Beschrijf je partner alsof het een paard is

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16684
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:16

Prachtige koudbloed van 175 met veel behang.
Hij heeft een koel karakter en laat zich goed bewerken. Helaas is hij niet geschikt voor de sport maar wel een goed recreatie paard waar alle knoppen op zitten. Hij kan zowel alleen als in de groep mee naar het bos. Hij betrouwbaar, loyaal en braaf met kinderen. Ideaal gezinspaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:16

belle_boef schreef:
Hier een beschrijving van mijn ingeruilde paard.
Destijds een jonge hengst met lange manen. Fors gebouwd en iets teveel Hollands welvaren. Te lang gewacht met afspelen van de merrie. Flegmatiek met alles, kon sociaal zijn maar liever lui dan moe. Echt stalpaard dat het liefste zijn natje en zijn droogje voor zijn neus gezet wil hebben. Type luidkeels zuchtend als hij aan het werk gezet werd.
Was verder wel lief en nooit gemeen. Echt beginners paard, weg gegaan wegens te weinig uitdaging en bewerkbaarheid.


Te lang gewacht met afspenen :') hahaha

Weg gegaan wegens te weinig uitdaging, hahaha

Zullen we ook onze exen beschrijven :D

Dan heb ik er ook nog wel 1:
Hengst, doet het alleen goed op ongelegaliseerd voer. Zeer vies op stal. Sloopt alle omheining. Duur in onderhoudt. Hengstengedrag. Breekt uit naar andere merries, vandaar ingeruild.

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:22

En goed aan de maat <<) :D

Rex_Rolfo

Berichten: 5391
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:26

Ervaren leerpaard, ideaal voor young rider of overgang pony - paard.




Spoiler:
pakt popcorn en wacht commentaar af :+

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:27

Rex_Rolfo schreef:
Ervaren leerpaard, ideaal voor young rider of overgang pony - paard.




Spoiler:
pakt popcorn en wacht commentaar af :+



En ik dacht dat ik al over het randje van het fatsoen ging :=

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:29

Boras schreef:
En goed aan de maat <<) :D



Bij paarden betekend dat gewoon een grote stokmaat hè :))

Boras
Berichten: 9996
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:58

belle_boef schreef:
Boras schreef:
En goed aan de maat <<) :D



Bij paarden betekend dat gewoon een grote stokmaat hè :))



Nee echt?!?! :)* Weer wat geleerd!

:')

kiki1976

Berichten: 16945
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:13

Evamarie schreef:
Zullen we ook onze exen beschrijven :D


OMG moet ik dit wel doen??????
Ach waarom niet

In laten slapen (lees relatie beëindigd) omdat hij toch wel enkele gebreken bleek te hebben.
Hele lichte valk van ongeveer 180. Toen nog hengst, dit zo gelaten omdat hij weinig tot geen interesse toonde in merries.
Last van maanblindheid, en deed het slecht in de kudde. Dit uitte zich in claim gedrag naar zijn maatje.
Daar hij eigenlijk allen geschikt was als grasmaaier, de reden heeft geen enkele dierenarts kunnen achterhalen. In het werk niet gemotiveerd te krijgen, probeerde je dit wel uitte zich dit in staakgedrag.

Laurora

Berichten: 2661
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:25

36-jarige hengst, Nederlands warmbloed.
Nooit gebruikt voor de fok.
Lang en slungelig gebouwd, maar staat stevig op zijn benen. Geen heel sociaal paard, doet het beter in zn eentje dan in groepshuisvesting. Heeft het altijd koud, dus heeft een goede gevoerde deken nodig (tenzij het 20+ graden is)
Eten is z'n lust en z'n leven, alles gaat er in. En toch komt ie geen gram aan. Ideaal om op gras te houden.
De manen en staart zijn gekruld en onmogelijk in model te krijgen.
Het gebit moet nagekeken worden. Verder lichamelijk zeer gezond, kan nog jaren mee voor het hogere werk.
Werkt braaf mee, maar heeft wel aanmoediging nodig. Geen staakgedrag (behalve 's ochtends vóór 12 uur)
Geen stalgebreken behalve dat hij er in een mum van tijd een smeerbende van maakt.
Laatst bijgewerkt door Laurora op 13-03-22 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 17:28

Geniaal haha

Nog 1 ex

Hengst met hengstengedrag. Atletische Arabier ruin met gouden glans. Dekt extreem graag en gilt naar andere merries. Extreem duur in onderhoudt. Eet veel en kieskeurig met dekens. Sportief uiterlijk, mooie bloedlijn. Blijkt helaas niks te kunnen en breekt graag uit. Wel altijd weer terug te vinden bij andere merries. Op transport gezet, met een andere merrie ernaast lukte dit uiteindelijk wel.

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 18:10

Evamarie schreef:
Geniaal haha

Nog 1 ex

Hengst met hengstengedrag. Atletische Arabier ruin met gouden glans. Dekt extreem graag en gilt naar andere merries. Extreem duur in onderhoudt. Eet veel en kieskeurig met dekens. Sportief uiterlijk, mooie bloedlijn. Blijkt helaas niks te kunnen en breekt graag uit. Wel altijd weer terug te vinden bij andere merries. Op transport gezet, met een andere merrie ernaast lukte dit uiteindelijk wel.


_O- _O- _O-

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:16

Aangezien er nu ook ex ter spraken kwam trap ik af met mijn huidige vriend en zal mijn ex volgen.

Mijn vriend:
Geweldige hengst die gecastreerd zou mogen worden. Hij is 1.83 en heeft een palomino kleurtje. Heeft potentie voor het hogere werk indien hij in shape is. Helaas staat hij al een tijdje stil en zal hij wat spieren moeten opbouwen (en vet moeten inleveren). Hij heeft een nogal heet karakter waardoor er niet altijd even fijn met hem te werken valt. Echter denk ik dat een training bij een professional hem ver kan brengen. Wegens tijdgebrek van mijzelf heb ik dit nog niet kunnen oppakken!

Naast dit hete karakter is het ook een zeer loyale hengst die zelfs bij me blijft indien er hengstige merries in de buurt komen.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:28

Mijn ex:

Belgisch trekpaard en helaas liever lui dan moe. Gelukkig is deze hengst net zo traag als zijn zaad. Het is niet de bedoeling om met deze hengst te fokken. Hij eet graag, maar zelfs in ruil voor een lekkere bak slobber is hij verre van volgzaam.

VuurVleugels
Berichten: 1813
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:30

Dit wás zo'n lief en positief topic, totdat de exen voorbij kwamen :=

DuoPenotti

Berichten: 30574
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:32

Rex_Rolfo schreef:
Ervaren leerpaard, ideaal voor young rider of overgang pony - paard.




Spoiler:
pakt popcorn en wacht commentaar af :+



_O- :))

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:42

Knappe grote gespierde vosse hengst,
Zo koppig en grappig als een ezel,
Wel erg betrouwbaar naar zijn eigenaar. Naar vreemde erg sensibel
Perfect paard voor lange buitenritten en dekt graag _O-
1 nakomeling in de maak.
Goede conditie,
Geschikt voor recreatie en sport, is van alle markten thuis

san4nie
Berichten: 3600
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:44

Wel opvallend hoeveel eten en dekens de meeste nodig hebben. :+

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:45

Mooie donkere hengst, 184, in de bloei van zijn jaren.
Fokt goed, heb 2 jonge merrietjes hier thuis lopen. Zijn gevoel voor humor fokt hij goed door, clowns gegarandeerd!
Is en heel rustig paard. Wil graag vooral mét je samenwerken. Maakt zich nooit ergens druk om, wat op zich heel fijn is. Maar kan er ook juist voor zorgen dat hij overmoedig raakt en te grote sprongen gaat maken. Heeft soms een beetje grootheidswaanzin, maar is daarin goed te temperen met flauwe grapjes.
Is redelijk netjes in de stal, sloopt weinig. Heeft wel behoefte aan af en toe eigen ruimte en tijd.
Werkt niet graag buiten, staat eigenlijk het liefst de hele dag op stal. Vindt het dan ook niet erg om in een klein stalletje te staan, als hij zijn speelgoed maar bij zich heeft.
Houdt van lekker eten, maar is bereid om alles te proeven. Is een knuffelaar, en weet vaak precies wat hij moet doen om je te troosten in een moeilijke situatie.
Kan prima in de kudde los met andere merries, hengsten en veulens. Is voor zijn eigen veulens ook heel zorgzaam, maar neemt ook wel de opvoedende rol op zich.

Helaas voor de rest van de wereld woont deze allerliefste al bij mij, en gaat hij nooit meer weg <3

hiphopje

Berichten: 2321
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: in de Maasduinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:53

Oudere ruin maar nog erg werklustig. Houd van veel afwisseling. Hele dagen op stal maakt hem erg slaperig. Het best op zijn plek in een kleine stabiele kudde. Vriendelijk karakter. Heeft als hengst wel gedekt met resultaat maar reageert niet meer op hengstige merries. Heerlijk betrouwbaar paard om nog lang van te genieten.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 20:55

Donkere hengst van 7 jaar oud, stokmaat van zeker 2m. Stevig en gespierd gebouwd, veel behang.
Hij heeft een rustig karakter, maar is slim en een harde werker. Hij is wel wat eenkennig, maar als je hem eenmaal voor je gewonnen hebt is hij loyaal, heeft humor en is hij lief en knuffelig. Als je iets gedaan wilt krijgen werkt pushen averechts. Hij heeft een eigen willetje en kan eigenwijs zijn.
Functioneert het beste in een kleine kudde, kan ook prima even alleen staan als het niet anders kan. Geen last van stalgebreken, kan zichzelf goed vermaken. Moet in de winter een dikke deken op, want hij krijgt het dan toch wel koud ondanks zijn dikke wintervacht.
Hij vindt het niet prettig om geknipt en geschoren te worden, hij zou dit het liefste zo lang mogelijk uitstellen. Ook heeft hij een hekel aan de dierenarts, gelukkig mankeert hij nooit wat.

Niet te koop O:)

foxy80

Berichten: 8021
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Beschrijf je partner alsof het een paard is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-22 21:05

Ik vraag me af of iedereen zijn tekst wel aan zijn partner durft te laten zien.

Mijn man vindt het iig een geweldig topic!

Ibbel

Berichten: 49310
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:14

Huidige partner ga ik niet beschrijven (want toch niet te koop :P ), maar kan wel een bijrijdpaard van héél lang geleden beschrijven :+

Typische Rocky Mountain horse, met mooie blonde manen. Had een kleine beschadiging aan z'n linkerachterhoef door een ongeluk met een grasmaaier als twenter.

Was toen ik begon met bijrijden net door z'n eerste eigenaar verkocht. Reden: té populair bij andere merries en te reislustig.
Was toentertijd op het toppunt van z'n kunnen. Kür op muziek was z'n specialiteit.

Had vrij veel issues, maar daar is nooit een trauma uit het verleden voor gevonden. Tamelijk dominant, soms ongeduldig, erg veeleisend en regelmatig depressief. Echter ook een geweldig goed gevoel voor humor. Zorgzaam, dol op kinderen, maar helaas onvruchtbaar. Lastige eter, vreemde voorkeur voor bonte dekens.

Gestopt met bijrijden toen een nieuwe eigenaar verscheen. Die samenwerking was echter ook geen lang leven beschoren. Helaas is het paard enige tijd later omgekomen bij een akelig verkeersongeluk.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 13-03-22 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus
Berichten: 3324
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:16

Heb ik al gedaan. Die lag in een knak! Mijn moeder overigens ook.

Ben wel even benieuwd naar het aantal Aziatische mannen met wit haar die hier veelvuldig worden genoemd. :j O:) (oftewel de palomino)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:25

Ik vind de omschrijvingen van exen nog leuker dan die van partners. :')

marleen_88

Berichten: 14166
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:27

foxy80 schreef:
Ik vraag me af of iedereen zijn tekst wel aan zijn partner durft te laten zien.

Mijn man vindt het iig een geweldig topic!


Jazeker! Voorgelezen en hij was tevreden over zijn advertentie. :')