Britta31 schreef:Vooral belangrijk als je samen in 1 huis woon met je schoonouders is een tussendeur met slot.
Daar heb je een heel goed punt dankje.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
josien_m_ schreef:Maranta fijn dat je toch een inkijkje wilt geven over hoe jullie boeren! Dank je wel daarvoor, ik vind het heel interessant om te lezen. Maar ik snap ook waarom je het vertellen niet zou doen in verband met de reacties. Doe lekker je ding en geniet ervan dat het zo kan!
. Dat duurde even maar gewoon altijd afgekapt als iemand ongevraagd kwam. JessicaHanny schreef:josien_m_ schreef:Maranta fijn dat je toch een inkijkje wilt geven over hoe jullie boeren! Dank je wel daarvoor, ik vind het heel interessant om te lezen. Maar ik snap ook waarom je het vertellen niet zou doen in verband met de reacties. Doe lekker je ding en geniet ervan dat het zo kan!
Ja ben het met jou eens. Ik vind het erg interessant om te lezen.
. Intentie was goed!
Maranta schreef:Eten is hier wel een dingetje denk ik straks. Vriend is meestal rond half 6 a 6 uur thuis.
Nu zal het zomers wel lukken. Kwestie van eten opzetten en kalveren voeren.
Maar 's winters moet ik straks de kalveren en koeien voeren. Dus dat is rond half 5 kalveren voeren. Daarna door naar de koeien. Rond 17.20 a 17.30 eten en om 18.00 melken.
Ach vinden we vast wel onze weg in. Anders eet ie 's avonds maar warm bij zijn ouders en eet ik 's middags warm.
Stof en hooi etc ben ik nu al de grootste veroorzaker van. En dan wonen we nog niet eens op de boerderij
. Maranta schreef:Eten is hier wel een dingetje denk ik straks. Vriend is meestal rond half 6 a 6 uur thuis.
Nu zal het zomers wel lukken. Kwestie van eten opzetten en kalveren voeren.
Maar 's winters moet ik straks de kalveren en koeien voeren. Dus dat is rond half 5 kalveren voeren. Daarna door naar de koeien. Rond 17.20 a 17.30 eten en om 18.00 melken.
Ach vinden we vast wel onze weg in. Anders eet ie 's avonds maar warm bij zijn ouders en eet ik 's middags warm.
Stof en hooi etc ben ik nu al de grootste veroorzaker van. En dan wonen we nog niet eens op de boerderij
Sabri schreef:Ben je al eens een week of langer daar proef gaan wonen? Ik heb het van dichtbij meegemaakt. De keuken werd gebruikt als ontmoetingsruimte en daar werd Smiddags de warme maaltijd gegeten. De vrouw des huizes zorgde voor de koffie en het eten. De werkmannen kwamen dan aanschuiven en dronken kop koffie of aten wat te pot schaft. De huiskamer erachter kwamen geen werklui of ondernemers. Wel visite uit eigen vriendenkring of met verjaardagen.
Het huis was gesplitst en ieder had een eigen voordeur. Wel stond schoonmoeder en schoonvader geregeld in en rond de tuin of op het erf van de kinderen en in die zin was er weinig privacy. Ook nooit vakanties want veel te bang dat het 'mis' kon gaan op de boerderij, ondanks dat ze een goed ingewerkte knecht hadden.
Je moet echt wel van al dat aanloop houden want iedereen kan op onverwacht tijdstip even langskomen om nog even x of y te bespreken..
Dan is het de vraag wat doe jij, ga jij zorgen voor de koffie en het eten of wordt dat door een ander gedaan?
SARINO schreef:Vaste vertegenwoordigers komen bij ons wel in huis om de koffie ,soms onverwacht ,soms op afspraak maar dat is ok.Onverwacht bezoek komt er niet in ,altijd eerst bellen of mailen voor afspraak.En alles wat via de email kan ,gaat via de email ,Wij verdoen weinig tijd aan onverwachte bedrijfsvisite. Verder loop ik wel eens in mijn onesie als er iemand aan de deur staat ,loop ik nog in mijn pyjama (omdat ik daar s ochtends mijn overall over aan heb getrokken),lig ik wel eens s middags op bank te knorren ,ligt mijn huis vol gras en lego en kindertroep maar ik denk altijd ik ben thuis hoor en die mensen zijn wel wat gewend als ze alle dagen langs de deuren gaan. Mijn schoonvader kwam vaak langs maar dat deed ik altijd ook toen hun nog op de boerderij woonden. In het begin van de verkering kreeg ik wel eens de vraag over dat ik goedkope stalling voor mijn paarden zocht maar bedenk nu wel eens had ik maar geantwoord : nee boer zoekt een goedkope melker