Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meisje_ schreef:Ik vier het al een aantal jaar niet en dan zijn er toch mensen die onaangekondigd langskomen of cadeautje voor de duer zetten. Superlief!! Maar ik word er ongemakkelijk van en voel me dan weer schuldig dat ik niks doe…
Wie nog meer??
alice0cullen schreef:Tja ik ben er een van een drieling en heb dus nooit mijn eigen verjaardag echt alleen kunnen vieren.
Toen we nog jong waren kwam de hele familie en kennisen kring langs om zich te vergapen aan de drieling. Zodra wij oud genoeg waren om te praten kwam niemand meer.
Ik ben 3 januari jarig en kreeg eigenlijk nooit een cadeautje want sinterklaas en zo was net voorbij en waren genoeg verwend. Of familie zei ja het zijn er wel drie dat wordt te duur,en het waren al zulke dure maanden.
Mijn moeder is 9 januari jarig en het wordt al vanaf mijn 12de gevraagd goh kunnen jullie het niet samen vieren nu ben ik twee avonden kwijt.
Maargoed ik heb ook nooit kinderfeestjes gehouden want dat vonden mijn ouders te duur voor drie apart![]()
Daarbij heb ik geholpen met spandoeken voor zowat de hele familie als ze 50 werden of 80, voor trouwdagen en dergelijke. Heb altijd van die rijmpjes moeten verzinnen, slingers moeten kopen en zo'n opblaaspop. Maar voor onze 16e niks, 18e niks, 21 niks.
Dus het liefst vier ik het helemaal niet.
Forcalquier schreef:Ik stond altijd 2 dagen in de keuken als er weer een verjaardag gevierd werd. Mijn vriend en ik waren nogal van het uitpakken: champagne om te toasten, flinke taart laten maken, cocktails, dure hapjes, lopend buffet of bbq. Visite van 14.00 tot middernacht.
Bij ons is de knop omgegaan toen we de verjaardag van mijn stiefdochter (door omstandigheden) klein moesten vieren. Heel basis met wat kleine hapjes, koffie & fris en voor 1x een eindtijd.
Daar is dus ruzie uit ontstaan![]()
Het was in 1x duidelijk dat ze niet voor ons kwamen maar voor het gratis vreet & zuipfestijn.
Dit jaar verwacht iedereen een flink feest vanwege mijn 40e verjaardag. Ik overweeg serieus een verjaardags vakantie met zijn 4en.
Mkango schreef:Kinke schreef:De hele bezoekcultuur in Nederland is ook de reden dat ik in Nederland meestal ook niet zo op bezoek zit te wachten, maar ook niet graag op bezoek ga. Ik ben van huis uit gewend (Brits-Caraïbische moeder) dat het eerste drinken wordt ingeschonken en daarna duik je maar lekker zelf de voorraad- of ijskast in als je ergens trek in hebt. Het gros van mijn Nederlandse vrienden blijft dan stilletjes zitten wachten tot ik ineens bedenk dat men hier in Nederland gewend is "bediend" te worden door de gastheer/-vrouw, dus ik zit dan nooit ontspannen. Ook als ik dan bij iemand anders vrijwel automatisch de waterkoker aanzet en dan een beetje raar wordt aangekeken en ik me realiseer dat dat hier idd nogal not done is.nee, niet omdat je niet altijd bier in huis hebt, dat zeg ik toch niet?
Ik heb al wel vaker op bokt gezegd dat het beeld dat Nederlanders niet gastvrij zijn, wel wordt bevestigd op boktIn de UK en Zuid Afrika is dat veel relaxter, daar ben ik dus ook een heel stuk makkelijker in gasten ontvangen en zelf op bezoek gaan.
nardxash schreef:Hier nog een die haar eigen verjaardag haat(28 juli) heel veel mensen zijn dan al op vakantie en er word altijd van je verwacht dat je het viert ongeacht of je dat wilt of niet.
Ook dit jaar word er niks aan gedaan
FriesWytske schreef:nardxash schreef:Hier nog een die haar eigen verjaardag haat(28 juli) heel veel mensen zijn dan al op vakantie en er word altijd van je verwacht dat je het viert ongeacht of je dat wilt of niet.
Ook dit jaar word er niks aan gedaan
Hier een dag later jarig, dus herken je verhaal. Er wordt door sommige mensen verwacht dat ik volgend jaar een groot feest organiseer. Gaat niet gebeuren
Coentjuh schreef:TS, waarom stop je dan niet met het vieren van je verjaardag. Probleem opgelost..
En over de bier-wel-of-niet-in-huis-discussie. Zowel vriendlief als ik drinken dit niet en vinden het vies. Maar het is altijd in huis en mocht ik een keer mensen uitnodigen (al is het voor een verjaardag of dat er gewoon zomaar mensen langskomen)dan is er altijd een biertje of een wijntje. Ik vind eigenlijk wel dat iedereen dat in huis moet hebben, naast koffie
Coentjuh schreef:TS, waarom stop je dan niet met het vieren van je verjaardag. Probleem opgelost..
En over de bier-wel-of-niet-in-huis-discussie. Zowel vriendlief als ik drinken dit niet en vinden het vies. Maar het is altijd in huis en mocht ik een keer mensen uitnodigen (al is het voor een verjaardag of dat er gewoon zomaar mensen langskomen)dan is er altijd een biertje of een wijntje. Ik vind eigenlijk wel dat iedereen dat in huis moet hebben, naast koffie :D