Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 05:41

purny schreef:
Heel eerlijk? Als mevrouw zo nodig een vaste parkeerplek wil, dan betaald ze er maar voor.

Dit.

En

tita schreef:
Jouw ptss staat los van deze reprimande.
Beetje flauw om dit te gebruiken.

Ik had aangehoord en deur dicht gedaan…beetje zelfde als jouw bevroren ptss
Let it goooooo let it gooooooooooo

Dit. Wat heeft je ptss hiermee te maken?

Wat een first world problems zeg. :')

"Buurvrouw, het zijn openbare parkeerplaatsen. Voor een bedrag per jaar kun je er een kentekenbord bij laten plaatsen. En ik heb wat beters te doen dan de hele dag de parkeerplaats in de gaten te houden. Fijne dag!"

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:10

:') Geweldig!

In onze straat is parkeren absoluut geen probleem, hele straat staat ongeveer leeg, ja dan baal ik wel als iemand precies voor onze huisdeur op MIJN ( ~~}> ) plek staat ... maareh dan zet ik onze auto er gewoon voor, wat een problemen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:14

Toch kan je inderdaad goed last hebben van mensen met caravans (als die op de oprit dan moet de auto ergens anders), mensen met 3 of meer auto’s of mensen die zodra ze bezoek krijgen de eigen auto wegzetten zodat het bezoek op de oprit kan parkeren. Ik heb maar 1 autootje, geen caravan, zoveel vraag ik niet dacht ik. En ik met mijn kleine autootje moet vaak verderop parkeren door bovenstaande mensen.
En ja, ze mogen de openbare plekken gebruiken. Maar er is ook zoiets als rekening houden met elkaar toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:15

Mloes schreef:
Whut? Blijf je dan net zolang opletten/ naar buiten kijken tot jouw plekje weer vrij komt? Ik heb hier nog nooit van gehoord joh, dat dit een ding kon zijn!
.

Nee, ik sta niet voor het raam. Maar als ik zie dat hij vrij is dan zet ik de auto weer om ja.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:18

Suzanne F. schreef:
Toch kan je inderdaad goed last hebben van mensen met caravans (als die op de oprit dan moet de auto ergens anders), mensen met 3 of meer auto’s of mensen die zodra ze bezoek krijgen de eigen auto wegzetten zodat het bezoek op de oprit kan parkeren. Ik heb maar 1 autootje, geen caravan, zoveel vraag ik niet dacht ik. En ik met mijn kleine autootje moet vaak verderop parkeren door bovenstaande mensen.
En ja, ze mogen de openbare plekken gebruiken. Maar er is ook zoiets als rekening houden met elkaar toch?

Vind ik ook, hoor. Gelukkig van caravans geen last, maar wel regelmatig van bezoekers die per se voor de deur van de bezochte persoon moeten parkeren, wat erop neer komt dat de halve straat (als in, de mensen die in de straat wonen) een straat verderop moeten parkeren (daar staan geen huizen) en rond een uur of elf onze straat leeg is :+.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:29

Ten eerste vraag ik me af of jouw buurvrouw niet overdrijft. Hier zit er ook eentje die heel snel alles opblaast. De hele buurt vind! Maar dan blijkt het alleen zij en een andere dame te zijn die zeurt.

Hier in de straat is het best druk en het is zeldzaam dat ik voor mijn deur kan parkeren en dan heb ik ook nog eens een fijne buur die regelmatig over de streep parkeert waardoor die in 2 vakken staat en ik net niet normaal erin kan parkeren. Maar gelukkig is het een fileparkeervak aan het einde en dan rij ik de auto via de stoep erin heul heul dicht op de achterkant van haar auto en dan parkeren hun een tijdje weer normaal }>

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:38

Echwel schreef:
Je enige vaste plek is op de begraafplaats hoppa
Dat is wat ik antwoord

:') Ja, dat dus.

Ik snap het nooit zo goed. Je zet je auto toch op een vrije plek als deze er is?

Niet genummerd, niet gekocht, niet door de gemeente op kenteken gezet? Nee? Dan is het gewoon vrij parkeren.

Dat gezeik van die mensen die altijd hun auto voor de deur moeten hebben en dat ouderwetse gezeik over "mijn plek"

Niks van jou bij, opzouten!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:49

Tja, wij hebben ook graag 1 van de auto's voor de deur en ja, wij lopen ook naar buiten om de auto om te zetten als de plek vrij komt. Enerzijds omdat ik een grote bus heb en de buurt nogal wat ouderen kent die hun uitkijkje uit het raam missen als dat lompe ding voor hun huis staat en anderzijds omdat mensen hun auto nog wel eens wat ver op de stoep willen zetten waardoor ons paadje geblokkeerd wordt en je er met de motor, scooter of kinderwagen niet meer uit kunt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:50

Wij wonen in een zelfde soort doodlopende straat met parkeerplekken aan het einde. Maar het is hier een soort Russisch roulette, iedereen parkeert gewoon waar hij wil/plek is en niemand eigent een plek toe. Zou mooi worden joh :')
Ik vind het eigenlijk echt bizar dat jouw buurvrouw (en de buurt) hier serieus “boos” om worden?! Het zijn openbare plekken!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:59

Feitelijk: als ze een eigen parkeerplaats wil moet ze er ook maar voor betalen en een eigen stuk je kopen.

Om enigszins de vrede te bewaren zou ik zeggen: Kom even aanbellen als de auto in de weg staat, kun je me gewoon aanwijzen van waar naar waar ik hem kan verplaatsen. Wedden dat als ze er zelf aan moet denken dat de ergernis wel mee valt :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:02

De buren zouden bij mij al niet op zulke hoge poten aan de deur hoeven te komen, werkt averechts :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:05

Dat vinden wij niet raar, slechts heel bijzonder :') Ik zou de buurvrouw aankijken of ze niet goed wijs was. Ik ben geboren en getogen in Rotterdam. Ik zou zeggen ga vooral klagen bij de gemeente, maar niet bij mij. Met een beetje geluk worden het dan vanzelf betaalde plekken met een parkeervergunning :)*

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:09

KimD schreef:
Hier hebben we ook allemaal een vaste plek en eerlijk is eerlijk, ik vind het stront en strontirritant als buren met meer dan één auto die zo nodig voor de deur willen hebben staan. Zet een auto gewoon een straat verderop, op die manier kan iedereen tenminste met één auto voor de deur parkeren. Wel zo eerlijk en handig.

Behalve dan de mensen die de straat verder wonen. Die hebben toch ook plek nodig voor hun auto's :P Staan de drie auto's van jouw buren voor hun deur, parkeren zij een straat verder weer bij jou in de straat, en voila de eindeloze parkeercirkel van ergenis.

TS wat een gezeur van je buren. Ik woon in het centrum van een grote stad, moet je hier eens aankomen met je eigen plek :') Het is gewoon wie eerst komt die heeft plek, ben je laat kun je rondjes rijden om een parkeervak te vinden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:15

Sowieso is dat echt een Nederlands iets... :Y)

-Parkeerplekken toe-eigenen.
-FLEX-werkplekken volgooien met persoonlijke spullen... en dan is het opeens jouw vaste plek.
-Ligbedjes met een handoek 'reserveren' om 07:00uur zodat men weet dat het JOUW plek is bij het zwembad.
-Plekken in een park 'afzetten' want dat is het domein van jouw gezin.

etc... etc...
Dat is denk ik nog een beetje onze VOC mentaliteit die in onze roots zit, er op uit en je van alles toe-eigenen waar je helemaal geen aanspraak op kan doen omdat het voor openbaar gebruik is _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-21 07:20

Ceffyl schreef:
KimD schreef:
Hier hebben we ook allemaal een vaste plek en eerlijk is eerlijk, ik vind het stront en strontirritant als buren met meer dan één auto die zo nodig voor de deur willen hebben staan. Zet een auto gewoon een straat verderop, op die manier kan iedereen tenminste met één auto voor de deur parkeren. Wel zo eerlijk en handig.

Behalve dan de mensen die de straat verder wonen. Die hebben toch ook plek nodig voor hun auto's :P Staan de drie auto's van jouw buren voor hun deur, parkeren zij een straat verder weer bij jou in de straat, en voila de eindeloze parkeercirkel van ergenis.

TS wat een gezeur van je buren. Ik woon in het centrum van een grote stad, moet je hier eens aankomen met je eigen plek :') Het is gewoon wie eerst komt die heeft plek, ben je laat kun je rondjes rijden om een parkeervak te vinden.

Wij woonden ook in de stad voordat we hier naartoe verhuisden op een van de drukste straten die je kan hebben in die stad. Soms moesten wij echt een kwartier lopen vanuit de auto omdat voor ons appartement dus gewoon geen plek was. Is dat irritant? Ja. Maar daar ga je toch niet over klagen bij zo’n straat? Nee dat echt niet. We zijn dus wel wat gewend op dat gebied

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:26

c_alsemgeest schreef:
Sowieso is dat echt een Nederlands iets... :Y)

-Parkeerplekken toe-eigenen.
-FLEX-werkplekken volgooien met persoonlijke spullen... en dan is het opeens jouw vaste plek.
-Ligbedjes met een handoek 'reserveren' om 07:00uur zodat men weet dat het JOUW plek is bij het zwembad.
-Plekken in een park 'afzetten' want dat is het domein van jouw gezin.

etc... etc...
Dat is denk ik nog een beetje onze VOC mentaliteit die in onze roots zit, er op uit en je van alles toe-eigenen waar je helemaal geen aanspraak op kan doen omdat het voor openbaar gebruik is _O-

_O- ja dit dus, ik ben daar allergisch voor hoor.

Maar ik denk dat het wel meer iets dorps is. Zoals ik al zei en TS ook aangaf, in drukke steden denkt niemand erover om plek te claimen. Maar mijn moeder moppert ook als de buurman zijn bus voor haar deur zet en dan denk ik altijd "nou èn?".

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:27

Hier ook een straat met "parkeerproblemen". In de straat proberen we altijd wel rekening te houden dat iedereen met tenminste 1 auto voor zijn of haar huis kan parkeren. Alleen achter ons huis is een doodlopende straat met "te weinig" parkeerplek. Helemaal prima dat je die dan bij ons in de straat parkeert, maar alsjeblieft sluit gewoon aan in plaats dat je 3 plekken inneemt.. Met gevolg dat ik dan in een andere straat moet parkeren.. Dat is wel iets waar ik mij dan mateloos aan kan irriteren. Maar dan heet het gewoon asociaal parkeren :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:33

Suzanne F. schreef:
Nee, ik sta niet voor het raam. Maar als ik zie dat hij vrij is dan zet ik de auto weer om ja.

Waarom dan? Ik kan me er iets bij voorstellen als je wijkje/hofje een kilometer lang is, maar anders...who cares?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:38

Wat is de trigger om je auto voor je raam te parkeren.
Omdat je anders verder moet lopen?

Dus loop je naar auto, haalt hem op en dan..

Ik snap dat niet, ik heb ook favoriete parkeerplaats maar als er iemand staat heb ik pech, ik ga echt niet weer de deur uit om hem te verplaatsen, ben ik denk ik te lui voor

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:39

Haha die buurvrouw is mijn moeder :')

Nouja niet helemaal want die zou er niet bij de buren voor aan de deur gaan, dat durft ze niet, maar ze moppert er wel over!

En das nog niet zo erg, maar wel als je weet dat ze een oprit hebben waar met een beetje moeite hun 2 (kleinere) auto's kunnen staan, hoewel dan de neus van de eerste wel een stukje de straat opsteekt. Dan kun je de garagedeur niet meer open doen en is dus voor dagelijks het zo te doen niet praktisch, maar voor bv 1 nachtje omdat er ergens een feestje is in de buurt moet dat kunnen, vind ik. 1 auto kunnen ze er sowieso kwijt.

Zij vind de plek voor de deur ook 'van hun'. Als daar ooit een keer eens een andere auto staat dan zit ze te mopperen; 'ja sjongejonge d'n dieje, die zet iedere keer die auto hier neer (eens in de 5 weken een ochtend ofzo). Dettie 'm vur z'n eigen deur zet, ja toch????'. Euhm nee mam.
Ik ben een aantal jaar geleden gestopt met ertegenin gaan overigens, heeft toch geen zin :').

Zij gaat dus wel echt uit het raam zitten kijken tot diegene wegrijdt om de auto daar neer te zetten. Ze haalt dan echt haar auto van de oprit af, zet m daarneer, zodat mijn vader zijn auto weer op de oprit kan zetten als ie thuiskomt :')
Laatst bijgewerkt door Wennii op 29-09-21 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:40

Och zulke mensen…. vaak in rijdende rechter leeftijd dus alle tijd om zich bezig te houden met waar de auto staat :P

Mijn ouders hebben ook van die buren, erg vermoeiend. Wat boeit het waar je auto staat? Zodra ik mijn voordeur in loop ben ik heel die auto vergeten, laat staan dat ik ga loeren en naar buiten rennen om dat ding op een vast plekje te gaan zetten… helemaal geen tijd voor/zin in :=

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:41

Heerlijk om te lezen. Overdag kan ik mijn auto 'voor de deur' zetten (op een parkeerterrein aan de overkant). Maar na werktijd ben ik al blij als ik mijn auto binnen 10min lopen van mijn huis kwijt kan _O-

Ik snap dat het op ander plekken anders werkt. Maar openbare parkeerplekken toe-eigenen, lijkt me overal een dikke no go.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:43

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:43

Hahaha voel me bijna schuldig als ik sommige reacties hier lees, bijna hoor!

Wij wonen in een straat waar redelijk weinig parkeerplekken zijn. Iedereen kan op zijn eigen oprit 1 auto kwijt, alleen de eerst 5 huizen, en daar wonen wij ook, als de oprit goed is ingericht 2 autos.

Onze oprit is niet goed ingericht dus er kan er maar 1 staan... Maar we hebben wel 3 autos momenteel, en dat gaat op korte termijn niet veranderen....

Ik ben altijd vroeg thuis van werk dus ik parkeer in een vak, onze andere, weinig gebruikte privé auto staat ook in een vak en voor de deur laat ik vrij tot m'n man thuis komt, want dan is er vaak nergens meer plek in de straat en kan hij dus op de oprit!

Mn directe buren vinden het allemaal geen probleem want die hebben zelf genoeg aan de ruimte op hun oprit. En de buren van de straten naast ons? Tja.... Interesseert me niet....

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 07:44

Ik zou de buurvrouw een keurig briefje in de bus doen met:

We hebben het besproken thuis en zullen proberen zo veel mogelijk op de vaste plekken te parkeren maar als die bezet zijn zien we ons genoodzaakt een andere plek te kiezen die vrij is.
Verplaatsen van de auto nadien werken wij niet aan mee.

Klaar toch?

Snap best dat het handig is dat iedereen een eigen plekje heeft. Maar als iemand op jouw plek staat mag jij niet op een andere plek. En je moet hem terug zetten als jouw plek wel vrij is? Ga toch heen, heb wel wat beters te doen. Daarbij is dat starten, 2 mtr verder weer uit, helemaal niet goed voor de CO2 uitstoot en de auto. De buuf wil toch ook graag een gezonde leefomgeving?