Verliefd op een ander - wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:05

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Gewoon iemand leuk vinden en vlinders voelen is normaal en kan iedereen overkomen. Dit vind ik geen “ diepe” gevoelens en de meeste mensen kunnen vaak heel goed inschatten of ze het wel of niet aan hun partner kunnen vertellen. Verliefdheid kan best heel leuk zijn, ondanks dat de relatie met je partner goed is. Maar zoals iemand al aangaf, het is maar wat je voor ogen hebt waar het heen gaat. Gewoon een poos genieten van de vlinders want je hoeft er namelijk niets mee te doen.

Interessante beleving van een duurzame relatie:
- Verliefd is geen diep gevoel.
- Dat leuke genieten van vlinders hoef je niet met je levenspartner te delen.

Ok, bedankt +:)+

@VuurVleugels; ´het´ is een maatschappelijk doorlopend issue ;)
Verder heb je gelijk.

[ [url=m/nOR2Qz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ben jij ook een ster om berichten compleet uit hun verband te halen. Bah.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:16

bigone schreef:
Wat ben jij ook een ster om berichten compleet uit hun verband te halen. Bah.

Pardon; ik knip niets.
Vat ik het níet samen???
Verder ventileer jij nu waardeoordelen, ík niet.

Maar goed, ik ga van het voorjaar genieten:
Ontluikende bloesems, zelfs al vlinders!!!
Fluitconcert-competitie, druk ´balts´gedrag, nestvoorbereiding.
Vilegende hormonen *\%/*
La vida es bella en het <3 delen is voor míj juist een enórme, misschien wel dé toegevoegde waarde van een líefdesrelatie.

Jullie ook veel plezier gewenst; allemaal, jij ook Bigone +:)+

BigOne

Re: Verliefd op een ander - wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:35

Je vat het idd niet samen zoals geschreven en bedoeld maar had niet anders verwacht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:43

Huertecilla schreef:
Maar goed, vreemgaan, liegen, hypocrisie blijken niet voor niets de norm in duurzame relaties en in eerlijke openheid gevoelens bespreken met je partner taboe.

iets met oordelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:44

Releax! :) Dit topic gaf ik vannacht een schopje omdat ik benieuwd ben naar TS haar uitkomst, en hoe ze ermee heeft gedeald- als ze dat wil delen. Niet ruzie maken.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:50

Jes schreef:
Ik zou het zeker NIET willen weten als mijn man vlinders van een ander krijgt waar hij niet van plan is iets mee te doen.
Ik zou er erg onzeker en jaloers van worden. Mijn man zou ik ook geen plezier doen met zulke informatie.

Mochten de gevoelens verder gaan en wil je er iets mee doen of je relatie stoppen dan uiteraard wel bespreken.

Ik ga volledig akkoord!
Ik ben zelf niet eens een onzeker type, maar van dit soort info zou ik het wél worden.

Als het maar een crush is, en je bent niet van plan daar verder iets mee te doen, hou het dan lekker voor jezelf.
Gaan die gevoelens dieper, ja dan zou ik het wel willen weten. Niet dat ik daar blij van zou worden - maar dat zou ik wel willen weten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:05

Ik vind ook dat je niet altijd alles maar met elkaar moet delen in een relatie. Je hebt mensen die dat willen en je hebt er die dat niet willen. Denken dat die niet in staat zijn om een goede relatie aan te gaan vind ík ontzéttend kórtzichtig.

Jeetje die accenten :roll:

*insert foto van een random bloemetje om punt kracht bij te zetten*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 01:46

poes schreef:
Ik vind ook dat je niet altijd alles maar met elkaar moet delen in een relatie. Je hebt mensen die dat willen en je hebt er die dat niet willen. Denken dat die niet in staat zijn om een goede relatie aan te gaan vind ík ontzéttend kórtzichtig.

Jeetje die accenten :roll:

*insert foto van een random bloemetje om punt kracht bij te zetten*

Haha, heerlijk. Ben het helemaal met je eens.

Vind het vertellen als je er niets mee van plan bent, juist problemen maken om niets. Ik zou dan eerder zeggen hey ik voel me niet zo goed in onze relatie want xyz en hoe kunnen we hier aan werken.
Als ik aan kom met 'Hey ik ben verliefd op een collega', nou dan hebben we een echte relatie crisis hoor.

Zo heb ik wel eens een kleine crush gehad op een fitness instructeur. Dat hoef ik mijn partner toch niet te vertellen? Dat wil niet zeggen dat je daar iets mee doet. Maar geeft je wel eventjes een leuk gevoel en betekend verder niets, zeker als je zorgt dat je nooit een grens overgaat. Die gevoelens gaan ook wel weer over.

Gaan mensen hier ook direct aan hun partner vertellen dat ze een seks droom met een ander hebben gehad? :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 06:40

pfff waarom moet ik nou weer op dit topic belanden, was het eerste wat ik in beeld kreeg toen ik op bokt kwam.
Ik zou altijd eerljk zijn en communiceren. Makkelijk nee echt niet, ook niet voor je partner (spreek uit ervaring). En ja wat doe je ermee? Wat zegt je eigen gevoel? Volg in ieder geval je hart, maar maak niet zomaar rare sprongen. Denk bewust en goed na. Maar wees vooral eerlijk na iedereen en voor iedereen.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:34

Er is een oude “ paardenwijsheid “ Het gras aan de overkant lijkt altijd groener.... /3

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:46

Pareltjes schreef:
Er is een oude “ paardenwijsheid “ Het gras aan de overkant lijkt altijd groener.... /3

Juist, dus je kunt beter je eigen gazonnetje water geven. Je zou er zomaar achter kunnen komen dat de buren kunstgras hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:58

Nagini schreef:
Haha, heerlijk. Ben het helemaal met je eens.

Vind het vertellen als je er niets mee van plan bent, juist problemen maken om niets. Ik zou dan eerder zeggen hey ik voel me niet zo goed in onze relatie want xyz en hoe kunnen we hier aan werken.
Als ik aan kom met 'Hey ik ben verliefd op een collega', nou dan hebben we een echte relatie crisis hoor.

Echt? Nou ik zou dat vertellen en dan hebben wij zeker geen crisis.. wel lol denk :j

Citaat:
Zo heb ik wel eens een kleine crush gehad op een fitness instructeur. Dat hoef ik mijn partner toch niet te vertellen? Dat wil niet zeggen dat je daar iets mee doet. Maar geeft je wel eventjes een leuk gevoel en betekend verder niets, zeker als je zorgt dat je nooit een grens overgaat. Die gevoelens gaan ook wel weer over.
ik zou dat dus dan weer niet kunnen...

Citaat:
Gaan mensen hier ook direct aan hun partner vertellen dat ze een seks droom met een ander hebben gehad? :')

Ja zeker wel, sowieso omdat we er dan samen over kunnen lachen..

maar goed, wij bespreken alles, ik vind het verbazingwekkend dat er mensen zijn die benauwd zijn om dingen te vertellen of die ergens onzeker van worden.. dat lijkt mij niet de bedoeling in een relatie?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 08:09

Storm schreef:
Pareltjes schreef:

Juist, dus je kunt beter je eigen gazonnetje water geven. Je zou er zomaar achter kunnen komen dat de buren kunstgras hebben.

Hihi, dit zeggen wij ook altijd!!

Zoals mijn man zegt.
"Je kan altijd verliefd worden op een ander. Dat overkomt je soms gewoon! Zolang het maar bespreekbaar blijft en we samen er aan kunnen werken!
Je bent nooit verplicht om bij me te blijven, je bent vrijwillig bij me!"

Zwemmen zoveel leuke vissen in de zee.
Maar ik heb al een leuke aan de haak geslagen.

Ben benieuwd naar ts!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:06

Ik denk wel dat je eerder naar een ander toetrek als je relatie niet lekker loopt dan wanneer je relatie top gaat. En een relatie gaat niet altijd top. In jouw geval was dat ook zo. Je vriend was even niet gelukkig in zijn werk, even niet die rots voor jou die je gewend was.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 09:20

VogeltjeM schreef:
Ik denk dat het wel goed is om het te bespreken met je vriend, omdat deze verliefdheid een reactie is op wat er gebeurt in je relatie. In een moeilijke periode zijn we allemaal wel eens een tijd niet leuk, maar wekenlang echt alléén maar negatief/klagen/geen oog voor de ander is uit balans. Even zwart-wit gezegd. Daarbij ben ik zelf ook mening dat openheid voor alles gaat. Al zou ik bij het bespreken vooral de nadruk leggen op het waarom en hoe dit in de toekomst te voorkomen, in plaats van op hoe leuk je die ander vindt.

Zo’n periode mag er zijn, je moet er alleen niet in blijven hangen inderdaad. Dat deed haar vriend ook niet. Misschien wat lang alsnog voor TS maar iig niet te lang zo te lezen

Ik vind zelf weken lang wel meevallen. Moet je nagaan wat ziekte met een relatie kan doen. De ene partner is daar beter tegen op gewassen dan de ander

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:16

@Cer, ja ik vind daar dus geen waarde aan hangen.
Ik vind het ook niet lollig om te horen ook. Als ik van m'n vriend te horen krijg 'hey ik ben verliefd op een collega maar doe er niets mee', dan zou me dat echt wel zeer doen. En dan zou ik daar onzeker van raken en ongemakkelijk van zijn. Voor de gemiddelde kantoor persoon zou je toch wel 8-10 uur per dag met die crush spenderen. En dan weet ik daar liever niet vanaf, als het toch niet echt iets voorstelt.

Hetzelfde als je een pikante droom hebt van iemand anders, weet ik veel. Z'n beste vriend, een ex, een sportschool instructeur.
Ik zie niet in waarom dat verteld moet worden. Sommige dingen houd ik gewoon voor mezelf, niet omdat ik het verzwijgen moet, maar gewoon omdat ik geen gevoelens wil kwetsen of doen oprakelen voor iets simpels als een droom, wat je geen eens onder controle hebt.

Ik geloof ook niet zo in dat hele ''we vertellen elkaar alles''. Ik ben nog altijd mijn eigen persoon, en sommige dingen hoef alleen ik te weten, zeker als er verder 1000% niets van komt.
Dat wil niet zeggen dat ik geheimen heb want belangrijke dingen, die delen we wel met elkaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:25

Dat kan, dat jij dat zo ervaart / vindt, maar jij vraagt 'gaan mensen hier dan ook aan hun partner vertellen... ' en ik geef aan dat wij dat wel doen :j
Jij ziet niet in waarom dat verteld moet worden, wij geloven echter in alles open en eerlijk vertellen, dan sta je ook nooit voor een verrassing eigenlijk... maar dat is dus persoonlijk :)

of er nu wel of niet iets van komt, wij delen gevoelens, ideeen en alles.. ik zie zelf niet in waarom je dat niet zou doen.. maar dat is dus persoonlijk ook :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:58

Jis_ schreef:
VogeltjeM schreef:
Ik denk dat het wel goed is om het te bespreken met je vriend, omdat deze verliefdheid een reactie is op wat er gebeurt in je relatie. In een moeilijke periode zijn we allemaal wel eens een tijd niet leuk, maar wekenlang echt alléén maar negatief/klagen/geen oog voor de ander is uit balans. Even zwart-wit gezegd. Daarbij ben ik zelf ook mening dat openheid voor alles gaat. Al zou ik bij het bespreken vooral de nadruk leggen op het waarom en hoe dit in de toekomst te voorkomen, in plaats van op hoe leuk je die ander vindt.

Zo’n periode mag er zijn, je moet er alleen niet in blijven hangen inderdaad. Dat deed haar vriend ook niet. Misschien wat lang alsnog voor TS maar iig niet te lang zo te lezen

Ik vind zelf weken lang wel meevallen. Moet je nagaan wat ziekte met een relatie kan doen. De ene partner is daar beter tegen op gewassen dan de ander

Ja is ook zo hoor. Maar met een ziekte in je relatie zou voor mij misschien een beetje hetzelfde gelden. Of die ander ook nog aandacht heeft voor jou zeg maar. Op de lange termijn is dat gewoon nodig om je relatie gezond te houden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:20

VogeltjeM schreef:
Jis_ schreef:

Ja is ook zo hoor. Maar met een ziekte in je relatie zou voor mij misschien een beetje hetzelfde gelden. Of die ander ook nog aandacht heeft voor jou zeg maar. Op de lange termijn is dat gewoon nodig om je relatie gezond te houden.

:j Zeker belangrijk je partner niet uit het oog te verliezen als je lang ziek bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:38

MarlindeRooz schreef:
Ik ben vol verbazing dat dit volgens velen normaal is. Je kan natuurlijk wel eens gecharmeerd zijn van iemand. Mij lijkt het niet heel gangbaar, ik zou dit zeker met je vriend bespreken. Want verliefd zijn op een ander is 1, maar dit soort dingen verbergen is naarder.

Hier hetzelfde. Ik ben inmiddels bijna tien jaar getrouwd en ik verbaas me hier best wel over. Wij hebben ook een hele slechte periode gehad waarbij ik heel fijn heb kunnen praten met iemand maar daar stopte het ook bij. (en ik mag hopen dat hij op dat moment ook iemand had waar hij mee kon praten.)
Ik denk dan altijd terug aan deze spreuk:
“if you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:45

Ayasha schreef:
“if you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”

Ja sorry maar ik vind dit persoonlijk toch echt gewoon dikke onzin. Monogamie is geen natuurlijk iets, dat is voornamelijk door religie uitgevonden. Waarmee ik niet wil zeggen dat vreemdgaan goed is want als je een vreemdganger bent wil ik gewoon niks met je te maken hebben, maar die quote doet net alsof onze lichamen hardwired zijn om helemaal gesloten te zijn voor anderen als we het goed hebben in een relatie. Dat is écht stierenpoep! Als mensen er zo instaan prima, maar ga alsjeblieft niet anderen een complex aanpraten vanwege een puur biologische ingeving.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:58

Cer schreef:
Dat kan, dat jij dat zo ervaart / vindt, maar jij vraagt 'gaan mensen hier dan ook aan hun partner vertellen... ' en ik geef aan dat wij dat wel doen :j
Jij ziet niet in waarom dat verteld moet worden, wij geloven echter in alles open en eerlijk vertellen, dan sta je ook nooit voor een verrassing eigenlijk... maar dat is dus persoonlijk :)

Inderdaad; lijkt wel of het wel delen verwerpelijk is hier.

Citaat:
of er nu wel of niet iets van komt, wij delen gevoelens, ideeen en alles.. ik zie zelf niet in waarom je dat niet zou doen.. maar dat is dus persoonlijk ook :j

Míjn mening is dat als je gevoelens niet deelt met je partner, wat deel je er dan wél mee? Is het dan nog een relatie gebaseerd op emoties, liefde?

Bigone geeft +:)+ het genieten van vlinders aan.
Ík zie dat als een heerlijke kans om die mooie gevoelens samen te delen.
Daarbij blij zijn dat je partner die mooie gevoelens heeft. Empathie heet dat en in extremis compersie. Van vlinders tot lust en alle varianten.
Maar goed, ik ben dan ook een onverbeterlijke romanticus.

Verder verhoogt het níet delen de kans op uit elkaar gaan want je bent niet betrokken bij de beleving van je partner, kan je er niets mee, niet op inspelen, niet samen ontwikkelen/groeien.
Een relatie ´doe´ je sámen in mijn beleving.

Daarbij vind ik dat door verzwijgen de partner een mening/keuze ontzegt wordt. Ik vind dat een partner er recht op heeft te weten wat gevoelens voor een ander zijn omdat dit direct van invloed kan zijn op de gevoelens voor die partner, op de positie van de partner in de relatie. Dat niet vertellen ontneemt de partner een keuzevrijheid.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:06

Eens met HC in deze :j

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:10

Huertecilla schreef:
Cer schreef:

Daarbij vind ik dat door verzwijgen de partner een mening/keuze ontzegt wordt. Ik vind dat een partner er recht op heeft te weten wat gevoelens voor een ander zijn omdat dit direct van invloed kan zijn op de gevoelens voor die partner, op de positie van de partner in de relatie. Dat niet vertellen ontneemt de partner een keuzevrijheid.

Mensen geven net aan dat het vertellen niet hoeft als er gekozen wordt om er helemaal niks mee te doen. Dan heeft het 0 impact op de positie van de partner in de relatie of de gevoelens voor de partner, de keuze is 100% duidelijk, namelijk voor de partner en niet voor de vlindertuin. Als de vlindertuin belangrijker wordt dan dat is het wel anders, maar dat is ook niet hetgeen mensen hier bedoelen. Dat wordt hier dus nu uit de context getrokken en is een heel andere discussie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:10

VuurVleugels schreef:
Ayasha schreef:

Ja sorry maar ik vind dit persoonlijk toch echt gewoon dikke onzin. Monogamie is geen natuurlijk iets, dat is voornamelijk door religie uitgevonden. Waarmee ik niet wil zeggen dat vreemdgaan goed is want als je een vreemdganger bent wil ik gewoon niks met je te maken hebben, maar die quote doet net alsof onze lichamen hardwired zijn om helemaal gesloten te zijn voor anderen als we het goed hebben in een relatie. Dat is écht stierenpoep! Als mensen er zo instaan prima, maar ga alsjeblieft niet anderen een complex aanpraten vanwege een puur biologische ingeving.

gesloten is wat anders dan "de vonken vliegen er van af bij mij" in mijn mening. Wellicht interpreteer ik TS haar gevoelens tov collega anders dan jij.