Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Berdien schreef:Ibbel schreef:Het enige dat ik wil weten is of ik, net als de meeste vrouwen in mijn familie, dement word, en zo ja wanneer. Want dan trek ik 1 jaar eerder zelf de stekker er uit.
Tikkeltje offtopic, maar ken je de mogelijkheden van het levenstestament? Dat hebben mijn ouders ook laten opstellen. Vooral mijn moeder wil ab-so-luut niet eindigen zoals haar moeder, die leed aan vasculaire dementie.
Ibbel schreef:Klopt dat mede te maken heeft (ik heb in de bejaardenzorg gewerkt op de verpleegafdeling) dat de mensen zelf, als ze in die conditie zijn waarvan ze beschreven hebben dat ze dan euthanasie willen, duidelijk aangeven (in de gevallen die ik ken) dat ze dat helemaal niet willen want dat ze het veels te leuk hebben. Tja dan sta je als kinderen en dat zijn hele lastige situaties.In theorie leuk, in de praktijk werkt dat voor geen meter. Lees de kranten er maar op na, geen SCEN arts die zich er de vingers aan wil branden.
Dus komt wel goed.
Ik zou het niet willen weten, maar ik heb thuis wel de afspraak dat ik bij ernstig lijden de zaak zelf in de hand wil hebben. Wil niet afhankelijk van mijn gezin worden, dat wil ik ze niet aandoen. chanicha schreef:Misschien een testament opmaken Storm!
Stel je voor dat er onverwacht iets gebeurt.
Mijn dochter heeft dat ook gedaan, is wel een geruststelling.