Hoe vieren jullie je verjaardag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Re: Hoe vieren jullie je verjaardag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:37

Ik heb er best een hekel aan gewoon om het gedoe....is het eenmaal zo ver dan vind ik het ook weer gezellig. ( ja, lekker tegenstrijdig ik weet het).
meestal ouders schoonouders broers en zussen en dan is het genoeg!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 07:54

MarcoBorsato schreef:
Voor familie en vrienden vanaf 21.00, kinderen niet welkom. Ik zorg voor drank, hapjes, muziek en heaters in de tuin.

Ik las "theater in de tuin". Was heel benieuwd wat je daarmee bedoelde :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:09

Normaal vier ik het alleen voor familie. Maar dat is vooral omdat ze dan langs willen komen. :+

Mijn man viert zijn verjaardag in 2x, 1x voor familie en 1x voor vrienden.

Ik ben in oktober jarig, maar weet nog niet of ik het dit jaar ga vieren. Ben 1 maand na mijn verjaardag uitgerekend. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:17

Doubtless schreef:
MarcoBorsato schreef:
Voor familie en vrienden vanaf 21.00, kinderen niet welkom. Ik zorg voor drank, hapjes, muziek en heaters in de tuin.

Ik las "theater in de tuin". Was heel benieuwd wat je daarmee bedoelde :')

Oh maar dat is er ook! Na een paar gintonics ben ik ontzettend theatraal :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 08:27

Wij vieren het altijd gewoon simpel, wie wil komen komt en wie geen zin heeft ook prima.

Koffie met gebak, hapjes, borrel/fris en is heel verschillend hoeveel er blijven eten.
Maar vaak (afhankelijk hoeveel er blijven) soep, broodjes, koude pasta salade, wat afhalen)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:29

Elke zondagavond eten wij bij onze schoonouders, en als mijn man of ik jarig is dan eten ze een keer bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 09:43

Ik ben niet meer zo van het groots vieren, denk dat ik dit jaar lekker met mijn moeder uit eten wil ofzo.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 11:40

Niet, ik doe er al jaren niets aan. Ik vier het normaal in het buitenland. Lekker op vakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:09

Ik vier het steeds minder en dit jaar waarschijnlijk helemaal niet.. Geen zin in, ben ook op een maandag jarig en val altijd tussen allemaal andere verjaardagen in (zodat je iedereen ineens in een week tijd meerdere keren ziet :+ )

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:20

Mijn vriend en ik zijn daags na elkaar jarig. Dit jaar vieren we het voor de familie op zijn verjaardag en voor de vrienden op mijn verjaardag. Familie is zittend en dan koffie met gebak, vrienden statafels, muziek, drank en hapjes.

Ik vind het gezellig om een feestje te geven, maar vond het net zo fijn toen we 3 jaar geleden samen op rondreis in Amerika waren. Nu hebben we al geluk dat we na elkaar jarig zijn, kunnen het altijd goed combineren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 14:54

IsaCalixa schreef:
Mkango schreef:
Niet, ik doe altijd m'n uiterste best om ergens in the middle of nowhere te zijn, zodat niemand op het lumineuze idee kan komen om langs te komen. :') Ik hoef geen kudos omdat ik weer een jaar door ben blijven ademen. :=

Nou ja, dat laatste is toch op zich best mooi :D Dat je al x aantal jaren hebt mogen halen. Zo probeer ik 't te zien :)

Er zit wel een verschil in kinderverjaardagen en volwassen inderdaad. Als kind is het echt een groot ding, als volwassene (vind ik) het meer een gelegenheid om weer eens samen te komen met vrienden/familie en lekker te eten :) Cadeautjes etc. vind ik ook niet zo belangrijk.
Ik niet - het is geen prestatie die ik bewust lever, ademen is puur instinct. :+

Bovendien wonen mijn vrienden over de hele wereld en veel wonen ook niet bepaald op een uurtje rijden, dus zelfs al zou ik het vieren, dan komen er misschien twee die niet alleen tijd hebben om überhaupt langs te komen, maar ook om 4+ uur in de auto te zitten op een dag. :') Vind ik ook de moeite niet. Daarnaast houd ik er niet van om in het middelpunt van de belangstelling te staan, dus hoe verder bij de bewoonde wereld vandaan, hoe beter. :))

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:15

s avonds komen er familie en vrienden, niet groots maar ik deel mijn verjaardag met 2 andere familieleden. Mijn zus en tante dus 3x zo dubbel feest. Ze komen meestal naar ons, omdat het net wat handiger is

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 22:41

Ik zorg er meestal voor dat ik moet werken. Dat heb ik een reden om de cliënten te verwennen met taart en of een hapje in de avond :D Dat krijgen ze niet zo vaak gezien het een gesloten afdeling is.

Verder doen wij als huis met huisgenoten vaan een middag of avond iets leuks voor een jarige. Maar vaak niet de dag zelf. Dan leggen we met zn allen wat geld in voor een cadeautje en eten we iets speciaals. Dit jaar hadden we voor mijn verjaardag pannenkoeken avond en die van ander huisgenootje hadden we samen sushi gemaakt en gegeten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:03

Ik moest werken tot half 7, toen snel naar het restaurant waar we om half 8 waren en toen was de dag om :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 23:07

Ik vier het niet de laatste jaren. Er komt meestal uiteindelijk bijna niemand. Als het over een tijdje weer lukt ga ik op mijn verjaardag weer lekker naar walibi, dat is gratis op je verjaardag.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:03

fotolijstje schreef:
s avonds komen er familie en vrienden, niet groots maar ik deel mijn verjaardag met 2 andere familieleden. Mijn zus en tante dus 3x zo dubbel feest. Ze komen meestal naar ons, omdat het net wat handiger is

Gefeliciteerd!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:10

Wij houden het niet en zaten onverwachts met 15 man visite die toch wel kwamen. Gelukkig kregen we dat s ochtends te horen dus gauw naar de winkel geweest, zelf gebak gemaakt en worst, kaas, komkommer, augurk (met boterham worst), tomaatjes enz gehaald. Gewoon gezellig met drinken pak je uit de koelkast en koffie serveren we en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 06:27

Ik vier het ook meestal klein, met mijn ouders, ouders van m'n vriend, broers en zussen en nog wat vrienden. Meestal dan vrijdagavond de vriendengroep en zondagmiddag m'n familie.
Ik ben rond sinterklaas jarig, dus vaak komt het mensen niet zo uit :+

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:13

Ik vier mijn verjaardag vanaf mijn 18e niet. Vreselijk dat verplichte familie gedoe. Afgelopen jaar kwamen ineens toch 2 vriendinnen en mn ouders. Dat vond ik wél gezellig want spontaan en niet verplicht.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:17

Ik vier het niet.
Onze kinderen zien we vaak genoeg en ik heb een hekel aan dat verplichte gedoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:22

Ik vier het alleen als we verhuisd zijn, dan doen we housewarming inclusief beide verjaardagen tegelijk. Kortom, niet heel vaak :D

Meestal post ik een taart op fb met de melding wie wil mag komen eten. Dan komen toch altijd alleen mijn ouders langs :')

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:32

@Eloya: Wat lief!!!

Ik ga meestal met mijn gezin en mijn ouders een dag weg als het in het weekend is en als het doordeweeks is gaan we lekker uit eten. Ben a.s. zaterdag jarig en nog aan t bedenken wat ik wil gaan doen dit jaar.

Schoonfamilie en vrienden mogen best rondom de datum een keer komen als ze zin hebben. De ene keer gebeurt dat wel, de andere keer niet, net hoe het uitkomt, altijd goed.

Merk wel dat ik sinds ik geen facebook meer heb (nu ruim 3 jaar), heel vaak vergeten word :)
Niet dat ik dat erg vind hoor, de voor mij belangrijkste mensen heb ik bij me op de dag zelf. Maar vind het wel opvallend haha :')

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:42

Hier vieren we de verjaardag van mijn oudste dochter weekend rond haar verjaardag voor familie en vrienden. En dan apart nog een kinderfeestje. (Door corona allemaal iets anders geweest en daarom binnenkort nog kinderfeestje voor alle 2)

Ik mijn man jongste dochter en mijn zusje zijn redelijk bij elkaar jarig dus dat vieren we met familie op dezelfde dag vaak rond de verjaardag van mijn jongste dochter. Dit is in juli dus vaak lekker buiten zitten. Verder voor haar dit jaar voor het eerst echt een kinderfeestje (is 5 jaar geworden, vorig jaar door corona kinderfeestje van de oudste rond de verjaardag van de jongste gevierd en heeft zij der vriendje van de peuterspeelzaal uit mogen nodigen).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:24

Wennii schreef:
Merk wel dat ik sinds ik geen facebook meer heb (nu ruim 3 jaar), heel vaak vergeten word :)
Niet dat ik dat erg vind hoor, de voor mij belangrijkste mensen heb ik bij me op de dag zelf. Maar vind het wel opvallend haha :')

Ik denk dat voor heel veel mensen Facebook de nieuwe verjaardagskalender geworden is. Voor mij wel iig!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 08:55

Al jaren eigenlijk niet, mijn ouders kwamen langs voor koffie en meer niet.
Dit jaar wel, gisteren uit eten geweest met mijn man, mijn ouders en mijn broer met zijn gezin. Was ook de eerste keer sinds kerst 2019 dat we allemaal bij elkaar waren.
En, ik heb er zelf ook wat aan gehad. Zitten en bediend worden, thuis is het rennen en iedereen bedienen. :))