.be en .nl producten die van China blijken te komen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:32

Ondertussen het (ik ging uit van) in Nederland gekochte artikel, waar een levertijd op zat van 1-3 weken, na vijf weken nóg niet ontvangen. De verkoper wil het artikel nogmaals bestellen, maar ik wil mijn geld terug. Doet ze niet! Leuk, zoiets. Ik ben altijd uitgegaan van het goede van "de mens", maar krijg er steeds minder vertrouwen in. Voortaan echt alles eerst dubbelchecken en via gelijk oversteken betalen. Jammer dat een eens zo leuk Marktplaats steeds verder verziekt wordt.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:41

ChristaMoor schreef:
Ondertussen het (ik ging uit van) in Nederland gekochte artikel, waar een levertijd op zat van 1-3 weken, na vijf weken nóg niet ontvangen. De verkoper wil het artikel nogmaals bestellen, maar ik wil mijn geld terug. Doet ze niet! Leuk, zoiets. Ik ben altijd uitgegaan van het goede van "de mens", maar krijg er steeds minder vertrouwen in. Voortaan echt alles eerst dubbelchecken en via gelijk oversteken betalen. Jammer dat een eens zo leuk Marktplaats steeds verder verziekt wordt.

Volgens mij moeten ze wel. Ik zou zeggen dat als ze het product alsnog sturen dat je omdat je de koop wilt annuleren het pakket zult weigeren waarna het weer zal worden teruggestuurd en ze vanwege wet koop op afstand dan verplicht zijn alsnog het geld terug te betalen. Dat het voor hun dus goedkoper zal zijn om de bestelling gewoon netjes te annuleren en je geld terug te geven dan, nog weer twee keer transport over de wereld te moeten betalen en dan alsnog het geld terug moeten betalen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:46

Matheno schreef:
In principe kun je er vanuit gaan dat alles wat geadverteerd wordt op FB en Instagram een dropshipper is.

Dit is echt dikke onzin. Ik heb tientallen accounts van klanten in beheer (dat is mijn werk) die adverteren op FB/IG en dat zijn zeer zeker geen dropshippers.

ChristaMoor

Re: .be en .nl producten die van China blijken te komen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:53

@ Shiloh, ik denk dat dat alleen kan wanneer iemand als bedrijf verkoopt. ik heb naar mijn idee van een particulier gekocht, dus weet niet of ik dan dit recht heb. Ben bang dat ik kan fluiten maar mijn geld. Nu was het geen wereld bedrag maar meer het principe.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:25

Mijn vriend heeft ook per ongeluk de fout gemaakt :+

In januari iets besteld voor valentijnsdag. Vorige week ineens bericht dat we ook nog eens inklaringskosten moesten betalen na 2 maand wachten. Nouja toch gedaan want na dat wachten wilden we het toch wel eens ontvangen. Was het ook nog compleet iets anders! Weer gemaild naar dat bedrijf maar 0.0 reactie natuurlijk :+

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 20:25

Verkoper heeft toch netje het geld terug gestort. Fijn. Ik heb met de verkoper afgesproken, dat ik, wanneer ik het artikel toch nog ontvang, ik alsnog zal betalen. Toch nog netjes geregeld.