Wat meenemen naar een pretpark?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:52

Ghostattack schreef:
Uh.. niks :') Telefoon, pinpas en autosleutels is het enige wat ik bij heb. Ik heb geen zin om de hele dag met een tas te zeulen en bij elke attractie je tas ergens neer te leggen of zelfs mee moeten nemen. Nee lekker een vestje met ritszakken zodat je niks kwijt raakt en dat is het :D Eten en drinken is daar te vinden, wellicht prijzig maar dat hoort er bij bij zo'n dagje vind ik :j

Dit dus!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:04

Als wij ergens naar toe gingen namen wij wel wat mee (voor de kinderen).
Toen wij enkele jaren een Walibi abonnement hadden namen wij sowieso drinken mee (en wat lekkers), dit omdat het mega duur is altijd wat in het park te kopen, helemaal voor 3 kinderen.
Mijn man houdt niet zo van attracties en liep met de tas, dus dat scheelde wel.
Ook hield maar 1 kind van patat/snacks de rest at het niet.

Voor ons gezin met 3 kinderen waren wij minimaal 150E aan entree en parkeren kwijt.
Door eten/drinken mee te nemen bespaarde wij minimaal 20E pp.. dus ja, dan waren wij maar zuinige hollanders.. door mee te nemen konden wij wel een x extra per jaar naar een pretpark.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:15

superpony schreef:
Dagahra schreef:
Ik neem altijd mijn zusje mee. Zodat we via de gehandicapteningang, de attracties in kunnen.

En aan haar rolstoel hangen we altijd rugzak met flesjes drinken en genoeg broodjes.

En als het frisser is, gaat er ook nog een fleecekleed voor haar mee.

Herkenbaar.

Ik was echt super gek op mijn broer en mis hem vreselijk hoor, maar soms maak ik wel de harde grapjes. Iedereen zegt dan; wat was je een goede zus dat je hem overal mee naartoe nam en dan zeg ik altijd; eigen belang, voor de deur parkeren, nooit in de rij, altijd een rolstoel om even op te zitten of aan te hangen en alles in zijn tas :)
Hij had een elro en werkblad, dus dat was wel regen gevoelig.

En hij werd nooit gecontroleerd. We zijn weleens ergens naartoe geweest waar je niks mee naar binnen mocht nemen en dan deed ik mijn water in zijn tas en keken ze er niet eens in.

Dikke knuffel :(:)

Hier is het ook puur eigen belang. Ben 1 x zonder haar geweest. En vond het een ramp := En daarnaast is het gewoon super gezellig :D

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 11:01

Ik ben zelf ook het type dat niet veel mee neemt, telefoon en portemonnee gaan mee. Verder kleding afhankelijk van de weersomstandigheden.

Mijn schoonouders zijn echter van het type alles meenemen voor het geval dat... Ze wilden al een rugzak voor me gaan halen, zodat ik daar mijn spullen in kan doen, terwijl ik aan een klein handtasje genoeg heb :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:23

mystery1980 schreef:
waterdicht tasje voor onder je kleding (belangrijke papieren en geld) wat niet nat kan worden in wildwaterbanen of bij een hoosbui.
Rol droge kaakjes (lekker als je misselijk word in een achtbaan)
tandenborstel of smintjes oid
zakdoekjes of evt papieren washandjes
pleisters
poncho
azaron
paracetamol
zonnebrandcreme
medicijnen
drinken
eten

Goeiemorgen zeg. :wow: Jij neemt bijna je hele huisraad mee :D Ik vind het meesjouwen van mijn sleutelbos al te veel gedoe en die blijft dus in de auto. Mocht de bos gestolen worden, of mijn hele auto (ja, dat is een keer gebeurd) dan ben ik inmiddels verdraaid handig met een haakje en haarspeld waarmee ik mijn voordeur open kan maken, het alarm dealen we wel mee als we binnen zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:31

Dagahra schreef:
Hier is het ook puur eigen belang. Ben 1 x zonder haar geweest. En vond het een ramp := En daarnaast is het gewoon super gezellig :D

Ja, zei ik ook altijd. Maar het was super leuk, we trapte lol en deden lekker gek. Apenheul bijv is echt een aanrader.
We waren nu 5jr nergens meer heen geweest en met Pasen eerste keer zonder hem. Was dubbel.

TS, ik snap je wel. Als de familie zegt; we gaan niks kopen, het is te duur dan krijg je een tweedeling als anderen iets willen bestellen.
Zeker als er kinderen bij zijn en die moeten een broodje kaas eten, terwijl anderen aan een patatje zitten is dat vervelend.
Dus goede afspraken; nemen we mee of eten we daar? En afhankelijk van aantal mensen 1 of 2 karretjes bijv. Er is vaak wel iemand die niet alle achtbanen in wilt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:41

Ik snap het dubio wel hoor! Binnenkort naar Disney en aan ene kant heb ik echt geen zin een tas mee te zeulen, andere kant is een glas water volgens mij al 10 euro en ik heb het niet zo heel ruim in budget, dus is drinken meenemen al heel handig... Ik snap dan ook goed dat mensen ook eten etc meenemen, een dagje is vaak al duur zat, helemaal als je kids mee hebt.

Ik moet er dus ook nog even over nadenken. Denk dat ik een iets groter tasje meeneem voor flesje water, telefoon, camera, zonnebrand, petje, zonnebril.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:54

Tancreda4 schreef:
Ik snap het dubio wel hoor! Binnenkort naar Disney en aan ene kant heb ik echt geen zin een tas mee te zeulen, andere kant is een glas water volgens mij al 10 euro en ik heb het niet zo heel ruim in budget, dus is drinken meenemen al heel handig... Ik snap dan ook goed dat mensen ook eten etc meenemen, een dagje is vaak al duur zat, helemaal als je kids mee hebt.

Ik moet er dus ook nog even over nadenken. Denk dat ik een iets groter tasje meeneem voor flesje water, telefoon, camera, zonnebrand, petje, zonnebril.

Je kan ook een lichtgewicht klein rugzakje kopen bij de decathlon. Die neem ik soms mee naar excursies op school om er flesjes drinken in te doen. Maar een grote rugzak word ik niet blij van.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 09-06-22 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 11:55

superpony schreef:
Dagahra schreef:

Ja, zei ik ook altijd. Maar het was super leuk, we trapte lol en deden lekker gek. Apenheul bijv is echt een aanrader.
We waren nu 5jr nergens meer heen geweest en met Pasen eerste keer zonder hem. Was dubbel.

TS, ik snap je wel. Als de familie zegt; we gaan niks kopen, het is te duur dan krijg je een tweedeling als anderen iets willen bestellen.
Zeker als er kinderen bij zijn en die moeten een broodje kaas eten, terwijl anderen aan een patatje zitten is dat vervelend.
Dus goede afspraken; nemen we mee of eten we daar? En afhankelijk van aantal mensen 1 of 2 karretjes bijv. Er is vaak wel iemand die niet alle achtbanen in wilt.

We gaan inderdaad met een grote groep met kleine kinderen, tieners etc. Met behulp van dit topic ga ik proberen om het aantal mee te nemen spullen te beperken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:58

Ghostattack schreef:
Uh.. niks :') Telefoon, pinpas en autosleutels is het enige wat ik bij heb. Ik heb geen zin om de hele dag met een tas te zeulen en bij elke attractie je tas ergens neer te leggen of zelfs mee moeten nemen. Nee lekker een vestje met ritszakken zodat je niks kwijt raakt en dat is het :D Eten en drinken is daar te vinden, wellicht prijzig maar dat hoort er bij bij zo'n dagje vind ik :j

Hier hetzelfde. Vind zelfs autosleutels en telefoon/pinpas al teveel om mee te nemen. Drop ik bij mijn man. ;)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:11

_Anne_V schreef:
Mijn vriend en ik gaan in de zomervakantie naar een pretpark met zijn familie. Er is binnen de familie veel discussie wat handig is om mee te nemen. Ik wil voorkomen dat ik de hele dag met flinke tassen loop te sjouwen.

Welke zaken zijn volgens jullie essentieel om mee te nemen?

Ik snap het hele probleem niet volgens mij. Waarom zou jij met flinke tassen moeten sjouwen als je zelf niet zoveel meeneemt? Laat je schoonfamilie lekker hun eigen spullen sjouwen. Ik vind het echt gek dat je schoonouders blijkbaar al een rugzak voor je wilde halen. Wel handig bedacht vanuit hen, hoeven ze zelf niet alles mee te sjouwen maar kunnen ze het gewoon aan jou geven {:}.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:14

Tancreda4 schreef:

Nee joh, ik was nog niet zo lang geleden €80 kwijt voor lunch voor 7 volwassenen en twee kinderen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:17

Je hebt hele kleine rugtasjes. Die voel je amper en je hebt je handen vrij. Wil je ergens in, geef je hem even aan iemand die niet ergens in gaat.

TS, misschien zijn er ook mensen met speciale behoeften, dieet etc?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:34

Jij en je vriend gaan met familie naar een pretpark. Wat de familie meeneemt is voor jou en je vriend totaal niet relevant. Ik neem aan dat zij voor zichzelf kunnen zorgen.

Voor jou en je vriend zou ik een klein rugzakje of iets dergelijks meenemen met daarin 1 of 2 halve liter flesjes water, wat te knabbelen voor tussendoor (bijv. Sultana's, Snickers) en indien nodig iets te smeren (zonnebrand, creme e.d.). Verder de portemonnee, sleutels en mobiele telefoon in je broekzakken en klaar.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:38

Van de week ook geweest.
Heuptasje voor sleutel, portemonnee en telefoon. En een rugzak met 1 l drinken en 4 broodjes en een pak Tuc

In de auto droge kleren.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:42

Maflinger_S schreef:
Jij en je vriend gaan met familie naar een pretpark. Wat de familie meeneemt is voor jou en je vriend totaal niet relevant. Ik neem aan dat zij voor zichzelf kunnen zorgen.

Voor jou en je vriend zou ik een klein rugzakje of iets dergelijks meenemen met daarin 1 of 2 halve liter flesjes water, wat te knabbelen voor tussendoor (bijv. Sultana's, Snickers) en indien nodig iets te smeren (zonnebrand, creme e.d.). Verder de portemonnee, sleutels en mobiele telefoon in je broekzakken en klaar.

Dat is toch niet sociaal?

Ik zie al dat anderen kleine kinderen bij zich hebben die niet mogen snoepen bijv en TS en vriend steken regelmatig een snoepje of koekje in hun mond.

Je gaat samen en die ene dag hou je rekening met elkaar.

Maflinger_S

Re: Wat meenemen naar een pretpark?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:43

Als je sociaal bent spreek je met elkaar af hoe dag gaat verlopen maar je gaat niet voor een ander lopen sjouwen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:17

Maflinger_S schreef:
Als je sociaal bent spreek je met elkaar af hoe dag gaat verlopen maar je gaat niet voor een ander lopen sjouwen.

Goh. Als ik met een groepje ga houd ik er rekening mee dat alles wordt gedeeld. Dus ik neem niet 2 grote repen mee maar een zak kleine chocolaatjes bijv.

Ik overleg het overigens wel vooraf zodat bekend is van elkaar hoe we daarin staan.

Ik haat in de rij staan en als dat voor het eten niet hoeft door zelf brood mee te nemen dan doe ikdat heel graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:53

Nou pijnstilling is wel een hele goede :') Ooit anderhalf uur bij de EHBO gestaan omdat ik plotseling menstruatiekrampen kreeg :') Beetje zonde van je tijd :D

Verder zie ik het ook niet zo hoor. Gewoon die dingen die je standaard meeneemt. Water. Crackers en afhankelijk van het weerbericht zonnebrand of een paraplu (wat ik eerlijkheidshalve altijd vergeet).
En iets lekkers voor de rit.

Misschien een fotocamera, dan is een rugzak wel handig afhankelijk van het formaat. Maar verder.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:17

Pleisters en blaarpleisters zitten ook altijd in mijn tas (zeker als je kleine kinderen bij hebt).

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:01

Onze kleinste is nu net 3 en bijna buggy-af. Dus toen de buggy nog wel meeging, sleurden we altijd een hele berg mee, want het maakte toch niet uit.
Nu nemen we elk 1 rugzak met daarin verdeeld over de 2: lunch, drinken, tussendoortjes, portefeuilles, sleutels, pampers + doekjes voor de kleinste en 1 reserve-outfit voor haar.
In de auto laten we dan telkens een tas staan met voor iedereen 1 set reservekleren, voor moesten we toch echt uitregenen, dan kunnen we toch droog in de auto.
Oh en de rugzak die ik draag, hangt in de draagzak. Moest de kleinste dan toch de buggy nodig hebben (die we niet meer meezeulen, hoera!), kan ze even op mijn rug rusten en hang ik de rugzak op mijn buik, of mijn vriend neemt hem over.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:36

Ik hoef nu enkel voor mezelf te betalen, dus ik neem altijd alleen de dingen mee die in mijn zak passen. Telefoon, sleutels en portemonnee. Als het erg warm is neem ik wel een klein rugzakje mee voor een waterflesje en bijvoorbeeld pakjes sultana. Eten koop ik ter plekke.

Vroegâh toen we met mijn ouders gingen en zij dus voor het hele gezin betaalden, hadden we wel altijd voorgesmeerde broodjes/krentenbollen mee, evenals sultana's, pakjes drinken, zonnebrandcrème. En dan mocht mijn moeder mee om op de tassen en jassen te passen als wij in attracties gingen, want dat durfde zij niet :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:06

Ik ga niet meer weg zonder babydoekjes.

Van een vriendin met kleine kinderen over gehouden.

Ideaal om een tafeltje mee schoon te vegen als de vorige bezoekers er een smeerboel van hebben gemaakt. Daarnaast handig om handen schoon te vegen als er even geen toilet/ kraantje in de buurt is.

En als ik met m'n vriendin en de Kids weg ga, óók handig als de Kids eens knoeien met snoep/ ijs ofzo.

Verder neem ik altijd flesje drinken, iets van eten, klein ehbo setje met pijnstiller en pleister en een klein mini handdoekje mee.

Gaan we naar een water speeltuin, dan grotere handdoek, bikini, waterschoentjes en eventueel droge kleding. Ik doe altijd gezellig mee met de Kids, dus ben minstens net zo zijknat als zij.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:20

Ik snap dan weer niet dat mensen eten kopen in veel pretparken.
De efteling bijvoorbeeld is redelijk oke, maar zoveel geld voor zulk vies eten als je vaak bij zo'n pretpark krijgt..getver.
Ga daarna wel in een goed restaurant zitten in de buurt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:27

2 flesjes drinken, snoep, een x aantal broodjes, koekjes in plastic (speculoos oid).

Daarnaast paracetamol, zakdoekjes, zonnebrandcrème, pet, evt regenponcho, powerbank.