Opgelicht bij Petssupermart en nu...?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:23

xRivaldo schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Dropshipping is niet illigaal, Mag dit gewoon?
Je krijgt de indruk dat je een order plaatst bij een Nederlandse site, terwijl je indirect bij een Chinese webshop bestelt. Ook betaal je vaak fors meer dan de originele prijs. Is dit gewoon toegestaan?

'Er is op zich niks illegaals aan, je moet alleen heel erg opletten als consument. Het is natuurlijk wel zo dat de webwinkel verantwoordelijk is als er iets niet oké is, dan moet de dropshipping-webwinkel het oplossen. Ze moeten zich dus gewoon houden aan de wettelijke garantie- en retourregels', aldus de Consumentenbond.

Tevens, de smartphone die jij gebruikt, de kleding die je draagt en de tv waar je naar kijkt, zijn ook allemaal in China (en andere derdewereldlanden) gemaakt en worden vervolgens over de wereld gedistribueerd door die betreffende merken. Daar zit dan ook weer een Coolblue, Bol.com, etc. tussen. Deze twee genoemde voorbeeldbedrijven zijn net zo aansprakelijk als er niet wordt geleverd als een webshop als Petssupermart. Alleen wordt het daar vaak wél netjes opgelost, dat is bij Petssupermart niet het geval..

Maar producten de je bij een website of bedrijf besteld, die gewoon op vooraad zijn en hun groot inlopen en toevallig made in China zijn, is toch totaal anders dan dropshipping waarbij geen vooraad is, gewoon onder jouw naam besteld wordt en zo makkelijk hun geld verdienen

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:25

Lynn_Nikita schreef:
xRivaldo schreef:

Tevens, de smartphone die jij gebruikt, de kleding die je draagt en de tv waar je naar kijkt, zijn ook allemaal in China (en andere derdewereldlanden) gemaakt en worden vervolgens over de wereld gedistribueerd door die betreffende merken. Daar zit dan ook weer een Coolblue, Bol.com, etc. tussen. Deze twee genoemde voorbeeldbedrijven zijn net zo aansprakelijk als er niet wordt geleverd als een webshop als Petssupermart. Alleen wordt het daar vaak wél netjes opgelost, dat is bij Petssupermart niet het geval..

Maar producten de je bij een website of bedrijf besteld, die gewoon op vooraad zijn en hun groot inlopen en toevallig made in China zijn, is toch totaal anders dan dropshipping waarbij geen vooraad is, gewoon onder jouw naa besteld wordt en zo makkelijk hun geld verdienen

Coolblue en Bol verdienen ook geld als tussen'persoon'. Dat van die voorraad is wel een ding ja. Ik snap dan ook niet dat Petsupermart niet gewoon reageert, zodat TS op z'n minst weet waar ze aantoe is.. ;(

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:29

Doet "mevrouw" het nog steeds ?
Heel jammer ....
Dan mag dit ook wel weer...

Zie hier mijn openbare berichtje op mijn FB pagina van april dit jaar. Ik heb inmiddels mijn geld teruggekregen maar "spelen met de medicijnen" van dieren kan ik heel slecht tegen. Uiteraard had ik de benodigde medicijnen tussentijds al ergens anders besteld.

UPDATE: nadat ik vanmorgen mails heb doorgestuurd van melding naar KvK en politie heb ik nogmaals gebeld. Er werd nu ineens wel opgenomen en "mevrouw" heeft mijn geld teruggestort.
Ik heb haar gevraagd hoe ze met zichzelf kon leven en dat was geen enkel probleem. Fijn voor haar ....

Dag Thyra Schijven van Petssupermart (voorheen ook Jordens Hippo), omdat je niet reageert op mail en privé facebook bericht, je telefoon niet opneemt en de negatieve reviews op trust pilot en 10 andere sites weinig goeds voorspellen probeer ik het even zo. In mijn mail heb ik ook aangekondigd dat ik iets op fb ging plaatsten als je niet reageert. En aangifte doe ik ook !
Ik wacht, net als veel anderen, nog steeds op mijn bestelling die wel betaald is maar niet geleverd.
Mijn paard heeft zijn medicijnen nodig en dat jij (gezien alle reviews) al sinds 2012 zeer regelmatig niet levert is niet oké.
Ik wil mijn geld terug zodat ik medicijnen bij voor mijn paard kan bestellen. Ordernr : 202104026959
https://nl.trustpilot.com/review/www.petssupermart.com
En FB vriendjes met dieren: voor je het idee krijgt iets bij Pettsupermart te bestellen: eerst even Googlen.
Had ik ook moeten doen: ik ga nog steeds uit van het goede van de mens en hoe iemand de boel kan belazeren als het welzijn van dieren daarmee in het geding komt kan ik niet bij.
Laatst bijgewerkt door jetm op 08-09-21 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:30

@rivaldo
Dat iets in china is gemaakt is nog geen dropshipping.
Als ik in Nederland bestel zou het gewoon binnen een paar dagen binnen moeten zijn. Daar betaal je voor.
Zelf bestellen bij Ali kan ik ook wel, dat hoeft een ander met extra kosten niet voor mij te doen, wat wel gedaan word.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:31

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:32

Citaat:
Dag Thyra Schijven van Petssupermart (voorheen ook Jordens Hippo

plonk *kwartje valt*

Dat is altijd ellende geweest...wooow dat duurt al lang...dat dat kan

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-21 12:46

https://www.linkedin.com/in/thyra-schij ... bdomain=be

Ik heb haar gevonden op LinkedIn.

Ff googlen brengt nog veel meer naar boven dan ik eerder had gevonden.
Ik ga van het weekend eens met jullie adviezen en tips aan de gang. Bij de paypal site moet ik mij bv eerst aanmelden voor ik een klacht kan sturen.

OOk op het Avro/tros forum vind ik een heel topic over haar en haar 'winkel'.

Leo

Re: Opgelicht bij Petssupermart en nu...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:29

Wat een hoop ellende, inderdaad, dat ze zichzelf recht in de spiegel aan kan kijken...

Overigens kan iedereen anoniem een melding bij de Autoriteit Bescherming Persoonsgegevens doen jegens de winkel, bijvoorbeeld met screenshot van TrustPilot. Hopelijk wordt ook dat aangepakt en bestraft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:41

Die dame neemt het er goed van, wanneer je op haar naam googled zie je alleen recensies van allerlei vakantieparken die ze plaatst. En oplichting.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:47

Lynn_Nikita schreef:
xRivaldo schreef:

Maar producten de je bij een website of bedrijf besteld, die gewoon op vooraad zijn en hun groot inlopen en toevallig made in China zijn, is toch totaal anders dan dropshipping waarbij geen vooraad is, gewoon onder jouw naa besteld wordt en zo makkelijk hun geld verdienen

Dropshippen is:

Jij besteld bij mij iets. Ik ga dat vervolgens zelf bestellen bij bol.com ( vor de helft van de prijs ) en laat bol.com het naar jou sturen. Maar dan met ali express over het algemeen
Dus , geen garantie , geen klantenservice etc etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 13:57

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de Boktregels in geformuleerd. Het is niet toegestaan om privégegevens van derden te delen.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 08-09-21 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privégegevens derden verwijderd

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 14:42

Ik zou de gegevens van deze mevrouw even via pb sturen... zo openbaar op internet gooien is doxxen en privacyschending. Mag ook niet volgens de bokt regels als ik me niet vergis.

Laten we niet naar haar niveau afzakken ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 15:18

IMANDRA schreef:
Ik zou de gegevens van deze mevrouw even via pb sturen... zo openbaar op internet gooien is doxxen en privacyschending. Mag ook niet volgens de bokt regels als ik me niet vergis.

Laten we niet naar haar niveau afzakken ;)

Haar telefoonnummer is gewoon openbaar terug te vinden als je wat moeite doet met Google of via de KvK.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:11

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de Boktregels in geformuleerd. Het is niet toegestaan om privégegevens van derden te delen.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 08-09-21 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privégegevens derden verwijderd

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 16:27

Dropshipping is niet alleen bij bedrijven in china hoor!
Er zijn genoeg webshops in nederland, die producten op hun site tonen die bij nederlandse groothandels op voorraad zijn en vanuit daar verzonden worden.
Ik heb zelf een webshop in dierenvoeding en benodigdheden en kan dropshipping bij diverse groothandels toepassen (wat ik niet doe overigens)
Ga er met dropshipping ook niet vanuit dat het altijd maar uit china verstuurd wordt, het wordt vaker gedaan dan je zelf door hebt.

Bij een site die er al zo old fashion uitziet, ben ik altijd heel snel weg.
Site is niet beveiligd (ondanks dat ze er een shopsecure logo bij hebben en de volgende tekst: Petssupermart begrijpt dat veiligheid een van de belangrijkste zorgen is
tijdens een online transactie.)
De aangeboden producten zijn in massa aanwezig, maar als ik het adres opzoek kom ik bij een woonhuis uit.
De shop staat zowieso niet geregistreerd op een adres (via google) en gooi petssupermart in google en de eerste pagina bestaat vooral uit 1 sterren, klachten pagina's en oplichtingsvragen.

Het is een zure (en dure?) les, maar ook al heb je haast, dat ene minnuutje wat het kost om de betrouwbaarheid van een webshop bovenwater te krijgen (als het al een minuut is) kan er heus wel bij

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:16

Voor diegene die opzoek is naar haar rechtstreekse mobiele nummer laat het me weten via pb, ik ben ook 1 van de dupeerden geweest.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:22

Ik lees dit topic van een afstandje mee maar ik vraag me af waarom het telefoonnummer van de dame in kwestie gedeeld zou moeten worden?
Moet er nu een heksenjacht geopend worden?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 17:24

ivy_power89 schreef:
Dropshipping is niet alleen bij bedrijven in china hoor!
Er zijn genoeg webshops in nederland, die producten op hun site tonen die bij nederlandse groothandels op voorraad zijn en vanuit daar verzonden worden.
Ik heb zelf een webshop in dierenvoeding en benodigdheden en kan dropshipping bij diverse groothandels toepassen (wat ik niet doe overigens)
Ga er met dropshipping ook niet vanuit dat het altijd maar uit china verstuurd wordt, het wordt vaker gedaan dan je zelf door hebt.

Via een groothandel dropshippen vind ik heel wat anders dan het we bestellen het zelf bij Ali en verdubbelen de prijs.
Ik neem aan dat de individuele consument niet zelf bij die groothandel kan bestellen .....
Niet alle dropshippen hoeft overigens verkeerd te zijn. Kan keurig geregeld zijn en de consument een boel gedoe besparen.

Maar waar we veel over lezen en horen is uiteraard die andere vorm, van die jonge (meestal ) jongens , die snel geld proberen te maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:45

janderegelaa schreef:

Het zijn geen privegegevens het zijn bedrijfsgegevens. Die voor iedereen toegankelijk zijn.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 18:50

DuoPenotti schreef:
@rivaldo
Dat iets in china is gemaakt is nog geen dropshipping.
Als ik in Nederland bestel zou het gewoon binnen een paar dagen binnen moeten zijn. Daar betaal je voor.
Zelf bestellen bij Ali kan ik ook wel, dat hoeft een ander met extra kosten niet voor mij te doen, wat wel gedaan word.

Dat iets binnen een paar dagen binnen moet zijn, hoeft ook in Nederland niet te gelden. Mijn punt was meer: dropshipping of niet, iedere webshop dient zich aan de zelfde regels te houden en ook bereikbaar te zijn. TS wordt nu zo in het niets gelaten.. ;(

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 19:40

Toch naar dat haar ' webshop ' zo hoog staat bij de google zoekfunctie. Ik googlede vanmiddag naar bepaalde medicatie die ik morgen bij de kliniek moet ophalen en wel verdraaid... de 2e link die google vond was van haar {:)-:(

Daar zou ook wat tegen gevonden moeten worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:09

Heb je Alberto Stegeman al benadert?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:25

meggiemeg schreef:
Heb het ook bij haar gehad, heb haar toen vrij dreigend een app gestuurd dat ik haar privé adres heb en ik weet dat ze daar woont en ook met kinderen. Dat als ik voor een bepaalde datum toen de bestelde en betaalde spullen niet in huis had het wel bij haar kwam ophalen. Ik had toen heel snel de spullen in huis. Maar het is bijzonder dat ze er maar door mee blijft gaan.

Het thuisadres en achternaam is ook helemaal niet moeilijk te achterhalen. Zullen in al die jaren vast al eens mensen voor de deur hebben gestaan. Ik begrijp niet waarom je met zoiets doorgaat.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 06:31

Jolien87 schreef:
Ik lees dit topic van een afstandje mee maar ik vraag me af waarom het telefoonnummer van de dame in kwestie gedeeld zou moeten worden?
Moet er nu een heksenjacht geopend worden?

Ik open geen heksenjacht, wil alleen niet dat zij hier maar mee door kan blijven gaan en mensen kan blijven duperen met deze praktijken, niet iedereen heeft haar nummer die door haar gedupeerd is en ik, ben net als vele anderen er ook ingetuind geweest, maar ik weet dat ze gevoelig is voor druk zetten op haar mobiele nummer dus als ik daar iemand dan mee kan helpen door of het geld terug te krijgen of alsnog de bestelde en betaalde spullen vind ik dat prima.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 06:32

kimmysan schreef:
meggiemeg schreef:
Heb het ook bij haar gehad, heb haar toen vrij dreigend een app gestuurd dat ik haar privé adres heb en ik weet dat ze daar woont en ook met kinderen. Dat als ik voor een bepaalde datum toen de bestelde en betaalde spullen niet in huis had het wel bij haar kwam ophalen. Ik had toen heel snel de spullen in huis. Maar het is bijzonder dat ze er maar door mee blijft gaan.

Het thuisadres en achternaam is ook helemaal niet moeilijk te achterhalen. Zullen in al die jaren vast al eens mensen voor de deur hebben gestaan. Ik begrijp niet waarom je met zoiets doorgaat.

Vraag je dat aan mij of vraag je je dat af waarom zij daarmee door blijft gaan?