De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BM_Stables

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:30

Ik moet morgen werken van 11 tot 21 tot nu toe. Papa brengt mij gelukkig weg met de auto, maar ergens hoop ik dat ze voor de veiligheid gewoon alles dicht gooien bij ons. Ben er alleen bang voor. Op stal zijn er volgens mij geen extra maatregelen genomen tot nu toe

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:31

Devic schreef:
Praktische vraag: ik heb rolluiken… open of dicht doen?? Heb even op Google zitten zoeken en de ene site zegt dat het beter is om ze dicht te doen. De ander juist weer open.
Gisteravond waaide het ook flink en heb ik ze helemaal dicht gedaan. Wat doen andere rolluikbezitters?

Ik heb ze open maar ze klapperen echt heel erg, dus ga ze toch dicht doen. Daarnaast bescherm je wel je ramen ermee

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:32

verootjoo schreef:
Ik kan me niet herinneren dat er vroeger scholen oid dichtgingen door een orkaan of sneeuw oid. Tegenwoordig lijkt het wel of er voor elke weersomstandigheid mensen in paniek raken.

Wordt het morgen echt een monsterstorm?

Ik heb ‘s ochtends gewoon school en ‘s middags gaat de school dicht en moeten we naar huis.
Ik ben benieuwd hoe erg de storm wordt. Zelf zeg ik eigenlijk nooit dingen af als er speciaal weer wordt verwacht. Ik zie het wel hoe het loopt.

Haha dat vroeg ik mijzelf ook af.
Woensdag veel wind gehad en harde regen. Was dat een storm??

Ik zie het wel morgen, maar gezien tegenwoordig alles zo uit proportie wordt geblazen maak ik me niet al te druk.

Vroeger hadden wij om de haverklap dakpannen die van de daken afwaaiden. Nooit het woord storm gehoord toen.

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:37

Ik heb ze iets verderop staan 24/7 met schuilstal maar daarom heen wel bomen. Ik kan ze niet binnen zetten. Ik hoop dat de bomen het houden en ik ben ook benieuwd hoe de paarden er op zullen reageren als het zo hard gaat waaien.
mss zijn ze minder onder de indruk dan wij...:)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:45

Het heeft hier voor mij nu als enige consequentie gehad dat ik een nieuwe tuin tafel moet kopen :')
Geen idee hoe, maar vanochtend lag ie op z'n kop voor de deur.

Voor de rest moet ik morgen gewoon de paardjes voeren, in de middag afspraak bij het ziekenhuis. Maar ben niet zo bang op de weg en heb het idee dat het hier in het oosten nog aardig meevalt.
Vind het nu ook een stuk minder erg dan gisteren

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:47

Het is nu ook stilte voor de storm (tussen 2 stormen.)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:50

Naast de stal van mijn paard staan 2 bomen. Ik hoop echt dat daar geen gekkigheid mee gebeurt.

Verder ben ik toevallig vrij, dus blijf lekker binnen en hoop dat het weer een storm in een glas water is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:51

Ik werk in de zorg, dus gewoon werken. Enkele reis een uur reistijd als alles meezit, dus wel van plan om wat eerder te vertrekken. Wel blij dat ik een zware diesel rij :=

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:54

Ik heb 's ochtends de zadelmaker op stal. hopelijk is het rond 10 uur nog een beetje rustig en kan ik goed rijden.

Wel besloten om de konijnen tegen 12 uur toch even naar de schuur te doen. Liggen net op de grens van het wordt heel zwaar of het wordt zwaar. Ze zitten in een robuust hok van 1 bij 2 maar ze verwachten toch wel heel extreem weer dus dan neem ik toch liever het zekere voor het onzekere.. ik woon op het platteland dus weinig beschutting (alleen een heg) van huizen etc.
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 18-02-22 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:55

Ik woon mijn hele leven al in de bossen maar kan me niet herinneren zoveel ellende te hebben gehad van een storm als de laatste jaren. Ik neem code oranje serieus nu. Ik heb mijn afspraken omgezet naar online en zorg er voor dat ik vanaf 16.00 uur de paarden op stal heb. Dan maar hopen dat er geen bomen om gaan op hekwerk, stallen, de dieren veilig blijven en we achteraf kunnen denken 'het viel gelukkig wel mee'.

Ik zou blij zijn als het achter de rug is.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:02

Hier blijven de paarden gewoon buiten staan. Er is wel hooi in de stallen voorzien voor als ze toch liever uit de wind gaan staan.
Maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan ze op te sluiten.
Allereerst, als er een boom ofzo omwaait (deze staan bij mij binnen 4m van de stallen) en deze op de stallen valt zijn de paarden niet veiliger op stal. En ook het dak van de stal kan wel eens gaan klapperen/kraken wat 2 van mijn paarden eng vinden. Het dak is waterdicht maar door de wind kraakt het soms wel.

Zojuist nog een rondje gedaan op de wei om de omheining te checken en de paarden stonden gewoon rustig te soezen op de paddock.

Ik ben al blij als het gewoon niet teveel gaat regenen. Wind maakt me niet echt veel uit.

Afbeelding

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:02

Niet zo'n paniek als bij de rest van Nederland iig ;)
Beetje wind, niet met de trailer de weg op en tuinstoelen/kliko even binnen zetten.
Paarden gaan bij ons gewoon de hele dag het land op, ga morgen ook gewoon trainen en ik hoop dat de schade qua omgevallen bomen bij anderen meevalt. Ik maak me hier nooit zo druk om, om heel eerlijk te zijn.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:04

Julia schreef:
Ik werk in de zorg, dus gewoon werken. Enkele reis een uur reistijd als alles meezit, dus wel van plan om wat eerder te vertrekken. Wel blij dat ik een zware diesel rij :=

Ik moet morgennacht werken, hoop dat het dan weer wat meer meevalt.
Ligt alleen heel erg aan de windvlagen welke route ik pak

Meestal ga ik over de dijk, alternatief is een smal boerenlandweggetje.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:05

Ik moest op locatie werken, maar mag nu thuiswerken (om andere reden dan de storm). Ik hoef alleen maar de deur uit naar de fysio, maar dat is vijf minuten met de auto. En ik word gebracht. :Y)

Wat doen de katten eigenaren met hun kat? De mijne is overdag altijd buiten, maar twijfel of ik haar niet in de middag binnen opsluit...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:06

Ik ga morgen vroeg boodschappen doen en blijf daarna binnen.
Ik moet toch studeren, mooie dag voor morgen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:11

Hier gaat alles gewoon door. In de ochtend de paarden verzorgen, het draad blijft open, zodat ze de wei in kunnen.
Om 12 uur vergadering op het werk, dan moeten er ook nog boodschappen komen en vanaf 17.00 uur begin ik met de avonddienst. Ik heb wel een kleine, lichte auto en werk in de thuiszorg, dus zit veel op de weg en ook veel in het buitengebied. Proberen om de bomen te ontwijken en hopen dat het meevalt allemaal.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:13

Ik heb uit voorzorg de kliko even niet naast m'n auto gezet om geleegd te worden, maar een halve straat verderop.

Kan er niets aan doen, vergeet dat ding al 3 maanden buiten te zetten, moet onderhand echt wel een keer geleegd worden.

Opletten en hopen dat ze vroeg in de ochtend gaan komen en daarna snel weer naar binnen met de kliko.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:25

De afgelopen 4 jaar hebben we echt stormen gehad. In 2018 de heftigste. Ik was zelf bijna onthoofd door een reclamebord van praxis dat zo los vloog en naar beneden donderde waar ik natuurlijk net liep. En op tv zag ik dat er daken van huizen waren gewaaid. Tot 2018 heb ik dat van mijn leven ook niet mee gemaakt. Dus ik snap het paniekerige ook wel.

Vandaag viel het mij alles mee. Morgen lijkt het hier van 16:00 tot 20:00 het heftigstvte worden met 7 bft en wat ik misschien als enigste doe dat is de fretjes even een paar uurtjes naar binnen halen maar dat doe ik echt als het heel erg wordt. Afgelopen jaar deed ik dat net op tijd. Ik bracht hun naar boven en toen ik beneden was, was heel hun verblijf erg gevaagd door een windvlaag, nu hebben ze een ander verblijf met palen in de grond dus dat kan niet meer gebeuren. Maar toch heeft dat wel impact gehad waardoor ik toch als ik het gevoel heb van deze wind vertrouw ik niet. Lekker naar binnen.

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:37

fotolijstje schreef:
Devic schreef:
Praktische vraag: ik heb rolluiken… open of dicht doen?? Heb even op Google zitten zoeken en de ene site zegt dat het beter is om ze dicht te doen. De ander juist weer open.
Gisteravond waaide het ook flink en heb ik ze helemaal dicht gedaan. Wat doen andere rolluikbezitters?

Ik heb ze open maar ze klapperen echt heel erg, dus ga ze toch dicht doen. Daarnaast bescherm je wel je ramen ermee

Ja dat las ik inderdaad ook, bescherming voor je ramen. En ik heb dan denk ik liever een kapot rolluik dan een kapot raam… Dus ik denk dat ik ook voor dicht ga

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:40

Ik vlieg straks vanuit Canada (Calgary) via Frankfurt naar Amsterdam. Helaas is de vlucht van Frankfurt naar Amsterdam gecancelled en rijden er ook geen treinen ook niet in Duitsland voor dat gedeelte.

Dus ik zit helaas vast morgen.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:54

Devic schreef:

Hoe ging het gisteren dan?
Kan me voorstellen dat het ook nog uitmaakt vanuit welke richting de wind op je luiken waait?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:56

Moet gewoon werken van 8 tot 17. Om 18.15 afscheid van collega met eten op het werk. Normaal met scooter maar heb iemand geregeld om weg te brengen. Zou eigenlijk tussen 17 en 18uur nog even naar stal gaan maar iemand anders vult haar hooinetten en ga niet (verzorgpaard).

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 01:03

Ik moet morgen gewoon werken. Gelukkig hoef ik maar 900 m te fietsen.

Vriend moet morgen gewoon rijden met de vuilniswagen tot nu toe.

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 01:59

Mijn dochter had morgenochtend eigenlijk ehbo-examen. Niet verplicht, wel betaald, maar toch maar afgezegd, anders kan ze vanuit Arnhem niet meer in Zeeuws-Vlaanderen komen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 06:48

Ik mag straks gewoon aan het werk tot 15.45. Dan halfuur terug rijden en nog even langs de paarden. Hopelijk waai ik niet weg met m’n C1 :+ Thuiswerken is geen optie in de zorg.