Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:27

Er is geen enkele reden om elkaar te beschuldigen of persoonlijk aan te vallen inderdaad. Iedereen maakt fouten ik ook nog meer dan genoeg :j

Ynskek: wil je die Hulk even onderbouwen aub? Waarom? Sinds wanneer vindt Bokt dolfinaria ok?

De meeste reisorganisaties nemen openlijk standpunt in en dan een paardenforum die vindt dat je er niets in dit topic van mag zeggen? Dit snap ik even niet?

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:31

Zoals in de moderatoropmerking staat is dit topic niet de plek om de discussie hier over te voeren. Het staat je uiteraard vrij om hier een los topic voor aan te maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:33

Waarom? Er is al een topic en daar is alles al lang en breed gezegd. Jezelf herhalen is geen argument geven toch? Waarom is het off-topic? Kun je verwijzen naar de regels hieromtrent of iets?

Mijn reacties zijn juist heel specifiek gelinkt aan deze anekdote.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:35

De discussie gaat ook niet over het wel of niet houden van dieren in gevangenschap. Het is meer mensen er op wijze dat als ze naar het dolfinarium gaan ze het dierenleed in stand houden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:37

En juist door deze Hulk zonder duidelijk argument waarom het hier niet past, merk ik dat het bij mij echt frustratie oproept. Van een paardenforum nog. Dat gaat er bij mij echt niet in sorry.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:39

O,dat word bedoeld met een hulk :o? Sorry,off topic.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:42

poes schreef:
En juist door deze Hulk zonder duidelijk argument waarom het hier niet past, merk ik dat het bij mij echt frustratie oproept. Van een paardenforum nog. Dat gaat er bij mij echt niet in sorry.
Ergens snap ik je, en deel je mening. De, in mijn optiek, enige manier om dit te doen stoppen is inderdaad ze niet meer bezoeken :j

Dit actief uitspreken kán daaraan bijdragen. In het geval van TS (no offence, ik waardeer je openheid CA), lijkt me dit echter niet het geval. Dus dan snap ik zo'n groene opmerking wel, ondanks dat het hier inderdaad een paarden/dieren forum betreft.

In de positieve zin/op basis van je tegenstander opmerking: Choose your battles wisely :)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:42

Britta31 schreef:
O,dat word bedoeld met een hulk :o? Sorry,off topic.

Lol +1

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:43

wauw dit is echt het klassieke voorbeeld waarom menig bokker meer meeleest dan iets plaatst.
Zelfs in discussie gaan met een beheerder........ Doe even normaal zeg.

Dat iemand een ervaring deelt geeft je niet het recht om hier maar direct je ongezouten mening te delen.
Zoals ynskek al zegt, open daar dan een apart topic voor, dit gezeik komt over als een stel jehova's
(en nee, ik ben echt nul voorstander van het dolfinarium, ik kom er niet, en ik zal er ook niet komen ook)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 17:07

Bokt is juist heel open voor discussie ook met het beheer. Er zijn idd fora die dit niet dulden en waar de mods gewoon iets zeggen en je daar in moet volgen.

Niet nodig om dan te zeggen dat ik niet normaal doe, dat maakt het juist persoonlijk.

Ailil: snap jouw kant :j ben het er niet helemaal mee eens maar begrijp je wel :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 17:52

CA is een bokker met bepaalde beperkingen die, als ik het niet goed zeg verbeter me dan CA, soms mee kan naar bepaalde uitjes georganiseerd door begeleiding of de woonvorm waar hij woont. Hem aanspreken en verantwoordelijk houden voor het in stand houden van dolfinaria is hier imo niet zo gepast op de manier waarop het nu gebeurd.
Met zijn allen op iemand duiken die er 0,0 aan kan doen heeft geen zin en is ook nog heel onaardig. De boodschap is tevens wel duidelijk nu.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:06

Er zijn meer mensen die meelezen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:10

CA mag prima beslissen of hij meegaat of niet voor zover ik weet en hij schrijft zelf ook wel eens protestbrieven.

Maar ik heb mijn zegje wel gedaan :)

Flauwe hulk wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:29

poes schreef:
Maar ik heb mijn zegje wel gedaan :)
.

Dat lijkt mij ook ja.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:35

Los van de hele discussie krijg ik er een beetje een Bokito gevoel bij.

Dieren in een dierentuin of Dolfinarium hoor je niet mee te spelen/uit te dagen/lastig te vallen.

Is het niet zo dat het dolfinarium wel ook veel goeds kan doen door de inkomsten van bezoekers?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:29

poes schreef:
Waarom? Er is al een topic en daar is alles al lang en breed gezegd. Jezelf herhalen is geen argument geven toch? Waarom is het off-topic? Kun je verwijzen naar de regels hieromtrent of iets?

Mijn reacties zijn juist heel specifiek gelinkt aan deze anekdote.

Inderdaad, sorry maar ik vind dit ook echt een beetje onzin. Op grond van welke regel mag er in dit topic geen tegengeluid gegeven worden dan? Oprecht benieuwd naar.

En behalve Coonart lezen er meer mensen mee hé? Als ik me enkel tot hem wil richten, gebruik ik de pb knop wel :)
En als hij wilt dat er rekening met hem gehouden wordt is dat natuurlijk helemaal prima, maar dan hoor ik dat graag van hemzelf.. Zolang ik niets in iemand onderschrift oid zie staan over een beperking of whatver(dit zag ik laatst bij een andere bokker) behandel ik iedereen gewoon als normaal. En dat lijkt me ook de bedoeling :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:35

Is het echt zo moeilijk om iemand met een beperking fatsoenlijk te behandelen? Moet iedereen hier per se even zijn gram halen en een plasje doen? Bravo, heel stoer allemaal...
Het is echt wel duidelijk na 3 pagina's en bovendien heeft een mod gevraagd om de discussie hier te stoppen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:36

corinep schreef:

Dieren in een dierentuin of Dolfinarium hoor je niet mee te spelen/uit te dagen/lastig te vallen.

Is het niet zo dat het dolfinarium wel ook veel goeds kan doen door de inkomsten van bezoekers?

Het dier zoekt zelf de interactie? Zeer waarschijnlijk omdat hij zich kapot verveelt, maar dat terzijde.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:43

Mars schreef:
Is het echt zo moeilijk om iemand met een beperking fatsoenlijk te behandelen? Moet iedereen hier per se even zijn gram halen en een plasje doen? Bravo, heel stoer allemaal...
Het is echt wel duidelijk na 3 pagina's en bovendien heeft een mod gevraagd om de discussie hier te stoppen.

Mars sorry maar ik vind het ook niet helemaal fair wat jij nu doet hoor. Ik heb even wat berichten en het profiel van TS bekeken en volgens mij is hij prima in staat om zelf hierover te reageren indien nodig? Dat bemoederen hier vind ik echt een beetje vreemd, Coonart mag het gewoon zelf zeggen als hij wilt dat mensen extra rekening met hem houden (Los van dat mijn reacties helemaal niet persoonlijk waren maar gericht op het bezoeken van het dolfinatium in het algemeen, maargoed) . Daar is dan niks mis mee en zal ik ook doen. Maar dat andere bokkers dat voor hem gaan bepalen, nee dat is een lekker signaal zeg :=

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:50

Paardennamen schreef:
corinep schreef:

Het dier zoekt zelf de interactie? Zeer waarschijnlijk omdat hij zich kapot verveelt, maar dat terzijde.

Ik las iets over een plan met een tennisbal...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:53

Silenna schreef:
Mars sorry maar ik vind het ook niet helemaal fair wat jij nu doet hoor. Ik heb even wat berichten en het profiel van TS bekeken en volgens mij is hij prima in staat om zelf hierover te reageren indien nodig? Dat bemoederen hier vind ik echt een beetje vreemd, Coonart mag het gewoon zelf zeggen als hij wilt dat mensen extra rekening met hem houden (Los van dat mijn reacties helemaal niet persoonlijk waren maar gericht op het bezoeken van het dolfinatium in het algemeen, maargoed) . Daar is dan niks mis mee en zal ik ook doen. Maar dat andere bokkers dat voor hem gaan bepalen, nee dat is een lekker signaal zeg

Nee met zijn allen over CA heen vallen, dat staat jullie netjes... Je kunt ook zelf even lezen en zien dat er al 3 pagina's gezeur is plus modopmerkingen met de vraag om te kappen. Kap er dan ook gewoon mee.
Open zelf een topic over dierenleed in dolfinaria en voer daar een fijne discussie met elkaar. Mods hebben al aangegeven dat dat hier verder niet de plek is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 20:32

Wat een puinzooi. ;(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-22 20:36

corinep schreef:
Ik las iets over een plan met een tennisbal...

Had alleen een zacht (OUD!) tennisballetje in mijn tas zitten die ik rustig omhoog en omlaag gooide. Een van de dieren werd geïnteresseerd in de bal en wilde de bal pakken. Ging dus niet. Ik ving verkeerd, de bal rolde weg, ging 'm oppakken maar dolfijntje was alweer verdwenen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 16:22

Mars schreef:
Silenna schreef:
Mars sorry maar ik vind het ook niet helemaal fair wat jij nu doet hoor. Ik heb even wat berichten en het profiel van TS bekeken en volgens mij is hij prima in staat om zelf hierover te reageren indien nodig? Dat bemoederen hier vind ik echt een beetje vreemd, Coonart mag het gewoon zelf zeggen als hij wilt dat mensen extra rekening met hem houden (Los van dat mijn reacties helemaal niet persoonlijk waren maar gericht op het bezoeken van het dolfinatium in het algemeen, maargoed) . Daar is dan niks mis mee en zal ik ook doen. Maar dat andere bokkers dat voor hem gaan bepalen, nee dat is een lekker signaal zeg

Nee met zijn allen over CA heen vallen, dat staat jullie netjes... Je kunt ook zelf even lezen en zien dat er al 3 pagina's gezeur is plus modopmerkingen met de vraag om te kappen. Kap er dan ook gewoon mee.
Open zelf een topic over dierenleed in dolfinaria en voer daar een fijne discussie met elkaar. Mods hebben al aangegeven dat dat hier verder niet de plek is.

Het juist anders behandelen van mensen met een beperking en overal in rekening houden met die beperking, is ze beledigen en tekort doen.
Dat schijn jij duidelijk niet te snappen dus ik heb medeleven met de mensen met beperkingen in jouw buurt, altijd maar bemoederd, incapabel en "met een beperking" betiteld en behandeld worden, is een rotleven

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:02

Coonart, ik hoef geen pb met verwijten en scheldtirades als je duidelijk niet eens correct leest wat ik schreef.
Ik had het op Mars die hier de hele tijd beweert dat jij anders behandeld dient te worden door je verstandelijke beperkingen.

Net door daar de hele tijd op te fixeren (door mars) creëert ze dat mensen met beperkingen enkel nog hun beperking zijn ipv mensen op zichzelf.

Hou je scheldtirades en je verwijten dus maar voor mars.
Thank you.