Inrichting huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pateeke

Re: Inrichting huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:36

Ik weet niet hoe het zit met de kringwinkel in Nederland, maar in België leveren die ook gewoon aan huis :). Ik heb ook niet de mogelijkheid om dingen op te halen. Levering door de kringwinkel kostte mij telkens €25. Dus dat valt goed mee.

Vergeet ook niet mee te rekenen dat je moet verhuizen. Een verhuisfirma inhuren kost ook een hoop geld. Als je het goedkoper wil doen, kan je ook een busje huren maar ook dat kost natuurlijk geld. (Of je moet iemand kennen die zijn busje ter beschikking wil stellen). En (kartonnen) dozen om je spullen in te verhuizen, zijn ook best wel prijzig als je het allemaal bij elkaar optelt. (Ik probeer daarop te besparen door bv. dozen van geleverde pakketten te gebruiken en regelmatig lege kartonnen dozen uit de supermarkt mee te nemen).

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:58

Raamdecoratie, gordijnen, plisse, rolgorduinen, plakfolie, luxaflex, horren. Gordijnrails of roede.
Er is zoveel keus.

Wij hebben een deurmat die op maat is gemaakt.
Gordijnen zijn ook op maat gemaakt vanwege de grootte.

In het begin elke keer extra kruiden kopen en andere spullen die je nodig hebt voor in de keuken of bij het schoonmaken.

Wij hebben sinds 2 jaar een dure tuinset. Daarvoor hadden we een goedkope tuinset.

Wil je de trap zo laten, stofferen of via Upstairs laten renoveren?
Zijn alle deuren en het hang- en sluitwerk nog in orde?

Goede sloten kosten serieus geld.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:42

pateeke schreef:
Ik weet niet hoe het zit met de kringwinkel in Nederland, maar in België leveren die ook gewoon aan huis :). Ik heb ook niet de mogelijkheid om dingen op te halen. Levering door de kringwinkel kostte mij telkens €25. Dus dat valt goed mee.

Vergeet ook niet mee te rekenen dat je moet verhuizen. Een verhuisfirma inhuren kost ook een hoop geld. Als je het goedkoper wil doen, kan je ook een busje huren maar ook dat kost natuurlijk geld. (Of je moet iemand kennen die zijn busje ter beschikking wil stellen). En (kartonnen) dozen om je spullen in te verhuizen, zijn ook best wel prijzig als je het allemaal bij elkaar optelt. (Ik probeer daarop te besparen door bv. dozen van geleverde pakketten te gebruiken en regelmatig lege kartonnen dozen uit de supermarkt mee te nemen).

Weet niet of je een Kruidvat of vergelijkbaar in de buurt heb maar daar kan je ook dozen halen. Wekelijks gaan er vele luierdozen het karton in.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 23:03

Binnen is één ding maar de tuin kost ook handen met geld idd. Daar hebben wij ons best op verkeken.
Hebben een nieuw bouw woning dus er was nog niks in de tuin. Graszoden, planten, borders etc

Ik heb trouwens de ervaring dat je met een eigen huis nog niet helemaal weet wat je smaak is en wat leuk is in huis en handig werkt. Wij hebben bijvoorbeeld al 3 verschillende soorten salon tafels gehad in 5 jaar en willen nu eigenlijk weer iets anders. Daarom kijken we ook veel op marktplaats en verkopen we daar ook weer op

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 00:19

Meubels
1500 set in keuken
400 barkrukken
500 salontafel em tv meubel
2000 kasten en dressoir
1000 bankstel
4000 slaapkamer
1800 kinderkamer
1200 andere kinderkamer
20000 vloer
8000 badkamer
20000 keuken
1500 lampen
800 ikea bureaus
20000 tuin

En dan nog heel veel overige wat je nodig hebt voor de uitzet.

Kijk eerst maar eens hoe veel hypotheek je kunt lenen. En hoe veel eigen geld je nodig hebt om een huis te kunnen kopen.

Aanbiedingen en marktplaats zijn prima om mee te starten.
En dan gaandeweg zaken vervangen.
Toen wij gingen samenwonen hadden we alles tweedehands. Vervolgens gaan sparen. En als eerste een heerlijk bed gekocht.
Zo hebben we gaandeweg steeds zaken vervangen als we het konden opbrengen.
Met jonge kinderen en een grote New Foundlander vind ik het prima om een bankstel van iemand over te nemen. Dan is het ook minder erg als er iets mee gebeurt.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 05:48

_Anne_V schreef:
Mijn vriend en ik willen liefst meteen voor duurzaam gaan, dus wordt vermoedelijk alles nieuw kopen en kijken voor kwalitatief goede spullen

Ehhh duurzaam zou zijn: alles tweedehands kopen. Ook dan kun je goede kwaliteitsspullen kopen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 07:40

dems75 schreef:
_Anne_V schreef:
Mijn vriend en ik willen liefst meteen voor duurzaam gaan, dus wordt vermoedelijk alles nieuw kopen en kijken voor kwalitatief goede spullen

Ehhh duurzaam zou zijn: alles tweedehands kopen. Ook dan kun je goede kwaliteitsspullen kopen.

Dat is globaal gezien inderdaad het meest duurzaam. Maar ik geloof dat Anne voornamelijk bedoelt: duurzaam als in: dat zij er lang mee verder kunnen en niet snel dingen moeten vervangen omdat ze stuk zijn oid.

Maar inderdaad: goedkoper of tweedehands wil niet persé zeggen dat je aan kwaliteit inboet. Je kan soms geweldige dingen tweedehands kopen.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 08:02

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:53

Yvette81 schreef:
Meubels
1500 set in keuken
400 barkrukken
500 salontafel em tv meubel
2000 kasten en dressoir
1000 bankstel
4000 slaapkamer
1800 kinderkamer
1200 andere kinderkamer
20000 vloer
8000 badkamer
20000 keuken
1500 lampen
800 ikea bureaus
20000 tuin

En dan nog heel veel overige wat je nodig hebt voor de uitzet.

Kijk eerst maar eens hoe veel hypotheek je kunt lenen. En hoe veel eigen geld je nodig hebt om een huis te kunnen kopen.

Aanbiedingen en marktplaats zijn prima om mee te starten.
En dan gaandeweg zaken vervangen.
Toen wij gingen samenwonen hadden we alles tweedehands. Vervolgens gaan sparen. En als eerste een heerlijk bed gekocht.
Zo hebben we gaandeweg steeds zaken vervangen als we het konden opbrengen.
Met jonge kinderen en een grote New Foundlander vind ik het prima om een bankstel van iemand over te nemen. Dan is het ook minder erg als er iets mee gebeurt.

20.000 euro voor de vloer? En 8.000 badkamer? Bedoel je niet andersom?

Keuken kan ook binnen de 10.000 euro blijven. Het ligt er gewoon net aan hoe groot je huis is en wat nodig is en wat je wilt.
In mijn huidige koophuis heb ik geen keuken of badkamer hoeven vervangen, vloeren liggen er nog net zo in. Alleen geverfd en later de tuinen gedaan.
Maar TS vroeg toch om de inrichting? Daar versta ik meubels onder, en lampen enzo.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:04

Dat zal van het soort huis wat ze kopen afhangen denk ik. (een oude opknapper zal ook een nieuwe keuken en badkamer nodig hebben)
Als je nog nooit een huis gekocht hebt, verkijk je je echt op wat je allemaal aan moet schaffen en wat het kost. Dus ik denk dat het goed is dat het hier gemeld wordt.

Wij hadden een nieuwbouwwoning, en zelfs wij kwamen nog kosten tegen die ik van te voren nooit bedacht had. (het was geen probleem, want het geld was er) maar ik stond ook echt te kijken van o ja, gordijnen en een vloer moet ook nog (ik was dus ook glad vergeten die in de hypotheek mee te nemen, wat toen nog kon). Dus die hebben we allemaal zelf moeten betalen. Als dat geld er niet geweest was, hadden we een probleem gehad.....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:29

Je zou al die dingen wel mee kunnen nemen in de begroting en als je een huis vind kan je die bedragen schrappen indien de keuken, vloer en badkamer nog goed zijn. Dat zou je dan weer in een hoger bod kunnen vertalen.

Overigens, is de keuken structureel nog goed alleen de kleur niet? Tegenwoordig kan je deze laten wrappen voor een fractie van de nieuwprijs van een keuken. Desnoods andere groepjes erbij en klaar.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 20:23

pateeke schreef:
dems75 schreef:

Dat is globaal gezien inderdaad het meest duurzaam. Maar ik geloof dat Anne voornamelijk bedoelt: duurzaam als in: dat zij er lang mee verder kunnen en niet snel dingen moeten vervangen omdat ze stuk zijn oid.

Maar inderdaad: goedkoper of tweedehands wil niet persé zeggen dat je aan kwaliteit inboet. Je kan soms geweldige dingen tweedehands kopen.

Gaat me er inderdaad om dat we er jarenlang mee vooruit kunnen en niet na een paar jaar al moeten gaan vervangen, dus in één keer van het meubels kopen af :)

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 20:27

leeslampje schreef:
En je kunt tweedehands meubels nog helemaal naar je eigen hand zetten. Hoe uniek is dat, een zelf gemaakt meubelstuk in huis :D Zijn jullie een beetje handig?
[HTT] Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Mijn beste vriendin is wel heel handig hierin, dus zij kan ons hier misschien bij helpen. Dankjewel voor de tip :j

@Sky_As: zeker goed als van alles hier genoemd wordt. Aangezien we nog niet concreet aan het zoeken zijn naar een huis, weet ik ook nog niet of het een opknapper wordt. Daarom vinden we het erg fijn dat hier van alles wordt genoemd. Mijn vriend is ondertussen ook het topic aan het lezen en zijn lijst aan het aanpassen *\o/*

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:37

Ik zou beide ook eens een rondje door eigen huis doen en dan kamer voor kamer opschrijven wat jullie ook in je eigen huis willen. Dus wat staat er allemaal in de keuken qua spullen en wat zou je zelf echt ook in huis willen.
Juist al die kleine dingen lopen enorm op in kosten bij elkaar.
Slaapkamer bv, wil je nachtkastjes of heb je zoiets van enkel een plankje naast het bed is ook goed.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:23

_Anne_V schreef:
pateeke schreef:

Gaat me er inderdaad om dat we er jarenlang mee vooruit kunnen en niet na een paar jaar al moeten gaan vervangen, dus in één keer van het meubels kopen af :)

De meeste Nederlanders vervangen hun meubels niet omdat ze kapot zijn, maar omdat ze er op uitgekeken zijn ;)
Een goede tafel bijvoorbeeld kan een heel leven mee, ook een tweedehands tafel. Hetzelfde geldt voor een goede kast. Ga voor kwaliteit en dan kun je er echt een heel leven mee vooruit en meer.
Maar koop vooral wat je écht mooi vindt en blijf weg van de trends.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:52

_Anne_V schreef:
pateeke schreef:

Ik snap dat je er in een keer vanaf wilt zijn hoor, hier is het eens in de zoveel tijd toch een uitdaging.
Maar toch om je mee te geven, wij hebben dus niet in 1x alles gekocht. Dit omdat we dan niet wisten wat we zouden willen, maar vooral omdat ons huis best aan budget was en we daardoor geen geld hadden voor van alles nieuw.
Met wat 2de hands bij elkaar geraapt zijn we gaan wonen en ongeveer elk halfjaar vervangen we weer iets. Op die manier hebben we meer geld over om duurdere meubels te kopen. Niet dat 2dehands geen kwaliteit kan zijn, maar in deze regio is dat in onze smaak heel moeilijk te vinden dus meestal gaan we toch gewoon naar de winkel.

_Anne_V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-21 18:12

Mijn vriend en ik zijn van plan om vooraf al goed uit te zoeken wat we willen, zodat we (mits het gaat uiteraard ;) ) alles in één keer kunnen kopen. Daarom ben ik nu al op pininterest etc. aan het kijken voor diverse stijlen. Kunnen we samen iets uitzoeken wat we allebei mooi vinden :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:50

_Anne_V schreef:
Mijn vriend en ik zijn van plan om vooraf al goed uit te zoeken wat we willen, zodat we (mits het gaat uiteraard ;) ) alles in één keer kunnen kopen. Daarom ben ik nu al op pininterest etc. aan het kijken voor diverse stijlen. Kunnen we samen iets uitzoeken wat we allebei mooi vinden :)

Ook goed om eens bij woonwinkels te gaan neuzen. Online kwamen wij een stuk lager uit dan eenmaal in de winkel. Foto's vertekenen vaak.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:08

_Anne_V schreef:
pateeke schreef:

Hmmm, klinkt leuk, maar dikke kans dat je dit niet gaat doen. Je smaak gaat veranderen, vooral de eerste keer als je op jezelf gaat. Je gaat leren wat je handig/fijn vindt en bij een eventuele verhuizing daar op in spelen. Houd hier rekening mee :)