Hoe groot is jouw vriendengroep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe groot (hoeveel mensen) is jouw vriendengroep?

2
89 (21%)
3
67 (16%)
4
62 (14%)
5
41 (9%)
6
42 (10%)
7
28 (6%)
8
29 (6%)
9
11 (2%)
10
19 (4%)
11
6 (1%)
12
23 (5%)

Totaal aantal stemmen: 417

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:41

Als de hele groep bij elkaar is dan zijn wij met 18 personen, maar een aantal wonen niet meer in het dorp.
Wanneer wij afspreken met de mensen die in het dorp wonen, dan zijn wij vaak met 10 personen. Dit is de gezamenlijke vriendengroep van mij en mijn partner.

Tijdens mij middelbare school tijd had ik ook een leuke vriendengroep, maar die is uit één gevallen.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:07

Van oudsher 4 personen. Inmiddels hebben we allemaal een partner (klikt gelukkig met iedereen goed) en doen we ook regelmatig dingen met z’n 8en, maar ons vierpersoons vakantieweekeinde is heilig en doen we nog altijd met de vier ‘basisspelers’.

Zeeuwsemeid

Re: Hoe groot is jouw vriendengroep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:10

Ik heb mijn vaste clubje op vrijdag die bestaat uit 5-6 mensen (nummer 6 moet vaak werken), Ik ken 3 daarvan van het MBO en toen kwam er een vriendin van bij en die nam haar partner mee. Dus zo groeit het clubje haha.

Verder heb ik 1 beste vriendin aan de andere kant van Nederland en heb ik nog een andere vriendin buiten het groepje om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:12

Ik heb ook alleen losse vriendinnen, 5 en nog wat meiden waar ik wel eens mee ga stappen of uiteten oid.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:37

Mijn hechtte groepje is er een van 5,waarvan een mijn broertje is en een andere echt een goede vriend (ook los zeg maar). De rest spreek en zie ik normaal alleen in de groep

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 21:46

Hier een groep van 20, oorspronkelijk de vriendengroep van mijn man.
Er zijn mensen die ik al ruim 32 jaar ken, aanhang die er bij gekomen is enz. Basisschool klasgenootjesvan mij, klasgenoten van de middelbare school die juist op de basis school bij mijn man zaten, en mensen die gewoon per toeval er bij gekomen zijn. Grootste deel van deze groep is al 20 jaar samen.
Deze groep gaat ieder jaar ook met z'n alle op vakantie (behalve ik, ik blijf thuis ivm werk en pony's), de mannen vaak nog op mannen weekeind, vorig jaar hebben we kampeer weekeind bij ons op het weiland gehouden omdat je met corona niets mocht.
We zien elkaar echt niet iedere week meer (er waren tijden dat dat wel zo was), we wonen inmiddels verspreid door heel NL, de helft heeft kinderen enzo. Maar het is altijd goed.

En verder nog wat losse vrienden :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:53

bizar, vriendengroepen van 30+ mensen :D Wist echt niet dat dat een ding was. Kan mij ook niets erbij voorstellen.

Ik zit met 2 andere meiden een enclave in weer een grotere vriendengroep. Als in: zij zijn een hechte vriendengroep. Ik ben met 2 uit die vriendengroep hecht dus we doen regelmatig dingen met zijn 3'en. En soms ga ik mee met de hele groep, maar dan ben ik toch wel weer de outsider omdat ik niet dezelfde geschiedenis heb als de hele groep B-) Dusja, terugkomend op de discussie bestaat "de vriendengroep" uit 6. En "mijn vriendengroep" uit 3 :') waarbij ik de rest echt wel redelijk goed ken, maar verre van harde kern ben.

En dan nog een vriendinnenclubje met 4. Met aanhang 6.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 23:31

De "vriendengroepen" die ik had zijn verwaterd na mijn 25ste. Ik had er meerdere, voornamelijk om mee uit te gaan en ook een groepje paardenvriendinnen. Nu heb ik veel kennissen, maar niet meer zo zeer in grote groepen. Ik kan er een leuke dag mee hebben, maar om nou te zeggen vrienden.... Ik heb nog een beste vriendin. Die is er als het er echt toe doet.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 07:39

Edit:verkeerde topic :')
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 06-03-22 07:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 07:52

Ik heb een vriendinnengroep met z'n vijven en een vriendengroep met z'n negenen. Deze laatste groep spreekt de laatste jaren vooral in vaste plukjes af en niet meer echt met z'n allen :)

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 08:11

Ik heb 2 beste vriendinnen, die niet echt met elkaar bevriend zijn. Als we toevallig een keer iets met zijn 3’en doen is het altijd reuze gezellig maar we zijn geen vriendengroep. Daar naast heb ik zo’n 4 a 5 losse vrienden. En heel veel kennissen. Ik heb geen vriendengroep maar wel vrienden. Vroeger op de middelbare ook nooit een vriendengroep gehad, altijd losse mensen. De ene pauze zat ik bij die en de andere pauze bij de ander (of ik was niet op school :+).

Een vriendengroep hebben lijkt me wel heel leuk!

Naar musea ga ik altijd met 1 ander persoon. Nooit met meerdere mensen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:57

Ik heb een vriendengroep van nu 22 mensen. Het is een online vriendengroep maar we spreken elkaar vrijwel dagelijks. Vaak via groepsapp of Discord. Zo'n 2a 3x per jaar spreken we af en de meeste komen dan ook. De komende keer komt ook iedereen zoals het nu lijkt! Best bijzonder

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:05

Hier geen vriendengroep.
1 echt goede vriendin.
En een paar gewone vrienden. Maar niet in een groep.

Een goede kennis van me heeft ook een grote vrienden groep.
Als bij een feestje daar 1 persoon eerder weg is gaat die persoon over de tong.
Dan denk ik echt waarom willen mensen zo'n groep?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:24

Wij hadden een hele grote vriendengroep maar door de jaren is die veel kleiner geworden want ieder heeft nu zijn eigen bedoening.
Ik heb al 44 jaar dezelfde vriendin met pieken en dalen, ze is bipolair maar al jaren stabiel en mijn man en ik zijn ook maatjes al bijna 45 jaar.
Verder heb ik een stuk of 4 gewone vrienden waarvan er 2 in Spanje wonen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:47

Ik heb één vriendengroep die bestaat uit drie mensen (incl mezelf) en voor de rest vooral losse vrienden

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:47

Ik heb verschillende vriendengroepjes, bestaande uit 2-5 personen. Maar de vriendengroep waarmee ik het meeste doe en die ik het langste ken, bestaat uit 10 personen. Dus ik heb 10 personen aangeduid in de poll.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:57

AmyJamess schreef:
musiqolog schreef:
Ik mis de optie 'nul'. Ik heb wel mensen die ik heel af en toe zie, maar een echte vriendenkring - nee...

+1
ik vind het ook moeilijk zeggen of ik wel echt vrienden heb. Eerder kennissen.

Hier hetzelfde. Ook omdat ik het moeilijk te bepalen vind wanneer iemand kennis, gewoon stalgenootje of echt de benaming vriend krijgt.
Ik heb weinig mensen waar ik mee afspreek buiten de paarden om en ik heb 2 stalgenootjes waar ik 100% op kan bouwen. Daar omheen heb ik een paar stalgenootjes waar ik fijn mee kan kletsen en we eens per jaar een BBQ mee doen. Maar of ze ook echt mijn vrienden zijn? Geen idee.

Ik heb wel een online game groepje waar ik met 5 man echt wel contact heb. Die mensen, die ik nog nooit in reallife heb ontmoet, kijken beter naar elkaar en mij om dan sommige mensen die dichterbij staan in het echte leven.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:00

Menino schreef:
bizar, vriendengroepen van 30+ mensen :D Wist echt niet dat dat een ding was. Kan mij ook niets erbij voorstellen.

Ik krijg al hoofdpijn als ik denk aan de hoeveelheid verjaardagen die daarbij horen. :')

2 groepen van 4 hier. Ik merk wel dat ik de partners niet echt meetel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:06

Er komt wel een mooi aflopend lijntje uit jullie poll! Ik ben wel benieuwd, TS: wat dachten jullie te zien? Klopt het met de poll?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 12:51

culaccino schreef:
Er komt wel een mooi aflopend lijntje uit jullie poll! Ik ben wel benieuwd, TS: wat dachten jullie te zien? Klopt het met de poll?

Nee! :D

We zagen een trend in de groepjes die bij ons reserveren, en als er 3 of 5 mensen hebben gereserveerd zijn het bijna altijd vriendengroepjes.
Nou heb ik zelf twee vriendengroepjes, een van 3 en een van 5, en mijn collega een groep van 5 en een van 7. We waren benieuwd of oneven aantallen vaker voor kwamen in vriendengroepen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:02

Ha, dat is wel een interessante! :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:43

Ik heb drie vriendinnen die ik echt als beste vriendinnen zie, omdat ze mij al zó lang kennen (vanaf geboorte of middelbare school + gedeelde hobby), alles van me weten, de gekste dingen met me hebben meegemaakt en ik het liefst met deze meiden samen ben. Daar omheen heb ik dan groepjes collega's, vriendinnen van een bepaalde tijd, studiegenoten, mensen uit de kring/rijvereniging, buren, etc. Wisselende aantallen per groepje... Ik heb zelf geen behoefte aan een doorlopend intensief contact met deze mensen. Ik kies daarom voor 4 personen, als je jezelf mee moet tellen.

Mijn vriend heeft een grotere vriendengroep (ontstaan op middelbare school + gedeelde hobby's), waarbij de aanhang ook altijd bij betrokken wordt, dus het zijn ook vrienden geworden van mij. Samen zijn dat er wel wat. Omdat dit van origine zíjn vriendengroep is, reken ik deze niet mee voor mijzelf.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:36

Mariett schreef:
culaccino schreef:

Nee! :D

We zagen een trend in de groepjes die bij ons reserveren, en als er 3 of 5 mensen hebben gereserveerd zijn het bijna altijd vriendengroepjes.
Nou heb ik zelf twee vriendengroepjes, een van 3 en een van 5, en mijn collega een groep van 5 en een van 7. We waren benieuwd of oneven aantallen vaker voor kwamen in vriendengroepen :)

Wat apart, daar heb ik nooit bij stilgestaan.
Nu ik erover nadenk: ik heb zelf allemaal 'losse' vriendinnen maar ik ben ook onderdeel van de vriendengroep van mijn vriend. Van oorsprong is dit een groep van 7 mannen waarvan er 6 een relatie hebben dus we zijn nu met 13 personen. Nog steeds een oneven aantal dus :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:45

Echt vaste vrienden waar we veel mee omgaan zijn 8 personen.
En dan heb ik even de partners niet meegerekend

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 08:51

Geen vriendengroep. Wel losse vrienden/kennissen.
Een paar honden vrienden. Een paar oudere paarden vrienden een aantal ex collega's waar ik nog leuk contact mee heb enz en wat Chihuahua vrienden (wat je misschien een vriendengroep zou kunnen noemen)

Tot mijn 26e woonde in in den Haag en was toen wel onderdeel van een vriendengroep maar al die contacten zijn verwaterd.