Hoe zwangerschap aankondigen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoriMann

Re: Hoe zwangerschap aankondigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:22

Tegen mijn ouders hebben we gezegd dat de natuur nog even snel een grapje met ons had uitrgehaald en daarna de echo-foto's laten zien. We hadden het tien jaar nadat we gestopt waren met pogingen om het te voorkomen (en gezien onze leeftijd) zelf namelijk niet meer verwacht. Gelukkig zijn ze aan mijn maneir van formuleren gewend ;)

Bij de schoonouders heeft vriend gemeld dat er foto's van mij waren gemaakt, maar dat daar iets vreemds mee aan de hand was en daarbij de echo's laten zien. Die begrepen er eerst helemaal niets van :Y)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:23

Familie van mij had het tijdens het maken van een groepsfoto gedaan en dan zei de fotograaf "say cheese" Dus iedereen zei "cheese" zij zei "babyyyyyyyyy" dan staan de reacties ook meteen op de foto <<)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:26

Wij hebben bij de eerste mijn ouders, schoonmoeder, broer een paar babysokjes ingepakt.
Geen uitleg, niks.
Duurde wel een paar minuutjes voor het kwartje viel :')

Bij de 2e kreeg mijn zoon een shirt aan met "ik word grote" broer.

De 3e was niet helemaal gepland, dus toen weer met de shirtjes gedaan.
"Ik word grote broer" en "ik word grote zus".
Was op de verjaardag van mijn nichtje en het heeft minstens 1.5u geduurd voordat iemand het in de gaten had _O-
Schoonzus had het als eerste door en dat ging van: WHAAAHAAAAAAAA NIET WAAR, ECCHTT???

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:27

verootjoo schreef:
Ik lag bij de eerste met 5 weken al aan het infuus in het ziekenhuis dus had nog niemand verteld en moest wat afspraken met de familie afzeggen.
Ik heb mijn moeder persoonlijk gebeld (of ze me naar het zkh wilde brengen :')), mijn man was ver weg aan het werk) en heb de rest van de fam een app gestuurd dat ik niet kon komen omdat ik naar het zkh moest.
Ze vroegen natuurlijk waarom en toen vertelde ik dat ik zwanger was.

Echt origineel verhaal, nooit eerder gehoord. Niet aan te raden 8)7

Hier ongeveer hetzelfde gegaan helaas. Vond het wel jammer dat het zo via de telefoon moest, had graag ook de gezichten gezien aangezien mijn ouders het totaal niet zagen aankomen :j. Achja, ze hadden tenminste rust omdat ze wisten waarom ik zo ziek was, zijn veel te ongerust geweest.

Ga dat van die pit in een doosje wel onthouden, is echt origineel en mss leuk voor de 2e haha

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:30

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Bij de eerste, totaal niet meer verwacht maar wel heel blij mee, hebben we een invulboek gegeven. Mijn moeder en schoonmoeder begrepen er niets van, mijn stiefvader had het toen snel door.

Bij de tweede hebben we een foto gemaakt van de oudste in haar kamer met de tekst boven haar bed: Ik ga verhuizen. Ze ging naar een andere kamer.
Bij de 2e het al met 6 weken bekend gemaakt, met kerst.

Wederom begreep mijn moeder er even niets van, die dacht dat wij naar een ander huis gingen verhuizen. Maar even later begreep ze het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:36

Ik vond de aankondiging van een goede vriendin wel grappig. Ze zei dat ze even met me moest praten en kwam langs. Ik was helemaal zenuwachtig want er speelde van alles bij ons beide en dacht ze is boos of ik heb iets fout gedaan.
Ze kwam hier en zei ja ik zit ergens mee en moet iets opbiechten, heb met m'n vriend over gehad en we wouden nog even wachten maar ik kan niet meer wachten om het te vertellen. Mijn hart ging tekeer en ik had zoiets van ja joh zeg het nou maar en toen zei ze dus ineens heel enthousiast ik ben zwanger!
Ik was zo in shock dat ik gelijk tranen over m'n wangen had _O- ze waren het al wel aan het proberen maar hadden nooit verwacht dat het zo snel raak zou zijn en we zagen elkaar toen heel veel dus ze kon het niet meer verzwijgen :P

Vond het toen even een rot actie omdat ik dus echt in de stress was maar we hebben het er nog wel eens over gehad en dan lachen we er hard om. Vond het wel een leuke manier.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:37

Bij mijn tweede heb ik mijn ouders een fotoboek gegeven met mooie foto's van onze dochter. De laatste foto was een echofoto van de nieuwe spruit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:39

ClaudiaHS schreef:
Wij hebben bij de eerste mijn ouders, schoonmoeder, broer een paar babysokjes ingepakt.
Geen uitleg, niks.

Was op de verjaardag van mijn nichtje en het heeft minstens 1.5u geduurd voordat iemand het in de gaten had _O-
Schoonzus had het als eerste door en dat ging van: WHAAAHAAAAAAAA NIET WAAR, ECCHTT???

Wij deden ook mijn zoontje een shirt aan met #broer. Komen bij mijn schoonouders en mijn schoonvader roept "broer!" En dat was het. Na een half uur zie je mijn schoonmoeder 2x naar dat shirtje kijken, ons aankijken "zeg.... dat shirtje...." :+
Nummer 1 deden we ruim 3jaar over en wist iedereen van ons traject. Bij nr 2 hadden we niks gezegd en was het snel gelukt in het zkh dus niemand zag het aankomen.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 19:46

Gefeliciteerd!

Bij de eerste hebben we het mijn ouders verteld op een festival tijdens het eten. Het was de vraag of we al zouden eten of nog even zouden wachten. Ik zei toen, doe nu maar, want ik eet voor twee dus heb wel trek!
Bij schoonzus en schoonvader gewoon verteld zonder gekkigheid.
Vrienden tijdens een feestje in een soort van toespraak...

Bij de 2e onze oudste een t shirt met ik wordt grote zus. En dan ouders ed laten verschonen. Heel leuk die reacties

Bij de derde de oudste 2 mee naar de echo om het te vertellen. Erg bijzonder. Daarna spontaan door naar m'n ouders, kinderen met de echo op ze af gestuurd, heel gaaf ook.
Andere familie met een foto van de kinderen op een kist met hun namen en in het midden een vraagteken...

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:30

Wij hebben bij de eerste een rompertje gekocht (nog even snel de dag voor kerst, deed voor de zekerheid een test ivm kerst diner en bleek positief), ingepakt en als allerlaatste cadeautje gegeven aan mijn ouders. Helemaal verbaasd, zagen het niet aankomen.

Bij de 2e hadden we een kinderlijke tekening gemaakt van ons gezinnetje met mij erop met een dikke buik + baby erin. Nou moet je weten dat mijn ouders beide oogproblemen hebben, maar dit zagen ze meteen. Mijn vader tegen mijn moeder " volgens mij moet jij maar even goed die tekening bekijken, ik zie er wat geks op"... hahahahahaaha

Bij de 2e hebben we grote broer een t-shirtje aangedaan met daarop een eendje en de tekst " ik ben straks niet meer in mijn eendje..."
Die op een verjaardag van de schoonfamilie aangetrokken en duurde uren voordat iemand het uberhaupt door had..

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:35

Ik kotste alles onder en heb het toen maar gewoon gezegd wat er aan de hand was :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:38

Wat een leuke aankondigingen!

- Bij onze eerste hebben we aan mijn schoonouders een kaartje gegeven met een kort gedichtje er in.
- Bij mijn ouders waren we om onze ski’s alvast af te geven zodat we de dag erna op skivakantie konden. Mijn vader heeft een uitzendbureau en ik had een vacature “opa en oma gezocht” gemaakt. Ik gaf mijn vader deze en zei:”moet je deze vacature eens zien. Ik kwam hem tegen op internet, zo’n gekke vacature!’
Het duurde even voordat hij het doorhad en mijn moeder wist het gelijk bij de titel.

- bij onze tweede heeft onze dochter mijn schoonouders de echo gegeven toen we op visite kwamen.
- en bij mijn ouders hadden we een gesprek over ons testament. We wilden er wat dingen in betreft financiën (vader is boekhouder geweest) en toen zei mijn man; ‘we willen onze beide kinderen gewoon goed achterlaten als er wat gebeurd’. Mijn moeder had er gelijk door, mijn vader had weer even nodig :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:43

Gefeliciteerd!

Ik had een cake gebakken met roze en blauwe binnenkant en voor de zussen en zwagers hadden we aardbeien en smurfen ijs als toetje op een bbq. :D

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:53

Hier ook inderdaad met een shirtje de jongste aangekondigd bij familie. Weet nog precies wanneer. Waren op oudjaarsdag op een verjaardag bij familie. Onze oudste zijn jas uit en meneertje gaat lekker spelen. Ineens ziet zijn peetoom het shirtje en kijkt mij aan met de hele zachte reactie echt? Ik dus braaf knikken en verder bleef het daarbij. Ondertussen werd onze oudste naar de jarige job in de keuken gestuurd om zijn shirt t gaan laten kijken maar meneertje had ook nieuwe schoenen en vond die veel gaver om te showen. Duurde dus even eer dat het shirt bewonderd werd.....

ClaudiaHS schreef:
Geen uitleg, niks.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:55

MarcoBorsato schreef:
Palmera schreef:
"Ik ben zwanger" zeggen? Daar is toch niets mis mee?

Meh, beetje saai misschien.

Wij zijn zwanger?

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 20:57

Gefeliciteerd! **\O/**

Wij hebben bij de 1e een boek met onze vakantiefoto's gemaakt. Op de een na laatste pagina een foto van mijn vriend die het boek "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" aan het lezen was. De laatste pagina foto's van de echo.
Mijn vriend leest nooit boeken, mijn schoonmoeder had het dan ook super snel door _O-

Bij de 2e hadden we een shirt met de tekst; "Ik mag dan klein zijn, maar ik word grote zus". Er zit namelijk maar 17 maanden tussen onze kinderen :)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:08

Wat gaaf! Gefeliciteerd *\o/*

Wij hebben het op verschillende plekken op verschillende manieren gedaan.

Bij familie zo:
Afbeelding

Op kantoor:
Afbeelding

Op social media:
Afbeelding

En de "gender reveal":
Afbeelding

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:23

Bij mijn ouders hadden we mijn vader een rompertje gegeven metje kan het opa: arm en been met pijlen. Voor mijn schoonvader een voorleesboek en voor mijn schoonmoeder een bolletje wol. Mijn oma kreeg een bos bloemen met 2 sokjes erin. Mijn andere opa en oma een echo, maar ze hadden nog nooit eem echo gezien en herkende het niet.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:25

Ik had mijn moeder en zusjes uitgenodigd voor thee en daarvoor had ik in grote mokken op de bodem geschreven ‘je wordt oma/tante!’ Dat heeft heel wat verbaasde blikken opgeleverd :D
Laatst bijgewerkt door Kwal op 16-09-21 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 21:26

Palmera schreef:
"Ik ben zwanger" zeggen? Daar is toch niets mis mee?

Dat is tegenwoordig niet hip genoeg. Ik zou het simpel houden, dan kunnen ze het met de gender reveal, babyshower en kraamvisite nog overtreffen :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 22:46

Niobe schreef:
Wij zijn zwanger?

:= :=

'Papadag'.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:03

Ik had mijn moeder een bos bloemen gegeven met de zwangerschapstest erin.

Voor mijn schoonouders had ik een magische mok laten maken met “ hoera wij worden opa en oma”. Mijn schoonmoeder wilde echter geen thee uit een mok, maar uit een theeglas dus heb nog flink stampei moeten maken zodat mijn schoonvader uit de mok zou drinken.
( ik heb fantastische schoonouders, ze vinden alleen thee drinken uit een mok niet lekker hahaha).
Mijn pa heb ik het gewoon gebeld of het verteld toen ik er was volgens mij ( band is minder).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:21

Volgens mij speelde het toen allemaal nog niet zo. De eerste keer vond ik het wat moeilijk, maar hebben we het gewoon verteld en daarna de familie, maar in de zaak nog even stil gehouden. Net toen mensen het zagen en wisten ging het mis.

De 2e keer was mijn vader stervende, maar ik wist het vanwege medische al met 5 weken en had toen al de eerste echo. Leuke kaart en een taart gekocht. MIjn gehandicapte broer woonden thuis, dus zo konden we het even intiem vertellen. Mijn vader heeft de 7 weken echo ook nog gezien.

We vroegen mijn oma nog even haar mond te houden, maar op mijn vaders begrafenis bracht ik veel tijd door op de wc en iedereen kwam me fluisterend feliciteren. Mijn oma had letterlijk tegen iedereen gezegd; je mag het niemand vertellen, maar mn kleindochter is weer zwanger.

Met 25 weken wisten we dat het een jongen werd, was ook belangrijk, maar gewoon mn moeder en broer verteld en verder niet echt aan aankondiging.

Ik vind het nu soms wel leuk wat mensen doen, maar wel als het dan gelijk duidelijk is.

Een vader kreeg een t-shirt dat hij opa ging worden en ik geloof dat die man maanden dat shirt niet heeft uit gedaan :)

Als broertjes of zusjes een rol hebben, vind ik dat ook wel leuk. Maar ja, die moet je dan wel hebben. Of een hond inderdaad. Als de boodschap maar duidelijk is. Als het moeilijk te snappen is of mensen moeten raden/gokken vind ik het iets minder.

Dat gender reveal gedoe vind ik soms wel erg teveel van alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 23:40

Wij kregen deze kraskaarten! :D

Afbeelding

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 02:34

Na onze tweede en tevens laatste terugplaatsing (4 jaar fertiliteits traject)werd ik ongesteld, dacht ik. Ik bleek zwanger, maar bleef bloeden, dus super onzeker. Na een bloedtest heb ik mn moeder huilend opgebeld en gezegd dat ze oma en opa werden. Lekker orgineel dus, NOT!

Mn schoonouders hebben we gevraagd of ze in november 2021 konden oppassen. Op dat moment hadden we geen kinderen of dieren om op op te passen. Ja hoor zeiden ze. Om vervolgens een halve minuut later heel verbaasd te kijken, met vervolgens de vraag, ben je zwanger?