Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eve_16 schreef:Dit is wel makkelijk gezegd.. ik was allang klaar met studeren, op kamers is nooit een optie geweest en heb ik dichtbij gedaan. Mijn ouders willen kleiner gaan wonen ivm beginnende mankementen en een zieke ouder. Dan is thuis wonen ook geen optie. Daarnaast zit niemand erop te wachten, tot z’n 35/40e.
Een andere omgeving moet je wel werk zien te vinden dus eerst een contract hebben voor langere periode ivm je hypotheek én dan laat je dus ook alles daar achter. Brabant, utrecht, Gelderland had ik allemaal naast de randstad geen probleem gevonden: is alsnog helemaal oliebol mbt de huizenmarkt.
Ik hoefde geen 3kamer appartement. Toevallig heb ik die nu als huur, door zeer veel geluk. En daar betaal ik nog heel veel geld voor elke maand - absurd veel.
Maar zelfs met mijn salaris (en “ weinig eigen geld, noem het 20k) was het onmogelijk om ook maar iets te kopen binnen 60 kilometer vanaf hier. Zelfs een garagebox in rotterdam was boven het haalbare.
Ik betaal elke maand een hele hoop huur, heb een 3 kamer appartement, zit nog zeker 20 min van een snelweg af dus woon buitenaf/buiten de populaire regio en het is dus absoluut verre van ideaal. Maar iets anders is onmogelijk.
Gitana schreef:Als je meer verdient dan 40.7k dan kan je nog wel bij sociale huur terecht, dan zit je alleen verplicht in de huizen met huren boven de 743 ofzo per maand (ofzo). Niet elke woning van een woningstichting is goedkoopof heet het dan geen "sociale huur" meer?
Blacky94 schreef:Zoals mijn voorgangers, niet
Ik heb de mazzel gehad dat ik een aantal jaar terug een sociale huur appartement heb kunnen krijgen. Maar als ik nu zou moeten kopen kan ik momenteel zo'n 150-155K lenen.
Nu ben ik weliswaar niet alleen maar mijn vriend studeert nog voltijd. Maar zelfs als hij wel een "normaal" inkomen had gehad zouden we het in deze markt niet redden. De mensen uit de randstad komen steeds verder deze kant op en zelfs rijtjeshuizen gaan hier inmiddels al voor +- 500K weg. Echt niet te doen. Dus ik overweeg over een paar jaar maar naar het buitenland te verhuizen om even een jaartje of 2 jaar te cashen. Studieschuld afbetalen, even flink sparen en dan zien we wel weer verder
Gitana schreef:Ik ben dit jaar 30 geworden, single, maar zit er persoonlijk niet over in dat ik niet kan kopen. Ik zou het op dit moment niet eens willen, dat is toch totaal niet een goede investering die je dan doet? Behalve als je zeker weet dat je er tot je dood wil wonen, maar wie weet dat nou zeker?
Ik heb wel het geluk dat ik me jaren terug bij elke mogelijke woningstichting heb ingeschreven, dus ik huur in de sociale huursectorik hoor mensen vaak zeggen dat huren geldweggooiierij is.. Maar ik woon heerlijk en de woningcorporatie komt dingen repareren als ze stuk zijn.
Als ik nu een huis had moeten kopen, had ik ergens in een klein flatje gezeten of in een bouwval
Noukie schreef:Gitana schreef:Als je meer verdient dan 40.7k dan kan je nog wel bij sociale huur terecht, dan zit je alleen verplicht in de huizen met huren boven de 743 ofzo per maand (ofzo). Niet elke woning van een woningstichting is goedkoopof heet het dan geen "sociale huur" meer?
Ware het niet dat dat vaak grotere woningen zijn en je daar hier in de regio iig niet in komt als 1 persoons huishouden.. Dus dan houdt het feest weer op. En ook dan noemen ze het ‘privé sector’, maar dat is wellicht regio gebonden.
Menino schreef:Ik heb het "per ongeluk" op deze manier aangepakt, en behoor tot de schrijnende minderheid die wél altijd kon wonen. Alleen nu een relatie en tot mijn vader doodging konden we niet weg uit onze huis van 55 m2 (doei kinderwens).
Winged schreef:Menino schreef:Ik heb het "per ongeluk" op deze manier aangepakt, en behoor tot de schrijnende minderheid die wél altijd kon wonen. Alleen nu een relatie en tot mijn vader doodging konden we niet weg uit onze huis van 55 m2 (doei kinderwens).
Ik vis deze opmerking er wel even uit want het maakt mij wat nieuwsgierig. Ik heb zelf een 70m2 huisje waar vroeger een gezin met 4 kinderen in heeft gewoond. Ik vraag mij dan af wat mensen met een kinderwens maakt dat op 55m2 het niet kan(puur nieuwsgierigheid, een reactie hoeft natuurlijk niet)
Winged schreef:Menino schreef:Ik heb het "per ongeluk" op deze manier aangepakt, en behoor tot de schrijnende minderheid die wél altijd kon wonen. Alleen nu een relatie en tot mijn vader doodging konden we niet weg uit onze huis van 55 m2 (doei kinderwens).
Ik vis deze opmerking er wel even uit want het maakt mij wat nieuwsgierig. Ik heb zelf een 70m2 huisje waar vroeger een gezin met 4 kinderen in heeft gewoond. Ik vraag mij dan af wat mensen met een kinderwens maakt dat op 55m2 het niet kan(puur nieuwsgierigheid, een reactie hoeft natuurlijk niet)
chanicha schreef:Winged schreef:
Inderdaad Winged, ik heb ook altijd met mijn zusje op een kamer gelegen en heb er niets onder geleden.
Mijn dochter woont met drie kinderen in een driekamer appartement dus daar liggen er ook een paar bij elkaar, waar een wil is is een weg.