Samen sta je sterk
Hou wel rekening met het feit dat in de woning waarschijnlijk nog wel even fijnstof neer dwarrelt. Wij hadden er na de verbouwing nog wekenlang last van.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sabri schreef:Nee voor 100 euro kun je geen verhuizers vinden als je vier hoog woont zonder lift. Of het moeten geen erkende verhuizers zijn maar dan heb je risico dat als je inboedel door de verhuizers beschadigd je alsnog met schade zit. .
YvonneV schreef:Je eigen inboedel verzekering inschakelen en die zoeken het maar uit wie de schade moet betalen.
Sabri schreef:Sclimpre schreef:Maar waarom haal je niet per direct de dure en kwetsbare spullen weg? Kwestie van geen verdere schade op te lopen.
Ik vind het een verkeerde besparing om dure spullen onder een stuk plastic in een bouwwerf te laten. Je weet namelijk dat dat niet voldoende is. Voor de bouwvakkers is het ook lastig werken als niet het hele huis leeg is. Voor hele grote stukken zoals kleerkast of eettafel kan ik het begrijpen, die zijn lastig te verhuizen en relatief makkelijk terug schoon te krijgen. Maar elektronica, een leren tas en schilderijen die haal je toch weg? Verder lijkt het me moeilijk te bewijzen dat bepaalde spullen daar lagen.
Ik heb twee grote zware geluidsboxen, deze neem je niet even zo makkelijk mee. Zeker niet als je ziek bent en dagelijks bedlegerig bent. Dit heb ik ook aangegeven bij de woningbouw. Ik heb daarom hulp gekregen van een speciaal bedrijf die mijn inboedel goed heeft afgedekt en ingepakt. Van de woningbouw hoorde ik dat het dagen geleden al geconstateerd was dat het plastic van mijn inboedel was. Men heeft mij niet gewaarschuwd. Nadat ik het ontdekte heeft het al dagenlang in de bouwstof en vermoedelijk regen gestaan(dat was woensdag denk ik met de harde wind). Toen viel het de bouwvakkers op dat mijn inboedel niet meer afgedekt was. Dat hoorde ik pas later toen ik het zelf ontdekt had en verhaal ging halen. Er is ons verteld alleen kleine verzorgsproducten mee te hoeven nemen. Anders zou men bv de verhuiskostensubsidie moeten betalen als we de inboedel eruit moesten halen. Alles zou goed in de gaten worden gehouden en afgesloten is er verteld.
Neonlight schreef:Ben je lid van de vakbond? Bij de CNV zit er een gratis rechtsbijstandverzekering bij, wordt nog wel eens vergeten.
Citaat:Juridisch advies als CNV-lid
Heb jij een conflict op het gebied van werk en inkomen en kom je er niet uit? Onze juristen hebben alle kennis en ervaring in huis om je op weg te helpen. Zij helpen je niet alleen met advies. Ook met juridische stappen, als dat nodig is. Wat je als juridisch advies op het gebied van werk en inkomen kunt verwachten als CNV-lid:
Arbeidsconflicten
Reorganisaties
Uitkeringen
Ontslagzaken
Transitievergoeding
Pensioenen
Citaat:Rechtshulp is een onderdeel van je CNV-lidmaatschap. Met onze uitgebreide rechtshulp ben jij als lid altijd verzekerd van juridisch advies voor werk en inkomen en rechtsbijstand voor overige kwesties voor jou en je gezin.