Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cayenne schreef:Ik vind het echt verbazingwekkend dat sommige mensen op een steenworp afstand van een varkensbedrijf wonen en (bijna) niets ruiken*knip* we het echt wel.
Ik vind het niet zo vervelend trouwens, maar er vlak naast wonen hoeft van mij dan ook weer niet
Daan13 schreef:Cayenne schreef:Ik vind het echt verbazingwekkend dat sommige mensen op een steenworp afstand van een varkensbedrijf wonen en (bijna) niets ruiken*knip* we het echt wel.
Ik vind het niet zo vervelend trouwens, maar er vlak naast wonen hoeft van mij dan ook weer niet
Denk dat die bij ons in de buurt zit ook redelijk wat afzuiging etc heeft. Er staan meerdere woningen vlakbij en niemand die klaagt, misschien in het verleden wel maar tegenwoordig ruik je ze bijna niet behalve als je op straat loopt want de stallen staan nog geen 15 mtr van de weg af.
De kippen boerderij andere kant van een dorp vind ik meer stinken.
Moestuin schreef:Ik heb hier echt waar nog nooit een varken horen gillen. Ook niet als ze geladen worden. Af en toe zie je wel rendac eens. Maar ik kan niet zeggen dat er hier veel wordt gegilt.
Kookaburra schreef:Het is echt compleet afhankelijk van het stalsysteem, management en diercategorieen. Sommige stallen zul je op korte afstand ruiken en verderop niet, anderen ruik je minder maar daar draagt de geur wel op grote afstand.

uniekhorse schreef:idinn schreef:Handhaving bellen dan als die er geen vergunning voor heeft.
Wauw.. Als je met deze instelling al zou gaan verhuizen, dan pas je niet in het buitengebied.
Dan weet je zeker dat je niet lekker in de buurt ligt.
Zoals onze buren die netjes vragen of de koeien ergens anders kunnen lopen want ze trekken vliegen aan..
En of we niet willen bemesten want er komt visite.
Ga dan lekker in de stad wonen.
naomiiiii schreef:Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft of je de stad bent gewend of het buitengebied. Ik heb ook pal naast een varkensbedrijf gewoond. Echt onze huizen en de stallen op hetzelfde erf zeg maar, wij hadden nergens last van. Maar wij woonde ons hele leven dus al in het buitengebied. Het enige nadeel eraan waren de vliegen in de zomer. Maar daar zal jij geen last van hebben van zo'n afstand. Zou in TS haar geval even uitzoeken hoe de wind waait, dat speelt ook mee natuurlijk.
Vind het trouwens wel grappig al die verschillen hier. Zag zelfs iets over dat het ongezond is om naast zo'n bedrijf te wonen. Mij lijkt het juist ongezond om in de stad te wonen maar goed, gelukkig leven we allemaal nog.
Moestuin schreef:Dat is echt de mentaliteit vandaag de dag helaas. Toen wij aan het verhuizen waren zijn er mensen gestopt om te zeggen dat wij meteen de politie moesten bellen als wij de stal roken want dat mag niet. Euh… Die stal staat daar al lang voor dat wij het huis kochten. Het is niet dat wij dat niet hebben gezien ofzo, dus hoezo klagen?
Mindim schreef:naomiiiii schreef:Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft of je de stad bent gewend of het buitengebied. Ik heb ook pal naast een varkensbedrijf gewoond. Echt onze huizen en de stallen op hetzelfde erf zeg maar, wij hadden nergens last van. Maar wij woonde ons hele leven dus al in het buitengebied. Het enige nadeel eraan waren de vliegen in de zomer. Maar daar zal jij geen last van hebben van zo'n afstand. Zou in TS haar geval even uitzoeken hoe de wind waait, dat speelt ook mee natuurlijk.
Vind het trouwens wel grappig al die verschillen hier. Zag zelfs iets over dat het ongezond is om naast zo'n bedrijf te wonen. Mij lijkt het juist ongezond om in de stad te wonen maar goed, gelukkig leven we allemaal nog.
Als je je leven lang naast koeien woont, dan ben je die lucht gewend, maar dan hoef je niet per definitie varkenslucht ook gewoon of prettig te vinden? Als ze koeienmest uitrijden, heb ik nergens last van, maar ik vind kippenmest en varkensmest weer enorm stinken. Als buitenmens of plattelandsbewoner hoef je niet alle geuren maar fijn te vinden immers?
Ik zei dat ik denk dat dat er mee te maken heeft gezien wat reacties hier. Ik zeg niet dat iedere plattelandsbewoner ervan geniet.