Gedoe met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-22 20:43

Ik vind ze onvoorspelbaar en hun frustratie neemt toe. Ik mag hopen dat ze niet zoiets doen maar inmiddels steek ik mijn hand er niet voor in het vuur.

Doubtless

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:45

Tja als ik echt bang zou zijn dat ze mijn stallen in de fik zouden steken, zou ik niet afwachten of de wijkagent iets wil/kan doen. Ik begrijp wel dat het niet de meest geraffineerde niet-tokkie aanpak is, maar effectiviteit zou voor mij in zo'n geval belangrijker zijn.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 20:59

Geen tips voor je. Wat een rotsituatie.
Zo gauw mogelijk camera's ophangen.
Sterkte!! En laat je niet gek maken :(:)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:04

Doubtless schreef:
Tja als ik echt bang zou zijn dat ze mijn stallen in de fik zouden steken, zou ik niet afwachten of de wijkagent iets wil/kan doen. Ik begrijp wel dat het niet de meest geraffineerde niet-tokkie aanpak is, maar effectiviteit zou voor mij in zo'n geval belangrijker zijn.

En dan zitten ze vervolgens met de politie in je nek wegens de bedreiging wat dan wél terecht is. Dat gaat ook niet helpen.

Ik hoop dat het niet zover komt en dat de wijkagent al snel wat kan doen. Ik heb er misschien overheen gelezen maar is het erf afgesloten? Of zijn er nog wegen dat ze je erf op kunnen komen? Ik zou dat denk ik eerst aanpakken samen met de camera’s

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 21:26

En niet vergeten duidelijk bordjes op te hangen: Verboden toegang voor onbevoegden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:22

Verisure evt inschakelen voor camera’s? Wat een ontzettende poedersuiker zeg..

kampioen2be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:13

Inderdaad bordjes ophangen op duidelijke plekken, en zorg dat je een camera systeem hebt waar je bij kan terug kijken /opslaan.
ik zou namelijk de volgende keer direct politie bellen en die er op af sturen. Die man is gewoon aan het wachten tot jij weg bent en daarna zoeken naar iets. Ik zou mij hier zo onprettig bij voelen. Ze voelen zich een beetje onaantastbaar lijkt het zo, en ik zou echt hard optreden. Kan begrijpen dat je misschien niet zelf de directe confrontatie wilt aan gaan, maar dat zij het lef hebben om op jou terrein te komen als je er niet bent zou ik echt niet pikken.
Daarnaast: wat heb jij een leuke plek zeg! Hopelijk kan je er (naast het gezeur van je buren) wel van genieten!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:25

inderdaad de artikel 461 bordjes èn ook bordjes dat er camera bewaking is, dan kan daar geen misverstand meer over bestaan.

Niks zo rot als vervelende buren, heb er ruime ervaring mee, helaas :x

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:36

Jeetje TS wat een rotsituatie. Zonde om te willen verhuizen als je zo'n mooie plek hebt en zo hard bezig bent met alles op te knappen en netjes te maken (je andere topic). Ik snap wel dat het je een rotgevoel geeft als je gaat bedenken wat ze je dieren aan zouden kunnen doen, brrrr. Nare mensen. Ik zou ook bordjes ophangen met verboden toegang en cameratoezicht. Kun je misschien een beroep doen op vrijwilligers via de gemeente om je te helpen met je haag te snoeien? Misschien via het WMO loket? Daarna zou ik een schutting plaatsen. Dat zal een hele uitgave zijn, maar misschien kun je via Marktplaats zoeken naar schuttingdelen? Misschien heb je dan niet allemaal hetzelfde, maar als je ze 1 kleur beitst ziet het er al weer meer als 1 geheel uit. Ik zou ook een overzicht gaan maken en bijhouden van wat je wanneer gedaan hebt, hun meldingen etc. Dit is misschien ook handig bij het gesprek met de wijkagent. Sterkte en succes. Probeer er boven te staan al zal dat uiteraard niet altijd even gemakkelijk zijn.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:36

Gut als ik dit lees vallen mijn buren nog wel mee... maar heb in het verleden ook een buurman gehad door wie ik mijn een jaar daarvoor gekochte containerstal moest weghalen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:42

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:45

Bordjes verboden toegang zijn echt niet nodig.

Citaat:
artikel 461: ,,Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met een geldboete van de eerste categorie.”

Met andere woorden het moet duidelijk zijn dat het stuk grond niet openbaar is.
Dat is het bij ts echt wel het geval. Dus zo'n bordje is onnodig.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:54

:(:) wat een oliebol situatie zeg! Idd wijkagent en de buren melden dat ze de heg moeten laten snoeien zoals afgesproken en dat je een datum wil hebben waarop dat wordt gedaan. Daarbij dat je ze verder alle toegang op je erf ontzegt. Eens kijken of ze dan nog verhaal terug hebben. Bij de andere buren durven ze niet dus wellicht ook eens goed op je strepen gaan staan en vooral zakelijk blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:58

DuoPenotti schreef:
Bordjes verboden toegang zijn echt niet nodig.

Citaat:
artikel 461: ,,Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met een geldboete van de eerste categorie.”

Met andere woorden het moet duidelijk zijn dat het stuk grond niet openbaar is.
Dat is het bij ts echt wel het geval. Dus zo'n bordje is onnodig.

Bordje schept duidelijkheid, punt. Als hij wel word betrapt kan hij volhouden dat ts nooit iets gezegd heeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:04

Daar hoef je niets van te zeggen.... dat is gewoon zo dat je niet bij andere mensen over hun erf banjerd.
Die bordjes zijn er voor als het niet duidelijk is of iets openbaar is of prive.
Zoals bijvoorbeeld een bosperceel.
Maar zo gauw er een hek of een heg omheen staat, zeker bij een woonhuis weet elke zot nog wel dat het niet openbaar is.

Goed je kunt het doen voor de duidelijkheid, ik zou het vertikken die lelijke dingen op te hangen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:21

Je moet er toch al een ophangen als je camera's ophangt, dan kun je 'verboden toegang' er net zo goed gelijk naast hangen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:24

Dat mag...jullie keuze.
Maar geen verplichtte :)
Ik zou hem dus niet neer hangen. Die buurman weet echt wel waar de grens loopt.
Maar nogmaals, ieder zijn ding hè :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:24

Exitium schreef:
Je moet er toch al een ophangen als je camera's ophangt, dan kun je 'verboden toegang' er net zo goed gelijk naast hangen.

Dat hoeft niet als je camera's maar in t zicht hangen en alleen eigen terrein filmen

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:25

DuoPenotti schreef:
Daar hoef je niets van te zeggen.... dat is gewoon zo dat je niet bij andere mensen over hun erf banjerd.
Die bordjes zijn er voor als het niet duidelijk is of iets openbaar is of prive.
Zoals bijvoorbeeld een bosperceel.
Maar zo gauw er een hek of een heg omheen staat, zeker bij een woonhuis weet elke zot nog wel dat het niet openbaar is.

Goed je kunt het doen voor de duidelijkheid, ik zou het vertikken die lelijke dingen op te hangen.

Stille meelezer kruipt even van onder haar steen

Jij kunt het dan wel vertikken, maar als ik buren zou hebben als TS zou ik er toch ook een opghangen, niet omdat het niet duidelijk is, wel omdat ze dan duidelijker een grens overschrijden en iets doen dat niet mag. Als ik van TS was zou ik inderdaad ook eerst de wijkagent op de koffie uitnodigen en dit bespreken, maar verder wel zo'n bordje hangen samen met camera's, jammer dat het moet, maar wat een vervelende mensen zijn dit. Je zou denken dat als je zo 'afgelegen' en 'vrijstaand' woont je geen last zou moeten hebben van buren...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:40

Ik niet.
Want waar hang je ze dan allemaal op?
Juist bij zo'n groot erf kun je er wel 10 kwijt dan.
Aan de voorkant bij de voordeur, of moet het bij de oprit? Bij de mestcontainer, is er aan de zijkant nog een ingang?
Kom buurman is geen zotje....

Camera zou ik zeker hangen, bordje ook van cameratoezicht, al twijfel ik ook of een waarschuwing nodig is op eigen erf, volgens mij ook niet eens. Alleen als openbaar ook onvermijdelijk gefilmd word.

Maar zou niet meer hangen dan noodzakelijk, lelijke zooi allemaal voor iemand die weet wat hij uitspookt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:41

Ik neem aan dat je een camera alleen neerzet op de essentiële punten waar over geklaagd (kan) worden of die je wilt beveiligen. Dus denk aan stallen e.d.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:44

Ik ging denk ik even een bakkie doen bij de buren waar ze zo bang voor zijn, eens wat info inwinnen wat ze daar voor gedaan hebben, wellicht heb je er wat aan. Wil niet zeggen dat je dat dan ook direct moet doen maar geeft wellicht wel wat tips hoe met je directe buren om te moeten gaan om dit te stoppen.

wat wellicht ook wel wil helpen is een dummy camera ophangen en een bordje erbij: u bent in beeld een veilige gedachte. Dat hielp bij ons enorm toen wij nog ons bedrijf op een bedrijventerrein hadden. We wisten wie er kleine dingen stal maar konden het niet hard maken, na het ophangen van de dummy met het bord erbij was het direct klaar

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:44

Ik zou geloof ik een hele grote Bullmastiff kopen :+ Lijkt me vreselijk als je ongewenst indringers op je erf hebt, zeker als het je buren zijn. Zeker de wijkagent inschakelen, normaliter ben ik ook erg van het zelf opknappen, maar dit zijn dingen die je echt zwart op wit moet laten zetten.

Sterkte

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:49

Er hoeft hooguit een bordje bij het toegangspad naar de woning te staan en eventueel eentje achter het huis aan de paardenbak of stal.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 16:54

Bij de voorkant van het huis zullen ze het wel snel opmerken neem ik aan? Je hoeft inderdaad niet overal zo'n bordje of camera's te hangen, maar de gedachte van 'er hangen camera's' zal sowieso ook afschrikken, want wie weet komen ze ergens toch in beeld.