Kaffekapslen.nl, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Kaffekapslen.nl, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:57

Bij de mijne zat geen uitlekbakje nee.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:39

Ik heb bij allemaal een bakje gehad er staan er nu 3 op de aanrecht maar eigenlijk vind ik het niks je moet hem elke dag legen anders ga je over je nek van de zure melk en ik vergeet dat nog wel eens. Ik heb van die Nespresso zakken voor de cups die zijn water dicht!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 15:54

Ik heb een bakje die hangt op mijn wasbak waar we de koffiecups en theezakjes in gooien om uit te lekken.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:59

FrNo schreef:
Bij sommige Dolce gusto apparaten zit er een uitlekbakje bij als je deze koopt.
Maar blijkbaar niet bij alle.

Dat is toch voor de oude capsules in te doen? :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 17:31

Mijne heeft alleen een uitlekbakje (waar vocht met dezelfde vaart langs druipt en alsnog mijn aanrecht op stroomt haha maar goed), mijne heeft geen reservoir voor gebruikte cups.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 18:42

Smallheal schreef:
FrNo schreef:
Bij sommige Dolce gusto apparaten zit er een uitlekbakje bij als je deze koopt.
Maar blijkbaar niet bij alle.

Dat is toch voor de oude capsules in te doen? :')

Ja, dan krijg je niet al die nattigheid in je vuilnisbak.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:08

Ik lees hier dat goedkope cupjes je Dolce Gusto apparaat kapot maken. Wij gebruiken sinds het begin al de goedkope cups.

Hoe merk je dat je apparaat het er niet goed op doet? Die van ons maakt echt veel herrie (al sinds het begin), maar werkt prima. Ik denk/dacht dat dit hoorde :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 20:17

Ik gebruik vanaf het begin ook al van alles erin kwa cups, maar nog geen problemen mee gehad in de 2 jaar dat we hem hebben.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 21:08

Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie, jullie dolce gusto cups opbergen?
Ik vind tot heden nog even niks leuks voorbij komen, kan alles wel bij elkaar gaan doen, maar dan zit je toch te zoeken naar de smaken bij elkaar heb ik het idee....

Foto's altijd welkom! :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-22 21:32

Ik mikte ze altijd bij elkaar in een doorzichtige voorraadpot, het zoeken naar smaken vond ik geen probleem (zo gedaan) maar wat ik wel een probleem vond is dat er op de cups geen houdbaarheidsdatum zit, en op b-merk cups staat ook niet altijd hoeveel water er bij moet en zulke informatie onthoud ik dus ook nooit.
Na 1x een intens smerige kop koffie die over de datum was, laat ik nu tegenwoordig alles gewoon in de kartonnen doosjes zitten. De enige uitzondering is voor cups die verkocht worden in zakken ipv doosjes, die giet ik wel in een voorraaddoos maar dan knip ik wel de houdbaarheiddatum uit en de instructies en dat gaat erbij in de doos.
Ik wil altijd de datum kunnen controleren

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:23

Ik heb een extra besteklade waar het apparaat direct boven staat in de keuken waar ik de cupjes gesorteerd per smaak in heb gelegd. De 'extra' voorraad zit in de kartonnen doosjes in een normale lade.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:46

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 23:54

Ik heb doorzichtige voorraad bussen op de meeste cupjes staan de streepjes met welke stand het moet aangegeven (alleen bij dolce vita niet, ook niet op de zak dus die gaat op de gok). En datum doe ik niks mee koffie gaat bij ons hard, want mijn vriend drinkt veel koffie dus over datum gaat het nooit := . Extra dozen liggen in een kastje

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 00:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 01:11

Ik hou ze gewoon in de doosjes en die heb ik gestapeld per smaak (meestal, want ik drink eigenlijk veel dezelfde 3 a 4 smaken :') )op mijn koffieplankje, daar staan dan ook mijn dolce gusto zelf op en alle siropen en topping.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:56

Deze is heel erg goedgekeurd!

Afbeelding

Alleen even iets zoeken waar ik mijn apparaat op kan zetten, staat nu op de aanrecht, opzich geen probleem, maar aanrecht is beetje “ribbelachtig” dus als ie aan staat, trilt ie beetje, waardoor het glas ook trilt eronder met zetten!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-22 20:00

Chocochino is lekker he <3

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:13

mavantos schreef:
Ik lees hier dat goedkope cupjes je Dolce Gusto apparaat kapot maken. Wij gebruiken sinds het begin al de goedkope cups.

Hoe merk je dat je apparaat het er niet goed op doet? Die van ons maakt echt veel herrie (al sinds het begin), maar werkt prima. Ik denk/dacht dat dit hoorde :')

Mijn machine trok helemaal vacuüm. Kwam water langs alle spleten uit, maar niet uit de cup. Als je dan de cup eruit wilde halen en het klepje open wilde doen, moest je op volle kracht het open trekken. Dus dat merk je vanzelf haha. Ik heb het een keer geprobeerd, mijn oma heeft zo haar machine naar de *** geholpen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:14

Telpeva schreef:
Chocochino is lekker he <3

Ja, ik vind persoonlijk wel dat je er vol van zit.
Enige nadeel dat dus de cups andersom moeten ipv eerst wit, daarna bruin, haha!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:54

Dat is het voordeel met zo'n rekje waar je ze in volgorde in doet. Als je gaat goed vult, pak je automatisch datgeen wat je het eerste moet pakken.

En chocochino is inderdaad erg lekker.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:16

Die is zeker lekker!

Wij drinken meeste cappuccino en latte macchiato. En soms chocochino en warme chocolademelk.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:16

Banyu schreef:
Zijn deze twee hetzelfde ook dat iemand weet?
Kan de andere foto even niet uploaden, maar van die zakjes die he met heet water doet?
[ [url=m/Nelwhz.png]Afbeelding[/url] ]

Meh, staat op voorraad, maar met toevoegen aan het winkelwagentje, is het niet leverbaar!
Wachten we maar met een bestelling dus :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:26

Laurievc schreef:
mavantos schreef:

Mijn machine trok helemaal vacuüm. Kwam water langs alle spleten uit, maar niet uit de cup. Als je dan de cup eruit wilde halen en het klepje open wilde doen, moest je op volle kracht het open trekken. Dus dat merk je vanzelf haha. Ik heb het een keer geprobeerd, mijn oma heeft zo haar machine naar de *** geholpen.

Wij gebruiken al jaren de goedkopere van bijvoorbeeld lidl. Ik herken je probleem niet :) . Apparaat is al 6 jaar oud :P

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 00:53

Banyu schreef:
Banyu schreef:
Zijn deze twee hetzelfde ook dat iemand weet?
Kan de andere foto even niet uploaden, maar van die zakjes die he met heet water doet?
[ [url=m/Nelwhz.png]Afbeelding[/url] ]

Meh, staat op voorraad, maar met toevoegen aan het winkelwagentje, is het niet leverbaar!
Wachten we maar met een bestelling dus :(

Helaas zie ik ‘m er helemaal niet meer tussen staan :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 15:48

Oke... De pistache koffie van die website die is dus echt groen van kleur :') ik vind hem niet echt bijzonder smaken maar die kleur vind ik toch wel grappig :') het is weer eens wat anders, groene koffie