purny schreef:Hoeveel van dit soort topics gaan we nu zien?
Ja dat. En vergeet voor het gemak de productie van telefoons, televisies, auto's etc niet. Dan maken de omstandigheden ineens niets meer uit.
dell_1 schreef:Weet je het is hetzelfde als met auto’s het ene onderzoek wijst uit dat het super slecht is batterijen in Bangladesh etc en een zuinige auto op fossiele brandstof beter is. En de ander zweert erbij. Dat zie je ook met zo een GroenLinks die voor biomassa wat ik ervan lees is het echt waardeloos.
Ik probeer er wel beetje op te letten. maar ook primark en zeeman claimen er wel wat aan te doen en dat geloof ik dan. Koop bijna nooit meer wat op bol (dropshipping) maar ga zeker wel naar de action waar ik voor hetzelfde product elders minder betaal.
En ik walg echt van de activistische openingspost en dat gelul. Begin lekker bij jezelf maar ga niet als een soort jehova het op dringen aan anderen. Misschien koop je daar niks maar bezoek je wel een olifantenpark in Thailand of eet je bio industrie vlees, of is er voor je meubels x m2 aan regenwoud gekapt en door kinderen in een houtfabriek gemaakt.
Ik denk dat er genoeg stappen in de goede richting gemaakt worden met alles maar aan dat opdringerige doe ik niet mee.
Dat dus.
Punt zou imo moeten zijn dat we met zijn allen minder materialistisch zouden moeten zijn. Dat is beter denk ik.