Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:26

Er is voor zaterdag de 27e ook weer een oproep om om 20:00 overal vuurwerk te gaan knallen. Tegen het vuurwerkverbod.
(Voor de mensen met bange honden misschien handig om t weten)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:29

DuoPenotti schreef:
Hier in de dorpen is gelukkig nog geen beveiliging.
Maar dat zou dan wel moeten gaan komen? En waar toveren ze die beveiligers ineens vandaan?

Dan is verplicht pick up zo gek nog niet.
Schappen hoeven er dan niet gevuld te worden dus dat personeel kan klaar zetten, alles in kratjes/dozen en op afspraak.

Je kan wel zeggen winkels zijn de boosdoener niet, wat ik geloof hoor.
Maar mensen zijn het beu, gaan ze daar echt samenhangen... gaat niet meer werken die niet uit te sluiten dan.

Maar een harde lockdown zie ik nog niet komen...nog meer rellen.

De supermarkt betaalde dit. Het kostte enorm veel geld.

Nogmaals: op afspraak gaat gewoon niet met 2000 bezoekers per dag (in coronatijden hé waar mensen al minder vaak kwamen). Het laatste wat je wil is dat mensen panikeren omdat ze geen beschikbaar slot hebben om eten te halen. Dat is echt niet haalbaar.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:29

Needje schreef:
Er is voor zaterdag de 27e ook weer een oproep om om 20:00 overal vuurwerk te gaan knallen. Tegen het vuurwerkverbod.
(Voor de mensen met bange honden misschien handig om t weten)

Ik had een plaatje gezien van een reloproep in Den Bosch, heb hem maar even doorgestuurd naar de politie daar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:30

Mensen hoefde vorig jaar ook nog maar even vol te houden rond de feestdagen met sinterklaas, kerst en oud en nieuw en dan zou het goedkomen....
maar ja....

Ik denk dat er inderdaad een verschil zit in een dorpsuper en een stadssuper...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:31

poes schreef:
DuoPenotti schreef:
Hier in de dorpen is gelukkig nog geen beveiliging.
Maar dat zou dan wel moeten gaan komen? En waar toveren ze die beveiligers ineens vandaan?

Dan is verplicht pick up zo gek nog niet.
Schappen hoeven er dan niet gevuld te worden dus dat personeel kan klaar zetten, alles in kratjes/dozen en op afspraak.

Je kan wel zeggen winkels zijn de boosdoener niet, wat ik geloof hoor.
Maar mensen zijn het beu, gaan ze daar echt samenhangen... gaat niet meer werken die niet uit te sluiten dan.

Maar een harde lockdown zie ik nog niet komen...nog meer rellen.

De supermarkt betaalde dit. Het kostte enorm veel geld.

Nogmaals: op afspraak gaat gewoon niet met 2000 bezoekers per dag (in coronatijden hé waar mensen al minder vaak kwamen). Het laatste wat je wil is dat mensen panikeren omdat ze geen beschikbaar slot hebben om eten te halen. Dat is echt niet haalbaar.

bezorgen bestaat ook nog hè. niet alleen afhaal, maar naast het bezorgen om het bezorgen niet te overbelasten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:33

Geloof me DP dat zat allemaal bomvol. Bezorgen/afhalen. Ook met extra mankracht. Je hebt daar ook echt niet zomaar de plaats en koeling voor en gewoon ook niet genoeg tijd. En het is ook helemaal niet nodig.

Edit: het duurt veel langer om boodschappen van een bestelling te verzamelen dan een camion aanvullen in de rekken.
Laatst bijgewerkt door poes op 24-11-21 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:33

Cer schreef:
Mensen hoefde vorig jaar ook nog maar even vol te houden rond de feestdagen met sinterklaas, kerst en oud en nieuw en dan zou het goedkomen....
maar ja....

Dit is ook de reden waarom mensen het beu zijn (en rellen is dan NIET de oplossing), dat ze telkens zeggen ‘even volhouden’ maar er is niks meer om aan vast te houden… tenzij ze die prik gewoon verplichten, maar zoals je in Portugal ziet is dat zelfs geen garantie; 100% vaccinatie graad.

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:43

weten we de ziekenhuisopnames en IC aantallen ook van portugal?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:52

Echwel schreef:
Overvolle winkels zou idd niet moeten, in de rij hutje aan mutje, zoals we eerder hebben gezien.

Maar daar ben je ook zelf een beetje bij vindt ik dan. Je moet dan zelf ook de keuze maken omdraaien en andere keer maar terugkomen.

Mijn voorkeur gaat ook voor doordeweeks en dan in de ochtend. Zoals tuinland hier moet je in het weekend niet wezen :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:52

Winged schreef:
weten we de ziekenhuisopnames en IC aantallen ook van portugal?

Viel nog mee, maar zij hadden ook een stijging in besmettingen (2700 per dag) maar gingen al maatregelen nemen om het te voorkomen dat het fout ging. Maw: zelfs al heb je een hoge vaccinatiegraad, moet je alsnog maatregelen. Uitzichtloos dus… :(

Bron kan ik even niet vinden, volgens mij had ik iets gegoogeld van Portugal Corona ofzo. Omdat ik er over 2 maanden heen verhuis voor langere tijd :+
(Als het goed is)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:55

sureido schreef:
Cer schreef:
maar ja....

Dit is ook de reden waarom mensen het beu zijn (en rellen is dan NIET de oplossing), dat ze telkens zeggen ‘even volhouden’ maar er is niks meer om aan vast te houden… tenzij ze die prik gewoon verplichten, maar zoals je in Portugal ziet is dat zelfs geen garantie; 100% vaccinatie graad.

100 % vaccinatie van iedereen boven de 12? 18? En bij ong 5 % slaat vaccineren niet aan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:59

In Portugal en ook in Spanje lopen de besmettingen ook op, al is het veel minder dan in Nederland. Pas de laatste dagen merken we dat hier nu ook aan de ziekenhuisopnamen. Spanje gaat wél bekend maken hoe de verhoudingen liggen tussen ongevaccineerden en gevaccineerden.

Het helpt niet dat het ook hier kouder wordt en alles zich naar binnen verplaatst. Ik zie net een filmpje langskomen van een kennis die 30 geworden is, surprise-party, telde ook 30 personen op de foto. Hij omhelsde of zoende ze allemaal. Mama, 60, liep als enige met mondkapje. Alsof dat helpt als ze in één huis leven ….

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:10

Portugal zit nog onder de 5 % positieve gevallen per dag qua geteste . Dat betekend dat echt bijna iedereen met klachten test. Wij zitten boven de 20 %.
Kinderen onder de 12 zijn niet gevaccineerd dus reken je die mee dan zit Portugal op 90 % gevaccineerden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:34

Relaxed schreef:
Echwel schreef:
Of was het 2 jaar geleden, ik weet het werkelijk niet meer.

2 jaar geleden was corona nog niet :D

Jawel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:38

Nee, 98% van de volwassenen is gevaccineerd bigone. Die score gaan wij hier nooit halen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:42

99% zelfs geloof ik, een tijdje geleden. Deze plaatste ik op 19 november, maar op ourworldindata staan nog geen recentere ziekenhuis cijfers.

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:43

MoniqueT schreef:
In Portugal en ook in Spanje lopen de besmettingen ook op, al is het veel minder dan in Nederland. Pas de laatste dagen merken we dat hier nu ook aan de ziekenhuisopnamen. Spanje gaat wél bekend maken hoe de verhoudingen liggen tussen ongevaccineerden en gevaccineerden.

In Spanje is 90, 95 of hoeveel % dan ook gerekend vanaf een hogere/lagere leeftijd, gevaccineerd. Een hoger % is niet realistisch. Het bekend maken van de verhouding heeft het doel de mensen te motiveren voor de booster.

Verder loopt híer, in Andalucía, op een uitzondering na, zelfs iedereen buiten op de markt met masker en binnen in winkels helemáál. Ook wordt behoorlijk gebruik gemaakt van handdesinfectie bij de deur overal.
Dit lijkt het oplopen van de cijfers te beperken ook al is het sinds al weer ruim een jaar geen geheim dat de meeste besmettingen in de huiselijke sfeer plaatsvinden. Inderdaad bij familiefeestjes en dergelijke. Wederom gedrág waar een QR-code voor de bioscoop of bar niets aan verandert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:45

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:
2 jaar geleden was corona nog niet :D

Jawel.

Ok HC, speciaal voor jou.. Nog niet hier in Nederland..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:51

Relaxed schreef:

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 24-11-21 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:06

Huertecilla schreef:
Relaxed schreef:

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van Bokt

Kun je ook inhoudelijk reageren of is dit nu je niveau geworden?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:07

Don’t feed The … :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:08

poes schreef:
Don’t feed The … :D

Eens, maar hij hoeft ook geen onzin hier te plaatsen :n

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:11

Ik wil graag nog even terugkomen op de vraag hoe om te gaan met complotdenkers en (ik gebruik het woord toch maar, ondanks dat sommigen hier nogal allergisch voor zijn) wappies die hier op Bokt posten. Dit n.a.v. een nogal verontwaardigde reactie op een post van mij in het vorige algemene Coronatopic.

Meer concreet: moet je serieus reageren op posts vol complotdenken en irrationele onzin, en begrip tonen voor de eventuele angst die de basis zou vormen voor het geloven in de Great Reset etc. -of juist niet?
Mijn mening mag duidelijk zijn (zie vorige topic).

Ter illustratie, ik vind onderstaande wel van toepassing:
Citaat:
Wat is nou een criterium om te beslissen of je wel of niet wilt vaccineren? Voor mij zijn alleen medische redenen geldig. Alle ruis over beperking van je vrijheid, injecties met 5G zendertjes, niet aangetoonde mogelijke bijwerkingen, Illuminatie machtswellustelingen die de wereldmacht willen overnemen en Kermit de kikker die ons een loer wil draaien kunnen we negeren, want het doet niet ter zake. Medische redenen om niet te vaccineren zijn er nauwelijks.

Conclusie: Ik vraag de Wappies vriendelijk doch dringend om op te houden met alles onder een vergrootglas te leggen en dat dan maar te publiceren. Als je zelf niet wilt vaccineren dan zal me dat worst wezen maar ik vind het gevaarlijk om twijfelaars nog meer aan het twijfelen te brengen. Laten we zo snel mogelijk de risico’s zo klein mogelijk maken en laten we zo veel mogelijk mensen vaccineren! Dan zijn we er zo snel mogelijk vanaf
Bron: column op Digitale Stad Eindhoven augustus j.l.

Het gaat mij met name om de vetgedrukte zin. Want volgens mij is dat gewoon de tactiek achter die posts: twijfel zaaien, mensen bang maken. Onrust stoken.

Begrijp me goed, ik ben absoluut tegen censureren/weghalen van 'wappie-posts', maar ik vind nadrukkelijk wèl dat je het beestje bij de naam mag noemen, en als mensen dat dan willen temmen, vind ik dat een ongewenst signaal richting wappies dat hun mening net zo belangrijk is als die van mensen die wél goed onderbouwde, inhoudelijke posts plaatsen - ongeacht of de strekking daarvan vóór of tegen vaccineren/maatregelen is, of iets daartussenin.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:12

Askja: jij vindt mijn tweede vraag een beetje raar in het vorige topic. Bijwerkingen zijn zeldzaam zeg je..in mijn kring had ik een schoonmoeder met een TIA na Astra Zeneca, mijn zwager met spierreuma na vaccinatie en een vriendin van mijn ouders met trombose klachten na vaccinatie die een aantal dagen opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Volgens mij toch minder zeldzaam dan gedacht wordt...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:15

Elisa2 schreef:
Askja: jij vindt mijn tweede vraag een beetje raar in het vorige topic. Bijwerkingen zijn zeldzaam zeg je..in mijn kring had ik een schoonmoeder met een TIA na Astra Zeneca, mijn zwager met spierreuma na vaccinatie en een vriendin van mijn ouders met trombose klachten na vaccinatie die een aantal dagen opgenomen moest worden in het ziekenhuis. Volgens mij toch minder zeldzaam dan gedacht wordt...

Daartegenover staat weer dat ik helemaal niemand ken met bijwerkingen. En zo kan ik me dus goed voorstellen dat het gemiddelde (hoe naar het ook voor jullie is! :(:) ) toch erg zeldzaam is.