Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tiggs schreef:Goed bezig Daisy! Ik vind het juist goed dat je jouw verhaal deelt, als tegengeluid tegen het 'blowen is onschuldig'.
Hing er dan trouwens niet constant een wietlucht om je heen? Bij rokers vind ik dat ook heel vies
Tiggs schreef:Oh dat over alcohol ben ik met je eens hoor! Suiker bijvoorbeeld idem.
Maar aan jouw verhaal zie je toch dat er duidelijk nadelen aan blowen zitten, dat bedoelde ik vooral.
senna21 schreef:Ontzettend goed dat je bent gestopt.
Oók wiet maakt meer kapot dan je lief is.
Wat betreft de drang tot weer roken. Ik heb jaren lang nadat ik was gestopt met sigaretten roken af en toe trek in een sigaret gehad. Dat was natuurlijk geen fysieke verslaving meer. En ik ben ervan overtuigd dat ik zo weer zou kunnen beginnen met roken, maar dat wil ik niet.
Kinke schreef:Ik bedoel het niet kwaad, maar dat is hetzelfde als met jou toch? Want je bent niet helemaal gestopt met blowen
Dat mag ik echt niet doen, dan ben ik zo weer vertrokken. Kinke schreef:nou ben ik totaal geen verslavingsexpert, maar is het niet zo dat zolang je niet helemaal stopt, je de verslaving toch in stand houdt.

Vroeger zou ik mijn grinder met een tandenstoker hebben uitgekrabt en takken en bladeren hebben opgerookt op zo'n moment. Nu denk ik er aan, en 5 seconden later al niet meer
Dus als je langs de kant wordt gezet door de politie en die besluiten een test te doen dan ben je wel mooi de ..... LWDaisy schreef:Kinke schreef:nou ben ik totaal geen verslavingsexpert, maar is het niet zo dat zolang je niet helemaal stopt, je de verslaving toch in stand houdt.
Heb je zeker en vast een punt in. Ik hou gewoon te veel van blowen om het 100% te laten. Dat vind ik voorlopig ook niet nodig, ik zit goed nu met hoe het nu gaat. Ik vind "af en toe" ook niet erg, dat moet kunnen denk ik. Ik ben niet anti-wiet - ik ben wel anti-hoeikwas met 10 jointjes per dag.
Ik sta nu al véél verder dan waar ik 2 jaar geleden stond. Ik ben op de goede weg, en voel me hier goed bij. Ik moet niet meer elke dag blowen, zelfs niet elke week of maand! Ik geef er geen geld meer aan uit, heb geen lichamelijke afkickverschijnselen, heb de nood niet meer.
Ja, missen doe ik het wel, dat geef ik meteen toe. Maar op een soort van weemoedige manier - net zoals hoe je terugdenkt aan een leuke reis.
Zonder dat je daar dan hoofdpijn of koude/warme rillingen van krijgt, zonder dat je begint te zweten en nerveus wordt.
Je boekt gewoon af en toe eens een vakantie naar daar, en dan ben je weer blij.
Zoiets
Meganvr dat klopt idd. Dat is héél lang de struggle geweest - ik wilde niet stoppen. Geen haar op mijn hoofd kon bedenken waarom ik dat in godsnaam zou willen.
Daar ben ik nu wel wijzer in geworden - nog niet in die mate dat ik volledig wil stoppen, daarvoor vind ik het te lekker. Maar wel dat het helemaal anders moest, dat ik niet meer dagelijks meerdere jointjes moést hebben.
En er zullen vast mensen zijn die denken dat mijn manier (eens in de zoveel maanden) niet werkt, of niet zal blijven werken - daar kan ik inkomen. Maar voorlopig voel ik me hier goed bij - het idee dat het kan is genoeg om het niet te doen, snap je? Als ik nu moet gaan denken "NOOIT meer", paniekeer ik wel een beetje. Dus mijn gulden middenweg is wat ik nu doe - en dat werkt voor mij. In plaats van 10 jointjes per dag, rook ik er nu geen 10 per jaar. En dat is voorlopig goed genoeg, en al een hele verbetering
Er zijn ook dagen dat ik er totaal niet aan denk hoor. Ik weet nog dat ik in het begin echt elke dag afstreepte in mijn hoofd: vandaag al 5 dagen niet. 15 dagen. 30 dagen.
Ik zou nu niet eens meer weten van wanneer het geleden is - mijn focus ligt daar niet meer![]()
Het zijn momenten, nu. Wanneer ik in de jacuzzi zit. Wanneer ik een hele drukke dag achter de rug heb. Wanneer ik hoofdpijn heb. En dan denk ik "oh.. een jointje.. zou fijn zijn".. Maar meer ook niet, die gedachte vervliegt meteenVroeger zou ik mijn grinder met een tandenstoker hebben uitgekrabt en takken en bladeren hebben opgerookt op zo'n moment. Nu denk ik er aan, en 5 seconden later al niet meer
LiesxAnne schreef:Ik lees in je post dat je aangeeft dat je nooit bent gaan rijden na het blowen.
Denk dat je hiermee de auto bedoelt.
Weet echter wel dat als je frequent blower bent het de volgende dag ook nog naar boven komt tijdens een speekseltest. De THC blijft hierin namelijk behoorlijk lang hangenDus als je langs de kant wordt gezet door de politie en die besluiten een test te doen dan ben je wel mooi de .....
IMJ schreef:Het is niet waar dat wiet helemaal niet lichamelijk verslavend is, zeker in de hoeveelheden die jij rookte..tel daarbij de hoogte van het THCgehalte van tegenwoordig op. Jij was wrs lichamelijk hartstikke verslaafd, daarom vond je lijf het ook zo moeilijk, sliep je slecht, de onrust.. kijk maar eens op de website van de Jellinek bijvoorbeeld.
Ik ben niet de enige die jou deze tipo geeft: blijf er vandaan en raak het niet meer aan. Al de receptoren in jouw lijf staan weer gelijk op scherp na 1 trekje.
Ik kan wel zeggen knap van je, want dat is het! Maar het is nog veel knapper als het gewoon helemaal klaar is en dan, pas veel later, zal je het los gaan laten.
1 joint staat gelijk aan 20 sigaretten. Jij hebt een moordaanslag op je lijf gepleegd
Dan mag ik het van mezelf haha. En op mijn verjaardag ook