Veriye schreef:Ik ben nog geen gesprek aangegaan met de buren omdat ik niet weet hoe ik dat zou doen. Even aanbellen en eerst over het weer beginnen en dan hopen dat ze me begrijpen?
Dat is ook de reden hoezo ik erbij heb gezet dat het een poolse familie is. Hij spreekt geen Nederlands en zij heel slecht. Wij zien ze verder nooit, dus even een gesprek aanhaken is gewoon niet mogelijk.
Het konijn kan niet huppelen in de bench. Hij kan zitten en liggen. Als hij ligt is de bench vol.
Mijn man kijkt er daarom anders tegen aan omdat hij geen burenruzie wil. Hij vindt ze ook zielig, maar hij wil de vrede in de buurt houden en is bang dat hun weten wie gebeld heeft. Daarom zegt hij dat ik overdrijf met bellen, want andere mensen hebben dat tenslotte ook niet gedaan. Hij weet ook van het verhaal in het oude huis en dat de dierenbescherming toen niks heeft gedaan. Dus ziet het een beetje als verloren zaak en dat ik me met ander mans zaken ga bemoeien.
@doubtless: inderdaad heb ik om meningen gevraagd en ben met iedere reactie blij. Want vaak zit je zo in een probleem verknoopt dat je een beetje vast loopt en hier is verschillend input heel fijn.
Ik zal morgen eerst even foto's maken, was vandaag niet meer thuis voor het donker en dan bellen voor advies zonder adres etc te noemen. Dan zie ik wel wat ze zeggen en kan ik alsnog misschien eerst een uitnodiging voor de koffie eruit gooien en kijken of ze mij toch zover begrijpen.
Volgens mij kun je dit ook wel anoniem melden.