Babyfoon met groot bereik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:41

Jinte schreef:
Denise_Storm schreef:

Ik heb nog geen ervaring dus kan het je niet uit ervaring vertellen hoor haha! Maar dan zou je eventueel, als het bereik toch niet ver genoeg blijkt te zijn, kunnen overschakelen naar je telefoon (dus alleen in het uiterste noodgeval). Zou dat wel een optie zijn?

Dit staat er bij de omschrijving:
Bereik met scherm is tot 300 meter (in open veld gemeten) via wifi onbeperkt
Via wifi & 3G/4G onbeperkt bereik op de smartphone/tablet

Ik zie nu dat die bij Babydump €215 is. Dat is wel een hele goede aanbieding, wij hebben hem op onze bestelbon voor €269, dus ga gelijk even mailen voor de laagste prijsgarantie haha :Y)

Ja ik gok dat ie die 300 meter niet haalt, maar als we dan enkel bij de paarden moeten omschakelen naar de telefoon is dat te overzien.
Volgens mij is ie bij de prenatal met korting nu nog goedkoper, of is dat een andere versie die ik daar zie?

Een babyfoon/camera volledig op WiFi en dus op de telefoon/via de app is gewoon niet handig, want je krijgt constant meldingen als er niks is en ik wordt 's nachts niet altijd wakker van een simpel pingeltje op m'n telefoon. En als ik dan op mn werk ben zou ik de meldingen überhaupt weer uit moeten zetten. Een camera op WiFi vind ik leuk en handig bij de paarden oid maar niet om als babyfoon te gebruiken. Dit hebben we getest, nog zonder baby, en is gewoon echt niet handig.

Wij hebben de camera los van de babyfoon. Een beveiligingscamera in de kinderkamers, op bed gericht. Wel met een app op de telefoon(s) en op tablet wat wij beneden hebben liggen. En een gewone alecto babyfoon voor het geluid. Als wij iets horen dan kijken we pas op de camera.

En ik moet zeggen, dit bevalt mij super. Accu gaat dus lang mee omdat er geen beeld bij zit, en wij kunnen overal kijken waar we willen.
Bij ons is het geluid echter alleen binnen, als je ermee naar buiten, een paar 100 meter van het huis, gaat dan zou ik eerder voor een babyfoon met portofoon techniek gaan zoals een Alecto Baby DBX-92 en dan een losse camera via een app.

onze camera's kosten 35 euro bij bol.com, ik kan er 32 in mn app zetten, dus goed uittebreiden.

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 09:43

Ik heb er heel wat geprobeerd, en degene die zeiden dat ze 300m bereik hadden die redden dat allemaal niet, zeker niet met muren ertussen. Dus probeer dat wel even uit voor je er op vertrouwd. Hier ook de Alecto DBX 82 en 92 voor buiten, 3km bereik en dat haalt hij ook echt makkelijk. En dan een losse camera in zijn kamertje met smartphone verbinding via wifi en 4g. Vind het ideaal, als ik wat hoor en twijfel kan ik op de camera kijken en evt terugpraten. Ik heb ook gezocht naar de combi camera/ver bereik en vond ook niets. Vrienden hebben een heeele dure die wel alles moest kunnen(500+) en die hebben nog spijt want het beeld en geluid klopt nooit en hapert.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 10:33

Rochiril schreef:
Ik heb de alecto DBX-92, deze is echter zonder beeld. Ik heb deze inmiddels 4 jaar en hij werkt prima, zelfs in onze achterste weide met 300m en 2 loodsen ertussen. Ik kan tot 600m lopen zonder problemen, ik ontvang echter wel soms radioverkeer van de sluis (we wonen op 1000m van de sluis). Ik neem het voor lief, de verbinding hapert verder nooit.
De combinatie beeld/camera en grote afstanden zonder wifi/telefoon app gaat lastig worden.

Ik heb deze ook. Die heeft met gemak een bereik van 1 km, verder heb ik niet geprobeerd. Is al heel vaak op de grond gestuiterd en gaat nu 2 kindjes mee. Alleen de accu is een keer vervangen, die dingen kunnen er niet goed tegen als je ze te vaak te lang in de oplader laat hangen. In de praktijk gebruik je een camera niet zoveel en vind ik de potentie tot hacken ook maar eng.

VogeltjeM

Re: Babyfoon met groot bereik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 11:30

Wij doen een combinatie. We hebben walkie talkies met een babyfoonfunctie voor buiten, zoiets als dit: https://www.portofoonweb.nl/catalogsear ... q=babyfoon Die van ons heeft een bereik van 5 km :')

En dan voor binnen hebben we een gewone met camera.

De echt grote afstanden met camera hebben we nog niet gevonden, behalve idd via je telefoon.