Hoe vallen de maten van Revolution Race?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 08:08

Bagheera_206 schreef:
Hoe lang zou de kleding van ze mee moeten gaan? Ik heb in juni de aphex jas en broek gekocht, maar vandaag in de stromende regen dat ik aan het uitmesten was begonnen ze helaas echt door te lekken. :=

Dat lijkt mij te snel.
Al denk ik ook wel dat je met uitmesten niet perse de meest ideale bewegingen maakt voor een jas.
Ik heb mijn waterdichte jas iets later gekocht en die hield het gisteren prima met 3 uur wandelen in de regen.

Chantalla

Re: Hoe vallen de maten van Revolution Race?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 09:48

Iemand al ervaring met de Hiball pants? Lijkt me een fijne warme broek, tot ik bedacht dat het misschien wel lastig is in combinatie met hoge laarzen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:54

Machie schreef:
Bagheera_206 schreef:
Hoe lang zou de kleding van ze mee moeten gaan? Ik heb in juni de aphex jas en broek gekocht, maar vandaag in de stromende regen dat ik aan het uitmesten was begonnen ze helaas echt door te lekken. :=

Dat lijkt mij te snel.
Al denk ik ook wel dat je met uitmesten niet perse de meest ideale bewegingen maakt voor een jas.
Ik heb mijn waterdichte jas iets later gekocht en die hield het gisteren prima met 3 uur wandelen in de regen.

Mijn regenpak is inmiddels retour. Hopelijk gauw weer een nieuwe. En anders is het wat het is. :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:58

Ik wandel nog steeds in hun tights. Die overgens ruim vallen. De gewone broeken vallen kleiner. De sweater die ik van ze heb ook.

Bij mij gaat alles best lang mee.

Natuurlijk niet de beste foto.
Ik ben 1,79 lang en weeg 68 kg

Summit tight maat L en trui van Merino wol maat XL.
Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:22

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:18

BeFunny schreef:
Ik wandel nog steeds in hun tights. Die overgens ruim vallen. De gewone broeken vallen kleiner. De sweater die ik van ze heb ook.

Bij mij gaat alles best lang mee.

Natuurlijk niet de beste foto.
Ik ben 1,79 lang en weeg 68 kg

Summit tight maat L en trui van Merino wol maat XL.
[ [url=m/KDyqEg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vest is volgens mij geweldig <3

Ben ook nog steeds heel blij met m’n aankopen. Toendertijd gekocht voor Mongolië, maar draag het hier ook met plezier op stal, met wandelen en kamperen. Heb die bouncer broek. Dit vest (ook zó heerlijk warm) https://www.revolutionrace.nl/dames/tru ... Color=2675

En deze jas https://www.revolutionrace.nl/dames/jas ... Color=2009
Het is de eerste winkel die ik ga checken als ik outdoorspul nodig heb :D

Hopelijk wordt het fijn opgelost met je pak Bagheera, zou je ons op de hoogte willen houden?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:23

Leuke aankopen komen er langs <3

Dat whisper jacket ziet er ook mooi uit. Het is dat ik mijn softshell van DECATHLON nog heb welke gewoon nog heel goed is, die is vergelijkbaar ook met die van RR, maar een volgende softshell gaat wel van RR zijn denk ik :j

BeFunny, leuke foto! Zo loop ik er ook bij haha; hetzelfde vest, dezelfde tights.
Het vest kocht ik vorig jaar al en gebruik ik echt heel veel - alleen in de zomer zelf niet haha.
De summit tights kocht ik een maand geleden en vind ik so far echt fantastisch.
De tights valt bij mij wat ruimer, het vest normaal. Dus bij de tights heb ik een maatje kleiner genomen als wat ik normaal in een legging heb.

Ik heb gisteren hier in Zuid-Limburg nog met het vest gelopen. Het is ideaal met laagjes te gebruiken en kan met gemak tot 0 graden gedragen worden en ook na een intensievere wandeling koel je niet meteen/snel af, dus het doet echt z'n werk goed <3 En ventileert ook heel goed, want kan ook op lente dagen nog prima ermee lopen - ondanks dat vriendinnen mij voor gek verklaren omdat het zo warm uit ziet hahaha.

De summit tights zijn ook wat dikker als de leggings welke ik normaliter draag, dus die is nu met kouder weer ook een mooie toevoeging. Zit ontzettend prettig en dan ook nog met leuke korting kunnen kopen. Daar wil ik ook echt nog wel een tweede van bijkopen een keer.

Tijdje terug ook nog eens een gewone RR broek besteld om te proberen, maar ik ben echt te klein ervoor en baal daar ontzettend van. Ik had al de korte variant gekozen, maar nog veeeeel te lang en dan zit het echt vreselijk bij de kuiten, dus die ga ik ook maar niet meer proberen tenzij ze echt serieus eens een korte variant maken - ik hoor van meer mensen die net als mij wat kleiner van stuk zijn, dat dit echt een issue is. Ik ben 1.58m. Erg jammer -O- In de zomer kan ik dan wel kijken naar een korte broek, ware het niet dat ik nooit korte broeken draag met wandelen in de zomer haha dus dat valt helaas ook af.

Verder echt wel fan van het merk, ze maken fantastisch spul wat goed meegaat en prettig zit - hetgeen wat ik nu draag in ieder geval sowieso haha. Jammer van de broeken dus alleen wanneer je heel kort bent.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-12-22 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:28

cursebreaker schreef:
Leuke aankopen komen er langs <3

BeFunny, leuke foto! Zo loop ik er ook bij haha; hetzelfde vest, dezelfde tights.
Het vest kocht ik vorig jaar al en gebruik ik echt heel veel - alleen in de zomer zelf niet haha.
De summit tights kocht ik een maand geleden en vind ik so far echt fantastisch.
De tights valt bij mij wat ruimer, het vest normaal. Dus bij de tights heb ik een maatje kleiner genomen als wat ik normaal in een legging heb.

Ik heb gisteren hier in Zuid-Limburg nog met het vest gelopen. Het is ideaal met laagjes te gebruiken en kan met gemak tot 0 graden gedragen worden en ook na een intensievere wandeling koel je niet meteen/snel af, dus het doet echt z'n werk goed <3

De summit tights zijn ook wat dikker als de leggings welke ik normaliter draag, dus die is nu met kouder weer ook een mooie toevoeging. Zit ontzettend prettig en dan ook nog met leuke korting kunnen kopen. Daar wil ik ook echt nog wel een tweede van bijkopen een keer.

Tijdje terug ook nog eens een gewone RR broek besteld om te proberen, maar ik ben echt te klein ervoor en baal daar ontzettend van. Ik had al de korte variant gekozen, maar nog veeeeel te lang en dan zit het echt vreselijk bij de kuiten, dus die ga ik ook maar niet meer proberen tenzij ze echt serieus eens een korte variant maken - ik hoor van meer mensen die net als mij wat kleiner van stuk zijn, dat dit echt een issue is. Ik ben 1.58m. Erg jammer -O- In de zomer kan ik dan wel kijken naar een korte broek, ware het niet dat ik nooit korte broeken draag met wandelen in de zomer haha dus dat valt helaas ook af.

Verder echt wel fan van het merk, ze maken fantastisch spul wat goed meegaat en prettig zit - hetgeen wat ik nu draag in ieder geval sowieso haha.

Zo jammer dit! Hier dezelfde lengte en al een paar keer gekeken naar dit merk, maar nooit aangedurfd om te bestellen. Als ik dit zo lees, dan hoef ik het ook niet te proberen. Ik heb in verhouding tot mijn lengte echt extreem korte benen dus helemaal kansloos dan -O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:30

Ze hebben de binnenbeen maten e.d. wel erbij staan, dus je zou eens kunnen kijken en meten.
Maar idd, mijn eigen ervaring met korte benen en wat ik van anderen hoor... het is echt dramatisch. Als je gaat kijken naar het lengte verschil in de gewone broeken en de korte variant is het ook echt een lachertje, daar zit nauwelijks verschil in dus hoe ze het kort durven te noemen is Beyond me hahaha. Ik hoop echt echt echt dat ze hier nog eens wat mee gaan doen in de toekomst! Dan zou ik gelukkig zijn. Qua bovenbenen en bij de buik e.d. met dichtmaken is het allemaal prima namelijk en zit het heel erg prettig, dus ik heb ook weer flink gebaald toen ik 'm laatst aan had.

Maar dus wel ontzettend blij met de summit tights, al lijkt me zo'n broek ook fantastisch. Ik durf het dus ook niet aan bij vergelijkbare merken omdat die allemaal eenzelfde soort broek model hebben als RR en ben bang dat het daar hetzelfde probleem is overal.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:33

Ik zat net te kijken ja, maar zelfs in XS is de binnenbeenmaat echt veel te lang. Beetje zelfde probleem als met rijlaarzen hier, die kan ik enkel in kindermaat hebben qua hoogte maar dan kom ik minimaal 5 cm laars tekort bij de kuit om hem dicht te krijgen :+

Ik vind het ook net te prijzig om te proberen :o Wel echt balen want lijken me heerlijke broeken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:38

Ik heb er een wandelbroek (afritsbaar) van, die zit lekker, maar ik vind het wel een nadeel dat er een boel zakken in zitten, maar in geen enkele zak past iets..
De broek sluit mooi aan, maar om iets in de zakken te kunnen doen, zit ie te strak..
Als ik een grotere maat zou kopen, gaat ie flubberen.. dus dat snap ik dan niet helemaal :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:48

Ghostattack
Ja ik vond die maten nog best bizar lang, zeker als je ze vergelijkt met de gewone maten bv. dat verschil is nihil. En wat proberen betreft, je kunt wel gratis retourneren naar ze en dat proces verloopt altijd heel goed via RR. Maar als je qua lengte hetzelfde ervaart als mij, ben ik er idd ook bang voor bij dat soort broeken.

Haha omg Cer, dat is idd ook iets zeg! Goed dat je me even uit m'n droom helpt over hoe praktisch die broeken met veel zakken kunnen zijn. Dat is een beetje een teleurstelling dan zo hahaha. Want als dat soort broeken te ruim gaan zitten/flubberen, wil je inderdaad ook niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:53

Ik ben wel benieuwd hoe anderen dat ervaren?
want, als er niks in de zakken past.. laat de zakken dan weg ..ofzo... :')

Nou ja, een creditcard zou passen, maar ik krijg die er dan niet meer uit, want die zakt te diep weg en mn hand past er niet achteraan.. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 10:57

En dat terwijl ik helemaal niet erg lang ben, maar wel lengte maat nodig had (die ik laatst niet meer kon vinden) omdat de normale lengte net te kort is. Ik ben 1,72. Wel lange benen in verhouding, maar echt niet enorm.

Ik had telefoon gewoon in bovenbeen zak, net als wat andere spullen. De normale zakken waren ook groot genoeg, maar rottig want als ik daar spullen in had ging het idd knellen precies in liezen. Maar ik heb 2 keer hetzelfde model in dezelfde maat, enige verschil is de stof en de ene is strakker als de ander. Die strakkere kan ik logischerwijs ook minder in de zakken. Heb nog meer kleuren gepast ervan en de stof zorgde voor verschil. De ene heeft meer stretch en past dus meer in haha

Ik trainde ermee met de honden dus propte er echt veel in. Telefoon, sleutels, voer, bal, andere dingen als beloning of trainingsspul. Of bij het paard alle toilleteer spullen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:00

misschien ligt het aan het model... ik kan zo snel niet mn order vinden, maar ik ben wel benieuwd welke jij dan hebt MWM :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:06

Ik wilde hier gaan vragen hoe het met de lengte van de broeken zit, maar ik zie dat dat onderwerp net ter sprake is gekomen.
Ik ben een klein dik propje van 1.65 met korte benen, van spijkerbroeken heb ik het liefste lengtemaat 30, maar als ik het zo lees dan gaan deze dus veel te lang zijn voor mij.
Dan toch maar weer naar de decathlon voor een nieuwe winterbroek. Die zijn ook te lang, maar ik draag ze eigenlijk alleen met mijn wandelschoenen waardoor ze voldoende omhoog gehouden worden en ik er niet op ga lopen. Ook helpt het dat er een haakje bovenop de voet zit waardoor je de pijp aan je veters vast kan maken. Hopelijk hebben ze mijn model nog.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:12

@Chantalla : ik heb vorig jaar de Hiball gekocht en het is een hele fijne broek voor in de kou. Ze zijn ruim zat om er nog wat onder te dragen en je kunt de onderkant ook ruimer zetten, dus gewoon laarzen eronder.
Enige nadeel is dat de rits niet goed blijft zitten.

Maar ik heb bij de meeste andere (gewone) RR broeken dat het rond m'n middel wel iets ruimer had gemogen.
Misschien die van mijn man eens proberen :)*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:14

Ze zijn bij mij al jaren oud hoor. 1 is een lengtemaat en 1 normale. Wel apart, want nu is dat er niet meer blijkbaar? Label is verwassen dus misschien verzin ik het, maar de ene is echt langer haha. En had er nog 2 eerst, maar weggedaan helaas.

Volgens mij zijn het deze:
https://www.revolutionrace.nl/dames/bro ... Color=2003

Zit alleen te twijfelen of ik ook de normale norwand had naast de pro.

En volgens mij deze ook.
https://www.revolutionrace.nl/dames/bro ... Color=4155

Ik droeg ze in laarzen, over laarzen of op schoenen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:46

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 15:13

Ik heb korte pootjes, lengtemaat 30.
Van sommige modellen hebben ze een kortere uitvoering. Dat gaat prima bij mij.
Ik vind alleen de kwaliteit van de ritsen matig.
Die van de broekzak bedoel ik dan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:50

tienus63 schreef:
Ik heb korte pootjes, lengtemaat 30.
Van sommige modellen hebben ze een kortere uitvoering. Dat gaat prima bij mij.

Ik heb er twee gevonden, de RVRC GP Pro Short en de Nordwand Pro Short, maar dat zijn volgens mij geen dikke winterbroeken en dat is wel wat ik nu zoek.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:04

Machie schreef:
Ik wandel nu in de dikkere broek van ze. Deze:
https://www.revolutionrace.nl/dames/bro ... Color=2001

Net een stukje warmer :)

En recent heb ik deze jas gekocht:
https://www.revolutionrace.nl/dames/jas ... Color=2001

En die is echt zoooo lekker warm!

Voor mijn werk (hondenuitlaatservice) is hun kleding echt geweldig. Ik ben 1.83 en kleding vinden die lang genoeg is bind ik vaak heel lastig. Gelukkig is het meeste van hun kleding mij echt wel lang genoeg :)

Ik vind die summit tight met wandelen echt warm zat en zit mij echt als gegoten beter dan de andere broeken die ik van ze heb en ik hou het dus hierbij alleen in de Noorse bergen vind ik een stevigere broek soms fijn maar loop ik ook meest hiermee die paar weken per jaar dat ik daar ben. Ik draag lange paardrijsokken erboven en mijn army meindle islands. Warmer wil ik echt niet. Dat vest is ook warm daar draag ik als het nog kouder is een bodywarmer over en dat is hier echt meer dan genoeg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:06

Ik had jaren geleden een broek van ze weet niet meer welk model. Maar ik ben dus lang en broeken zijn mij meestal te kort maaruhm die was veel te lang en rond de middel idd krap. Het lijkt erop dat er wel wat aan de maatvoering is gedaan want ik vind nu alles echt goed zitten.

@Cursebreaker haha. Het zit ook gewoon lekker he :j dus dan trek je dat aan.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 06-12-22 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:07

Ik heb lengtemaat 34/36 en ben juist blij dat RVRC broeken heeft die wel lang genoeg zijn. Alle andere tights zijn mij te kort :+

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:12

Ik heb ik heb ook lengte maat 34 en vind de tights van RR dus ook heerlijk.

Maar een jaar of 6 terug hadden ze nog geen tights en hun wandelbeoeken waren langer en het materiaal kraakte en kriebelde (Iig de broek die ik had)

Ik ben nu echt zeeer tevreden met RR en zeker de tights ik wil niet anders meer.

Volgens mij had ik toen het eerste model van nordwants pro broek en die klopte echt niet qua maat :')