Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:30

Tutti_Frutti schreef:
Ik zet even een stipje! Wij gaan in 2023 trouwen. Wil vooral meelezen voor tips voor locaties en planning. We zijn sinds september verloofd

Zelf zou ik graag s avonds rond 7u trouwen en ervoor met een klein gezelschap eten (gezinnen en getuigen bv). Na de ceremonie gelijk door in het feest met bv een foodtruck en snacks voor de gasten. Het liefst zou ik dan dus ook geen onderscheid maken of gasten voor de ceremonie en/of het feest worden uitgenodigd.
Mijn vriend (oops, verloofde :') ) wilt erg graag een big fat Christmas wedding, maar daar ben ik niet helemaal voor te porren {:)
Denken dus aan voorjaar of nazomer 2023, op een locatie die deels buiten is (bv een pluktuin, kas, strandtent) en met een camping oid vlakbij. Gaan komende tijd wat locaties bekijken, maar vind het heel spannend om voor 2023 nu al een locatie vast te leggen...

Dat klinkt heel tof!!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 10:32

ynskek schreef:
Welke regio ben je op zoek naar een locatie? Dan kan ik wellicht met je meedenken ;)

Heel graag! Wij wonen in Den Haag, en kijken nu vooral naar locaties in/rondom de randstad. Voor de perfecte locatie willen we best iets verder uitwijken.

amandananana

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-21 12:38

Tutti Frutti wat een tof idee!

Wij gaan trouwen bij Vidaa in Bergschenhoek. Het is een soort eilandje met verschillende plekjes die je kunt gebruiken. Wij trouwen dus buiten, het diner is een kampvuur waar houtovenpizza’s ter plekke worden gemaakt en het feest is in een mongoolse ger. Beetje bohemian sfeertje dus :D

Ik heb afgelopen zaterdag mijn jurk gekocht. Wat is dat bijzonder om te doen zeg <3

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 12:54

Mag ik me hier ook melden? :D Mijn vriend heeft me afgelopen juni ten huwelijk gevraagd en wij willen in oktober 2022 gaan trouwen. Op dit moment vooral nog overwhelmed met wat er allemaal geregeld “moet” worden, maar krijg er al wel een beetje meer vertrouwen in dat dat wel gaat lukken haha. Wij gaan klein trouwen, locatie kerkje aan het eind van de straat waar we aan wonen (trouwen gewoon voor de gemeente, niet kerkelijk).

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:15

Leuk topic, ik lees/klets graag mee! <3
Wij willen graag een herfst bruiloft en willen oktober ‘22 trouwen. Inmiddels hebben we een super leuke en lieve weddingplanner gevonden en kunnen we echt aan de slag gaan met alles! We gaan binnenkort een aantal locaties bezoeken <3

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 13:24

Na een lange bokt afwezigheid vind ik dit toch wel een erg leuk topic om mee te gaan praten :o

Sinds februari verloofd en wij trouwen op 22-4-22 op een mooie locatie in onze eigen woonplaats. We wilden alles graag op 1 locatie en kunnen daar zowel binnen- als buitenruimte gebruiken. Wij beginnen vroeg in de middag met de ceremonie, vervolgens receptie/taartmoment en aansluitend een diner. Bij de ceremonie en diner zijn alleen onze inner circle aanwezig, de receptie wordt wat groter. Geen avondfeest want daar houden we beiden niet van, dan zijn we al moe :+

Jurk en pak zijn al uitgezocht, we hebben de ringen al in huis en ook fotograaf en ceremoniemeester hebben we vroeg geregeld. Ohja, aanvraag bij de gemeente is ook al geregeld. Op ons lijstje staan nu nog taart, bloemen, decoratie, uitnodigingen en schoenen voor onder mijn jurk daar moet ik naar gaan zoeken want die moeten mee naar de eerste jurk pas sessie begin december.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 10:13

Wij beginnen ook al aardig op te schieten met de voorbereidingen (trouwen op 16-4-22).
Afgelopen maand hebben we de videograaf geregeld, we zijn bij de dame geweest die onze taart gaat maken en we zijn druk met de trouwkaart. En ik weet eindelijke wat voor trouwring ik wil. (Mijn vriend was er al lang uit) Ik wil hem namelijk zelf ontwerpen, omdat ik de standaard ontwerpen helemaal niks vond. Dus nu maar eens binnenkort naar de edelsmid om het te bespreken.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:02

Wij hebben gister ringen gekocht...

Budget ging door mijn partner vrij snel t raam uit aangezien ik weer eens de gave had om van een van de duurste sets aan te wijzen dat ik die wel mooi vond :')

Toen was t... als dat is wat je echt mooi vind dan is dat maar zo :oo

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 18:58

Wij trouwen pas 19-05-2023, maar zijn wel al locaties aan het bekijken. Laatst zijn we op de Haar (Haarzuilens) geweest en Landgoed Sandenburg (denk dat dit hem word).

21 November nog de open trouwlocatie route, al denk ik dat we er al uit zijn..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:00

ynskek schreef:
Wij hebben gister ringen gekocht...

Budget ging door mijn partner vrij snel t raam uit aangezien ik weer eens de gave had om van een van de duurste sets aan te wijzen dat ik die wel mooi vond :')

Toen was t... als dat is wat je echt mooi vind dan is dat maar zo :oo

Haha goed bezig!! Je moet hem vooral heel mooi vinden toch, je draagt hem maar de rest van je leven :o

Ik heb 2022 nagenoeg vol qua boekingen, 2023 komen ook al mensen voor *\o/*

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 19:02

Wij gaan volgend jaar oktober trouwen :)! Locatie, dj en fotografe zijn geregeld.
Helemaal zin in

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 20:30

:wave:

Wij gaan in April 2022 trouwen, het gaat ineens echt hard, nog maar 5 maanden! Ik woon in Bristol, Engeland, dus de gewoontes zijn hier best anders geloof ik. Dit is onze locatie voor de hele dag: https://www.thesquareclub.com/wedding-v ... bristol-2/
We houden het vrij klein, hebben 49 daggasten en een extra 46 avondgasten uitgenodigd maar ik denk natuurlijk niet dat die allemaal komen. We hebben eigenlijk alle grote dingen al geregeld, mijn jurk is er sinds vorige week dus ga ik binnenkort weer passen en mijn vriend heeft vandaag zijn pak opgehaald :D

Edit: ik zie nu de posts over budget, wij hebben ook een paar keer bijgesteld :') We zitten nu op max £14,000 (exclusief mijn jurk en fotograaf die mijn ouders hebben betaald), is nog even afhankelijk van wie er uiteindelijk precies komt. We begonnen geloof ik op 10 :+

Amandanana, wat klinkt dat gaaf zeg!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 11:45

Welkom alle nieuwe meiden! Super leuk :D

Eulogy, wat is het verschil in gewoontes?

Wij zijn nu bezig met fotograaf en DJ. Met de fotograaf staat al een afspraak, nu op zoek naar een DJ. Wat betalen jullie hiervoor? Wij vinden het echt lastig.. we hebben niet het grootste budget voor de DJ maar willen ook geen slechte ofzo..

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:23

Het is hier wat meer Amerikaans. Je ziet elkaar, tenzij je dat wil, niet voor de ceremonie, je hebt volwassen bruidsmeisjes/ushers, er is geen open bar voor avondgasten maar wel nog een barbecue in de avond. Ons "diner" is al om 2 uur 's middags :+ Verder valt het wel mee op zich hoe anders het is, hoewel ik als volwassene nog nooit op een Nederlandse bruiloft geweest ben.

Bij ons is de DJ inbegrepen, maar hier leek dat vaak zo'n £500 te kosten toen ik rondkeek. Vond ik eigenlijk vrij goedkoop klinken.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 14:40

Kylan schreef:
Sinds februari verloofd en wij trouwen op 22-4-22

Mooie dag :D . Wij zijn dan 45 jaar getrouwd *\o/*

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:09

Ik lees even mee. Ik wilde niet trouwen, maar na een zeer lange tijd van nadenken over alternatieven, kwamen we toch uit bij een huwelijk. Dat schoot vervolgens ook niet op, omdat we niet een standaard bruiloft willen (zoals vooral in de familie en vriendengroep van mijn vriend gebruikelijk is) en we eigenlijk niet weten wat dan wel, buiten de wensen van klein en niet dagvullend. We lopen constant vast en daarom is er na maanden nog steeds niets bedacht of vastgelegd. :P Ik krijg ook helemaal de zenuwen als ik lees hoeveel voorbereidingstijd je moet nemen. Dan trouwen wij over 5 jaar of helemaal niet, denk ik. :+

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:23

Mijn broer stuurde een kaartje vanaf vakantie eiland
Hg fam ....

Die waren gewoon stiekum op schier getrouwd met getuigen van de straat . Is dat een optie 8-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:31

_Lorette_ schreef:
Ik lees even mee. Ik wilde niet trouwen, maar na een zeer lange tijd van nadenken over alternatieven, kwamen we toch uit bij een huwelijk. Dat schoot vervolgens ook niet op, omdat we niet een standaard bruiloft willen (zoals vooral in de familie en vriendengroep van mijn vriend gebruikelijk is) en we eigenlijk niet weten wat dan wel, buiten de wensen van klein en niet dagvullend. We lopen constant vast en daarom is er na maanden nog steeds niets bedacht of vastgelegd. :P Ik krijg ook helemaal de zenuwen als ik lees hoeveel voorbereidingstijd je moet nemen. Dan trouwen wij over 5 jaar of helemaal niet, denk ik. :+

Ik krijg/kreeg er ook de zenuwen van. Wij hebben een weddingplanner ingeschakeld *\o/*
Kost wat, maar zo blij mee! We hebben er ineens weer plezier in ipv stress.

Stiekem trouwen op Terschelling hebben we ook serieus overwogen, maar uiteindelijk wilde we toch wel graag een “echte” bruiloft.

Morgen en volgende week staan locatiebezoeken op de agenda. Spannend!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 15:37

Er zijn zó veel verschillende opties voor out-of-the-box trouwen. Een nacht/weekend een grote (logeer)boerderij afhuren, daar een knus weekend met leuke activiteiten en lekker eten. Of alleen een etentje, alleen een feest, een (stuk van) een camping afhuren en daar voor een klein clubje met leuk kampvuur enz iets organiseren. Een feest met een soort tapas-diner over de hele avond. Een feest bij jezelf thuis. Samen op huwelijksreis gaan en op een toffe plek trouwen met alleen een trouwambtenaar. Een bruiloft in het buitenland, aan het strand, in het bos, tussen de paarden. Misschien wel teveel keus!

Een bruiloft is zo ingewikkeld als je wensen zijn. En kan zo duur als je zelf wil. :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 19:21

Ik vind het helemaal niet stressvol eigenlijk, maar wij hebben dan ook bijna alles via/door de locatie geregeld, ik vind dat het regelwerk heel erg meevalt. Gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt en wat je zelf leuk vindt, als dat klein is valt het sowieso allemaal wel mee qua gedoe lijkt me.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:37

Ik vind de stress ook wel meevallen hoor! Maar goed, wij doen dus wel meer dan een jaar over de voorbereiding :+ gewoon steeds een dingetje bedenken en plannen, net waar we zin in hebben of denken dat belangrijk voor ons is dat goed gaat op de grote dag. Maar je kan het zo gek maken als je wilt, gewoon op maandagochtend in het gemeentehuis trouwen met alleen je getuigen is uiteindelijk op papier hetzelfde als een dag vol festiviteiten. En vriendin van mij is stiekem getrouwd in het buitenland, met getuigen die ze vlak van tevoren van de straat hadden gehaald. Dat paste bij hen en ze hebben daarna in Nederland nog een keer een feestje gegeven.

Wat mij wel even tegenviel in het voorbereiden is dat er al bijna geen kapper meer te vinden was die in de ochtend op onze trouwdatum nog beschikbaar was... Ik heb uiteindelijk na een stuk of 10 pogingen gelukkig iemand gevonden. Morgen gaan we bij de bloemist kijken.

Waar ik me het meest op verheug is de dag dat we taart gaan testen Y)(^)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 20:49

Ik had een folder waar een advertentie in stond van een bedrijf wat een soort hele grote pop up tent verhuurt, met houten tafels en een hele grote vakkenkast met zo’n sfeerhaard erin. Echt heeel tof was dat ook <3
Maar dan moet je wel alles zelf regelen verder qua catering enzo. En je moet er plek voor hebben :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 20:54

Klopt, dan is het wel echt heel veel regelwerk. Een collega was laatst bij een bruiloft op eigen terrein van het bruidspaar, maar dat had dus 3x zoveel gekost als onze bruiloft en het was ook veel meer gedoe omdat catering, aankleding etc allemaal los geregeld moest worden. Het was wel erg gaaf geworden, maar mij teveel gedoe.

Wij hebben wel heel veel in lockdown gepland trouwens, was lekker makkelijk want er was toch niet zoveel te doen verder :') En inderdaad ook wel meer dan een jaar de tijd voor genomen, hoewel er al een paar maanden niet echt meer iets groots geregeld hoeft te worden.
Taarten proeven vond ik ook heel leuk :D Deden wij thuis (want lockdown) maar juist daarom wel relaxed, met prosecco erbij en ik had scorekaartjes gemaakt :D
Ik vond een bloemist vinden nog best lastig! Veel zaten al vol of spraken me niet aan, maar ik hou ook niet zo van bloemen, wilde vooral veel groen.

Ik ga zaterdag m'n jurk passen! Hij is eindelijk bezorgd. Ben heel bang dat ik 'm ineens niet meer mooi vind of zo :')

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:01

Alles zelf regelen met zo'n locatie in de tuin is wel heel gaaf en je kan dan echt alles zelf bedenken en kiezen. Maar zeker meer regelwerk en stress...

Wat spannend Eulogy je jurk passen!! Hij is vast nog net zo prachtig als toen je hem uit hebt gezocht.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-21 23:28

Oehh spannend Eulogy!

Ja ik heb wel stress hoor met al die regelzaken. Wij hebben nog een half jaar := we hebben locatie, ambtenaar, mijn jurk, morgen gaan we de offerte van de DJ accepteren en in december hebben we een afspraak staan met de waarschijnlijke fotograaf. Maar het voelt alsof we nog nergens zijn :')