Welke kleur pump bij deze jurk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blauw of zwart

Blauw
39 (27%)
Zwart
103 (72%)

Totaal aantal stemmen: 142

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 21:50

Gevonden :)
https://www.rinsmamodeplein.nl/dames/jurken/048724-3142

Ik kijk meestal bij de modellen ter inspiratie maar dat schiet hier niet echt op. Nude of lichtblauw zou ook mijn voorkeur hebben, ik heb dezelfde schoenmaat en hakken-issue dus herken het dillema helaas.

Edit: zie dat je het linkje inmiddels toegevoegd hebt, beetje mosterd :')
Laatst bijgewerkt door dakplaat op 01-11-21 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 21:51

liedje89 schreef:
Pumps waar je een avond op kan dansen zijn echt heel moeilijk te vinden denk ik. Ik ben zelf wel redelijk te spreken over de hakken van clarks. Is meer een comfort schoenen merk, ze hebben vooral een beetje saaie modellen/kleuren maar dus wel voetenbed, kussentjes in de hiel, hakken zo eronder dat je stevig kan staan. Met een beetje geluk kan je in de sale misschien wel eens iets treffen in je budget maar meestal is het wat duurder. (https://www.clarks.eu/nl/nl/dames/schoe ... 54954.html). Maar mijn voeten zijn niet perse smal dus ik weet niet of dat voor jou zou werken.

Dansen de hele avond hoeft (gelukkig) niet. Ze geven geen dans feest. Maar ik moet ws wel met mijn kinderen mee lopen met bloemen strooien... ik wil dan toch wel fatsoenlijk kunnen lopen en niet halverwege onderuit gaan -O-

Ik ga die van je link even bekijken

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:39

Gabor heeft hele leuke laarzen en enkellaarsjes in cognac velours of suede die ook nog eens lekker lopen. Ik vind dat een mooie warme kleur voor de winter. Past goed bij de jurk.

Silenna

Re: Welke kleur pump bij deze jurk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:44

Bij elk modegerelateerd topic op Bokt heb ik altijd de avond van mn leven.. Dit moet wel het meest a-modieuze forum van het hele internet zijn _O-

Dan bedoel ik niet jouw jurkje hoor TS, die is leuk :j en smaken verschillen uiteraard (gelukkig!) maar manmanman, wat komen hier in mijn ogen weer wanstaltige exemplaren van schoenen voorbij :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:14

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:34

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:44

Niqui schreef:
Gabor heeft hele leuke laarzen en enkellaarsjes in cognac velours of suede die ook nog eens lekker lopen. Ik vind dat een mooie warme kleur voor de winter. Past goed bij de jurk.

Gabors lopen ook nog eens heel fijn :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 00:18

Silenna schreef:
Bij elk modegerelateerd topic op Bokt heb ik altijd de avond van mn leven.. Dit moet wel het meest a-modieuze forum van het hele internet zijn _O-

Dan bedoel ik niet jouw jurkje hoor TS, die is leuk :j en smaken verschillen uiteraard (gelukkig!) maar manmanman, wat komen hier in mijn ogen weer wanstaltige exemplaren van schoenen voorbij :D

Ik denk dat er op bokt net zoveel mode smaken zijn als dat er paardenrassen zijn.
Dat vind ik dan weer juist leuk. Juist ook omdat er dan eens iets anders voorbij komt dan de standaard combinaties.
Ik houdt best van kleur en houdt er wel van eens wat anders te doen dan 'de mode'. Maar vind extreem in dit geval niet zo passend. Meer door het gezelschap van mensen. Ik zou me daar nu niet thuis in voelen.
Ben wel heel benieuwd wat jij dan zou kiezen bij deze jurk. Zeker omdat je aan geeft m wel leuk te vinden. (No hard feelings overigens als je het niks vind) toen de dame van de kledingzaak m aanwees vond ik m eigenlijk niks. Mijn vriend vond m gelijk mooi dus ik dacht ach, waarom zou ik m niet passen. Eenmaal aan vond ik m fantastisch maar begrijp t ook helemaal als iemand dat niet vind)

Overigens werden er weer wat nude/bruin tinten gestuurd maar dat is dan weer echt niet mijn ding...
Dus gabor in de juiste kleur blauw graag, maar niet de bruine uit de link...

https://www.vinted.nl/dames/damesschoen ... an-tamaris
Deze heb ik nu op het oog. Hoop dat verkoopster snel op mijn vraag reageert. Zou mijn eerste vinted aankoop worden dus vind het super spannend en ben veel te ongeduldig...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 05:06

Silenna schreef:

Waarom nu weer zo? Zoveel mensen, zoveel smaken. Dat iets de jouwe niet is, maakt iets nog niet wanstaltig of a-modieus.

@TS, ik koop regelmatig via Vinted en vind het een prettige site. De meeste verkopers reageren best snel en je hebt kopersbescherming. De kleur schoen is mooi :j.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 06:03

@TS, volgens mij is het nog niet genoemd, maar:
- ik lees dat je van jezelf geen pump drager bent;
- dat je maat 42 hebt.

Ik heb zelf maat 41 en ik merk dat de echt leuke schoenen daar al redelijk opgehouden zijn qua maatvoering, op het gebied van pumps dan. Veel pumps hebben lange, puntige tenen waardoor je voeten ineens een stuk langer ogen: wees daar op voorbereid. Ik vind dat bij alle maten onder de 40 nog meevallen en bij hele hoge hakken, maar hoe groter de maat, hoe lomper die schoen wordt. De plaatjes die ze er van op de website zetten zijn altijd van kleinere maten schoenen en dan ziet het er allemaal leuk uit, maar bij de grotere maten zijn de verhoudingen vaak wat meer zoek. Ik heb het met meerdere modellen geprobeerd maar een pump met spitse teen is echt een no-go voor mij persoonlijk. Leek wel alsof ik de skipiste op ging. Hou daar voor jezelf ook rekening mee als je het nog niet eerder aan je voeten hebt gehad, zo'n schoen moet wel fijn aanvoelen. Helaas zit je met een ronde teen en niet al te hoge hak vaak of meteen in het veel te dure segment, of bij de oma schoenen.

Is de bruiloft binnen of buiten? Anders is een sandaal op hak (niet te vergelijken met de standaard sandalen) ook nog een optie.

Edit: de schoenen in je laatste link zien er trouwens leuk uit, goed gevonden! Ik hoop dat ze naar je zin gaan zijn :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 07:32

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 07:44

Ik zou zelf een effen pump doen bij een jurk met een patroon erin. Ik vind die andere pumps van Vinted er beter bij passen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 07:58

Niqui schreef:
Ik zou zelf een effen pump doen bij een jurk met een patroon erin. Ik vind die andere pumps van Vinted er beter bij passen.

Ja dat dacht ik zelf ook maar vond het wel bijzonder dat de kleuren aardig overeen komen... maar denk dat t te druk wordt he?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:13

Ik zou ook niet zo snel kiezen voor 2 patronen bij elkaar.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 11:43

Snadrem schreef:
@TS, volgens mij is het nog niet genoemd, maar:
- ik lees dat je van jezelf geen pump drager bent;
- dat je maat 42 hebt.

Ik heb zelf maat 41 en ik merk dat de echt leuke schoenen daar al redelijk opgehouden zijn qua maatvoering, op het gebied van pumps dan. Veel pumps hebben lange, puntige tenen waardoor je voeten ineens een stuk langer ogen: wees daar op voorbereid. Ik vind dat bij alle maten onder de 40 nog meevallen en bij hele hoge hakken, maar hoe groter de maat, hoe lomper die schoen wordt. De plaatjes die ze er van op de website zetten zijn altijd van kleinere maten schoenen en dan ziet het er allemaal leuk uit, maar bij de grotere maten zijn de verhoudingen vaak wat meer zoek. Ik heb het met meerdere modellen geprobeerd maar een pump met spitse teen is echt een no-go voor mij persoonlijk. Leek wel alsof ik de skipiste op ging. Hou daar voor jezelf ook rekening mee als je het nog niet eerder aan je voeten hebt gehad, zo'n schoen moet wel fijn aanvoelen. Helaas zit je met een ronde teen en niet al te hoge hak vaak of meteen in het veel te dure segment, of bij de oma schoenen.

Is de bruiloft binnen of buiten? Anders is een sandaal op hak (niet te vergelijken met de standaard sandalen) ook nog een optie.

Edit: de schoenen in je laatste link zien er trouwens leuk uit, goed gevonden! Ik hoop dat ze naar je zin gaan zijn :)

Ik heb dat met gewone schoenen soms al dat ik naar beneden kijk en denk: jemig, wat een slagschepen zeg....
Schoenen zonder veter zitten zelden goed omdat ze uit floepen en veter schoenen moet ik soms oncharmant strak aantrekken wil het goed zitten. Menig schoen koop ik een extra zooltje in. Vaak koop ik goedkopere schoenen met een zool met goed voetbed, werkt vaak het beste

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:59

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:08

Afbeelding
Zoiets eronder kan ook erg mooi staan denk ik

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:45

JustMe8484 schreef:
Ik heb dat met gewone schoenen soms al dat ik naar beneden kijk en denk: jemig, wat een slagschepen zeg....
Schoenen zonder veter zitten zelden goed omdat ze uit floepen en veter schoenen moet ik soms oncharmant strak aantrekken wil het goed zitten. Menig schoen koop ik een extra zooltje in. Vaak koop ik goedkopere schoenen met een zool met goed voetbed, werkt vaak het beste

Ja, rot is dat he! Ik ben ook best specifiek in hoe groot schoenen tonen als ik ze aan heb, anders voel ik me net zo'n ouderwetse hofnar met van die puntige schoentjes. Die lichtblauwe enkellaarsjes hier boven bijvoorbeeld ook, die zijn superleuk als je een kleine of gemiddelde maat voet hebt. Ik heb zo'n model eens besteld via Zalando omdat ze er daar echt heel leuk uit zagen, maar dat was echt geen gezicht toen ik ze aan had. Met zo'n spitse neus komt er bij die maat met gemak nog eens een dikke 3 tot 5 cm extra aan je voet, echt geen doen.

Ik kan meestal goed slagen met Gabor, die schoenen tonen vaak een stuk kleiner ondanks dat ze wel groot genoeg zijn. Althans, de modellen die ik heb gevonden doen dat :) Maar passende pumps vinden, wat een drama. Met een ronde neus zijn ze vaak al weer zo lomp of oubollig en wil je een leuke, sexy pump dan zijn ze al snel weer puntig (en dus ook inzetbaar als prima marinefregat in maat 42).

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:47

esje007 schreef:
[ [url=m/TlyCFH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie jurk!
Ik vind cognac kleurige pumps zelf erg mooi, maar als je gaat voor licht blauw is dit mss iets. Zien er erg comfortabel uit.

Dit is idd een leuke bruiloftsschoen die ook zo goed te dragen is.
En waarschijnlijk lekker loopt

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 06:32

De lichtblauwe van Vinted zijn besteld. Als het goed is worden ze vandaag opgestuurd. Als ze er zijn en goed zitten dan zal ik wel even weer een foto plaatsen.
En dan begint nog de zoektocht naar een passend tasje en eventueel wat mooie sieraden...

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-21 16:28

Afbeelding

Afbeelding

Het is net niet exact dezelfde kleur maar ik ben er erg blij mee!
Ik twijfel of ik er een tasje bij ga bestellen. Ik neem ws toch de lompe rugzak met luiers ed mee. En het lijkt me best lastig om een matchend tasje te vinden... maar wellicht als ik nog eens tijd heb om te shoppen neem ik de schoenen gewoon mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:31

Mooi, TS! :D En dat het niet 100% dezelfde kleur is ziet niemand met zo'n afstand ertussen!

magicmist schreef:
ik zou idd geen pump doen, maar juist een stoere boot.
Ik vind het anders erg stijfjes. en juist op een bruiloft mag het m.i vrolijk.
Je hebt al wat donkere kleuren en juist met zo'n boot/ laars doorbreek je dat.
je kan dan een zwarte doen, of lichtblauw. denk dat cognac ook leuk staat.
Lijkt me wel lastig lopen met een boot aan je voeten... TS lijkt me nou niet iemand die maat kano heeft. :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:40

JustMe8484 schreef:
[ [url=m/sCUN9O.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ybP9Fp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is net niet exact dezelfde kleur maar ik ben er erg blij mee!
Ik twijfel of ik er een tasje bij ga bestellen. Ik neem ws toch de lompe rugzak met luiers ed mee. En het lijkt me best lastig om een matchend tasje te vinden... maar wellicht als ik nog eens tijd heb om te shoppen neem ik de schoenen gewoon mee...

Heel leuk +:)+.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 16:56

Erg mooi staat het!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 17:04

Super leuk ts, staat een stuk vrolijker