Werk, omkleden, stal, eten? Hoe dan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ideale dag routine is

omkleden op het werk, naar stal van half 6 tot 8 en rond 8u/half 9 eten.
74 (26%)
Omkleden op stal, van half 6 tot 8 paard en naar huis eten.
63 (22%)
Smiddags goede (warme) lunch, naar huis, omkleden en met een broodje rond 6u naar stal.
21 (7%)
Van het werk naar stal om half 6 paarden binnen zetten, kwart over 6 in huis, eten, omkleden en tegen 7u terug naar stal voor rijden en andere klussen.
12 (4%)
Niet paardrijden, niet omkleden, noodzakelijk verzorging en/of grondwerken en om 7u thuis voor eten.
27 (9%)
Half 6 thuis, omkleden, eten en half 7 naar stal voor alle klusse en paardrijden.
83 (29%)

Totaal aantal stemmen: 280

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 11:58

Nature93 schreef:
Is er ook nog een verschil in welke gezinssituatie je leeft? Ik woon bijvoorbeeld alleen, hoef nergens rekening mee te houden. Ik kan mij voorstellen dat het anders is voor iemand in een relatie of zelfs met kinderen.

Vriendin van mij gaat juist meteen vanuit werk door. Kleedt zich op werk om, op stal rijden en dan naar huis en daar eten. Haar kinderen liggen dan al op bed en hebben dus ook al gegeten. Zij eet dan nog zelf warm.

Dus eigenlijk geen verschil met mij en anderen die alleen zijn. Mijn moeder had vroeger bijvoorbeeld om 7 uur les, ik om 6 uur. Daarvoor eten was niet prettig met rijden, dus dat was thuiskomen, omkleden en naar stal. Eten als we thuis kwamen, tijd zat voor mijn vader en later ook voor mijn vriend.

Vooral in de winter vind ik het vreselijk om eerst naar huis te gaan en dan na even zitten weer naar buiten te moeten. Warm eten of sowieso echt eten vlak voor het rijden kan ik niet, daar krijg ik echt last van. Wel iets in de maag, maar zeker geen echte maaltijd

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:00

Nature93 schreef:
Wat ik zelf als "vervelend" ervaar bij deze optie is: nette schoenen uit, paardrij broek aan, nette schoenen aan, naar de auto, nette schoenen uit, stal schoenen aan, naar stal paarden binnen zetten, stal schoenen uit en rij schoenen aan. Zien jullie het ook? :+ :')

Kun je niet je stalschoenen tegelijk met je rijkleding aantrekken? Kwestie van goed uitstampen.

Ik heb stalschoenen van Quur (de QTrabajar) en daar rijd ik ook gewoon mee. Scheelt nog een keer wisselen.

Voor je haar zou je een haarnetje kunnen gebruiken. Zo zit t toch praktisch en is t minder werk dan je speldjes.

Bentuh

Re: Werk, omkleden, stal, eten? Hoe dan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:17

een stalgenootje van mij kleed zichzelf altijd even op werk en komt daarna direct door naar stal. ik werk zelf uit huis, dus ik kleed mij uit werk direct om en ga dan ook naar stal. Ik eet dan pas na stal. want als ik eenmaal gegeten heb en serie zit te kijken, heb ik echt geen zin om nog wat te doen HAHA.

in de zomer draai ik het nog wel eens om. dan ga ik wel eerst thuis eten en dan pas naar stal. want dan kunnen ze lekker lang op de wei blijven.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 21:20

Vandaag gelijk door gegaan van het werk door naar stal. Op het werk warm gegeten tussen de middag en onderweg in de auto mijn avond eten.

Voordelen vind ik dat het nog daglicht is als je naar stal vertrekt! Ik denk dat ik volgende keer zelfs een buitenritje kan doen als ik zou willen! Op tijd thuis is ook heel fijn. Het omkleden op locatie op het werk of omkleden thuis vind ik niet een heel groot verschil op zich. Het vergt wel wat meer 'organisatie' vind ik, dan dat je eerst naar huis gaat en rustig je om kunt kleden en je eten kunt maken. Maar dat is gewoon structuur en planning. Ik wil niet in de avond nog koken, dus een voedzame lunch is wel gewenst. Ik merk ook wel dat ik moe ben als ik van stal weer naar huis ga. Maar ik vind het niet verkeerd. Ik heb juist zin om wat te doen met paard zo naar het werk.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 21:22

ingvdh schreef:
ik doe gewoon de stalschoenen op werk al aan. Ik zorg dat er geen zand en rotzooi in de zolen zit en klaar.
ik zie het probleem niet. Op stal wissel ik ook tussen stalschoenen en rijlaarzen en weer terug.

ik vind het overigens knap dat mensen zich in de auto kunnen omkleden, dat vind ik reuze onhanding omdat je totaal geen ruimte hebt.

Ik heb me wel eens rijdend volledig omgekleed. Compleet onverantwoord I know maar je kan een hoop in een stad met veel verkeerslichten zo blijkt. Zou het nooit meer doen hoor. Leefde toen in mijn auto.