[***] schreef:Hier ook belachelijk duur. In mijn eentje kost water en gemeentelijke belastingen bij elkaar zo'n €600. Ik verwacht dat het daar zelfs overheen gaat.
En ik ben het grootste deel van 2021 niet eens thuis geweest
Had je gezien dat je dit ook gespreid kunt betalen, volgens mij zijn het dan 10 termijnen in 1 jaar. Nog steeds veel geld daar niet van
 maar dan kan je het meenemen in je maandelijkse lasten en heb je er misschien net wat meer overzicht op. Hier (Rotterdam, huurwoning)
296,00 afvalstoffenheffing
200,63 Waterschapbelastingen (waarvan watersysteemheffing 116,88, en zuiveringsheffing 83,75)
----
496,63 totaal
Wat mij wel op viel trouwens is dat het voor mij dit jaar minder is als vorig jaar, is dat bij jullie ook? ik betaalde vorig jaar:
2021
290,80 afvalstoffenheffing
216,79 Waterschapbelastingen
----
507,59 totaal
Geen wereld van verschil maar toch leuk

Mijn minituin is maximaal in gebruik. Eerst probeer ik de snoeitakken als steunmateriaal te gebruiken en ik knip nu zo veel mogelijk klein voor de kliko als het niet als bodembedekker is te verschredden maar dit waren te dikke dingen en een boompje waar ik enorm allergisch voor ben wat is weggehaald. Die moest zo snel mogelijk weg. Heb in de auto met de ramen open en mondkapje moeten zitten en stikte nog zowat van de benauwdheid. Dat was hopelijk een eenmalige kostenpost.
 en zal ook niet meer nodig zijn, alles waar ik allergisch voor ben is weg en door permacultuur heb ik weinig onkruid dat weg hoeft, het snoeiafval is niet veel

.                                                         
 maar die wordt niet geïnd door de gemeente maar door het waterschap.                                                         
 scheelt weer een boel stress om geld!