Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Martje80 schreef:
Forcalquier schreef:Naast alle sarcastische producten....is het niet leuk om ook iets te geven waaruit blijkt dat je haar wel steunt? Zeker met het oog op de zwangerschapshormonen en jullie vriendschap.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap én als jonge mama (was wel een heel stuk jonger) ontzettend veel vriendinnen verloren omdat zij niet achter het moederschap stonden.
superpony schreef:Leuke ideetjes komen voorbij. Maar wat Forcalquier schrijft, zou ik ook rekening mee houden. Weet niet wat je budget is, maar naast de grapjes misschien ook juist een mooi, dierbaar kadootje erbij? Iets als een hangertje?
Ik was jong en ook als eerste moeder en dat was ook einde vriendschappen. Een enkele heeft mn zoon nog gezien en vond het leuk, maar veel vooroordelen hoe je leven wel niet verandert.
Misschien kan je ook een keer mee naar controle bijv? Een bonnen boekje voor 10x oppassen waaruit blijkt dat je betrokken wilt blijven?
truus1957 schreef:Forcalquier schreef:Naast alle sarcastische producten....is het niet leuk om ook iets te geven waaruit blijkt dat je haar wel steunt? Zeker met het oog op de zwangerschapshormonen en jullie vriendschap.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap én als jonge mama (was wel een heel stuk jonger) ontzettend veel vriendinnen verloren omdat zij niet achter het moederschap stonden.
Dat vind ik echt heel triest Forcalquier ( jeetje wat heb jij een moeilijke boktnaam)
Dat je zelf geen moeder wilt worden kan ik nog wel begrijpen, maar om een vriendschap te verbreken omdat je niet achter het moederschap staat. Echt niet te begrijpen.
Hoop dat je inmiddels weer leuke vriendinnen hebt die jouw keuzes wél respecteren
Forcalquier schreef:Naast alle sarcastische producten....is het niet leuk om ook iets te geven waaruit blijkt dat je haar wel steunt? Zeker met het oog op de zwangerschapshormonen en jullie vriendschap.
Goof schreef:superpony schreef:Leuke ideetjes komen voorbij. Maar wat Forcalquier schrijft, zou ik ook rekening mee houden. Weet niet wat je budget is, maar naast de grapjes misschien ook juist een mooi, dierbaar kadootje erbij? Iets als een hangertje?
Ik was jong en ook als eerste moeder en dat was ook einde vriendschappen. Een enkele heeft mn zoon nog gezien en vond het leuk, maar veel vooroordelen hoe je leven wel niet verandert.
Misschien kan je ook een keer mee naar controle bijv? Een bonnen boekje voor 10x oppassen waaruit blijkt dat je betrokken wilt blijven?
Ja, leuk bedoelt hoor, maar dit is niet hoe wij zijn.
Ze is gewoon zwanger. Punt. Geen roze wolken en 'koetsiekoetsie' gebeuren. Ze is veel te nuchter. En ik ook. Ze zou rollen met haar ogen als ik mee zou willen naar een controle, dus nope.
Haar keuze, lekker zelf doen.
Ik kan ook eigenlijk niets met dit soort opmerkingen in dit topic, no offence.
Yv_ schreef:Geweldig, dit klinkt echt als mijn beste vriendin en ik.
Ik zou een pakketje maken met condooms, zaaddodend middel, een morning after pil, oordoppen en een sloot redbull. Ik weet niet of je nog oude Tina's/Breakout's/Hitkranten hebt, of aan kunt komen? Een paar van die domme vragen (de douchekop ging blabla, "ben ik nu zwanger"?) uitknippen en erbij doen, gezien de leeftijd zijn die dingen zeker herkenbaar en zal er hard om gelachen kunnen worden. Daarnaast zou ik nog een kaartje aan een fles wijn doen met de tekst erop dat ik het hun heel erg gun en dat ik het wel hoor wanneer de fles open kan.