ervaringen Shein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:24

Shein is wel een redelijk extreem geval zelfs vergeleken met standaard made in <noem arm land ver weg> spul, lijkt me niet gek om in dit topic te bespreken.

Kwaliteit is in ieder geval gegarandeerd wegwerp fast fashion :+

loez

Re: ervaringen Shein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:31

Ik ben lichtelijk verslaafd aan SHEIN. Zowel voor mezelf, sommige dingen voor mijn man en voor onze dochter. Ik heb een makkelijke maat en redelijk kort gebouwd. Bekijk de reviews voor hoe de maten vallen. Maar ik heb tot nu toe alles wat ik besteld heb, enorm vaak aan.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:06

loez schreef:
Ik ben lichtelijk verslaafd aan SHEIN. Zowel voor mezelf, sommige dingen voor mijn man en voor onze dochter. Ik heb een makkelijke maat en redelijk kort gebouwd. Bekijk de reviews voor hoe de maten vallen. Maar ik heb tot nu toe alles wat ik besteld heb, enorm vaak aan.

https://fashionunited.nl/nieuws/business/britse-documentaire-onthult-uitbuiting-in-chinese-fabrieken-shein/2022101755051

https://bitdaily.nl/de-schokkende-waarheid-achter-je-koopjes-die-shein-fashion-haalt-en-waarom-je-misschien-nog-eens-na-zou-willen-denken-over-retouren/

Zou er nooit meer wat kopen.
Ala je het niet weet kun je er niets aan doen uiteraard. Maar nu je dit weet, kun je daar echt niets meer kopen

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:13

Afgezien van "het morele" bedenk ook dat Landen als China heel andere waarden hebben wat chemische troep betreft (zachtmakers, verstevigers, noem maar op ) en dus de vervaardiging van stoffen.
Wat ook dan weer betekend dat de "fast-fashon" erg ongezond kan zijn plus absoluut niet meer recyclebaar...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:17

Alleen kopen als je voor uitbuiting van mensen bent, miljoenen liters verf in zee toejuicht en het okee vind dat wekelijks 150 miljoen ton aan dit soort crappy fast fashion kleding in de Afrikaanse natuur + oceaan gedumpt wordt. Omdat een groot deel van de kleding nooit verkocht wordt of omdat mensen hun kleding snel zat zijn of het niet meer trendy is.

Ik heb er nooit gekocht en ga dat ook nooit doen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:51

Eleeke schreef:
loez schreef:

https://fashionunited.nl/nieuws/business/britse-documentaire-onthult-uitbuiting-in-chinese-fabrieken-shein/2022101755051

https://bitdaily.nl/de-schokkende-waarheid-achter-je-koopjes-die-shein-fashion-haalt-en-waarom-je-misschien-nog-eens-na-zou-willen-denken-over-retouren/

Zou er nooit meer wat kopen.
Ala je het niet weet kun je er niets aan doen uiteraard. Maar nu je dit weet, kun je daar echt niets meer kopen

Idd dit, en als je dat negeert dan ben je gewoon niet zo goed bezig voor de natuur. We willen allemaal dat we nog lang op deze planeet rond kunnen lopen, maar we willen er niet teveel van onszelf voor moeten inleveren. Maar zo werkt het nou eenmaal niet :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:55

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:56

Ayasha schreef:
xTammyy schreef:
Hoezo heeft dat niks met de vraag van TS te maken?
Het idee dat er bloed aan je handen kleeft omdat je zo’n industrie steunt lijkt mij niet zo fijn :D but to each their own.

Kwaliteit kan nooit goed zijn, als je weet hoeveel kledingstukken de medewerkers moeten maken in minimale tijd.
Ohja, en als ze dat niet halen/een fout maken zijn ze 2/3 van hun salaris kwijt.

Maar nee dat heeft niks met dit topic te maken :)

Hoe gaat dat gezegde weer… Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen?

Ik geloof dat er een apart topic is voor ethiek rond het kopen van producten.

Ik ben zeker niet heilig, maar vind het bijzonder dat nu dit zo bekend is, mensen het nog steeds voor zichzelf goed praten.
Behoorlijk egoïstisch vind ik dat als mensen dan toch nog bewust daar blijven kopen EN het promoten.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:14

Ik heb er ook wel eens besteld. Was toen een arme student en dat ben ik nu nog steeds. Soms voel ik de verleiding wel om er nog te kopen want het is best betaalbaar en zulke leuke spullen. Maar naast de uitbuiting van de medewerkers, steelt Shein ook vaak designs van artiesten. Voor mij echt geen Shein meer.

Ik heb ook wel eens gehoord dat daar, in tegenstelling tot andere winkels, wel genoeg leuke en betaalbare keuze is voor mensen met een grotere maat. Opzich snap ik wel dat mensen het daar dan kopen, maar vind het toch een lastige kwestie.
Ik vraag me trouwens ook wel af in hoeverre andere grote mode ketens zoveel beter zijn.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:10

Nooit besteld. Na de berichten hier ga ik dat ook niet doen. Heftig zeg

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:17

Ik begrijp ook niet hoe het nog kan dat mensen daar kopen. Inmiddels is toch wel bekend hoe enorm slecht zulke fastfashion bedrijven zijn voor mens en milieu?
En ook voor jezelf want al die chemicaliën die ze daar gebruiken wil je echt niet op je huid hebben :n

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 22:26

Nou zal deze TS dan tegen de schenen schoppen. Ik heb besteld, tshirt van dikke kwaliteit, echt leuke dingen.

En laten we dan vooral ook niet bij winkels zoals primark, wish, aliexpress etc kopen enzo...

Overigens ging het bij mij om 1 bestelling tot nu toe.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:33

Daar moet je inderdaad ook niet kopen maar gefeliciteerd met je aankoop. Dat leed van een ander maar heerlijk warm mag aanvoelen :Y)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:36

Ik heb ooit in een ver verleden een grote bestelling gedaan bij Shein, maar heb alles toen teruggestuurd. Ik vond de kwaliteit en de pasvorm van de kledingstukken zeer slecht. Sommige kledingstukken vielen bij wijze van al uit elkaar terwijl ik ernaar keek. Voor mij nooit meer Shein.

Naar de Primark ga ik ook nooit meer. Vreselijke winkel.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:39

Adamootje schreef:
Ik heb ooit in een ver verleden een grote bestelling gedaan bij Shein, maar heb alles toen teruggestuurd. Ik vond de kwaliteit en de pasvorm van de kledingstukken zeer slecht. Sommige kledingstukken vielen bij wijze van al uit elkaar terwijl ik ernaar keek. Voor mij nooit meer Shein.

Naar de Primark ga ik ook nooit meer. Vreselijke winkel.

Degene die jouw kledingstuk hebben gemaakt dat jij terugstuurde hebben daarvoor een mega inhouding op hun salaris gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:45

ivy_power89 schreef:
Nou zal deze TS dan tegen de schenen schoppen. Ik heb besteld, tshirt van dikke kwaliteit, echt leuke dingen.

En laten we dan vooral ook niet bij winkels zoals primark, wish, aliexpress etc kopen enzo...

Ik denk dat de mensen die het niet zo hebben op Shein, daar ook niet bestellen, nee. :')

Mars schreef:
Alleen kopen als je voor uitbuiting van mensen bent, miljoenen liters verf in zee toejuicht en het okee vind dat wekelijks 150 miljoen ton aan dit soort crappy fast fashion kleding in de Afrikaanse natuur + oceaan gedumpt wordt. Omdat een groot deel van de kleding nooit verkocht wordt of omdat mensen hun kleding snel zat zijn of het niet meer trendy is.

Ik heb er nooit gekocht en ga dat ook nooit doen.
Ach joh, dat laat je toch gewoon over aan je kinderen om op te lossen. :D Na het baren de zondvloed. :')

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:45

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:47

Eleeke, waarom reageer je zo? Ik ben toch niet pro-Shein? Inmiddels weet ik wel beter en koop ik voor zover dat mogelijk is kleding die duurzaam gemaakt is of ik koop tweedehands via Vinted.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:00

ivy_power89 schreef:

Dat zijn ook precies de winkels die ik vermijd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:14

ivy_power89 schreef:

Bij die winkels koop ik ook nooit, nog geen satéprikker.

Mensen denken helaas niet verder dan hun eigen voordeur. Wees maar trots op wat je support.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:16

Urbanus schreef:
ivy_power89 schreef:

Dat zijn ook precies de winkels die ik vermijd.

Ik ook. Ik loop met een grote boog om primark heen, verschrikkelijke winkel :n ik probeer duurzaam te kopen, maar dat lukt nog niet altijd.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-22 23:25

Gnome schreef:
Daar moet je inderdaad ook niet kopen maar gefeliciteerd met je aankoop. Dat leed van een ander maar heerlijk warm mag aanvoelen :Y)

Ik zal er een nachtje over slapen, bedankt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:46

ivy_power89 schreef:
Gnome schreef:

Ik zal er een nachtje over slapen, bedankt

Ik hoop echt dat je dat doet, ondanks de emmer oliebol die je nu over je heen krijgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:49

Ik vraag me af of jullie nu echt geloven dat die "emmer oliebol" die je over TS heen gooit werkelijk iets uit haalt... Als ik TS was kreeg je er nog een middelvinger bij uit principe.

Nou TS. Je topic is officieel overgenomen. :+ :))

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 23:53

Ik bestel ook wel eens op shein en sommige producten zijn echt flut kwaliteit (zie je al aan de foto’s) en andere producten zijn echt wel goed.

Is het een goede webshop? Nee .. maar probleem is, is dat ik vaak soort gelijke producten niet op andere websites kan vinden … vind het echt niet erg om er meer voor te betalen maar dan moet ik het wel op een andere webshop kunnen vinden en dat lukt mij niet altijd…