Wat leen je zoal bij de buren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:44

Tuingereedschap, kliko, WiFi, suiker/koffie melk, tuinplanten (hoeven ze niet terug te brengen :+ ), etc.
Het hangt er wel vanaf welke buren het zijn.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:50

Hier wordt het nooit gevraagd eigenlijk. Dus niks.
Zelf wel een keer van de buren fietspomp en lijmtangen geleend. :')

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:57

Niks. Mijn buurman is net 100 jaar oud geworden, die komt niet eens zelf meer naar de deur toe.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:46

cissy schreef:
Als jullie bij de buren (of andersom) een paard lenen wat doe je daar dan mee? Waarom zou je een paard (uit)lenen?

Ik heb 3 weken geleden mijn oude merrie, de moeder van mijn ruin, moeten laten inslapen… Ondanks ziekte, toch nog zeer plotseling.
Ze waren al vanaf geboorte samen en stonden al redelijk wat jaren alleen met zijn tweeën. Hij was een vreselijk mama’s kindje!
Toen mijn merrie ziek werd wist ik dat ik een heel groot probleem zou hebben mocht ze dus wegvallen ten opzichte van mijn ruin.
Ja, ik was al verschillende sites aan het afspeuren naar ‘een vervanger’, maar dit is niet iets wat ik met haast kan doen. Vreselijk bang dat ik iets zou aanschaffen waar ik spijt van zou hebben of mijn hart niet achter stond.
En dan is de dierenarts er op woensdagochtend en zegt ze dat het bloedonderzoek aantoont dat je merrie veel zieker is dan ze laat zien en dat we toch echt het zeer moeilijke besluit moeten nemen om haar te laten gaan…
Daar sta je dan.
Merrie is om 10.00 op de weide ingeslapen en haar zoon was er bij en heeft er ook de hele dag bij gestaan. Op dat moment was er naast verdriet, ook echt paniek wat nu te doen. En dan staat om 12.00 de buurman op het terrein met de vraag of hij mijn man even mag lenen. Ik denk aan zijn oude merrie en vraag of ik haar mag lenen om er voor te zorgen dat mijn ruin niet alleen op stal komt te staan.
Nu wil het dat hij 3 dagen had om een oplossing te vinden voor een paard wat terug naar huis kwam en de stal die hij te kort heeft. :+
Ruin is om 17.00 van de weide gekomen en merrie is om 17.00 gebracht. Zijn samen op stal gezet. Ruin heeft niet meer geroepen en was direct rustig. Volgende ochtend gelijk samen de weide op gegaan en alles is verder helemaal probleemloos verlopen.
Merrie mag blijven staan tot ik een paardje gevonden heb waar ik echt achter sta.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:53

cissy schreef:
Als jullie bij de buren (of andersom) een paard lenen wat doe je daar dan mee? Waarom zou je een paard (uit)lenen?

Ik kan verschillende redenen bedenken:
- als paardenmaatje
- om mee naar de club te gaan als vervanging van je eigen paard vanwege een blessure oid
- om mee te rijden gewoon om dat het leuk is
- als grasmaaier
- als pleegmoeder voor een veulen met een overleden mama
- als verzorgpony voor het buurmeisje
- etc etc

kerstkransje

Re: Wat leen je zoal bij de buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:23

niets, we hebben geen buren :+

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:28

Ik leen voornamelijk de reservesleutel.
Verder geven wij de buren vaak eieren van onze kippen en krijgen we regelmatig wat uit hun moestuin terug.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-21 21:33

Wooow. Wat veel reacties en wat worden er diverse dingen uitgeleend joh.

Heel grappig om te lezen.
Ik zal eens goed nadenken.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:24

Als er nou stond wat krijg jij zoal van je buren.......HOOFDPIJN!!
Ik heb echt veel leuke buren of buren in de straat waar alleen hoi en dag ook gewoon prima voor is maar mn naaste buren hebben er in 1 jaar voor gezorgd dat wij erg graag vrijstaand zouden willen wonen zonder buren.
En dat weegt helaas niet op tegen 13 jaar leuke buurtjes waar we met regelmaat spullen mee uitwisselen,bbqen ect.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:40

Joanne1987 schreef:
Uhm, niks... :+
Heb er ook beetje hekel aan, goede dag prima maar daar houd het voor mij wel mee op
Dat gedoe allemaal aan m'n deur :=

Ik ook niet, maar ik ben ook zo'n type dat de bel uitzet als ik niks aan bezorgingen of bezoek verwacht. Echt mensen, laat me met rust. :')

Voor nieuwe buren zou ik denk een borrelplank of een gebakken taart of cake doen. Dat vindt bijna iedereen wel leuk.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:42

Stoeltjes voor een verjaardag, de hometrainer, boormachine (meestal met mijn man erbij, want de buurman is niet zo handig zelf :') )

De buren lenen eigenlijk alleen van ons en niet andersom, wij houden er niet zo van om dingen te vragen.

Ik zou denk ik gewoon een leuk pakketje met etenswaren en een lekker drankje geven, wel een leuk idee trouwens om iets te doen voor de buren. Zal vast gewaardeerd worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:44

Niets. Ben ik ook niet gewend van huis uit. Zelf je broek ophalen hahaha.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:06

verootjoo schreef:
cissy schreef:

Ik kan verschillende redenen bedenken:
- als paardenmaatje
- om mee naar de club te gaan als vervanging van je eigen paard vanwege een blessure oid
- om mee te rijden gewoon om dat het leuk is
- als grasmaaier
- als pleegmoeder voor een veulen met een overleden mama
- als verzorgpony voor het buurmeisje
- etc etc

Dit dus inderdaad.

In ons geval:
- wij van de buurman een pony zodat mijn merrie na het afspenen niet alleen stond (Shetlander bleef bij het veulen)
- buurmeisje die een longeercursus deed maar haar paard liep niet rad
- Shetlander uitgeleend als weidenaatje voor het afgespeende veulen van de buren (welke ze van mij gekocht hadden :D )
- en gewoon om te rijden/oefenen

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:33

Niets. Ik ken mijn buren nauwelijks en ik zeg hoogstens gedag.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:44

Trekkers, kraan, shovel, aanhangers, auto met trekhaak, hooiwagen, kangoo, gereedschap voor auto's, autobrug(halen we trouwens niet op :') )

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:50

Helemaal niks , ik heb een hekel aan mijn buurman :') . Een verhuisbord voor in de tuin wil ik hem wel uitlenen ~~}>

Van mijn andere buurvrouw eigenlijk ook niks. Ik denk er eigenlijk ook nooit bij na als ik iets nodig ben maar niet in huis heb om dat bij de buren te gaan vragen.

Ik heb wel een keer startkabels geleend van buren 2 deuren verderop. Voor de rest weet ik nu pas na 10 jaar hoe sommige mensen heten hier in dit rijtje huizen. Ik heb er in ieder geval niet zoveel mee. Ik groet mensen zeker wel , maar daar blijft het ook wel bij.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 05:20

Bellatrix schreef:
Wat een opvallende dingen worden hier geleend. :=

Ik heb helemaal niets met mijn buren dus we lenen niets van elkaar.

Okee, vooruit. Ik heb 1x hun telefoon geleend om de persoon te bellen die mijn reserve sleutel van mijn huis had.

Dit dus :)
Ik leen niets. Als ik 't nodig heb, koop ik het wel.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:31

Mijn voortuin uitgeleend om hun sloopafval container neer te zetten. :)) Maar we lenen eigenlijk niet echt andere dingen uit. Ik vind het zelf vervelend om te moeten vragen, dus zorg dat ik zelf mijn spullen heb. Andersom mogen ze natuurlijk altijd bij mij aankloppen, en pakketjes nemen we altijd voor elkaar aan als dat een keer nodig is.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 07:39

Wij lenen niks van de buren. Maar m'n ouders hebben een aantal spullen die zij altijd met de buren delen en daarom ook bewust zelf niet kopen of dat de buren het niet kopen. Denk aan een kruiwagen, ladder, kaasfondue, steekwagentje, aanhanger.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:30

Even terugkomend op de beginpost: wat is nu eigenlijk gebruikelijk?

Moeten de nieuwe buren zich aan jou voorstellen of jij aan de nieuwe buren?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:35

Ik krijg alleen maar hoofdpijn van mijn buurvrouw, die krijgt niks geleend :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:53

Dagahra schreef:
Trekkers, kraan, shovel, aanhangers, auto met trekhaak, hooiwagen, kangoo, gereedschap voor auto's, autobrug(halen we trouwens niet op :') )

Beter een goede buur dan een verre vriend, hier inderdaad ook dit ongeveer.
Van over- en naaste buren, dat zijn ook de enige mensen die mijn trailer mogen lenen.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:59

de kliko, aanhangwagen, grasmaaier, dakpannen, fiets, en verder vast wel een keer wat gereedschap.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:27

kamsel schreef:
Dagahra schreef:

Beter een goede buur dan een verre vriend, hier inderdaad ook dit ongeveer.
Van over- en naaste buren, dat zijn ook de enige mensen die mijn trailer mogen lenen.

Oh we doen het ook zeker niet met alle buren. Buurman verderop kan mijn bloed wel drinken inmiddels :') Maar de hele straat heeft mot met hem :+

Buren verderop hebben 2 hectare land, wat we aantal keren per jaar mogen maaien. Wij gratis gras en hun het land mooi kort.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:30

Hooi, aanhanger, grasmaaier, pony. Wonen dan ook buiten waar burenhulp heel gebruikelijk is