Favoriete meisjesnaam...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:25

elnienjo schreef:
Tis toch niet echt Truus zeker? Dat klinkt meer als een hoogbejaarde vrouw.

Hahahah mijn oma van 98 heet Truus, dus ik had dezelfde gedachte. Ergens vind ik het wel wat om oude namen weer nieuw leven in te blazen :D

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:26

Het zal vast een sophie emma achtige naam zijn. Ik geloof niet dat er nu nog 4 truusjes in een familie geboren zouden zijn. Vroeger was dat inderdaad anders maar hedentendage is het toch wel gebruikelijk om juist niet dezelfde naam te gebruiken. Ik zou iig not amused zijn. Ik had wel een collega die drie weken na mij beviel van een dochter met dezelfde naam, maar een collega, teamgenoot, buurvrouw vijd ik toch anders dan familie of close vrienden.

Doubtless

Re: Favoriete meisjesnaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:34

Ik geloof ook niet dat het Truus/Truusje is O:)

Van de broer snap ik het wel, van de zus die vervolgens ook die naam kiest vind ik het raar. Je geeft een neefje/nichtje toch een andere naam?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:38

AMCM schreef:
Sorry dames ik wist niet dat de nieuwsgierigheid zo hoog zat :o dan had ik hem uiteraard eerder gedeeld!

De naam is Truus / Truusje <3

Dit is toch een grapje, of niet? Het is toch niet echt Truus / Truusje? Dit zeg je gewoon om alle nieuwsgierigen tr stangen toch? :')

Wij hebben buren die hebben drie katten, Truus, Gerda & Karen en die zijn inderdaad vernoemd naar alle memes.

Verder heb ik op drie melkveebedrijven gewerkt en het aantal koeien met de naam Truus & Truusje is ontelbaar.

Daarnaast is het in ons dialect een 'scheldwoord' als iemand iets onnozels ofzo uitvoert oid. _O-

Dit is echt een goeie stunt wel, haha.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:42

Het is een kinderachtige reactie in een kinderachtig topic dus het past helemaal in de lijn der verwachting.

Maar het Viva gehalte is hoog. Hooooog.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:45

lucifertje schreef:
elnienjo schreef:
Tis toch niet echt Truus zeker? Dat klinkt meer als een hoogbejaarde vrouw.

Hahahah mijn oma van 98 heet Truus, dus ik had dezelfde gedachte. Ergens vind ik het wel wat om oude namen weer nieuw leven in te blazen :D

Een buurtgenoot die Truus heet is vorige week op 98 jarige leeftijd overleden.
Maar idd eigenlijk wel weer leuk om oude namen te gaan recyclen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:46

Urbanus schreef:
Maar het Viva gehalte is hoog. Hooooog.

Dan had het kind wel Cortana geheten.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:48

Waarom zou het geen truus of truusje kunnen zijn? Vast een hoop mensen die dat leuk vinden. Laatst nog iemand die het kind Kees/Keesje heeft genoemd. Vind ik zelf vreselijk! Maar ieder zijn ding toch.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 10:48

Doubtless schreef:
Ik geloof ook niet dat het Truus/Truusje is O:)

Van de broer snap ik het wel, van de zus die vervolgens ook die naam kiest vind ik het raar. Je geeft een neefje/nichtje toch een andere naam?

Die zijn toch niks van elkaar? Het gaat om een koppel uit haar familie en een koppel uit zijn familie.

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:01

Wel leuk als de naam echt Truus is en ze word uiteindelijk tante. :=

Sorry flauw grapje. Ik snap je wel een beetje hoor. Maar ach de naam die je nu hebt gekozen is vast mooier :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:02

Namen claimen.. ik snap dat wel hoor. Mijn zusje en ik hebben allebei 'dibs' op een kindernaam en op een aantal kattennamen ( := ) en daar gaan we ons echt wel aan houden.

Wel echt toevallig dat ze dan van beide kanten je naam hebben gebruikt TS! Op zich heb je de naam natuurlijk 'vrijgegeven' door te zeggen dat er voor jullie geen tweede zou komen, maar zeker omdat het om directe familie gaat had ik het best netjes gevonden als ze het in ieder geval even hadden laten passeren..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:04

Mannen die Jan heten.Ik ken er heel erg veel.Ik kreeg eens post met als afzender alleen "Jan" erop.Ik wist werkelijk niet van wie het kwam.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:19

Onze dochters waren de enigste Ellie en Ina op de basisschool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:22

Klopt je hebt toch een bepaald 'blij' gevoel bij een naam, je droomt ervan die ooit aan je eigen kind te geven :)

Ze hebben hem allebei ook niet toevallig gevonden, maar rechtstreeks van tafel mee naar huis genomen }> daar zijn ze ook gewoon eerlijk om, en dat is inderdaad zeker een compliment. Ook het concept van geboortekaartjes is door één van hen overgenomen overigens :+ maar het zijn schatten hoor :D

De jongensnaam die ik in gedachten heb (en ook door heel mijn omgeving bekend, ik ben niet goed in stilhouden ;-) ) is een ontzettend populaire naam. Daar zou ik minder moeite mee hebben als die gekozen wordt, want ze slaan ermee rond je oren. Dus dan is de kans groter dat die gewoon gekozen wordt daar ben ik me bewust van :j

Gelukkig is het allemaal goedgekomen en zoals iemand hier schreef, ook wij zijn blijer met de nieuwe naam die we voor ons tweede kind hebben gevonden. Matcht beter. Ook met de naam van de eerste, toch ook een leuk detail :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:28

AMCM schreef:
. Matcht beter. Ook met de naam van de eerste, toch ook een leuk detail :)

Guus en Truus dus?
Of Louis en Truus, dat is ook wel echt een setje.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 11:30

Je kunt ook een nieuwe naam bouwen met de letters van Truus (Urtus, Sutru, Ruuts, etc) klinkt minstens zo hip als Storm of Vlinder en je hebt toch mooi de familie tuk :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:12

elnienjo schreef:
Die zijn toch niks van elkaar? Het gaat om een koppel uit haar familie en een koppel uit zijn familie.

Ah, verkeerd gelezen! Ik dacht dat die ook broer en zus van elkaar waren ;-)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:17

anjali schreef:
Mannen die Jan heten.Ik ken er heel erg veel.Ik kreeg eens post met als afzender alleen "Jan" erop.Ik wist werkelijk niet van wie het kwam.

Wij hebben TimmerJan (timmerman), JanDeAutoMan (inderdaad, de garagehouder), Jan (zonder iets), JanVanL (L is zijn partner),

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:23

Mars schreef:
Je kunt ook een nieuwe naam bouwen met de letters van Truus (Urtus, Sutru, Ruuts, etc) klinkt minstens zo hip als Storm of Vlinder en je hebt toch mooi de familie tuk :j

Urtus... mijn hemel..ik pies in mijn broek :') :') :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:24

"Dag dokter, dit is Urtus, ze heeft iets aan haar....."
Nee, laat maar. Ik haak af.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:28

Mars schreef:

Even serieus: Volgens mij worden namen niet altijd geaccepteerd bij de Burgerlijke Stand.Er zouden regels zijn waar ze aan moeten voldoen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:29

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:33

anjali schreef:
Even serieus: Volgens mij worden namen niet altijd geaccepteerd bij de Burgerlijke Stand.Er zouden regels zijn waar ze aan moeten voldoen.

Die zouden er moeten zijn ja, maar ze zijn er slechts heel beperkt.
Overduidelijke achternamen mogen niet als voornaam, een naam mag niet aanstootgevend zijn (te beoordelen door de ambtenaar van dienst), en dat zijn wel zo'n beetje de beperkingen.
Daardoor kunnen er dus ook nog steeds Djevanayio's en Priscilliya's aangegeven worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:35

Karin schreef:
Mars schreef:

Dat doet mij denken aan dat Belgische gezin:

Gezin breidt voor 11e keer uit: na Alex, Axel, Xela, Lexa, Xael, Xeal, Exla, Leax, Xale, Elax is er nu… Alxe

Even los van elf kinderen... Hoe krijg je het bij elkaar bedacht %)

Hier moest ik ook aan denken! Volgens mij hebben ze inmiddels ook weer een nieuwe aanwinst _O-

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 12:39

Cayenne schreef:
Hier moest ik ook aan denken! Volgens mij hebben ze inmiddels ook weer een nieuwe aanwinst _O-

Je hebt gelijk... op 4 april is Laex geboren: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/30 ... aal-namen/

Citaat:
"We hebben altijd zelf gezegd dat 12 het maximum is, dus voor ons stopt het ook hier", lacht Gwenny.

Dat dan weer wel.