Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zonnebloem18 schreef:Wij hebben diensten van 8.00 - 13.00, 13.00 - 18.00, 18.00 - 22.00 en daarna de nachtdienst van 22.00 tot 8.00.
Ik heb nu vrij weinig tijd maar op deze manier is het wel makkelijker om een keer een dienst te pakken. Die lange diensten kan ik sowieso niet doen.
idylle schreef:Wat super gaaf Benfan, meteen een vosje tijdens je eerste dienst! Dat lijkt mij ook super gaaf!
Hier hebben ze alleen dagdienst. Van 8 uur in de ochtend tot 7 uur in de avond en aansluitend overdracht van telefoon en ambulance zoals ik begrepen heb.
BiBiQ schreef:Wat goed dat je dit gaat doen!
Mijn laatste ervaring met de dierenambulance (Ede) is goed verlopen. Kan even de juiste woorden niet vinden. Onze hond is onverwachts ineens overleden. Ik kwam even thuis om hem te checken omdat 'ie niet lekker was en toen lag hij dus overleden. Heb zo hard staan huilen.
Gezien hij pas de volgende dag door ons zelf naar het crematorium gebracht kon worden, omdat er vanuit het crematorium geen tijd was voor ontvangst, is onze hond, Kenny, door de dierenambulance opgehaald. Zij konden zelf hem daar in de koeling leggen.
Hij is zo ontzettend netjes opgehaald. Op een stretcher en toen hun bus in naar crematorium de Grebbehof in Rhenen.
Het waren een oudere man en een jongere meid die volgens mij nog aan het leren was. Ze waren zo ontzettend lief en dat was op dat moment echt heel erg fijn.
Misschien een wat lang verhaal. Maar wat was ik op dat moment zo ontzettend blij en dankbaar dat de dierenambulance dit ook doet.
BiBiQ schreef:Wat goed dat je dit gaat doen!
Mijn laatste ervaring met de dierenambulance (Ede) is goed verlopen. Kan even de juiste woorden niet vinden. Onze hond is onverwachts ineens overleden. Ik kwam even thuis om hem te checken omdat 'ie niet lekker was en toen lag hij dus overleden. Heb zo hard staan huilen.
Gezien hij pas de volgende dag door ons zelf naar het crematorium gebracht kon worden, omdat er vanuit het crematorium geen tijd was voor ontvangst, is onze hond, Kenny, door de dierenambulance opgehaald. Zij konden zelf hem daar in de koeling leggen.
Hij is zo ontzettend netjes opgehaald. Op een stretcher en toen hun bus in naar crematorium de Grebbehof in Rhenen.
Het waren een oudere man en een jongere meid die volgens mij nog aan het leren was. Ze waren zo ontzettend lief en dat was op dat moment echt heel erg fijn.
Misschien een wat lang verhaal. Maar wat was ik op dat moment zo ontzettend blij en dankbaar dat de dierenambulance dit ook doet.
Cinnepin schreef:BiBiQ schreef:Wat goed dat je dit gaat doen!
ik heb voor die dieren ambu gewerkt, maar nu dus niet meer
eilleen333 schreef:Het is onhandig dat het niet landelijk geregeld kan worden. Zodat diensten en rayons beter aansluiten.
Wij gebruiken de ambu best veel. Krijg vaak patiënten van hen binnen (heel veel vogels helaas….) en klanten gebruiken hem ook om naar de praktijk te komen als er geen ander vervoer mogelijk is.
T lijkt me tof om te doen, maar helaas rest ik dag echt niet qua tijd. Zou wel handig zijn, hoef ik niet langs de praktijk te rijden steeds
Zou het tof vinden als het vanuit mijn werk kon, maar met het dierenartsen tekort komen wij ook uren tekort helaas
Cowgirl schreef:eilleen333 schreef:Het is onhandig dat het niet landelijk geregeld kan worden. Zodat diensten en rayons beter aansluiten.
Wij gebruiken de ambu best veel. Krijg vaak patiënten van hen binnen (heel veel vogels helaas….) en klanten gebruiken hem ook om naar de praktijk te komen als er geen ander vervoer mogelijk is.
T lijkt me tof om te doen, maar helaas rest ik dag echt niet qua tijd. Zou wel handig zijn, hoef ik niet langs de praktijk te rijden steeds
Zou het tof vinden als het vanuit mijn werk kon, maar met het dierenartsen tekort komen wij ook uren tekort helaas
Van de dierenbescheming is het zeker de intentie om het landelijk te maken met de dezelfde richtlijnen.
Er worden door heel nederland ook ambu's overgenomen door de dierenbescherming zeker als ze het zelfstandig niet meer redden zoals ik in Alkmaar had.
Maar zoiets gebeurd natuurlijk niet in 1 dag . Ik zie het zeker gebeuren dat het over een x aantal jaren 1 grote landelijke oganisatie is met op een paar punten een centrale.
Benfan schreef:Dierenambulance hier word juist dwars gezeten door een andere ambulance groep. Sommige van onze mensen komen bij 'de concurrent' vandaan met de meest wilde verhalen, wat je laat denken dat de man die het leid een cult leid. Heb die man een paar keer ontmoet. De eerste keer wou ik wegrennen.. niet omdat hij wat 'vreemd' erbij loopt, maar mijn hele leef schreeuwde 'gevaar!!!!!!' wat meestal betekend dat iets NIET pluis is.
Het is gewoon jammer dat er zoveel kapers op de kust zijn. Bij samenwerking zou het een mooie grote organisatie zijn die goed samen kan werken. We hoeven niet onder een naam, maar samenwerking en communicatie tussenbeide zou wel verstandiger zijn. Maar zoals altijd met 'dierenbeschermopvangzorgliefhebber' is er heel veel penis-meterij, en MOET er iemand de baas zijn en de beste.. en voornamelijk ook zo benoemd worden. fiets vervelend. Voor mij ook een rede geweest nooit geld te doneren aan wie dan ook in deze branche.
eilleen333 schreef:Ik kan niet meer bewerken. Had de kat gevonden en wilde hem net in de auto laden tot er een buurman naar me toe kwam. Dat de kat daar al jaren zo loopt. Echt bizar, want hij ziet er zo slecht uit!
Kon hem dus niet aanmelden bij de Dierenambulance zo, daar krijg je gedonder mee. Maar het arme beest.
Ga er wel melding van maken.