Zonnebloemolie en frituurvet op; wat straks nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Zonnebloemolie en frituurvet op; wat straks nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:40

Toch is onze regering nog steeds heel erg druk om boeren weg te treiteren. Deze maand komt de provincie weer langs bij een vriend van ons, gaat over onteigening. De percelen die ze willen hebben (naast de uiterwaarden) moeten gebruikt worden om bos van te maken?????

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 13:58

Ja wat dat betreft hebben we te maken met Europese wetgeving. En het gezond houden van klimaat en milieu is ook net zo goed belangrijk. De balans is zoekgeraakt en nu is er een stressfactor bijgekomen namelijk de oorlog en zijn gevolgen. Ben zo benieuwd hoe het allemaal zal gaan de komende jaren..! Best spannend.
Ons deel van de wereld merkt wel minder van de gevolgen van voedselschaarste dan veel andere delen van de wereld zeggen ze. Desalniettemin een somber vooruitzicht voor degenen die er wel direct mee te maken krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 14:21

Er zijn miljoenen kinderen niet meer naar school gegaan na covid. Vooral veel meisjes zijn nu gewoon weer 20 jaar terug in de tijd.
En wij klagen over dure patat.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:49

Sizzle schreef:
Er zijn miljoenen kinderen niet meer naar school gegaan na covid. Vooral veel meisjes zijn nu gewoon weer 20 jaar terug in de tijd.

Vanavond toevallig patat gehaald, een zak voor 2 personen waar we normaal van over hebben zat minder in maar was nu precies genoeg voor 2 volwassen en 1 kind van 3 jaar.
Voordeel voor ons:niks weggegooid, voor hele grote eters zal het krap zijn.
Toch heb ik dit liever dan alles duurder maken, maar dan wel transparant daarover zijn. We eten met zijn alle toch te veel.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:05

Muze schreef:
Ik hoorde dat iemand al 4 euro extra kon neerleggen voor een zak muesli voor de paarden..
Prijzen stijgen wel enorm rap.

Hier deze week 3,- per zak (merrie)brok extra moeten betalen ja. Vind dat wel flink.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 20:17

Ik betaal ook 2 euro meer per zak paardenvoer, nu wel overgestapt op wat anders. Vond 31.95 per zak teveel van het goede.
Maar frituurvet gebruik ik al 15 jaar niet meer en zonder zonnebloemolie kan ik ook goed leven. Gebruik ik eigenlijk alleen om de gourmet bakplaat en bbq mee in te vetten en dat kan ook met andere olie dus ik kan makkelijk zonder beide producten :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:13

Sizzle schreef:

De coronatopics waren en zijn een mooi voorbeeld van hoe mensen zich compleet kunnen verliezen..je zag mensen het totale beeld verliezen in hun focus op corona en rustig over een aatal lijken gaan, die zij toch niet kennen, om hun oma te beschermen.

En wij hier denken dat een paar bomen planten en een boer onteigenen
zoden aan de dijk zet.Terwijl als je even kijkt naar Azie je alleen maar je hoofd kunt schudden.

Dat de regering dit zo doorzet snap ik nog. Zij hebben onderliggende belangen.
Dat burgers zo dom zijn om dit oke te vinden zegt wat over de emorm kleine wereld waarin ze zich bevinden.

En dat vind ik het meest zorgelijk.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:32

Ik werk bij een bakker en gelukkig heeft hij een jaarcontract met de meelleverancier. Pas in januari wordt op zijn vroegst de prijs verhoogd, als dat nog nodig is. Dus dat scheelt. Verder gebruik ik zelden olijfolie, zonnebloem olie al helemaal niet. Friet eet ik ook weinig, of ik maak het zelf en bak het in de koekenpan in bakboter zonder olie.

Vraag me af waar jullie olie voor nodig hebben? :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 14:31

Wokken, maar dat doe ik in olijf- of rijstolie.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 14:41

Kinke schreef:
Toch is onze regering nog steeds heel erg druk om boeren weg te treiteren. Deze maand komt de provincie weer langs bij een vriend van ons, gaat over onteigening. De percelen die ze willen hebben (naast de uiterwaarden) moeten gebruikt worden om bos van te maken?????

Tja, zonder natuur zijn we allemaal nog sneller de sjaak. Hoe komt het denk je dat het nu zo droog is, bijvoorbeeld?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 14:51

Lynnepinny schreef:
Kinke schreef:

Tja, zonder natuur zijn we allemaal nog sneller de sjaak. Hoe komt het denk je dat het nu zo droog is, bijvoorbeeld?

Natuurlijk, alles komt rechtsstreek door de klimaatverandering tegenwoordig. :+

Je weet dat het jaar 1540 (en 1538/1536/1534) de droogtste en warmste ooit waren in West-Europa?
Maar toen was God natuurlijk gewoon boos op al die slechte mensen en werd het op die manier afgedaan.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:08

Tja de aarde verandert al sinds de ijstijd en waarschijnlijk nog daarvoor.
Apart vind ik het altijd dat bij die doekjes op het bloeden maatregelen van diegene die denken dat we de aarde kunnen redden, nooit ook maar iets gezegd wordt over de enige maatregel die hun zelf benoemde probleem oplost… minder mensen.

Als je je zorgen maakt om de toekomst van je kinderen, neem ze dan niet.

Maar das off topic.
On topic: als het assortiment van het rantsoen Verander dan mee. Sta open voor alternatieven en wees creatief en dan komen we deze periode ook wel weer door.