Wat maakten jouw ouders je wijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Wat maakten jouw ouders je wijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:10

Haha die is wel slim :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 15:22

Mijn pa ging altijd graag naar de motorcross op zondag. Als onze moeder moest werken moesten wij mee, maar broertje en ik vonden dat niet heel boeiend. Dus pap had een heel verhaal gemaakt rond een oude bron die bij dat crossterrein lag. En er zouden tanden van sabeltandtijgers te vinden zijn en andere oude stenen. Dus toen wilde we opeens iedere zondag daarheen om op zoek te gaan naar bijzondere stenen en om die bron te zoeken

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:18

M’n moeder had me juist iets liefs ‘wijs gemaakt’: na het zien van een fragment van een oorlogsfilm (veelte jong natuurlijk) was ik als de dood dat die pantservoertuigen thuis zouden komen. Toen zei ze heel luchtig dat die voertuigen hier helemaal niet kunnen komen omdat ze te groot zijn om op de dijk te rijden (woonde toen aan een dijk). Nou dat was zo aannemelijk voor mij dat ik me er geen seconde meer zorgen over heb gemaakt :')
Toen ik ouder was realiseerde ik me dat het onzin is, zoiets zou makkelijk op die dijkweg passen, maar ze zei precies wat ik nodig had om me weer veilig te voelen thuis. Geen idee hoe bewust ze was hiervan maar ik was er blij mee in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:24

Dat als ik niet luisterde, ik door de politie opgehaald zou worden en naar de gevangenis gebracht zou worden en dat ik daar dan alleen oud bruin brood met spinnen erop te eten zou krijgen -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:31

linda_gigant schreef:
Mijn ouders zeiden dat ze McDonald’s open was als de grote m op de paal draait. Deze draait natuurlijk niet :brr:

Briljant _O-

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:34

Van worteltjes kan je beter zien.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:41

Mijn vader beweerde dat zijn klompen gemaakt waren van Wimwamhout, van het rijmpje van Annie M.G. Schmidt.
Ook zeiden mijn ouders dat het liedje "Je t'aime moi non plus" betekende dat de man in het liedje een brief op de post zou doen, maar dat de mevrouw zei dat het regende en dat hij beter binnen kon blijven. Vond het nogal een raar hijg-nummer, maar accepteerde toen wat ze me wijs maakten. :D
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 27-07-21 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:41

Mijn vader maakte ons wijs dat maïs zo snel groeit dat je het zelfs kan horen groeien.
Nou daar zaten we dan hoor... op onze knietjes naast het maïsveld uren luisteren.... doodse stilte... :\

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:46

Wat een grappige dingen komen voorbij!

Hier zeiden mijn ouders altijd dat als je de hik had dat je dan aan het groeien was. Ik was altijd erg klein en dan ook heel blij als ik de hik kreeg. Heb dit ook daadwerkelijk geloofd tot ik een jaar of 16 was en ik tegen vrienden zei dat ik aan het groeien was want ik had de hik *D zij lagen allemaal in een deuk en ik was zwaar beledigd dat mijn ouders nooit de waarheid verteld hebben :')

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:51

Als ik 's avonds laat naar beneden kwam omdat ik niet kon slapen, kreeg ik een stukje kaas. En dat hielp altijd.
Als volwassene kwam dat nog eens ter sprake, omdat ik nog steeds een plakje kaas at als ik niet kon slapen.
Kijkt m'n moeder me een beetje gek aan; 'Geloof jij dat nog steeds?!'
-O-
Maar ik doe nu hetzelfde met m'n eigen kinderen en bij hun werkt het ook :') 'Ik wil een slaapkaasje' zeggen ze dan :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 16:53

Klijntje schreef:
Als ik 's avonds laat naar beneden kwam omdat ik niet kon slapen, kreeg ik een stukje kaas. En dat hielp altijd.
Als volwassene kwam dat nog eens ter sprake, omdat ik nog steeds een plakje kaas at als ik niet kon slapen.
Kijkt m'n moeder me een beetje gek aan; 'Geloof jij dat nog steeds?!'
-O-
Maar ik doe nu hetzelfde met m'n eigen kinderen en bij hun werkt het ook :') 'Ik wil een slaapkaasje' zeggen ze dan :D

_O- Briljant gewoon. :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:00

Dat het water in Frankrijk heel ander water was dan in Nederland en dat ik in Frankrijk dus nog steeds met bandjes moest zwemmen ondanks mijn A en B diploma.

Het leuke is... Mijn kinderen trapten er net zo hard in _/-\o_ :')

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:37

Dat je vierkante ogen kreeg van te dicht/te lang naar een televisiescherm kijken.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:42

Als ik niet uit bad wilde komen trokken ze de stop eruit. Ik zou door het putje spoelen als ik niet op schoot :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:44

Bellatrix schreef:
Van worteltjes eten ga je beter zien. :')

Dit is wel deels waar toch? In wortel zit caroteen en dat is belangrijk voor je nachtzicht dacht ik.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:37

Die van de mcdo is echt grappig haha

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 18:55

Niet onze ouders, maar wel onze opa. Langs de A1 zit een grote vuilnisbelt, en die schapen die daarop lopen hebben 2 lange pootjes aan de ene kant en 2 korte pootjes aan de andere kant, anders konden ze niet zo op die schuine bult staan… Ja logisch toch? Elke keer als we erlangs reden zaten we er geobsedeerd naar te kijken…
Hebben we jaaaaren geloofd… :')

Leuke verhalen komen er hier voorbij :D

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:01

Dat er een boom in je huis groeit als je het klokkenhuis van een appel op eet.

En dat je langer zou worden als je vaker een schop onder je hol kreeg.

Allebei niet gebeurd. ;(

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:03

Bellatrix schreef:
Van worteltjes eten ga je beter zien. :')

Klopt, want heb je ooit een konijn met een bril gezien?

( hoorde er standaard achter :j )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:06

Dat je door een schelp tegen je oor te houden, je de zee kunt horen ruizen.

en dat kinderen uit bloemkool kwamen :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:11

Hier hadden we niet van zulke dingen van mijn ouders. Sommige dingen vind ik ook wel raar, waarom zou je zeggen dat kinderen uit boerenkool komen :? Wat is er mis met gewoon seksuele opvoeding?

Hier mijn kids ook niet echt wat wijs gemaakt alleen de oudste om van de spenen af te komen. Heb hem verteld dat als je je speen begraaft in de tuin er een lolly uit groeit :+

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:12

Mijn vader liet me geloven dat je vogeltjes kon vangen met zout. Als je dat op de staart zou leggen, konden ze niet meer vliegen en kon je ze zo pakken.

Ik heb uren rondgelopen met een pot zout en een bak met deksel voor de vogels die ik ging vangen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:19

Dat er in het bos heksen verscholen zaten en dat zij kinderen zouden pakken die niet wilden lopen /op de nek van ouders zaten. -O- Lopen dat ik deed.

Nooit nachtmerries over gehad :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:21

Bij ons kwam het klokhuis niet op tv als je het Klokhuis van een appel at

En de leen bakker, ik snapte het maar niet. Je leent toch geen brood? Dat kan je dan niet teruggeven?!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:28

Indy_Mouse_9 schreef:
Mijn vader belde met de tv om Sesamstraat af te zeggen als we niet lief genoeg waren -O-

Dat valt nog mee! Als mijn oudere zus even op mijn broer en mij moest passen en ze vond ons vervelend dreigde ze Jezus te bellen om te klagen :')
Overigens vroegen mijn broer en ik dan hoe ze dacht dat te gaan doen. :D