Annet_Dottie schreef:Okee misschien een beetje off topic, maar ergens ook weer niet. Even rekening houdend met dat ik in mijn leven denk ik 2 bruiloften van dichtbij heb meegemaakt waarvan ik bij één nog heel jong was en de ander was m'n vader met stiefmoeder maar dat was geen bruiloft dat was meer voor de formaliteit zeg maar.
Maar even voor mijn beeld, ik ben gewoon nieuwsgierig geworden door dit topic. Als ik op verjaardag kom ergens geef ik over het algemeen 30/40 euro uit aan directe familie/naasten en 15/20 voor kennissen ofzo. Rekening houdend dat ik minima ben, maar ik vraag me oprecht af wat maakt dat je bij een bruiloft dan zoveel meer geld eigenlijk geeft? Ik heb alle reacties zo een beetje doorgelezen en vraag het me gewoon af dus dacht die vraag mag ik best stellen. Zit daar iets anders achter dan bij bijvoorbeeld een verjaardag, babyshower ofzo dat je dus zoveel meer geeft?
On topic, ik vind dat je moet doen wat je kan missen en waar je je goed voor voelt. Voor mij zou dat denk ik max. €75,- zijn en het liefst dan wat iemand ook noemde een leuk persoonlijk cadeautje er bij als soort kleinigheidje en aangevuld met geld.
Jaren terug was mijn maximum ook 50€.
Ik heb nu een goede baan. En nee, ik kan niet zomaar alles. Ik moet wel opletten maar dan kan ik zo nu en dan ook leuke dingen doen.
Ik heb natuurlijk al rekening gehouden dat dit er aan kwam dus al wat opzij gezet.
De reden dat ik nu meer wil geven is omdat het echt gaat om mijn aller beste vriendin. Ik wordt de hele dag verzorgt. Eten drinken. Enz.
En ik kan het nu ook.