Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:26

Wat is jullie ervaring dan met praktijk bereik va segway? De dealers die ik er naar vroeg verkopen hem zelf ook die zeiden rond de 55 voor de 45 km variant.

De niu die wij gezien hadden, u versie geloof ik meer een motorfiets achtige. Had een bereik van 65 in de praktijk bij een 45.

Ik maak mijn helm aan het stuur. Wordt hier echt nooit gejat maar ik woon in een dorp haha.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 08:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 08:48

Ja dat klopt dan wel dus met wat andere shops ook zeiden :j

Die actieradius die segway beloofd is enkel wanneer je 20 kilometer per uur rijdt.

Dat geeft niet maar hij lijkt dan dus niet perse een betere accu te hebben?

Maargoed je hebt zoveel en wij van wc eend adviseren wc eend := gaat ook in deze wereld wel op lijkt het.

Onderhoud zouden wij zelf doen mijn man restaureert al jaren oldtimers. Dus die wil deze ook zelf onderhouden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 11:34

Suzanne, ik heb een koffertje achterop en daar doe ik mijn helm in.
Ik had deze al besteld voor de eerste brommer, en nu we er eentje bij hebben heb ik er nog zo'n zelfde koffertje bij besteld:
https://www.bol.com/nl/account/bestelli ... 1792787123
Past ruimschoots een helm in, en evt. ook nog wat boodschappen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 12:32

Moderatoropmerking:
dit bericht is leeggehaald omdat (sluik)reclame niet is toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 11-03-22 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:40

Suzanne F. schreef:
Sure_lee schreef:

Leuk! Mag ik vragen waarom je voor een Niu gaat en niet voor een segway E110S of SE?

Ik vind ze er leuker uitzien, krijgen erg goede recensies en mijn collega rijdt ermee en is enthousiast. Ik weet niet of op de Segway ook gps, alarm en app functies zitten trouwens?

Ja zit erop!

Ik ben sinds eind vorig jaar eigenaar van een Segway *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 12:55

Oscar schreef:
Suzanne, ik heb een koffertje achterop en daar doe ik mijn helm in.
Ik had deze al besteld voor de eerste brommer, en nu we er eentje bij hebben heb ik er nog zo'n zelfde koffertje bij besteld:
https://www.bol.com/nl/account/bestelli ... 1792787123
Past ruimschoots een helm in, en evt. ook nog wat boodschappen.

Je linkje doet het niet?

Maar ik vind zo’n koffertje een beetje suf staan eigenlijk. Ligt ook aan de scooter natuurlijk maar op een vlot sportmodelletje zie ik zo’n koffer niet echt zitten.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 13:58

Ik volg ben aan het kijken naar een e scooter. Heb nu een oude tomos.
Ik zoek er 1 met een minimale actieradius van 45km ongeacht het weer een leeftijd accu. Optie tot event 2 accus of na 3 jaar een nieuwe accu.
ik neig nu naar de iva scooters

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:17

Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel een elektrische scooter als een elektrische fiets?
Ik wil mijn auto eruit doen en een van de twee terugkopen, maar ik twijfel nog.
Vooralsnog lijkt een fiets meer voordelen te hebben, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik niet bekend ben met elektrische scooters.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 14:37

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat (sluik) reclame niet is toegestaan.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 11-03-22 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 14:56

Josien_ schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel een elektrische scooter als een elektrische fiets?
Vooralsnog lijkt een fiets meer voordelen te hebben, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik niet bekend ben met elektrische scooters.

Ervaring met een gewone scooter en nu al sinds een jaar of 7 een E Bike.

Ik ben blij met de e bike. Maar ik kan me voorstellen dat voor sommigen de scooter fijner is dat is denk ik meer persoonlijk ;)

Ik zou eens gaan kijken bij beiden en proefrijden evt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 15:51

Sure_lee schreef:
JenniferU schreef:
Ik volg ben aan het kijken naar een e scooter. Heb nu een oude tomos.
Ik zoek er 1 met een minimale actieradius van 45km ongeacht het weer een leeftijd accu. Optie tot event 2 accus of na 3 jaar een nieuwe accu.
ik neig nu naar de iva scooters

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat (sluik)reclame niet is toegestaan.

Waarom […]? Omdat dat het bedrijf van je vriend is?

Suzanne, ik heb inderdaad zo'n suf koffertje.
Dit is de juiste link: https://www.bol.com/nl/nl/p/vidaxl-topk ... 2535/?s2a=
Nu moet ik wel zeggen dat wij bewust voor een 'suf' model hebben gekozen. Wij zijn motorrijders (dus we zijn al een helm gewend) en een model met grotere wielen rijdt zoveel fijner dan een scooter. Een scooter ziet er natuurlijk veel hipper uit. Maar als het om rijcomfort gaat, dan is zo'n oud-Tomos-model veel fijner.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 11-03-22 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gewijzigd en naam verwijderd

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-22 15:56

Omdat er niet heel veel winkels zijn die veel verschillende merken en modellen hebben waar je gewoon binnen kunt lopen en alles kunt proefrijden. Dus daarom adviseer ik dat.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 17:11

Suzanne F. schreef:
Voor degene die een 45 km versie heeft: waar laat je je helm als je hem parkeert? Want soms past hij in je buddybak maar soms ook niet. Ik heb dan geen zin om de hele tijd met die helm te slepen. Kan je hem aan je stuur vastmaken of zoiets?

Ik heb een goedkope topkoffer op mijn achterrek gemonteerd voor de helm. Vind het ook lelijk, maar mijn Niu zou ik ook niet omschrijven als een vlot sportmodel. Ik ga overigens over naar elektrische fiets naast mijn auto, omdat de accu van een doorsnee elektrische fiets een pak langer meegaat dan van een doorsnee elektrische brommer (in mijn geval ruim dubbel zolang). Voor de lange afstand heb ik de auto. Zou ook liever elektrisch autorijden, maar elektrische auto kan ik ook tweedehands niet betalen.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:12

Josien_ schreef:

Ik heb ze beide, ter vervanging van de auto.

De elektrische scooter vind ik heel fijn voor als ik wat verder ga, of ergens wat sneller wil zijn. Even naar de paarden in het donker vind ik op de scooter een stuk prettiger dan op de fiets. En ik vind het ook gewoon leuk om erop te rijden *D

Toch pak ik voor dagelijks gebruik 9 van de 10 keer de elektrische fiets. Ik krijg het aardig snel koud op de scooter en vind het zo'n gedoe om me eerst driedubbel in te pakken voor ik weg kan. Als ik ergens heen ga waar ik ook op de fiets heen kan, kies ik dus eigenlijk altijd de fiets. Tenzij ik ben vergeten om die op te laden :D

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:19

Sure_lee schreef:
Ik heb er voor gekozen omdat je nu nog geen helm op hoeft en je weet maar nooit hoe lang het nog duurt.
Het omkeuren bij de rdw is ook geen ramp dus dat zien we dan wel weer.

In Amsterdam geldt de plicht al vanaf begin 2021. Je ziet dus ook amper nog blauw kentekens rijden.
Ik vind die electrische dingen eigenlijk behoorlijk gevaarlijk. Zowel auto's als brommers. Je hoort ze niet.
Ik rijd zelf heel kenteken 4 takt.
Ik wil nog heel lang geen electrische. Actie radius is voor de afstanden die ik rijd echt te weinig en tussendoor opladen is geen optie

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:26

Hier nog twijfel over elektrisch vanwege de afstand... Vriendlief houdt van een leuk rondje maken in de zomer.... (en het moet 45km/u kunnen voor naar zijn werk) en dan zit je met elektrisch al snel met bereik.... (alhoewel het wel al beter aan het worden is...)

Voor mij zelf: never... geef mij maar gewoon een fiets...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:28

Hoeveel bereik heeft je vriend nodig, Liannetje?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 18:39

De MQI sport versie schijnt een bereik van 90 km te hebben. Of hij het haalt weet ik (nog) niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:17

Hoe lang gaan de accu’s mee van de elektrische scooters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:27

Suzanne F. schreef:
De MQI sport versie schijnt een bereik van 90 km te hebben. Of hij het haalt weet ik (nog) niet.

Ik was vandaag in een winkel te kijken en die gaven aan 80 ongeveer bij 25 km en 60 bij 45.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:34

Ik heb vandaag de piaggio one E-scooter kunnen proberen, hij lijkt vrij klein en compact, maar heeft en hele ruime en comfortabele zit ten opzichte van andere kleine modellen die ik geprobeerd heb.
Ik ben normaalgesproken niet zo van de merknamen, maar kan mij maar wel zo inbeelden dat dit een hele hippe scooter is die ook wel aardig zijn waarde behoud als je hem weer wil verkopen.
Tevens een goede accu bij 1 modelletje hoger en keuze uit eco en sport stand zodat je indien gewenst zuiniger kan rijden.
Lastig hoor, hangt wel een prijs kaartje aan, maar meerdere garages waar ik ook vandaag weer geweest ben spreken er wel lovend over, zien het wat meer als die toekomst dan de huidige beetje futuristisch uitziende modellen en Chinese merken/look a like vespa's zeg maar

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:35

Suzanne F. schreef:

Die van mij zou op papier ook 90 moeten halen, nu in de winter zit ik op 55/60 km. Moet wel zeggen dat ik vrij lang ben en dus ook geen veertje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:36

Wij gaan waarschijnlijk voor een Niu Uqi GT plus :j dat is een wat sportiever model.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 19:47

Ineke2 schreef:
Hoe lang gaan de accu’s mee van de elektrische scooters?

Dat verschilt heel erg per model, maar ook of dat je bijv. een extra accu neemt, of een wat zwaardere accu neemt.

Het model dat wij hebben, heeft standaard een 20AH-accu. Daarmee heb je dan een actieradius van 60 km.
Bij hebben een extra zware accu (28AH) en dan heb je een bereik van 75 km.
Het bijladen van de accu duurt 4 uur en dan is ie voor 90% vol.

Meestal heb ik het niet zo op die fabrieksgegevens, maar ik heb 'm getest en het bereik klopt.