Wat was jouw kerstpakket dit jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:08

Captain schreef:
Wij hebben echt vreselijk domme cadeau's.. Vorig jaar ook al. Het zijn van die maatschappelijk verantwoorde dingen als gerecyclede armbanden en een wandelstok die dient als prikstok zodat je gelijk de natuur op kunt schonen. :+ Vind mezelf heel ondankbaar maar jeetje.. _O-

En dan willen ze heel verantwoord zijn maar mist totaal doel.
Want dit word weggegooid en niet gebruikt. Hoe slechter wil men het hebben?
Dus dan beter minder verantwoord maar gebruikt.

Captain

Re: Wat was jouw kerstpakket dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:10

Nouja je mag zelf kiezen, je kunt ook doneren aan de voedselbank bijvoorbeeld. Ik mis de paketten die ik kreeg bij mijn [***] als paraveterinair. We kregen daar hele mooie gepersonaliseerde paketten. Ik snap dat dat nu niet mogelijk is, maar valt toch elke keer weer tegen. _O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:55

Vanwege corona hebben we dit jaar weer geen kerstborrel + kerstmarkt, dus we konden online iets uitkiezen. Dikke jeej, want het zijn bol.com bonnen geworden. Ik moet nog een nieuwe stoomdweil, dus dat komt veel beter uit dan van die stomme hebbedingetjes die dezelfde avond nog in de kliko verdwijnen :D.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 12:59

Wat uiteenlopend hè wat iedereen krijgt, of niet…
Vorig jaar werkte ik bij twee bedrijven, bij de een kerststukje, en de ander niks. Werk nu bij een ander bedrijf maar eigenlijk geen idee of zij eraan doen, nog niks vernomen in ieder geval.

Nickietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:10

Schemerdier schreef:
Het is mijn eerste jaar hier, dus ik weet niet of we iets voor kerst krijgen. Zo'n kerstpakket is meer iets typisch Nederlands denk ik.

Ik kreeg wel chocolade van Neuhaus voor sinterklaas. En ik vermoed iets van drank voor nieuwjaar.

Ik vrees dat dit inderdaad iets typisch Nederlands is...hier krijgen we zoals elk jaar niets. Hoewel vorig jaar een klein pakketje chocolade (5 pralines) en we daar dus al heeeeel blij mee waren. *\o/*

Maar als ik sommige cadeau's en bedragen zie passeren? Ik vermoed dat er dan geen eindejaarspremie meer volgt? }>

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:18

Nickietje schreef:
Schemerdier schreef:
Het is mijn eerste jaar hier, dus ik weet niet of we iets voor kerst krijgen. Zo'n kerstpakket is meer iets typisch Nederlands denk ik.

Ik kreeg wel chocolade van Neuhaus voor sinterklaas. En ik vermoed iets van drank voor nieuwjaar.

Ik vrees dat dit inderdaad iets typisch Nederlands is...hier krijgen we zoals elk jaar niets. Hoewel vorig jaar een klein pakketje chocolade (5 pralines) en we daar dus al heeeeel blij mee waren. *\o/*

Maar als ik sommige cadeau's en bedragen zie passeren? Ik vermoed dat er dan geen eindejaarspremie meer volgt? }>

13de maand bedoel je?
Bij ons wel hoor :j

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:22

Vorig jaar kregen we een bon van bol.com en wat streekproducten. Erg leuk was dat!
Denk dit jaar ook zoiets

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:29

Ik krijg nooit een kerstpakket. Mag blij zijn als ik een envelop krijg met oudjaar, maar ook dat de laatste jaren niet meer. Kan zeggen dat het niet echt gewaardeerd voelt…

Mijn man krijgt wel een pakket en dat pakken we dan samen uit, vind ik leuk

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 13:30

MDH betaal jij niet gewoon jezelf uit en bepaal jij niet de hoogte van het bedrag? Aangezien je eigenaar bent van het bedrijf?

Is dit typisch Nederlands? Dat wist ik niet. Cultuurverschil blijkbaar met Belgie

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:04

MarliesV schreef:
MDH betaal jij niet gewoon jezelf uit en bepaal jij niet de hoogte van het bedrag? Aangezien je eigenaar bent van het bedrijf?

Is dit typisch Nederlands? Dat wist ik niet. Cultuurverschil blijkbaar met Belgie

Nope :n
Ik ben ook nog gewoon voor 40 uur in loondienst, naast mijn eigen bedrijf :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:13

Captain schreef:
Wij hebben echt vreselijk domme cadeau's.. Vorig jaar ook al. Het zijn van die maatschappelijk verantwoorde dingen als gerecyclede armbanden en een wandelstok die dient als prikstok zodat je gelijk de natuur op kunt schonen. :+ Vind mezelf heel ondankbaar maar jeetje.. _O-

Hier zijn ze ook altijd duurzaam en maatschappelijk verantwoord.
Mijn werkgever zou ook zomaar een wandel-prikstok kunnen geven als kerstgeschenk :Y) :Y)
zo is er serieus ook een keer de optie geweest om te kiezen voor geitenwollen sokken, een stolp (van www.stolp.com, een wollen deken of een koffie beker van biologisch afbreekbaar materiaal.

Het beste kerst geschenk was het jaar dat er een collega op PZ vertrok en dat de vervanger was vergeten dat er ook nog kerstpakketten geregeld moesten worden. Dat was ons 2018 pakket. Toen hadden we een de keuze tussen 2 dingen:
1) bol.com bon
2) bedrag schenken aan een door werkgever gekozen goed doel
Laatst bijgewerkt door Mri op 09-12-21 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:14

Wij kunnen kiezen uit:
Foodpakket
Bierpakket
Wijnpakket
Doneren aan goed doel
Bomen laten planten in ons eigen bos

Ik heb gekozen voor het foodpakket, ben benieuwd :+ Meestal zijn het wel aardig gevulde pakketten!

Bomen planten is sinds vorig jaar een initiatief. Voor elke werknemer is er sowieso al een boom geplant en dit jaar wordt er voor elke 4 dagen dat je vrij neemt 1 boom geplant en elke dag extra vrij is nog een extra boom. Bos bestaat inmiddels al uit veel bomen volgens mij want er is 2500 man in dienst :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:15

Geen, maar ik ben dan ook ZZP-er :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:19

Ik ben vanaf februari in de ziektewet, dus ik verwacht dit jaar geen kerstpakket helaas. Erg jammer, keek er wel altijd naar uit.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:23

Wij hadden elk jaar een super leuk kerstfeest met kerstmarkt. Dan stonden er allemaal (lokale) winkeltjes met een standje aan leuke dingetjes. Vervolgens kreeg je nepgeld waarmee je dus helemaal zelf kon kiezen wat je wilde kopen. Van sieraden tot tassen tot etenswaar, drank (lokale speciaalbiertjes bijv), spullen voor kinderen, kleding en cadeaubonnen. Altijd heel leuk! Vorig jaar mocht je een type pakket kiezen en kreeg je dat thuis gestuurd.

Nu is er weer een (beperkte) kerstmarkt voor een max aantal man per uur. Mensen die niet kunnen of willen konden kiezen voor zelf bestellen. Ik heb zelf weer voor de markt gekozen, ben heel benieuwd!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:25

Ghostattack schreef:
Wij kunnen kiezen uit:
Foodpakket
Bierpakket
Wijnpakket
Doneren aan goed doel

Ik heb gekozen voor het foodpakket, ben benieuwd :+ Meestal zijn het wel aardig gevulde pakketten!

Bomen planten is sinds vorig jaar een initiatief. Voor elke werknemer is er sowieso al een boom geplant en dit jaar wordt er voor elke 4 dagen dat je vrij neemt 1 boom geplant en elke dag extra vrij is nog een extra boom. Bos bestaat inmiddels al uit veel bomen volgens mij want er is 2500 man in dienst :')

wat gaaf! is dat eigen bos dan ook vlak bij het bedrijf?
Of hebben ze ergens ter wereld een stuk bos " geadopteerd"

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:26

M_D_H schreef:
MarliesV schreef:

Nope :n
Ik ben ook nog gewoon voor 40 uur in loondienst, naast mijn eigen bedrijf :j

Oh check, dat is wel lekker zeg. Flink bedrag vorig jaar. Hopen dan op dit jaar weer een mooie actie!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:27

Mri schreef:
Ghostattack schreef:
Wij kunnen kiezen uit:
Foodpakket
Bierpakket
Wijnpakket
Doneren aan goed doel

wat gaaf! is dat eigen bos dan ook vlak bij het bedrijf?
Of hebben ze ergens ter wereld een stuk bos " geadopteerd"

Het is wel hier in Nederland! Er zijn wel eens videos gemaakt van collega's die het bos bezoeken. Ik dacht ergens in Limburg, maar durf het niet met zekerheid te zeggen :P

Edit: 14 hectare grond in Zwart Water, boven Venlo. Ons hoofdkantoor zit in Vianen :+

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:40

Ik denk dat ik dit jaar niks krijg. Mijn vriend is zzp'er geworden naast zijn werk voor baas. Misschien moet ik maar eens hem lief aankijken aangezien ik hem veel help daarbij

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:43

Ik heb een Stoov kussen en big hug gekregen. Echt heerlijk met thuiswerken! Afgelopen jaren kregen we altijd 100 euro aan bol.com bonnen, ik vond dit leuker :D.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 15:47

Captain schreef:

Zelfde werkgever hier! Mijn vriend kan kiezen uit allerlei leuke dingen en handige cadeaubonnen, en daar kom ik aan met mijn prikstok :') Ik denk dat ik maar voor de plaid ga ofzo...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 16:03

Een bon....en dan zelf wat uitzoeken en t.z.t ophalen

Ik heb voor een rugzak gekozen, stevig en waterdicht, omdat ik veel op de fiets zit :brr:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 16:09

Ik had vorig jaar 3 pakketten met voedsel... je kon toen ook een airfryer kiezen.
Als het dit jaar kan doe ik dat wel

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:09

Ik verwacht er dit jaar niet zoveel van. Afgelopen jaren kreeg ik een bon van 20 euro die ik alleen kon uitgeven bij het bedrijf waar ik werk.

Vorig jaar hetzelfde, maar toen kreeg ik er ook een kerstbal bij in de vorm van een croissant. :')

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 17:19

Een stoffen tasje met daarin (hou je vast): een pak naturel rijstwafels, twee crackertjes, 2 miniflesjes sap, 2 minipotjes Nutella en één vilten eierwarmertje....
Nou, zijn jullie ook zo onder de indruk?