Wat is dit? Denken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:38

littlexannie schreef:
AmyJamess schreef:
Wiet olie misschien?

Hier moest ik ook gelijk aan denken :j

Wietolie ruik je. Dat ruikt gewoon gelijk wiet, zelfs CBD olie.
Kleur kan verschillen per merk. Je zou dan alleen verwachten dat het een druppelflesje is.
Het flesje lijkt ook kleur te hebben (blauwig?) dus welke kleur de vloeistof precies heeft is moeilijk te zeggen van de foto.

Ik heb nu geen kinderen maar ik zou eerst willen weten wat dit is eerlijk gezegd. :\

Joanne1987

Re: Wat is dit? Denken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:43

Mijn cbd olie ruikt absoluut niet naar wiet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:46

Wellicht ben ik dan gevoelige voor de geur maar ik ruik gewoon wietgeur als ik cbd olie heb.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:52

GHB is in principe geur- en kleurloos, GBL kan wel chemisch ruiken.
Ik zou eerder denken aan poppers, gezien dat sterk ruikt en ook in dit soort potjes verkocht wordt... En het is geel-achtig.

Maar ik zou in ieder geval de politie bellen om te vragen of ze er wat mee kunnen. Zo niet, zou je nog een verslavingszorgcentrum in de buurt kunnen bellen om te vragen of zij kunnen checken of het drugs is. Ik zou er niet gerust op zijn dat je kleintje dit in zijn zak heeft en 'niet weet hoe hij eraan komt'....

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:53

Wat ik eerlijk gezegd raar vind is dat de juffen zo laconiek lijken te reageren.
Ik zou als kleuterjuf toch echt wel willen weten wat dit is en waar dit vandaan komt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:54

Punz schreef:
Wat ik eerlijk gezegd raar vind is dat de juffen zo laconiek lijken te reageren.
Ik zou als kleuterjuf toch echt wel willen weten wat dit is en waar dit vandaan komt

Nou ik ook.
Ik zou alle rugzakken op de kop houden.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:56

Punz schreef:

Dit inderdaad
Ik als leerkracht zou dit echt willen weten! Wie weet liggen er meerdere flesjes verstopt op het schoolplein oid.
Kleine moeite om leerlingen en ouders hierop te attenderen en daarnaast de politie in te schakelen voor advies/onderzoek

MiekeFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:20

Ik heb laatst bij een bestelling ook een monster van een etherische olie mee gestuurd gekregen .
Zat ook in precies zo'n zelfde klein flesje alleen was dat van bruin glas.
Zag er net zo uit.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 22:22

Misschien bij de GGD laten testen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 06:18

Punz schreef:

Inderdaad!
Als dit in de zak of tas van mijn kind zat wilde ik dat het tot de bodem uitgezocht wordt hoe het daar komt en wat het is!

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 06:30

Er is toch nog steeds een mogelijkheid dat het al bij verkoop in de broek zat? School is ingelicht, als de juf er nu niet van opkijkt dan is dat nu verder aan haar. Ik zou het idd laten testen ergens als dat te regelen valt, afhankelijk wat dat aanwijst verdere stappen ondernemen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 07:03

Ik zou het toch echt laten testen,je zoontje kan van alles zeggen maar wie weet heeft hij een slok genomen.

Zekere voor het onzekere nemen wat dit betreft

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 07:36

Ik weet niet in welke omgeving je zit maar je kan bij je regionale verslavingszorginstelling dit gratis laten testen op drugs. Omgeving Amsterdam is het het Jellinek, rondom Alkmaar de Riagg, ik weet eerlijk gezegd niet per regio hoe deze instellingen heten.
Dan heb je in elk geval uitgesloten of het drugs is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 07:53

Het is een sample potje, maar daar kun je van alles in stoppen.

Ik zou in ieder geval je kind op het hart drukken dat als hij weer zoiets vindt het niet moet opdrinken, maar aan mama moet geven.

Hoe je onderzoek kunt laten doen weet ik niet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 08:01

Ik werk zelf in de ggz en heb op werk ook wel drugstesten. Alleen ghb ofzo haal ik er niet uit. Al moet dat kleurloos zijn. We gaan het helaas nooit te weten komen want ik heb het weggegooid nu. De juffen gaan er op letten en heb mijn zoon verteld als hij nog eens iets vindt het eerst aan grote mensen te geven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:03

madeliefw schreef:
De juffen heb ik gevraagd en weten niet wat het is.

Wat zegt het hoofd van de school?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:06

Waarom gooi je het weg als je het 'helaas' vind om het nooit te weten? :D

Ik zou het toch wel willen weten wat mijn zoon in zijn tas heeft, zeker als je zo makkelijk op je eigen werk kan controleren.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:09

Het ziet er idd uit als een sample van etherische oliën.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:15

Eerlijk vind ik dit een raar topic…. Je vind een onbekende vloeistof in een klein potje in je zoontje zijn zak, de juf zegt ‘geen idee’, daar stopt het, jij weet ook niet wat het is en gooit het weg, daar stopt het.

Ben ik nu de enige die dit heel vreemd vind? Als mijn 4-jarige thuiskomt met iets onschuldigs die zomaar in haar zak zit, gaat de juf op onderzoek wat en van wie het is, en bij een onbekende vloeistof licht zij zeker weten meer mensen in om dit uit te zoeken.

En ik als mama zou er niet gerust in zijn tot ik zeker weet dat het onschuldig is….

Heel vreemde bijna laconieke manier van met zoiets om te gaan lijkt me?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:20

tengeltje11 schreef:
Eerlijk vind ik dit een raar topic…. Je vind een onbekende vloeistof in een klein potje in je zoontje zijn zak, de juf zegt ‘geen idee’, daar stopt het, jij weet ook niet wat het is en gooit het weg, daar stopt het.

Ben ik nu de enige die dit heel vreemd vind? Als mijn 4-jarige thuiskomt met iets onschuldigs die zomaar in haar zak zit, gaat de juf op onderzoek wat en van wie het is, en bij een onbekende vloeistof licht zij zeker weten meer mensen in om dit uit te zoeken.

En ik als mama zou er niet gerust in zijn tot ik zeker weet dat het onschuldig is….

Heel vreemde bijna laconieke manier van met zoiets om te gaan lijkt me?

Eens.
En waarom dan een topic openen als het je schijnbaar toch niet zoveel interesseert? :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:22

Met jullie beide eens. Lees ook met verbazing.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:28

Hier nog een 8)7
Als dit bij mijn kind gebeurt komt de onderste steen boven hoor, voor hetzelfde geld is het wel iets engs!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 08:33

Nee joh, ik woon in een heel rustig buurtje, er zijn daar geen hangjongeren enzo. Ik denk een flesje etherische olie. Iedereen vindt wel eens wat op straat. Ik heb ook geen tijd om het allemaal uit te zoeken. Het meest irritante vind ik dat mijn zoontje niet kan aangeven hoe het in zijn broekzak beland is. Ik dacht met het openen van het topic, misschien herkent iemand het meteen en dan is het raadsel opgelost. Maar ik ga er niet allemaal moeite voor doen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval allemaal!

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:34

Nou ik snap het wel hoor. Ik ben dan geen moeder, maar als je zoon beweert dat het niks is, de juffen er ook niks mee doen en er niks aan de hand lijkt met je zoon, had ik het ook weggegooid.

Daarnaast, als ik TS goed begrijp had ze het al weggegooid voordat de reacties op het topic kwamen. Ik snap wel dat ze het niet meer uit weet-ik-veel welke vuilnisbak gaat vissen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 08:40

Ik snap dit dus ook niet, zal niet de eerste keer zijn dat een kleuter met xtc pillen of andere drugsrotzooi in zn zak thuis komt. Better safe than sorry denk ik dan :=