Verhuizen randstad naar dorp Zuid Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 20:47

Ik ben nog aan het klussen, heb de boerderij net 2 weken.
Maar nu al uitgenodigd door 2 verschillende buren voor verjaardafeestjes :D
Misschien heb ik het ook wel getroffen...

En alles dichtbij! Zelfs een heerlijk restaurant en schoarmatent op 4 minuten lopen :P

superpony

Re: Verhuizen randstad naar dorp Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:37

Op zoveel plekken hebben mensen hun eigen taaltje. Dan zou je nooit kunnen verhuizen. Ik versta amper een woord Gronings. Vaak praten ze Nederlands tegen me of ik vraag het gewoon wat ze bedoelen.

Cultuur verschillen kunnen zelfs op kleine afstand al groot zijn en soms zijn 2dorpen naast elkaar alweer heel anders.

Wat je past is heel persoonlijk. Ik wil meer meer naar de Veluwe. Anderen dromen ervan......En als rasechte Amsterdamse, zit Amsterdam in mijn hart en aderen, maar kan er niet (meer) wonen.

Je zal er toch achter moeten komen door het te ervaren. Wonen is anders dan vakantie. En je zit niet gelijk vast. Misschien zoeken jullie van daaruit samen een andere plek. Het kan ook binnen een plaats schelen hoe en waar je woont en met wie

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:23

Wesco schreef:
JudithGigi schreef:
???? ;(

Ik denk dat je vooral niet de instelling moet hebben dat Limburg zo bijzonder is of dat je naar "buitenland in eigen land" gaat. Het is nog steeds gewoon Nederland en elk dorp heeft er wel een supermarkt :') Ken meer dan genoeg mensen die veel zonder auto kunnen doen.

Ik zeg nergens dat Limburg het buitenland is maar als je van de randstad komt is het een groot verschil wat je allemaal dicht bij hebt.

In Limburg heb je Duitsland en België dichtbij, goedkopere tankmogelijk, meer keuze in supermarkten.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:33

Hangt ervan af wat voor jou belangrijk is.

Kijk, waar ik woon zijn alle voorzieningen incl. openbaar vervoer bij de hand, leuke steden goed bereikbaar binnen een paar minuten, prachtige wandelgebieden, mooie eetgelegenheden/terrasjes.

Maar denk je eten aan huis te laten bezorgen?
Tja, vergeet dat maar heel snel, dat gaat je hier niet lukken.

Internet, ja ook niet onbelangrijk voor de mensen die thuiswerken?
Ik ben zo blij dat KPN "buitengebied" heeft met een extra modem, anders had ik echt een probleem gehad.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:09

Sansevieria schreef:

Kijk, waar ik woon zijn alle voorzieningen incl. openbaar vervoer bij de hand, leuke steden goed bereikbaar binnen een paar minuten, prachtige wandelgebieden, mooie eetgelegenheden/terrasjes.

Ik ben zo blij dat KPN "buitengebied" heeft met een extra modem, anders had ik echt een probleem gehad.

Ach hou toch op, ik woon in een of ander boerenhol en het wordt steeds meer.

Lokale restaurants werken nog steeds met afhaal, en ik heb keuze uit zo'n +/- 10 bezorgmogelijkheden. Het is geen dunkin' donuts en tig andere mogelijkheden maar verhongeren is ook niet nodig.

En hoewel we geen grote keuze hebben in provider hebben we hier prima internet. We kunnen e-sport toernooien & online gamen zonder problemen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:48

Hier was geen kpn mogelijk, ja 4mb , extra modem en gedoe!
Maar ik heb nu glasvezel in huis en tot 1 gbits met caiway/Delta :D
Andere provider en snel internet/tv

Ligt er maar net aan waar je woont.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:51

Schuur_ schreef:
Ik als belg weet wel wat ze bedoelt hoor. Als je geen (nederlands) Limburgse tongval hebt val je toch regelmatig buiten de boot of wordt er over je heen gepraat.

Ik kan me er niet aan storen en heb 2 jaar in Linne gewoon maar nu weer terug net over de grens (dicht bij Ittervoort btw ;) )

Nuth is echt niet moeilijk bereikbaar en het voordeel vind ik in LImburg is dat er een goed wegennet is waar het bijna nooit druk op is. Dusja, het is misschien 20km maar dan wel 20km vlotjes doorrijden.

Ik als Rotterdamse wordt echt niet overstemd in België of Limburg hoor :')
Mijn sociale kringen spreken ook veel dialect en dat is echt meer dan prima te volgen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:58

Ligt er inderdaad maar net aan waar je woont.
Niet dat me dat stoort verder, daar zou ik persoonlijk mijn woongenot van een mooie omgeving niet voor willen opgeven ;)

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:06

Ik ben van Maastricht naar Vijlen verhuisd.
Ik zou niet meer terug willen. Wonen heerlijk rustig aan de rand van het bos. In de zomer is het hier druk met toeristen, soms vervelend, soms gezellig.
Mijn ervaring is dat als je je best doet, je echt wel snel opgenomen wordt in het dorp. Ik moet/ga met de auto boodschappen doen. Dit was in het begin wennen, nu weet ik niet beter. Het is grotendeels ook hoe je er zelf in staat. Nuth heeft nog best wat winkels en ligt centraal.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:33

Sansevieria schreef:

Huh?? Wij hebben in dit "gat" meer dan 10 opties voor thuisbezorgd en hangen gewoon aan de glasvezel met 500mbit internetsnelheid?

Volgensmij is de situatie die jij beschrijft eerder een uitzondering dan de regel.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:53

Ik kan hier ook redelijk ruim kiezen uit thuisbezorgd en afhaalrestaurants, zowel privé als in de zaak (verschillende gemeenten) echt wel gewoon 400-500mb internet enzo hoor. Limburg is echt niet alleen maar the middel of nowhere of blijven steken ergens 30 jaar geleden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:56

Nee zeker niet, maar blijkbaar het gehucht waar wij dan zitten blijkbaar wel.
Had ik me van te voren ook niet bedacht, zal zeker een uitzondering zijn.

Daar zul je in Nuth geen last van hebben :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:59

Ik kan zelfs bij de frituur uit Nuth bestellen, dus die heb je alvast _O- Oh, en in Nuth zit een mega goed Thais restaurant, echt super lekker! :9 Geen thuisbezorgd of afhaal maar echt, oh wat hebben die lekker eten.