purny schreef:Mars schreef:Dit is geen wereld om een kind op te zetten. De aarde is kapot, volledig aan gort geholpen en wij mensen fokken maar egoïstisch door…
Buiten dat nooit twijfels gehad, ook niet toen ik mijn man ontmoette die echt mijn soulmate is. Hoe meer ik kinderen van anderen zie hoe harder mijn ‘nee’ is geworden. Ik vind ze niet leuk en schattig, ben er het liefst zo ver mogelijk bij uit de buurt
Fijn om te weten dat mensen met kinderen egoïstisch zijn om hun leven te delen met een hummeltje.
Zelf wel een kinderwens maar ben al 37. Maar ook geen behoefte om mij te binden.
Het is zeer egoïstisch om weer een mens erbij te proppen, wetende hoe onze aarde eraan toe is. Elke koter erbij is wederom extra druk op een planeet die het al te zwaar heeft met de plaag die wij vormen. Verder kijken dan je eigen baarmoeder heet dat…
Ik ben nu bijna 29, geen relaties meer gehad in de afgelopen 7 jaar en ik vind het toch zo lekker rustig
Ook de schreeuwlelijken die ik op dagjes weg of in een restaurant tegenkom maken dat ik alleen maar minder biologische kids wil. Dat, en mijn lichaam heeft wat dingen (waslijst voedselallergieën en plant/boom/gras allergieën, leverziekte) wat ik kan overdragen op mijn kinderen en dat is iets wat ik absoluut niet wil.
Heeft totaal geen toevoegende waarde.
En daarnaast de angsten of ik mijzelf wel geschikt acht als moeder. Daarnaast speelt milieu en dergelijke ook een kleine rol mee.
Ik voel me snel ongemakkelijk rondom kindjes, weet ook niet goed wat ik ermee aan moet. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat ook wel weer goed komt en dat je daar in groeit als je ook wat bekender raakt met de doelgroep