Kwaliteit is in ieder geval gegarandeerd wegwerp fast fashion

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loez schreef:Ik ben lichtelijk verslaafd aan SHEIN. Zowel voor mezelf, sommige dingen voor mijn man en voor onze dochter. Ik heb een makkelijke maat en redelijk kort gebouwd. Bekijk de reviews voor hoe de maten vallen. Maar ik heb tot nu toe alles wat ik besteld heb, enorm vaak aan.
Eleeke schreef:loez schreef:Ik ben lichtelijk verslaafd aan SHEIN. Zowel voor mezelf, sommige dingen voor mijn man en voor onze dochter. Ik heb een makkelijke maat en redelijk kort gebouwd. Bekijk de reviews voor hoe de maten vallen. Maar ik heb tot nu toe alles wat ik besteld heb, enorm vaak aan.
https://fashionunited.nl/nieuws/business/britse-documentaire-onthult-uitbuiting-in-chinese-fabrieken-shein/2022101755051
https://bitdaily.nl/de-schokkende-waarheid-achter-je-koopjes-die-shein-fashion-haalt-en-waarom-je-misschien-nog-eens-na-zou-willen-denken-over-retouren/
Zou er nooit meer wat kopen.
Ala je het niet weet kun je er niets aan doen uiteraard. Maar nu je dit weet, kun je daar echt niets meer kopen
Ayasha schreef:xTammyy schreef:Hoezo heeft dat niks met de vraag van TS te maken?
Het idee dat er bloed aan je handen kleeft omdat je zo’n industrie steunt lijkt mij niet zo fijnbut to each their own.
Kwaliteit kan nooit goed zijn, als je weet hoeveel kledingstukken de medewerkers moeten maken in minimale tijd.
Ohja, en als ze dat niet halen/een fout maken zijn ze 2/3 van hun salaris kwijt.
Maar nee dat heeft niks met dit topic te maken
Hoe gaat dat gezegde weer… Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen?
Ik geloof dat er een apart topic is voor ethiek rond het kopen van producten.
Adamootje schreef:Ik heb ooit in een ver verleden een grote bestelling gedaan bij Shein, maar heb alles toen teruggestuurd. Ik vond de kwaliteit en de pasvorm van de kledingstukken zeer slecht. Sommige kledingstukken vielen bij wijze van al uit elkaar terwijl ik ernaar keek. Voor mij nooit meer Shein.
Naar de Primark ga ik ook nooit meer. Vreselijke winkel.
ivy_power89 schreef:Ik denk dat de mensen die het niet zo hebben op Shein, daar ook niet bestellen, nee.Nou zal deze TS dan tegen de schenen schoppen. Ik heb besteld, tshirt van dikke kwaliteit, echt leuke dingen.
En laten we dan vooral ook niet bij winkels zoals primark, wish, aliexpress etc kopen enzo...
Overigens ging het bij mij om 1 bestelling tot nu toe.
Mars schreef:Ach joh, dat laat je toch gewoon over aan je kinderen om op te lossen.Alleen kopen als je voor uitbuiting van mensen bent, miljoenen liters verf in zee toejuicht en het okee vind dat wekelijks 150 miljoen ton aan dit soort crappy fast fashion kleding in de Afrikaanse natuur + oceaan gedumpt wordt. Omdat een groot deel van de kleding nooit verkocht wordt of omdat mensen hun kleding snel zat zijn of het niet meer trendy is.
Ik heb er nooit gekocht en ga dat ook nooit doen.
ivy_power89 schreef:Nou zal deze TS dan tegen de schenen schoppen. Ik heb besteld, tshirt van dikke kwaliteit, echt leuke dingen.
En laten we dan vooral ook niet bij winkels zoals primark, wish, aliexpress etc kopen enzo...
ivy_power89 schreef:Nou zal deze TS dan tegen de schenen schoppen. Ik heb besteld, tshirt van dikke kwaliteit, echt leuke dingen.
Urbanus schreef:ivy_power89 schreef:Nou zal deze TS dan tegen de schenen schoppen. Ik heb besteld, tshirt van dikke kwaliteit, echt leuke dingen.
Dat zijn ook precies de winkels die ik vermijd.