef:
Mijn vriendin heeft gewoon een partner, dus ze kunnen lekker samen naar echo's koekeloeren.

Zo denk ik ook ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:53

Geweldig, dit klinkt echt als mijn beste vriendin en ik _O-.

Ik zou een pakketje maken met condooms, zaaddodend middel, een morning after pil, oordoppen en een sloot redbull. Ik weet niet of je nog oude Tina's/Breakout's/Hitkranten hebt, of aan kunt komen? Een paar van die domme vragen (de douchekop ging blabla, "ben ik nu zwanger"?) uitknippen en erbij doen, gezien de leeftijd zijn die dingen zeker herkenbaar en zal er hard om gelachen kunnen worden. Daarnaast zou ik nog een kaartje aan een fles wijn doen met de tekst erop dat ik het hun heel erg gun en dat ik het wel hoor wanneer de fles open kan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 18:55

Yv_ schreef:
Geweldig, dit klinkt echt als mijn beste vriendin en ik _O-.

Ik zou een pakketje maken met condooms, zaaddodend middel, een morning after pil, oordoppen en een sloot redbull. Ik weet niet of je nog oude Tina's/Breakout's/Hitkranten hebt, of aan kunt komen? Een paar van die domme vragen (de douchekop ging blabla, "ben ik nu zwanger"?) uitknippen en erbij doen, gezien de leeftijd zijn die dingen zeker herkenbaar en zal er hard om gelachen kunnen worden. Daarnaast zou ik nog een kaartje aan een fles wijn doen met de tekst erop dat ik het hun heel erg gun en dat ik het wel hoor wanneer de fles open kan.

Oh dit! Precies dit had ik nodig, dank je wel! :D

En dat idee van die tijdschriften is briljant!