Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Doubtless schreef:Tja als ik echt bang zou zijn dat ze mijn stallen in de fik zouden steken, zou ik niet afwachten of de wijkagent iets wil/kan doen. Ik begrijp wel dat het niet de meest geraffineerde niet-tokkie aanpak is, maar effectiviteit zou voor mij in zo'n geval belangrijker zijn.
Citaat:artikel 461: ,,Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met een geldboete van de eerste categorie.”
DuoPenotti schreef:Bordjes verboden toegang zijn echt niet nodig.Citaat:artikel 461: ,,Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met een geldboete van de eerste categorie.”
Met andere woorden het moet duidelijk zijn dat het stuk grond niet openbaar is.
Dat is het bij ts echt wel het geval. Dus zo'n bordje is onnodig.
DuoPenotti schreef:Daar hoef je niets van te zeggen.... dat is gewoon zo dat je niet bij andere mensen over hun erf banjerd.
Die bordjes zijn er voor als het niet duidelijk is of iets openbaar is of prive.
Zoals bijvoorbeeld een bosperceel.
Maar zo gauw er een hek of een heg omheen staat, zeker bij een woonhuis weet elke zot nog wel dat het niet openbaar is.
Goed je kunt het doen voor de duidelijkheid, ik zou het vertikken die lelijke dingen op te hangen.